Antoine Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Mam juz dosc, wyrwalem alternator z niemieckiego szmelcu bo nie ladowal, choc kontrolka byla zgaszona bez obciazenia, pod duzym potrafila sie lekko żarzyć. altrnator oddany do naprawy, wyczyszczony wymienione diody - na maszynie sprawdzony - laduje wlozony do auta ladowania brak, choc kontrolka gasnie - a w zasadzie zachowuje sie jak pierwotnie no to znow altek out na ta sama maszyne - laduje podmieniony regulator na inny, sprawdzony na maszynie, laduje, nawet od ciut mniejszych obrotow - wiec altek do auta - nie laduje... tzn jest w zasadzie jak wczesniej... - napiecie max 12V ki czort? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Mam juz dosc, wyrwalem alternator z niemieckiego szmelcu bo nie ladowal, choc kontrolka byla > zgaszona bez obciazenia, pod duzym potrafila sie lekko żarzyć. > altrnator oddany do naprawy, wyczyszczony wymienione diody - na maszynie sprawdzony - laduje > wlozony do auta ladowania brak, choc kontrolka gasnie - a w zasadzie zachowuje sie jak pierwotnie > no to znow altek out na ta sama maszyne - laduje > podmieniony regulator na inny, sprawdzony na maszynie, laduje, nawet od ciut mniejszych obrotow - > wiec altek do auta - nie laduje... tzn jest w zasadzie jak wczesniej... - napiecie max 12V > ki czort? Zakładam, że aku sprawny. Masa poczyszczona? Połączenie masowe silnik karoseria sprawne? Miałem problemy z ładowaniem w Felicii. Dwa razy w ciągu miesiąca padł mi aku i nie odpaliłem auta. Po wyczyszczeniu wszystkich głównych złączy masowych przeszło. Wyczyściłem przy okazji styki rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Zakładam, że aku sprawny. podlaczane byly 3 inne - bez zmian > Masa poczyszczona? Połączenie masowe silnik karoseria sprawne? wydaje sie ze tak > Miałem problemy z ładowaniem w Felicii. Dwa razy w ciągu miesiąca padł mi aku i nie odpaliłem auta. > Po wyczyszczeniu wszystkich głównych złączy masowych przeszło. Wyczyściłem przy okazji styki > rozrusznika. to tez bylo czyszczone bo byl naprawiany pol roku temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Mam juz dosc, wyrwalem alternator z niemieckiego szmelcu bo nie ladowal, choc kontrolka byla > zgaszona bez obciazenia, pod duzym potrafila sie lekko żarzyć. > altrnator oddany do naprawy, wyczyszczony wymienione diody - na maszynie sprawdzony - laduje > wlozony do auta ladowania brak, choc kontrolka gasnie - a w zasadzie zachowuje sie jak pierwotnie > no to znow altek out na ta sama maszyne - laduje > podmieniony regulator na inny, sprawdzony na maszynie, laduje, nawet od ciut mniejszych obrotow - > wiec altek do auta - nie laduje... tzn jest w zasadzie jak wczesniej... - napiecie max 12V > ki czort? Pewnie nie dostaje wzbudzenia na wtyczke, to i nie laduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Pewnie nie dostaje wzbudzenia na wtyczke, to i nie laduje. jakiego wzbudzenia, na jaka wtyczke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > ki czort? 1. Masa 2. Wzbudzenie. Więcej szukać nie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > jakiego wzbudzenia, na jaka wtyczke? Masz wyjscie z alternatora + i masa - grube przewody + wtyczka, do regulatora na ktora musi dojsc napiecie wzbudzenia. Bez tego alternator nie laduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Masz wyjscie z alternatora + i masa - grube przewody + wtyczka, do regulatora na ktora musi dojsc > napiecie wzbudzenia. Bez tego alternator nie laduje. do alternatora mam 2 przewody gruby czerwony od rozrusznika i cienki od kontrolki, masa jest po obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > do alternatora mam 2 przewody gruby czerwony od rozrusznika i cienki od kontrolki, masa jest po > obudowie. No to musisz sprawdzic czy na ten cienki od kontrolki dochodzi ok 1.6V ... A kontrolka dziala ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > jakiego wzbudzenia, na jaka wtyczke? Do poczytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > No to musisz sprawdzic czy na ten cienki od kontrolki dochodzi ok 1.6V ... A kontrolka dziala ? jakto 1.6V? byla podlaczona druga kontrolka bezposrednio pod alternator - takie samo zachowanie jak fabrycznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > No to musisz sprawdzic czy na ten cienki od kontrolki dochodzi ok 1.6V ... A kontrolka dziala ? Nie wiem skąd wziąłeś akurat te 1,6V, ale nawet bez kontrolki (czyli zewnętrznego wzbudzenia) ładowanie będzie, jedynie wzbudzenie nastąpi przy nieco wyższych obrotach (dotyczy większości współczesnych alternatorów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Nie wiem skąd wziąłeś akurat te 1,6V, ale nawet bez kontrolki (czyli zewnętrznego wzbudzenia) > ładowanie będzie, jedynie wzbudzenie nastąpi przy nieco