mortin7669 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Witam serdecznie nie pierwszy i nie ostatni raz Moje tarcze z tyłu wyglądają mniej więcej tak Tarcza (foto z netu) Klocki hamulcowe jakoś nie wyglądają na dobre. Ręczny prawie wcale nie hamuje, i ciężko wyregulować ponieważ tłoczek można obracać minimum o 180 stopni co sprawia że albo za bardzo jest wysunięty albo za bardzo cofnięty i na dodatek nie równomiernie klocki dolegają do tarczy. Wydaje mi się, że tarcza + klocki proszą się o wymianę bo inaczej nie ma szans sprawić, by ręczny hamował równomiernie na oba koła. Chciałbym kupić jakiś tani zestaw tarcz i klocków i prosić was o wskazówki jak wymienić tarcze. Zacisk zdejmowałem, ale tarczy jeszcze nie miałem okazji w życiu zdejmować. Czy jest to trudne? czy potrzebne są do tego jakieś specjalne narzędzie? na jakie trudności mogę się natrafić ? Wszelkie uwagi mile widziane. P.S. Tarcze z 5 otworami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Dokładnie nie pamietam, bo robiłem to na wiosnę 2012r, ale do odkręcenia jażma zacisku potrzebujesz nasadki torx ( po 1 śrubie od góry i od dołu). Tarcza przykręcona jest o ile pamiętam zwykłą śrubką i odkręcisz ją krzyżakiem . Do wciskania tłoczka dorobiłem sobie "przyrząd" z płaskownika. Ogólnie lajtowa robota przy piwku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Tłoczka nie zamierzam wyciągać, głównie chodziło mi o wymianę tarczy i klocków. Potrzebny torx E18. Czy kupie samą nasadkę w sklepie z częściami samochodowymi ? A mógłbyś polecieć jakiś zestaw tarcz i klocków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=280479578&page=0&fpart=20&vc=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 dzięki I jeszcze jedno pytanie: Bodajże były 2 rodzaje hamulców z tyłu. Czy w takim razie są różne tarcze (oczywiście nie mam na myśli ilość otworów, ani nie mam na myśli hamulców bębnowych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > dzięki > I jeszcze jedno pytanie: Bodajże były 2 rodzaje hamulców z tyłu. Czy w takim razie są różne tarcze > (oczywiście nie mam na myśli ilość otworów, ani nie mam na myśli hamulców bębnowych) Zdejmij koło i sprawdz jaki masz zacisk bo pisze na nim. Jak znam życie to masz zaciski Boscha, bo Lucas-y pakowali w nowszych rocznikach Bosch u mnie wygląda tak: Tarcza Textar + klocek z tego co pamiętam jakiś no name . Musiałem go zdrowo podpiłować, żeby usiadł w gniezdzie, ze 40 tys zrobiłem i nie piszczą i nawet hamują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Mam ten zacisk co się zapieka i trzeba go regenerować bodajże boscha. Jaki koszt tarcz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Tłoczka nie zamierzam wyciągać, głównie chodziło mi o wymianę tarczy i klocków. Najgorszą rzeczą będzie odkręcenie jarzma. Śruby przechodzą na wylot i wystają trochę więc jest na nich sporo rdzy i syfu. Dobrze byłoby psiknać czymś tam, choćby WD40 zanim zaczniesz odkręcać. > Czy kupie samą nasadkę w sklepie z częściami samochodowymi ? A mógłbyś polecieć jakiś zestaw > tarcz i klocków? Za 60 zł kupisz w Norauto cały zestaw nasadek Torx. PS Moje tarcze były przykręcone śrubkami Imbusowymi . Zanim włożysz nowe klocki dobrze oczyść gniazda w których siedzą pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Mam ten zacisk co się zapieka i trzeba go regenerować bodajże boscha. Jaki koszt tarcz ? No faktem jest ze po kazdej zimie musze rozkecac wszystko i czyscic bo inaczej reczny nie odbija. A tarcze z tego co pamietam kosztowaly cos 60zl/szt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Niestety słyszałem, że ten typ tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Tłoczka nie zamierzam wyciągać, i słusznie bo po co Ale musisz go wcisnąć/wkręcić - o to chodziło. Jak masz ścisk stolarski nie pistoletowy tylko skręcany - dasz radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > i słusznie bo po co > Ale musisz go wcisnąć/wkręcić - o to chodziło. Jak masz ścisk stolarski nie pistoletowy tylko > skręcany - dasz radę. Ale w jakim celu ? Bo ja demontowałem ten zacisk i nie przypominam sobie by było to konieczne. Wykręcałem/wkręcałem w celu regulacji żabką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Ale w jakim celu ? Bo ja demontowałem ten zacisk i nie przypominam sobie by było to konieczne. > Wykręcałem/wkręcałem w celu regulacji żabką. Ja wycialem w kawalku plaskownika 2 zeby ktore wchodza w tloczek i wkrecam go na maxa. Jednak nowy klocek i tacza troche miejsca w zacisku zajmie. Po zlozeniu po paru probach hamowania wszystko sie uklada i jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Do wymiany klocków musisz je wcisnąć, bo nie zamkniesz zacisku, przecież nie zakładasz klocków grubości