jurb1 Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 Witam Od pewnego czasu strasznie parują mi szyby. Sprawdzałem, obieg powietrza jest ok, tzn nie zacięła się klapka od ob.wewnętrznego , wody pod dywanikami nie mam( do testów wyłożyłem papierowe ręczniki ) . wiem, dorażnie mogę włączyć klimę...ale czy o to chodzi ? Niepokoi mnie fakt pewnego ubytku płynu w zbiorniku wyrównawczym ,nie są to duże ilości ale jednak . Czy ktoś wskaże potencjalne przyczyny ? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 Nieszczelna nagrzewnica. Zapal silnik włącz wianie i grzanie na max i wyjdź na chwię z auta zamykając drzwi. Po chwili po ponownym wejściu jak bedziesz czuł taki słodki zapach to rozszczelniła się nagrzewnica na 100%. Śladów wycieku w kabinie prawdopodobnie nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurb1 Napisano 27 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 > Witam > Od pewnego czasu strasznie parują mi szyby. Sprawdzałem, obieg powietrza jest ok, tzn nie zacięła > się klapka od ob.wewnętrznego , wody pod dywanikami nie mam( do testów wyłożyłem papierowe > ręczniki ) . wiem, dorażnie mogę włączyć klimę...ale czy o to chodzi ? Niepokoi mnie fakt > pewnego ubytku płynu w zbiorniku wyrównawczym ,nie są to duże ilości ale jednak . Czy ktoś > wskaże potencjalne przyczyny ? > pzdr. Też tak podejrzewam , da radę to samemu wymienić ? jakiś manual do tego ktoś miał ?( trochę szukałem- ale z marnym skutkiem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 Można spróbować dać uszczelniacz do chłodnic NP. TAKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 ALLEGRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurb1 Napisano 27 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 > ALLEGRO Myslę o tym od pewnego czasu ale mam mieszane uczucia i trochę obaw czy takie uszczelniacze "krzywdy" gdzie indziej nie zrobią ? ( nie zamulają...itp, ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norb Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Jak widzisz ubytki płynu to już jest źle, wymień nagrzewnice, bo pewności jak długo podziała uszczelniacz nie masz, a tego typu naprawa to tylko naprawa doraźna. Moja rada (nauka z Punto), nie bierz najtańszych nagrzewnic, mają słabą wydajność. W Fiaciee tłumaczyli mi to tak, że powierzchnia owszem jest ta sama, ale w oryginale jest dłuższa sprirala wężyka w środku i wydajność takiej nagrzewnicy jest większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 > tak, że powierzchnia owszem jest ta sama, ale w oryginale jest dłuższa sprirala wężyka w > środku i wydajność takiej nagrzewnicy jest większa. jak weźmiesz oryginalną będziesz miał większy komfort psychiczny, bo to tyko do tego oprócz ceny się sprowadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Kolego w pierwszej kolejności sprawdź węże od płynu. U mnie ubywa płynu, też myślałem że szlag trafił upg, ale po dłuższej obserwacji wyszło że ubywa jedynie w czasie zimnych dni. I okazało się że do wymiany idzie wężyk który popuszcza przy reduktorze od lpg. Pzd P.S. Gdyby rzeczywiście siadła nagrzewnica sprawdź czy przypadkiem nie da rady jej zregenerować. Kup bodajże grudniowy AŚ Poradnik tam jest trochę na temat regeneracji chłodnic i m.in nagrzewnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurb1 Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Kolego w pierwszej kolejności sprawdź węże od płynu. U mnie ubywa płynu, też myślałem że szlag > trafił upg, ale po dłuższej obserwacji wyszło że ubywa jedynie w czasie zimnych dni. I okazało > się że do wymiany idzie wężyk który popuszcza przy reduktorze od lpg. > Pzd > P.S. Gdyby rzeczywiście siadła nagrzewnica sprawdź czy przypadkiem nie da rady jej zregenerować. > Kup bodajże grudniowy AŚ Poradnik tam jest trochę na temat regeneracji chłodnic i m.in > nagrzewnic. Oki, w takim razie wracam do nurtujacego mnie pytania : jak się dobrac do tej nagrzewnicy ? Czy trzeba rozbebeszać całą deskę , tj demontowac , czy wystarczy poodkręcac cos od dołu ? Miał ktos "przyjemnośc" się z tym zmierzyć ? może jakies cenne wskazówki ? Licze na pomoc , pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Oki, w takim razie wracam do nurtujacego mnie pytania : jak