Skocz do zawartości

Croma - światła do jazdy dziennej


z_ko

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Może ktoś ma podłączone światła jak w temacie?

Może pochwalicie się jak je zainstalowaliście (zdjęcia).

Fajnie by było, gdyby np. w miejsce kratek, obok halogenów można było coś wpasować. Myślę, że tak idealnych w kształcie po kratce to nie będzie, ... a może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A co powiecie na zajzwyklejszy moduł do uruchamiania LED DRL, tylko zamiast podłączać to pod osobne ledy, to dać do halogenów? Wszystko powinno działać OK. Włączam zapłon świecą halogeny, włączam pozycje halogeny gasną. Klikam guzik na desce i halogeny działają jak powinny. Pojawia się pytanie czy to nie będzie aby za mocne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co powiecie na zajzwyklejszy moduł do uruchamiania LED DRL, tylko zamiast podłączać to pod osobne

> ledy, to dać do halogenów? Wszystko powinno działać OK. Włączam zapłon świecą halogeny,

> włączam pozycje halogeny gasną. Klikam guzik na desce i halogeny działają jak powinny. Pojawia

> się pytanie czy to nie będzie aby za mocne?

Cóż ludzie włączają pozycje i przeciwmgłowe i tak jeżdżą, co jest nie do końca zgodne z prawem,a poza tym światło do jazdy dziennej musi mieć na kloszu wybitą homologację, a halogen takiej nie posiada, więc i policja może się czepiać.

Quote:

Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cóż ludzie włączają pozycje i przeciwmgłowe i tak jeżdżą, co jest nie do końca zgodne z prawem,a

> poza tym światło do jazdy dziennej musi mieć na kloszu wybitą homologację, a halogen takiej

> nie posiada, więc i policja może się czepiać.

> Quote:

> Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem

> identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1

> Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na

> podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę

> producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po

> zamontowaniu świateł.

To będzie tak samo "legalne" jak dzienne z 30% długich. Pytanie tylko czy nie będzie stwarzało nieprzyjemności innym użytkownikom drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To będzie tak samo "legalne" jak dzienne z 30% długich. Pytanie tylko czy nie będzie stwarzało

> nieprzyjemności innym użytkownikom drogi.

jak patrzę na te wszystkie samochody z powstawianymi jak popadnie chińskimi sreLEDami, to oslabiony.giffacepalm%5B1%5D.giffacepalm%5B1%5D.gif Szczególnie w trasie jest masakra frown.gif

Wczoraj to nawet widziałem autobus, który miał LEDziki zamontowane tak z 10 cm szerzej niż tablica rej. - nie dość, że słabo świeciły, to przy słabej pogodzie można się zdziwić, że te światełka to AUTOBUS facepalm%5B1%5D.giffacepalm%5B1%5D.giffacepalm%5B1%5D.gif

Co do świateł 30% w długich, to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie. Stosowane jest przez cześć producentów. Światła masz na odpowiedniej wysokość, szerokości itd - generalnie tam, gdzie powinny być, a nie pochowane w kratkach, pod zderzakami itp.. Przy takich światłach w trasie jesteś lepiej widoczny, a nie oślepiasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zdjęciu słabo to widać, ale w ruchu ulicznym nie ma problemu widać je z daleka nawet w słoneczny

> dzień

Hmm.....zdjecie kiepsko oddaje fakt, ale czy to zgodne w KD?

W razie przegladu przejdzie?

Mi kiedys w Lanowozie diagnostamowi: a ta kierownica ma homologacje do lanosa(MOMO 350mm)

ja mowie, ale srednica zachowana, a on ja pytam czy to seryjna lub z homologacja?

A ja ze nie , wiec Pan mowi...za rok prosze do mnie nie przyjezdzac, rzecznie przytaknalem i juz zmienilem stacje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Panowie, jak i którędy wepnę się do obwodu stacyjki? Aby podpiąć światła do jazdy dziennej. Bo ta

> wersja mi się akurat bardziej podoba aniżeli do akumulatora.

Jeden z małych bezpieczników w skrzynce pod maską, ma zasilanie po stacyjce. Niestety już nie pamiętam który.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki sam moduł możesz sobie podłączyć do przeciwmgielnych i wtedy też będą świeciły na 30%

albo najlepiej do świateł mijania...nie ślepisz, auto wygląda normalnie, a jak usuniesz "ściemniacz" tj będą świecić na 100% to nie ma co dyskutować o legalności, bo jeździsz na mijania zlosnik.gif tyle, że świecą się tylko mijania z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo najlepiej do świateł mijania...nie ślepisz, auto wygląda normalnie, a jak usuniesz

> "ściemniacz" tj będą świecić na 100% to nie ma co dyskutować o legalności, bo jeździsz na

> mijania tyle, że świecą się tylko mijania z przodu.

