red_sebald Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Witam, ostatnio zdarzyło się, że po 8 godzinnym postoju pod pracą, po ruszeniu, dosłownie na chwilę, pojawia się problem z hamulcami. Podczas manewrowania na parkingu jest OK, potem po rozpędzeniu okazuje się, że pedał hamulca jest twardy i generalnie jedynym sposobem zatrzymania auta jest użycie ręcznego. Po krótkiej chwili wszystko działa poprawnie. Auto stoi już w ASO, niemniej jednak ciekaw jestem Waszej diagnozy. Pacjent to Peugeot 508 2.0 hdi. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Kiedyś miałem podobny problem w SC, winny był zaworek jednokierunkowy na przewodzie łączącym przewód podciśnieniowy od kolektora ssącego do serwa...no ale Ty masz diesla z turbo, więc może coś z pompą podciśnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Kiedyś miałem podobny problem w SC, winny był zaworek jednokierunkowy na przewodzie łączącym > przewód podciśnieniowy od kolektora ssącego do serwa...no ale Ty masz diesla z turbo, więc > może coś z pompą podciśnienia? Jeżeli ma wspomaganie podciśnieniowe, to serwo też będzie miało zaworek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 miałem kilka razy podobnie, gdy temperatura oscylowała koło -3 +3C - po całonocnym postoju samochodu, pierwsze mocniejsze nacisniecie hamulca było niesamowicie nieefektywne, przy drugim juz było ok. Gdy wybrałem sie do mechanika ten powiedział, ze jestem ktorąs osoba z tym problemem i najprawdopodobniej bedzie to kwestia wilgotnosci i temperatury powietrza - kontrola hamulców wyszła oczywiscie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Kiedyś miałem podobny problem w SC, winny był zaworek jednokierunkowy na przewodzie łączącym > przewód podciśnieniowy od kolektora ssącego do serwa...no ale Ty masz diesla z turbo, więc > może coś z pompą podciśnienia? Też miałem podobny efekt (tylko u mnie objawiał się twardym hamulcem przez 1min. po odpaleniu, zwłaszcza po nocy). W 2.0HDi 90KM w 307. Winny był właśnie zaworek zwrotny na serwie, z którego przewód biegnie wprost do pompy podciśnienia. Bałem się, że to może być pompa, ale mechanicy, którym ufam, stwierdzili, że akurat w tych silnikach, z pompą problemy są baaaardzo rzadkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 miałem taki przypadek w A6 C5 - powodem była zbierająca się woda w serwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.