famot0 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Witam.Chciałem na próbę wyłączyć owy wariator ale po podłączeniu się nie znalazłem w ogóle takiej opcji,dodatkowo patrząc po necie zauważyłem że niektórzy mają w tym programie pokazane mapy wyprzedzenia zapłonu,a u mnie nic takiego nie było.Możecie mi powiedzieć co źle robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Wyłączyć się nie da, możesz co najwyżej ustawić kąt 0*. Mapy 2D lub 3D zapłonów możesz ustawiać po wgraniu odpowiedniego wsadu dostarczonego z programem(u mnie wersje 1.3.3.x). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogoszkocja Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 jest taka opcja.wyłączamy wariator odznaczając ptaszka przy "przesuwanie impulsów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Rzeczywiście jest, ale tylko na wersji z mapami zapłonów 2D/3D, na zwykłym przesuwaniu impulsów tej opcji nie ma... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Wygląda na to że nie mam tej opcji.W instrukcji jest napisane że wariator działa w momencie kiedy wszystkie pola są zaznaczone na zielono,a u mnie dwa są na czerwono.Chodzi zwłaszcza o "Paliwo" ponieważ mimo że silnik pracował na gazie to program dalej pokazywał "Benzyna" i był zaznaczony na czerwono. Załączam zrobiony screen: Wiecie może o co chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogoszkocja Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Dlaczego próg tps tak wysoko? Może dlatego pokazuje benzyne, albo brak +12 v z zaworu od gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > Wygląda na to że nie mam tej opcji. Jest w wersji z mapami zapłonu... > silnik pracował na gazie to program dalej pokazywał "Benzyna" Do wariatora nie dochodzi sygnał +12V z elektrozaworów (niebieski przewód) ... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > Wiecie może o co chodzi ? Na pewno wariator jest dobrze podłączony do elektrozaworu gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > Jest w wersji z mapami zapłonu... Dla porządku i jasności sytuacji napiszę, że trzeba aktualizować firmware (soft wariatora) za pomocą opcji "Aktualizacja" w programie. Akurat mam taki wariator podpięty do komputera i najnowsza dostępna wersja firmware dla Bosch/Ford to V1.6.3.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Nic nie wiem na temat podłączenia.Powiem szczerze że nie dawno zakupiłem to autko i teraz próbuję jakoś ogarnąć sekwencję a to są moje początki W takim razie sprawdzę zasilanie z zaworu. A jaki powinien być optymalny TPS Waszym zdaniem? Jest to Lancia Lybra 1.6 16V. Głównie to chodziło mi o to że coś zaczęło stukać w silniku (panewka lub sworzeń) i chciałem wyłączyć wariator na próbę,bo nie którzy podsuneli pomysł że wariator szaleje i zapłon jest zbyt wcześnie (spalanie stukowe) ale widzę że on w ogóle nie działa. No nic jak zrobi się ciepło to zobaczę co i jak bo w instrukcji jest rozrysowany schemat z podłączeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Jest na tyle zimno, że raczej nie będziesz miał ochoty wchodzić pod auto i odpinać wariatora od czujnika wału, chyba że złącze jest gdzieś na górze. Z tego powodu najprościej jest zrobić aktualizację oprogramowania wariatora i wyłączyć go programowo. Co do TPS, to próg zadziałania wariatora powinien być nieznacznie większy od tego, co jest na biegu luzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 >Z tego powodu najprościej jest zrobić > aktualizację oprogramowania wariatora i wyłączyć go programowo. Czyli patrząc na mój powyższy screen,wybieram zakładkę "Aktualizacja" i czekam aż skończy,a potem odznaczam "Przesuwanie impulsów" i tyle tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Musisz jeszcze wybrać odpowiedni wsad z listy... Wszystko jest w instrukcji do programu!!! PS. Dla Ciebie będzie to: V1.x.3.0, gdzie x=wspólna dla wszystkich wsadów wersja softu Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Co do stukania na zimno przy przyspieszonym zaplotnie, to powiem, ze juz sie 2 razy spotkalem z takim czyms. W jednym z przypadkow, stukal 1 popychacz (szklanka), ale do tego stopnia, ze go "rozklepalo" od strony walka rozrzadu Nie dalo sie go normalnie wyciagnac z gniazda. Niestety jest to dosc zagadkowy temat, bo czemu stuka sobie wlasnie jeden i to ten konkretny popychacz? Teori jest pare, m.in. ze zawor w prowadnicy na zimno, sie przycina lekko i detonacja w cylindrze w niego uderza/gwaltownie zamyka i wszystko przenosi sie na popychacz/walek. Ps. tego co rozklepalo, to zaplon byl ustawiony: 12 stopni do 1500, 8 stopni do 2000, 6 do 2500, 5 do 3000, 3 do 3500, dalej zero. Klepie bez wzgledu czy benzyna czy gaz. [edit] Czasem mozna zostawic wyprzedzenie dla wolnych obrotow (nie po TPS), warto sprobowac, moze beda stabilne. [edit] Zapomnialbym dodac! To sie dzieje na ZIMNYM(!) silniku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Teori jest pare, m.in. ze zawor w prowadnicy na zimno, sie przycina lekko i detonacja w cylindrze w > niego uderza/gwaltownie zamyka i wszystko przenosi sie na popychacz/walek. Trochę słabo widzę domykanie zaworu falą detonacyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Trochę słabo widzę domykanie zaworu falą detonacyjną. Nie wiem co to może być.Dodam że zakupiłem to autko ze słabym silnikiem.Oddałem go na wymianą rozrządu w serwisie Boscha i mechanik mi powiedział że rozrząd był przestawiony jakieś2 ząbki.Po wymianie silnik odzyskał moc i jeździe całkiem całkiem ale zaczął stukać.Teraz jak jest mocny to układ korbowy ma co na siebie brać a wcześniej było z tym kiepsko. W sobotę po godzinach walki zdjąłem miskę oleju żeby sprawdzić panewki.Oglądnąłem 4 korbowe i jedną główną i nic na nich złego nie widać.W takim razie chyba zostaje sworzeń więc i wymiana silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.