się dobrac do tej nagrzewnicy ? Czy > trzeba rozbebeszać całą deskę , tj demontowac , czy wystarczy poodkręcac cos od dołu ? Miał > ktos "przyjemnośc" się z tym zmierzyć ? > może jakies cenne wskazówki ? > Licze na pomoc , pzdr. Teoretycznie powinno dać sie wymienic bez ruszania deski bo nagrzewnica jest wsuwania z boku w obudowe. Odkrecasz taka osłone plastykowa pod którą idą przewody od nagrzewnicy do sciany grodziowej i dalej juz do komory silnika. Odkrecasz te przewody przy nagrzewnicy i wysywasz nagrzewnice na bok. Nie wiem tylko czyy nie bedzie ona kolidować do czegoś przy wyciąganiu. Możliwe że trzebabedzie zdemontować schowek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszsk Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Oki, w takim razie wracam do nurtujacego mnie pytania : jak się dobrac do tej nagrzewnicy ? Czy > trzeba rozbebeszać całą deskę , tj demontowac , czy wystarczy poodkręcac cos od dołu ? Miał > ktos "przyjemnośc" się z tym zmierzyć ? > może jakies cenne wskazówki ? > Licze na pomoc , pzdr. Witam W celu zaoszczedzenia czasu i pieniędzy polecam ten środek http://www.motochemia.pl/k2-stop-leak-uszczelniacz-do-chlodnicy-proszku-p-193.html tylko nie wsypuj całego ,tam jest przelicznik na litry. Może niektórzy uznają to za "druciarnie" użyłem tego preparatu w CCS bo ciągle gubił mi płyn na plastikowych złączkach jak ostygł silnik. I problemy się skończyły Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurb1 Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 ...parujących szybek ciąg dalszy. Szykowałem się na wymianę chłodniczki w nagrzewnicy a dziś mnie dopadło to ,że nie działa nadmuch/wentylator na żadnym z biegów .Może to być konsekwencją tej nieszczelnej nagrzewnicy ( jak tak to co sprawdzić? ) czy raczej stawiacie na coś innego, tylko na co ? Co proponujecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurb1 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Nagrzewnica OK, wymontowana i sprawdzona, żadnych śladów nieszczelności, wszędzie sucho ...a parują jak cholera dalej . Co jest grane ? Co można jeszcze sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Szyby mogą parowac z innego powodu. Filtr kabinowy w jakim stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurb1 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Szyby mogą parowac z innego powodu. > Filtr kabinowy w jakim stanie? Był wymieniany , a teraz dla pewności nawet wyjęty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 A w jego okolicach? Pamiętam, jak w ub. roku wymieniano mi filtr, to odkurzaczem goście wyciągnęli stamtąd pół tony małych listków, igliwia i innego badziewia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurb1 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 A jeszcze jedno pytanie , tak dla pewności ...Jak wciskamy przycisk otwarcia obiegu zamkniętego ( zapala się żółta kontrolka ) to głośność nadmuchu nam się zmniejsza ? I czy można bez rozbierania deski dojść do miejsca w nagrzewnicy gdzie widać ten mechanizm do zamykania/otwierania obiegu powietrza ? Mam wrażenie ,że w ostatnich dniach ten obieg albo słabo pracuje ,albo się przyblokował bo czasami różnica w głośności pracy jest słyszalna a czasami żadnych zmian - mimo zapalonej żółtej kontrolki ..... I jeszcze coś - Którędy wpada powietrze do nagrzewnicy ? ( może coś tam podcieka ? Kombinuję na wszystkie sposoby ...bo jak głową w mur na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > A jeszcze jedno pytanie , tak dla pewności ...Jak wciskamy przycisk otwarcia obiegu zamkniętego ( > zapala się żółta kontrolka ) to głośność nadmuchu nam się zmniejsza ? U mnie się minimalnie zwiększa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom0978 Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 > Nagrzewnica OK, wymontowana i sprawdzona, żadnych śladów nieszczelności, wszędzie sucho ...a parują > jak cholera dalej . > Co jest grane ? Co można jeszcze sprawdzić ? Witam, odgrzewam trochę temat, bo dopada mnie prawdopodobnie ten sam problem: płynu ubywa a po szybach w środku z nadmiaru wilgoci niemal spływają krople przy +10C na dworze. Czy koledze udało się rozwiązać problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.