żyletki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Teraz rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Ręczny prawie wcale nie hamuje, i ciężko wyregulować ponieważ tłoczek > można obracać minimum o 180 stopni co sprawia że albo za bardzo jest wysunięty albo za bardzo > cofnięty i na dodatek nie równomiernie klocki dolegają do tarczy. zapewne masz zaciski Boscha i zapewne są do regeneracji (lub wymiany na typ Lucas) - zapieka się mechanizm ręcznego i blokuje zacisk. Druga rzecz jest taka, że tłoczki się _wkręca_ a nie wciska. Trzecia - po montażu - najpierw pompuje się hamulcem nożnym aby tłoczki się wysunęły dopiero ciągnie za dźwignię ręcznego. O smarowaniu smarem miedziowym piasty pod tarczą nie muszę mówić bo na załączonych zdjęciach przez kolegów to już widać. brat Ps. Jeżeli chodzi o regenerację zacisków to IMO to się nie opłaca bo jak dobrze poszukasz to całkowicie nowe TRW (typ Lucas) kupisz niewiele drożej od samej usługi regeneracji starych (ja tak zresztą zrobiłem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Druga rzecz jest taka, że tłoczki się _wkręca_ a nie wciska. Wkręca wciskając jednocześnie pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Wkręca wciskając jednocześnie > pzdr Wkręcamy tłok zgodnie z ruchem wskazówek zegara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Wkręcamy tłok zgodnie z ruchem wskazówek zegara A wiesz, nie pamiętam. \Rozbebeszyłem kiedyś cały zacisk. Ten pręt gwintowany ma na końcu stopkę pod którą jest łożysko i to ono powoduje w miarę swobodne obracanie się tłoczka. Gwint ma za duży skok powodujący większe opory niż łożysko. Do celów edukacyjnych chyba właśnie kolega BratPit był łaskaw dostarczyć kompletne zaciski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Wkręca wciskając jednocześnie > pzdr no tak właśnie miałem powiedzieć tylko mi się usta nie złożyły brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 W jakim celu smaruje się piaste smarem miedziowym ? i czy musi być koniecznie miedziowy czy może być np. grafitowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > W jakim celu smaruje się piaste smarem miedziowym ? i czy musi być koniecznie miedziowy czy może > być np. grafitowy ? Aby w przyszłości łatwo było zdjąć tarczę z piasty. Grafitowy może być nawet lepszy. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 To użyję grafitowy bo własnie taki kupiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Tego miejsca niczym się nie smaruje. Miejsce styku piasty z tarczą ma być czyste. Nic poza tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Więc w końcu jak ? czym się różnią klocki hamulcowe do hamulców lucasa od bosha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Tego miejsca niczym się nie smaruje. > Miejsce styku piasty z tarczą ma być czyste. Nic poza tym. Zdania są podzielone Jedni smarują, inni tylko czyszczą z rdzy. Na pewno nie należy malować , bo to może skutkować biciem tarczy ale wydaje mi się że cienka warstwa jakiegoś smaru zapobiegnie rdzewienu i ułatwi potem demontaż tarczy. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > czym się różnią klocki hamulcowe do hamulców lucasa od bosha? Te są do Boscha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Jakieś całkiem inne kupiłem (załącznik) Czyli chyba złe mi w sklepie dobrali... Dali mi do rocznika 2002+ Czy z tarczami było podobnie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 O widzę, że kupiłeś klocki tej firmy którą miałem na końcu języka jak pisałem o piłowaniu żeby klocek w gniazdo wszedł A wystarczyło wejść na alle... i sprawdzić jak wyglądają klocki do zacisku Boscha.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Te też są do zacisku boscha ale do nowszych roczników chyba Temat zszedł na wybór tarcz i kloców, a od tego jest odpowiedni wątek. Link w FAQ. Tam proszę kontynuować. Pozostałe zagadnienia wątku zostały rozwiązane. Zamykam. [Orochimaru] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Te też są do zacisku boscha ale do nowszych roczników chyba Tak teraz się przyjrzałem i szczerze ci powiem, że te klocki na moje oko ani nie pasują mi do boscha, ani do lukasa . Ja spotkałem się tylko z takimi klockami: Z lewej lukas, z prawej bosch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Te też są do zacisku boscha ale do nowszych roczników chyba nie ma czegoś takiego jak nowszy i starszy rocznik klocków - jest typ Bosch i Lucas tyle. A to że w katalogach zamienników są błędy to już problem... klientów. Domyślnie być może przyjęli że po 02' były Lucasy. A jeżeli chodzi o smar pomiędzy piastą a tarczą to kwestia zapobiegania rdzewieniu co nie tylko ułatwia demontaż ale przede wszystkim zapobiega biciu tarcz, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi