Skocz do zawartości

Gaz do diesla ???


Bolo_3M

Rekomendowane odpowiedzi

> Co, jak i ile to kosztuje ??? do osobowki z silnikiem dCi smile.gif

Z tego co kiedyś było na forum, to koszt i sposób eksploatacji jest taki, że opłaca się do TIRa i to tylko jak jeździ bardzo dużo.

W osobówce zwraca się po 100+ kkm ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co kiedyś było na forum, to koszt i sposób eksploatacji jest taki, że opłaca się do TIRa i

> to tylko jak jeździ bardzo dużo.

> W osobówce zwraca się po 100+ kkm ...

wlasnie "kiedyś" to kluczowe słowo smile.gif:)

ja sie pytam teraz wiem ze LPG jest tylko 20-30% a reszta to ON ale mnie bardziej interesuje jakie to sa teraz koszty do osobowek bo nie ma co porownywac do Tira gdzie zbiornik tam kosztuje krocie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój kolega ma zakład co montuje LPG, zamontował w skodzie octavii 1.9tdi Trochę masz daleko żeby

> sobie podjechać i pogadać, jak coś to dam numer telefonu i dowiesz się co i jak

dzieki za info jak sie dowiem co i jak to napisze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój kolega ma zakład co montuje LPG, zamontował w skodzie octavii 1.9tdi Trochę masz daleko żeby

> sobie podjechać i pogadać, jak coś to dam numer telefonu i dowiesz się co i jak

pogdalem i wychodiz ze Zenita idzie zanontowac w dobrej kasie smile.gif

a co do spalania to fajnie to wyglada a do tego auto ma wiecej mocy smile.gif a ile wiecej to niedlugo bedzie wykres z hamowni smile.gif:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem ze miales smile.gif

Byłeś w USA?

A masz pojęcie jak wygląda np. wielki kanion?

Biroąc pod uwagę że raptem do 50% paliwa to będzie LPG, koszt instalacji jakieś 2x wyższy niż w noPB, to czas zwrotu masz gigantyczny. Zwrotu, a gdzie tu mowa o oszczędnościach? Bo innego zastosowania niż w celu oszczędzania nie widzę.

W przypadku noPB benzyny na 100km użyjesz (dam swój przykład) jakieś 0,7l

W przypadku diesla, jakieś 3-4l

Ani to nie zwiększy zasięgu jakoś drastycznie, ani nie wpłynie na stan portfela pozytywnie. Zrobisz jak uważasz, ale obecnie to ciągle IMO sztuka dla sztuki.

O możliwej awaryjności takiego rozwiązania nie wspomnę,dCi ogólnie nie jest jakoś bardzo durnioodporne a co dopiero jak się doposaży je w LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłeś w USA?

> A masz pojęcie jak wygląda np. wielki kanion?

> Biroąc pod uwagę że raptem do 50% paliwa to będzie LPG, koszt instalacji jakieś 2x wyższy niż w

> noPB, to czas zwrotu masz gigantyczny. Zwrotu, a gdzie tu mowa o oszczędnościach? Bo innego

> zastosowania niż w celu oszczędzania nie widzę.

> W przypadku noPB benzyny na 100km użyjesz (dam swój przykład) jakieś 0,7l

> W przypadku diesla, jakieś 3-4l

> Ani to nie zwiększy zasięgu jakoś drastycznie, ani nie wpłynie na stan portfela pozytywnie. Zrobisz

> jak uważasz, ale obecnie to ciągle IMO sztuka dla sztuki.

> O możliwej awaryjności takiego rozwiązania nie wspomnę,dCi ogólnie nie jest jakoś bardzo

> durnioodporne a co dopiero jak się doposaży je w LPG?

sedno calej sprawy , +1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłeś w USA?

> A masz pojęcie jak wygląda np. wielki kanion?

> Biroąc pod uwagę że raptem do 50% paliwa to będzie LPG, koszt instalacji jakieś 2x wyższy niż w

> noPB, to czas zwrotu masz gigantyczny. Zwrotu, a gdzie tu mowa o oszczędnościach? Bo innego

> zastosowania niż w celu oszczędzania nie widzę.

