Florydzialski Napisano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 W bezpieczeństwie samochodow w EU i USA. Co jakis czas sie na forum pojawia dyskusja o tym i warto wiedzieć jakie sa różnice. http://blog.caranddriver.com/automakers-seek-common-ground-in-europe-u-s-on-safety-regulations/ Przede wszystkim w EU dostaje sie punkty za bezpieczeństwo pieszych i dzieci w fotelikach, a takze zagłówków; w USA te testy sa tez wykonywane, ale nie liczą sie do ilości gwiazdek. W USA nie testuje sie samochodow niszowych typu Ferrari. W USA przód samochodu musi byc mocniejszy niz w EU, większe wymogi sa takze na odporność dachu na zgniecenie. Ale np. nowa technologia BMW automatycznie oświetlająca pieszych jest zabroniona w USA. Czyli mówiąc po prostu - mechanicznie (biernie) samochód na rynek USA jest bezpieczniejszy bo ma mocniejszy przód i dach. Ale czynnie (technologie) samochody na rynek EU sa lepsze, bo USA zabrania używania wielu z nowych pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 zgoda, co do wszystkiego poza tym, że mocniejszy przód nie oznacza automatycznie większego bezpeiczeństwa, przód ma absorbować energię, a nie bezpośrednio przekazywać przeciążenia na styk klatka piersiowa - pas bezpieczeństa... fizyki nie oszukasz ( ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 > zgoda, co do wszystkiego poza tym, że > mocniejszy przód nie oznacza automatycznie większego bezpeiczeństwa, przód ma absorbować energię, a > nie bezpośrednio przekazywać przeciążenia na styk klatka piersiowa - pas bezpieczeństa... > fizyki nie oszukasz ( ) Fizyki nie oszukasz, podobnie z dachem Za twardy oznacza większe przeciążenia przy koziolkowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 > Fizyki nie oszukasz, podobnie z dachem Za twardy oznacza większe przeciążenia przy koziolkowaniu. no tak, fizyki nie oszukasz ważne, że s60 śpiewająco przechodzi testy euro i usa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2013 Trzeba pamiętać o różnicach w testach i wymogach dot. dopuszczenia do ruchu w USA, za co zdaje się odpowiada NHTSA, a IIHS które jest podobną, niezależną organizacją do europejskiego NCAP. Pierwsi sprawdzają spełnienie podstawowych wymagań, drudzy biorą pod uwagę trochę inny zakres aspektów bezpieczeństwa. A co do wymogów podstawowych, to chyba od zawsze były one na wyższym poziomie w USA w stosunku do Europy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.