Skocz do zawartości

swap na silnik z motocykla


JohnnyR

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z czystej ciekaowsci, bo niedlugo jeden z Cieniasków mial isc na złom, ale okazalo sie ze podloga jest w stanie idealnym, "troche" progi pozjadane (no dobra troche mocno), ale progi to nie koniec swiata grinser006.gif

pytanie czysto teoretuczne - jak rozwiazac problem z przeniesniem napedu ? grinser006.gif

zakladajc ze silnik wpakowac z tyłu, jak to mialoby napedzac tylne koła? chodzi o to zeby jak najmniej przerabac tylny zawias

jakies sprawdzone patenty? zdjecia? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś w necie znalazłem kiedyś cento- silnik od motocykla centralnie i miał tak przerobione tylne wahacze że były w nich łożyska w które wchodziły pół osie napędzane z zębatki

edycja:

tu jest trochę:

http://centolovers.blogspot.com/2009/11/cinquecento-swap-rs-cosworth-engine.html

edycja 2:

a tu mocno po dłubany 126p z silnikiem od r1

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=241460

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie i tak bardziej się opłaca 1.4 t-jet i złożyć konkurencje Ahi'emu smile.gif

albo porządny silnik motocyklowy np. z r1 albo hayabusy + turbo !

no chyba żeby tylko dla samej przyjemności latania bokiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten filmik akurat (i tylko) widzialem, stwierdzam ze w sumie nie ma wiele rzezby z tylnym

> zawieszeniem

"problem" z takim przeniesieniem napędu to 100% szpera, do zabawy spoko ale do jazdy po ulicy raczej się nie nadaje

ja kombinowałem kiedyś żeby założyć oryginalne wahacze od seicento tylko od wersji Elettra (z napędem elektrycznym na tył) i wtedy większa część rzeźby z przeniesieniem napadu odpada no ale niestety części te nie są już dostępne

elettra50.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "problem" z takim przeniesieniem napędu to 100% szpera,

Wg mnie, szpera to nie problem, był tu na kąciku temat o (jak dobrze pamiętam) CC z silnikiem moto, sprzęgniętymn z dyferencjałem od jakiegoś BMW

> część rzeźby z przeniesieniem napadu odpada

rzeźba zaczyna się przy dodaniu do takiego zespołu biegu wstecznego (by móc to przystosować do legalnego poruszania się po drogach publicznych) np. wsteczny na rozrusznik itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "problem" z takim przeniesieniem napędu to 100% szpera, do zabawy spoko ale do jazdy po ulicy raczej się nie nadaje

Bzdura

U mnie przy 2 metrach szerokosci i oponach 260 owszem jest ciezko (samemu nawet nie dam rady przepchac wehikulu na skreconych kolach) ale cc jest duuzo wezsze po za tym po co komu mocny motocyklowy silnik i mechanizm roznicowy? screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> faktycznie, wahacze od elletry sa inne i są dostepne, koszt wahacza jednego to..... 593zł i

> 44grosze

faktycznie jest fajny ten wahacz od electry ,takie właśnie rozwiązanie już gdzieś w necie widziałem z seryjnego wahacza dospawany pierścień w miejsce seryjnej piasty a w tym pierścieniu łożysko i półoś.

i fakt ciut przy drogi ten wahacz !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura

> U mnie przy 2 metrach szerokosci i oponach 260 owszem jest ciezko (samemu nawet nie dam rady

> przepchac wehikulu na skreconych kolach) ale cc jest duuzo wezsze po za tym po co komu mocny

> motocyklowy silnik i mechanizm roznicowy?

ok.gif Miałem e30 zaspawaną i w jeździe codziennej bez różnicy. Gorzej jak trzeba było zaparkować w ciasnym miejscu. No i wydaje mi się, że póki się nie jechało bokiem to auto było trochę bardziej podsterowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak prosciej, policz sobie ile wynioslo by wstawienie mcphersona i tak czy siak nigdy nie bedzie rowno = nie bedzie dalo sie ustawic geometrii zawieszenia, a tu masz rozwiazanie bolt on. wstawiasz silnik do bagaznika wychodzisz skrzynia dol w zawieszenie wkladasz jakies poloski i gotowe bez przerabiania calego samochodu i wycinania calej podlogi. podejzewam ze takie wycinanie dosc mocno oslabia konstrukcje nadwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo tak prosciej, policz sobie ile wynioslo by wstawienie mcphersona i tak czy siak nigdy nie bedzie

> rowno = nie bedzie dalo sie ustawic geometrii zawieszenia, a tu masz rozwiazanie bolt on.

> wstawiasz silnik do bagaznika wychodzisz skrzynia dol w zawieszenie wkladasz jakies poloski i

> gotowe bez przerabiania calego samochodu i wycinania calej podlogi. podejzewam ze takie

> wycinanie dosc mocno oslabia konstrukcje nadwozia

Nie wiesz co piszesz waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.