> W przypadku noPB benzyny na 100km użyjesz (dam swój przykład) jakieś 0,7l

> W przypadku diesla, jakieś 3-4l

> Ani to nie zwiększy zasięgu jakoś drastycznie, ani nie wpłynie na stan portfela pozytywnie. Zrobisz

> jak uważasz, ale obecnie to ciągle IMO sztuka dla sztuki.

> O możliwej awaryjności takiego rozwiązania nie wspomnę,dCi ogólnie nie jest jakoś bardzo

> durnioodporne a co dopiero jak się doposaży je w LPG?

rozumiem ze to wszystko na podstawie dCi ktore bylo zagazowane smile.gif:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem ze to wszystko na podstawie dCi ktore bylo zagazowane smile.gif

Której części z mojej wypowiedzi nie zrozumiałeś?

Dobra, wiem doskonale że całości.

Miłego gazowaniaok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma sensu.

Zgadzam sie. Jazda na ON wychodzi podobnie kosztowo do jazdy na LPG. Czasem mniej, czasem wiecej - zalezy od silnika ale roznice pomijalne. Jak doliczysz drozszy przegląd większą wagę, mniej miejsca w bagazniku, potencjalne koszty naprawy- nie ma sensu. Co innego w przypadky benzyny. Mozna spokojnie zaoszczedzic 30proc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Której części z mojej wypowiedzi nie zrozumiałeś?

> Dobra, wiem doskonale że całości.

> Miłego gazowania

Toć wiesz ze ja w każdym poprzednim aucie mialem LPG i wiem jak to wyglada i co trza liczyc i ile smile.gif a co do diesla to sie dowiaduje co i jak smile.gif bo jak narazie to tylko duzo teori a zero realu widziałem wiec sie pytam smile.gif:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toć wiesz ze ja w każdym poprzednim aucie mialem LPG i wiem jak to wyglada i co trza liczyc i ile

> a co do diesla to sie dowiaduje co i jak bo jak narazie to tylko duzo teori a zero realu

> widziałem wiec sie pytam smile.gif

Żeby było duzo w realu, musi się dużo opłacać. Trzeba robic homologację pod auto, warsztat odpowiedni, doświadczeni ludzie...

Za dużo i za drogo. Opłacalność jest, ale przy dużym spalaniu i dużych przebiegach.

U mnie przerabiają autobusy np. i tp może się opłacać. Tyle że nie na LPG a na CNG, dzięki czemu mamy jedną z niewielu w kraju stację CNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby było duzo w realu, musi się dużo opłacać. Trzeba robic homologację pod auto, warsztat

> odpowiedni, doświadczeni ludzie...

> Za dużo i za drogo. Opłacalność jest, ale przy dużym spalaniu i dużych przebiegach.

> U mnie przerabiają autobusy np. i tp może się opłacać. Tyle że nie na LPG a na CNG, dzięki czemu

> mamy jedną z niewielu w kraju stację CNG

wiesz zalezy jak do tego sie podejdzie smile.gif

generalnie auto z LPG mniej pali ON i ma wiecej momentu dzieki wlasnie LPG a cena tak zla nie jest bo za 3500 mozna miec instalke smile.gif ale tak jak mowisz narazie tego malo i malo kto to montuje i w sumie nikt nic nie wie tak do konca frown.gif:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>ale tak jak mowisz narazie tego malo i malo kto to montuje i w

> sumie nikt nic nie wie tak do konca frown.gif

W sumie sam sobie odpowiedziałeś. Ci, co zamontowali nie raportują jakichś mega-cudów. Niestety.

Dual-fuel ma sens w silniku stacjonarnym, morskim lub jakimś kolejowym, który, po pierwsze, w ten deseń został zaprojektowany (zoptymalizowany), a po drugie pracuje na przeciętnie wysokim obciążeniu (dokładnie odwrotnie, niż silnik trakcyjny - w samochodzie.

W takiej sytuacji udział ON w całym zużyciu paliwa jest na prawdę "groszowy" - tak ze 2%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.