wyższych obrotach (dotyczy większości > współczesnych alternatorów) alternator w szmelcu jest z 1990r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Tam jest pasek wieloklinowy czy jeszcze klasyczny, bo jeśli ten drugi to może się ślizgać na skutek np zużytego kółka pasowego alternatora. Jeśli nie to co wyżej to zmierz różnicę napięć między słupkiem + akumulatora a zaciskiem wyjściowym alternatora i oczywiście masy muszą być pewne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Tam jest pasek wieloklinowy czy jeszcze klasyczny, bo jeśli ten drugi to może się ślizgać na skutek > np zużytego kółka pasowego alternatora. nie slizga sie, altek bez obciazenia kreci sie widac normalnie - pasek nowy, nic nie piszczy > Jeśli nie to co wyżej to zmierz różnicę napięć między słupkiem + akumulatora a zaciskiem wyjściowym > alternatora i oczywiście masy muszą być pewne hmmm, czyli mowisz zeby podlaczyc miernik do masy i + z altka, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Piszczeć nawet nie musi, a ślizgał się będzie właśnie przy obciążeniu alternatora i wtedy niby ładowanie jest (kontrolka gaśnie) a w zasadzie go nie ma, jest to popularna przypadłość starszych volkswagenów Co co pomiaru napięcia to możesz właśnie tak zmierzyć, raz biorąc masę z akumulatora a drugi raz z obudowy alternatora (plus z głównego zacisku alternatora). W sumie cudów tam nie ma, jeśli alternator działa na maszynie to musi i w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Mam juz dosc, wyrwalem alternator z niemieckiego szmelcu bo nie ladowal, choc kontrolka byla > zgaszona bez obciazenia, pod duzym potrafila sie lekko żarzyć. > altrnator oddany do naprawy, wyczyszczony wymienione diody - na maszynie sprawdzony - laduje > wlozony do auta ladowania brak, choc kontrolka gasnie - a w zasadzie zachowuje sie jak pierwotnie > no to znow altek out na ta sama maszyne - laduje > podmieniony regulator na inny, sprawdzony na maszynie, laduje, nawet od ciut mniejszych obrotow - > wiec altek do auta - nie laduje... tzn jest w zasadzie jak wczesniej... - napiecie max 12V > ki czort? skoro altek dobry to przyczyna lezy w instalacji lub napedzie altka albo zwiera albo slabo napedza albo slaba masa albo gdzies slabe polaczenie i taki spadek napiecia daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Przecież jest to jasne jak słońce, nie ma przejścia na przewodzie z alternatora w kierunku akumulatora. Podłącz na krótko nowy przewód i sprawdź, jak będzie ok, to szukaj bezpiecznika w skrzynce pod maską (zakładam, że jest) a jak nie, to sprawdź styk i czy przewody nie poułamywały się przy oczkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Przecież jest to jasne jak słońce, nie ma przejścia na przewodzie z alternatora w kierunku > akumulatora. Podłącz na krótko nowy przewód i sprawdź, jak będzie ok, to szukaj bezpiecznika w > skrzynce pod maską (zakładam, że jest) a jak nie, to sprawdź styk i czy przewody nie > poułamywały się przy oczkach. bezpiecznika od czego? na przewodzie od altka do aku? - nie ma - jest przewod do rozrusznika i z tamtad do aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > bezpiecznika od czego? na przewodzie od altka do aku? - nie ma - jest przewod do rozrusznika i z > tamtad do aku Często śniedzieje takie połaczenie na rozruszniku. Wystarczy odkręcić kabel i pilniczkiem przetrzeć styki do czystego metalu by zniknęły przetłoczenia (jeśli są głębokie) od podkładek na oczkach kabli. Po ponownym skręceniu można nanieść wazelinę na wierzch nakrętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 jedz do mechanika z samochodem a nie z alternatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 jest przewod do rozrusznika i z tamtad do aku połącz bezpośrednio przewodem + altka z + aku. jeśli będzie poprawa to przerwa jest gdzieś między altkiem a rozrusznikiem. jeśli nic nie pomogło to szukamy dalej. odłącz + od altka i zaizoluj przewód aby nic nie dotykał. miernik bezpośrednio pod + altka i masę. ładuje ? można jeszcze wymienić żarówkę od kontrolki ładowania, przez nią płynie prąd wzbudzenia altka voltomierz podłącz do +altka i masy , potem do + aku i masy - porównaj napięcia (powinny być takie same lub niewiele się różnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 sprawdzony na maszynie, laduje, nawet od ciut mniejszych obrotow - może ta maszyna ma zbyt duże obroty ? nie masz możliwości na podmianę załatwić innego altka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > bezpiecznika od czego? na przewodzie od altka do aku? - nie ma - jest przewod do rozrusznika i z > tamtad do aku Skoro nie ma bezpiecznika, to szukaj po trasie przewodu, jak mówiłem, najprawdopodobniej ułamany przy oczku lub brak styku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.