Skocz do zawartości

Luz zaworowy a temperatura


Krisker

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. W silniku benzynowym z regulacją luzu przy pomocy płytek podano wartości 0,15 dla zaworów ssących i 0,30 dla wydechowych. Wartości te określono dla temperatury 20stC. Tymczasem warunki są jakie są i muszę ustawić te luzy np. przy -8stC. Czy mam wziąć dodatkową poprawkę, czy też ustawiać wg. wzoru? W większości przypadków wartości zmierzonego luzu to 0,16 dla zaworów ssących i ok. 0,35 dla wydechowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka zaworów jest do ustawienia (np. S 0,22, W 0,40) i któryś klepie - być może właśnie ten.

Wszystkie pomiary powinno się dokonywać w temperaturze 20st.C ale w życiu bywa różnie.

Ja bym poprawił tylko te co odbiegają znacząco od tolerancji i jeździł dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś wziąć poprawkę przy takiej różnicy temperatur. Niestety pytanie w którą stronę i ile. W niektórych samochodach na mrozie luz się kasuje a nie powiększa.

Ja bym albo ustawił resztę z odbiegającą wartością do wartości większości przy -8st i potem poprawił gdy będzie koło 20st albo podjechał na parking jakiegoś marketu gdzie jest ciepło w miarę.

Wątpię żeby mechanicy też bawili się w aptekę i czekali aż silnik osiągnie dokładnie 20st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć. W silniku benzynowym z regulacją luzu przy pomocy płytek podano wartości 0,15 dla zaworów

> ssących i 0,30 dla wydechowych. Wartości te określono dla temperatury 20stC. Tymczasem warunki

> są jakie są i muszę ustawić te luzy np. przy -8stC. Czy mam wziąć dodatkową poprawkę, czy też

> ustawiać wg. wzoru? W większości przypadków wartości zmierzonego luzu to 0,16 dla zaworów

> ssących i ok. 0,35 dla wydechowych.

Czym jest różnica 20-30 stopni wobec faktu, że grzybki zaworowe podczas pracy silnika mają po 300-500 stopni lub jeszcze więcej. Nie zawracaj sobie głowy nieistotnymi sprawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym jest różnica 20-30 stopni wobec faktu, że grzybki zaworowe podczas pracy silnika mają po

> 300-500 stopni lub jeszcze więcej. Nie zawracaj sobie głowy nieistotnymi sprawami.

Grzybki grzybkami ale jeszcze mogą być dosyć długie popychacze, z różnych materiałów i ma co się rozszerzać względem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.