DARKOOO Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Koledzy koleżanki - już pomysły mi się skończyły Problem następujący i mocno losowy. Silnik na wolnych obrotach spada poniżej wymaganych obrotów Spada do 500 obr/min później pomału wraca do pozycji wyjściowej lub nie Czasem umie zgasnąć przy dojeździe do skrzyżowania - gaśnie bardzo łagodnie - dopiero komunikat o braku ciśnienia oleju sygnalizuje, że koniec jazdy Czasem trzyma za wysokie obroty - koło 900. Wszytko umie dziać się podczas jednej drogi do pracy. Co dojazd do skrzyżowania to inny problem. Dodatkowo z obserwacji zauważyłem, że po ostrej jeździe ma prawie zawsze problemy i spada do 500obr lub zupełnie zgaśnie. Po jeździe spokojnej umie działać poprawnie. Nie ma znaczenia czy silnik rozgrzany czy nie, nie ma znaczenia czy na Pb czy na LPG, nie ma znaczenia czy jest mgła i wilgotno czy sucho. Są dni gdy działa poprawnie cały dzień a są tak jak dziś gdzie zgasł 2x. Po podpięciu kompa i jazdy z ciągłym zapisem umiał jedynie spać do tych 500obr/min. Z pracy selespeeda (płynności działania) wynika, że coś się pierdzieli z przepływką (objaw podobny gdy przepływomież zaczyna zakłamywać). Poza tym silnik w pełnym zakresie obrotów działa poprawnie - nie muli wariator się uruchamia - ogólnie wszytko OK Co już wykluczyłem - sonda lambda przed katalizatorem - wymieniona 2x - oryginał miał uszkodzoną grzałkę więc czasem zakłamał. Kupiłem używkę - parametry ok ale mimo to dalej sinik nie działał ok - kupiłem nówkę Bosch - parametry takie same jak na używce - efektu brak. - rozebrałem układ dolotowy w celu przeczyszczenia sinika krokowego - w efekcie rozebrałem przepustnicę na części pierwsze (nie ma krokowego osobnego do wolnych obrotów) wszystko odbywa się za pomocą jednego silnika sterującego przepustnicą główną - sprawdzenie połączeń podciśnienia silnika - znalazłem jedynie pęknięty przewód - myślałem, że powód znaleziony - wymiana przewodu nie pomogła - umyłem przepływkę - sprawdziłem, przeczyściłem połączenia elektryczne od sterowania silnikiem Co zostało do wykluczenia - sonda lambda za katalizatorem - przepływka -będę ją podmieniał na dniach - komputer od sterowania silnikiem CO POTRZEBUJE OD WAS Jak sprawdzić dokładnie poprawność działania sondy (2) Co jeszcze mogę sprawdzić Co jeszcze mogę podmienić. Mam dość wydawania kasy bez efektu Wrzucam wykres gdzie jest wszystko opisane może ktoś mi coś podpowie. tu wykres bez sondy by nie zaciemniać a tu zaciemnione: a tu zupełnie nasrane A tu się rozpędziłem przy czyszczeniu przepustnicy (znalazłem zapoconą głowicę - lekki wyciek z pod dekla) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Pomysły i luźne myśli (dużo walczyłem kiedyś z podobnymi objawami ale we fiatowskim 1.2 8V) -Żeby wykluczyć sondę to ją po prostu odłącz, komp powinien przejść w tryb serwisowy. -Przewód podciśnienia między przepustnicą/kolektorem a sprzęgłem (o ile w w 2.4 w ogóle istnieje) -czujnik MAF -Wiązka elektryczna ale nie tylko złącza ale może gdzieś niestety zaśniedziały przewody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > Pomysły i luźne myśli (dużo walczyłem kiedyś z podobnymi objawami ale we fiatowskim 1.2 8V) > -Żeby wykluczyć sondę to ją po prostu odłącz, komp powinien przejść w tryb serwisowy. dobry pomysł - mam nadzieje że odpali i będzie jeździł > -Przewód podciśnienia między przepustnicą/kolektorem a sprzęgłem (o ile w w 2.4 w ogóle istnieje) do sprzęgła nie ma - reszta sprawdzona > -czujnik MAF co to za czujnik? > -Wiązka elektryczna ale nie tylko złącza ale może gdzieś niestety zaśniedziały przewody o to jak szukanie w życia na innej planecie p.s. nie mogę wypiąć przepławki bo będę miał tylko 3 biegi (1,2 i R) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > co to za czujnik? MAP/MAF sensor różnie to nazywają - czujnik podciśnienia, tak jak pisałem nie wiem czy jest coś takiego w 2.4 > o to jak szukanie w życia na innej planecie Coś o tym wiem, wymieniłem w poprzednim aucie niemal wszystko w walce z obrotami: krokowy, tps, map, kable+świece (wiele kompletów), przepustnica czyszczona, lambda i nic, od nowego właściciela dowiedziałem się, że problem tkwił w wiązce (pojawiał się losowo ale częściej był niż było ok) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Nie bijcie, mechanikiem nie jestem, ale maf sensor i przeplywomierz to nie jest wlasnie to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 >- rozebrałem układ dolotowy w celu przeczyszczenia sinika krokowego - w efekcie rozebrałem przepustnicę na części pierwsze (nie ma krokowego osobnego do wolnych obrotów) wszystko odbywa się za pomocą jednego silnika sterującego przepustnicą główną A, że się wtrącę - autoadaptacja przepustnicy była robiona: chodzi mi o przekręcenie kluczyka i odczekanie ok 60 s... Co jeszcze - nie masz jakiś starych świec na podmianę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > MAP/MAF sensor różnie to nazywają - czujnik podciśnienia, tak jak pisałem nie wiem czy jest coś > takiego w 2.4 Chyba nie ma ale sprawdzę jeszcze w eperze... > Coś o tym wiem, wymieniłem w poprzednim aucie niemal wszystko w walce z obrotami: krokowy, tps, > map, kable+świece (wiele kompletów), przepustnica czyszczona, lambda i nic, od nowego > właściciela dowiedziałem się, że problem tkwił w wiązce (pojawiał się losowo ale częściej był > niż było ok) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Nie bijcie, mechanikiem nie jestem, ale maf sensor i przeplywomierz to nie jest wlasnie to samo? nie bijemy Przepływka mierzy temperaturę i ilość powietrza wpadającego do silnika. Podciśnienie jest brane z za przepustnicy lub z kolektora dolotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > A, że się wtrącę - autoadaptacja przepustnicy była robiona: > chodzi mi o przekręcenie kluczyka i odczekanie ok 60 s... i tyle wystarczy? ja znalazłem jakiś proces mówiący o trzymaniu przez 20sek silnik na obrotach ok 3000 > Co jeszcze - nie masz jakiś starych świec na podmianę?' I tu już na nich mam 30oookm więc już na nie czas. Choć objawy zużytych świec wychodziły na zimnym silniku Ale to też wymienię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > i tyle wystarczy? > ja znalazłem jakiś proces mówiący o trzymaniu przez 20sek silnik na obrotach ok 3000 > I tu już na nich mam 30oookm więc już na nie czas. > Choć objawy zużytych świec wychodziły na zimnym silniku > Ale to też wymienię wiązka do sprawdzenia, adaptacja do skasowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > wiązka do sprawdzenia, adaptacja do skasowania jak skasować adaptację? Tylko odpiąć akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > jak skasować adaptację? Tylko odpiąć akumulator? MES powinien podołać wyzwaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > A, że się wtrącę - autoadaptacja przepustnicy była robiona: > chodzi mi o przekręcenie kluczyka i odczekanie ok 60 s... > Co jeszcze - nie masz jakiś starych świec na podmianę? Problem chyba już rozwiązany Strzał w świece był trafny Wymieniałem je regularnie co 20kkm - jak przekraczałem 22-25kkm objawem było wypadanie zapłonu na zimnym silniku. Więc 20kkm wymiana świec. Na tej partii świec nie było takiego objawu a ja nie zaglądałem w moje notatki - okazało się, że zrobiłem na nich już 30kkm - miały prawo paść. Elektroda wypalona. Teraz reset kompa albo paręnaście km i będzie git. Już zachowuje się dużo lepiej - z każdym km coraz lepiej. Dzięki za podpowiedzi p.s. adaptacje itp rzeczy nie pomogły (bo nie mały prawa) po całej operacji mam na zapas sondę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 >Problem chyba już rozwiązany >Strzał w świece był trafny Nie taki tam znowu strzał. Moja lodówa jak ma problemy z wolnymi obrotami to przyczyny mogą być dwie: - zużyte świece - rozjechana przepustnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.