Skocz do zawartości

[H] Astra - przygasa silnik i za późno przyspiesza...


115750

Rekomendowane odpowiedzi

Mniej więcej od pół roku mam problemy z Asterką.

Otóż gdy silnik był rozgrzany, na luzie z obrotami na biegu jałowym (np. na skrzyżowaniu) silnik od czasu do czasu

zaczynał co pewien czas przygasać. Dochodziło do tego, że podczas ruszania kilka razy zgasł.

Musiałem dodawać gazu, jak w beznynowcu, żeby w ogóle ruszyć.

Mechanik wymienił wtedy filtr paliwa, coś przeczyścił i na chwilę wszystko wróciło do normy.

Kilka dni później problemy wróciły - w upalny dzień. Jednak następnego dnia - dzień zimny - wszysktko było dobrze.

I tak pozostało aż do zeszłego tygodnia. Znów na skrzyżowaniu silnik często przygasa.

Dziś jednak doszły nowe objawy. Podczas krążenia po parkinkgu wielopoziomowym zaczęły się problemy z dodawaniem gazu.

Silnik jakby początkowo nie reagował na naciskanie pedału, a chwile póżniej gwałtownie przyspieszał.

Podczas jazdy na 1-nce na samym ssaniu od czasu do czasu samochodem szarpnie - czyli wtedy silnik "próbuje" przygasnąć.

Początkowo myślałem, że problem wziął się stąd, że 2 razy wyjechałem paliwo prawie do zera i może pompa zassała jakiś syf z baku.

Ostatnio jednak starem się tankować najpóźniej jak tylko zapali się rezerwa. Zatankowałem nawet lepszego paliwa (Shell Diesel Vpower),

żeby zrehabilitować się za te wcześniejsze braki paliwa. I mam wrażenie, że właśnie po tym tankowaniu zaczęły się te problemy.

Teraz jednak jest już inne paliwo, a problemy moim zdaniem pogłębiają się.

Czy ktoś może miał podobne problemy i rozwiązał je? Może to wina jakiegoś lewego powietrza lub filtra powietrza albo egr?

Może pompa paliwa w baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy, które podałeś na innym forum wskazują na problem z utrzymaniem wymaganego ciśnienia w szynie. Przyczyn może być kilka:

1. Zatkany smok z zbiorniku paliwa

2. Nieszczelności przewodów paliwowych

3. Nieszczelność obudowy filtra paliwa

4. Uszkodzony/zanieczyszczony elektrozawór regulacji ciśnienia umieszczony w pompie CR lub problem z samą pompą.

5. Uszkodzony wtryskiwacz/e paliwa uniemożliwiający utrzymanie ciśnienia w szynie (tu już auto musiałoby nieźle dymić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błędy, które podałeś na innym forum wskazują na problem z utrzymaniem wymaganego ciśnienia w

> szynie. Przyczyn może być kilka:

> 1. Zatkany smok z zbiorniku paliwa

> 2. Nieszczelności przewodów paliwowych

> 3. Nieszczelność obudowy filtra paliwa

> 4. Uszkodzony/zanieczyszczony elektrozawór regulacji ciśnienia umieszczony w pompie CR lub problem

> z samą pompą.

> 5. Uszkodzony wtryskiwacz/e paliwa uniemożliwiający utrzymanie ciśnienia w szynie (tu już auto

> musiałoby nieźle dymić).

O ile będzie to któryś z problemów od 1 do 3 będę bardzo szczęśliwy.

To podam tutaj te błędy również, żeby nie trzeba było ich szukać na innym forum smile.gif

ECN 000256 i ECN 000275, które wskazują na problemy w zasilanie paliwem.

Mechanik wtedy przeczyścił silnik krokowy i wymienił filtr paliwa. Na jeden czy 2 dni było po tym dobrze, samochód jakby dostał nawet dodatkowych koni.

Jednak po paru dniach problem znów wystąpił a następnie wszystko się uspokoiło aż do teraz (czyli pół roku spokoju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.