Można, tylko tutaj cały pic polega na tym, żeby właśnie światła mijania, czyli ksenony się nie świeciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyłączysz silnik to światła się świecą? tuk.gif, układ jest tak skonstruowany aby moduł "wszedł" do pracy powyżej określonego napięcia, bynajmniej jak szukałem dla siebie to tym się sugerowałem waytogo.gif u jednego z dystrybutorów wyczytałem że pobór w stanie czuwania jest poniżej 0.3 mA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i montaż modułu zakończony. Podam tutaj wszystkie miejsca gdzie można się podpiąć.

Po otwarciu puszki obok AKU i mamy tak:

Gruby czerwony przewód do dużej śruby - Stały plus

Śruba na dole puszki - masa

Światła pozycyjne - i tutaj już trzeba z zewnątrz brać, a dokładniej z samej kostki która wchodzi do lampy. Od pozycji jest żółto-czerwony kabel (nie pomylić z żółto pomarańczowym)

4181337585.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę cię nie rozumie z tymi xenonami, przecież pod nie się nie podłączasz tylko pod drogowe 30.GIF oszczędzasz palniki i paliwko lizak.gif

Tom111 pokazał jak to wygląda w nowszym roczniku w moim z 2006 jest tak samo inny jest tylko kształt lampy busted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trochę cię nie rozumie z tymi xenonami, przecież pod nie się nie podłączasz tylko pod drogowe

> oszczędzasz palniki i paliwko

> Tom111 pokazał jak to wygląda w nowszym roczniku w moim z 2006 jest tak samo inny jest tylko

> kształt lampy

Wiem że pod drogowe, przeca nie pod xenony 270751858-jezyk.gif no tak ale inna lampa inny przód, chce to zobaczyć i tyle, jak dla mnie nawet lampa z xenonami a bez zmienia oblicze cromy przed liftem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to wygląda, chociaż tutaj to iluzja Sorry Iron

No tak - wschodzące słońce spowodowało efekt świecących w ciepłych barwach świateł drogowych cool.gif

Tak w temacie to niecały miesiąc temu zamontowałem "prawdziwe" światła do jazdy dziennej .

Zmieściły się idealnie przed bocznymi kratkami - fotki wkrótce skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to wygląda, chociaż tutaj to iluzja Sorry Iron

No o takie coś mi chodziło, trzeba pomyśleć nad jakimś rozwiązaniem bo szkoda xenonu w dzień, wtedy mijania idą na automat i mogę zapomnieć o światłach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo ładnie wygląda taka wersja Cromy sprzed liftu z tymi chromowanymi wstawkami. Chyba nawet

> ładniej aniżeli wersja po lifcie.

Mnie zdecydowanie nadal bardziej podoba się wersja sprzed liftu .

No i jest gdzie zamontować bez kombinacji światła dzienne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co tam jedna fotka i to w dodatku zrobiona w garażu

> PS.

> Resztę dodam później , bo dzisiaj w końcu parę pstryknąłem .

W lipcu na zywo obadamy zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ładne ładne, to teraz trzeba wybrać czy moduł czy ledy, one są za kratkami?

Wydaje mi sie ze raczej przed kratkami Mietek je zamontowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi sie ze raczej przed kratkami Mietek je zamontowal.

Czyli mamy wersję przed kratkami, wersję za kratkami, i moduł hmm.gif a dziś widziałem co prawda w wersji FL osobne ledy wiercone w zderzaku co można sobie ułożyć w dowolny wzorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli mamy wersję przed kratkami, wersję za kratkami, i moduł a dziś widziałem co prawda w wersji

> FL osobne ledy wiercone w zderzaku co można sobie ułożyć w dowolny wzorek.

tutaj to fajnie wyglada.

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=287707024&an=0&page=0#Post287707024

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakich ledów użyłeś? Być może to kwestia ujęcia ale na zdjęciach dają dość mocno...

Świecą faktycznie nieźle - no ale to w końcu Philips DayLight 4 na diodach Luxeon , nowa wersja 6W na stronę ok.gif

Wymiar optymalny dla przedlifowego modelu 126mm x 23mm , solidne wykonanie , wtyczki hermetyczne i kable w peszlu - co jest absolutną rzadkością w tej cenie .

Fajna sprawą jest też wbudowany w module sterującym komparator , który załącza światła dopiero po odpaleniu silnika i wzroście napięcia powyżej 13V .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świecą faktycznie nieźle - no ale to w końcu Philips DayLight 4 na diodach Luxeon , nowa wersja 6W

> na stronę

> Wymiar optymalny dla przedlifowego modelu 126mm x 23mm , solidne wykonanie , wtyczki hermetyczne

> i kable w peszlu - co jest absolutną rzadkością w tej cenie .

> Fajna sprawą jest też wbudowany w module sterującym komparator , który załącza światła dopiero po

> odpaleniu silnika i wzroście napięcia powyżej 13V .

No całkiem ładny zestaw, u mnie w punto siedzi tańszy zestaw od 4 lat i śmiga, też bardzo mocno świeci i lampki mam za gęstą siatką.

287723809-P1130961a.JPG

post-159789-14352524173769_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechałem z modułem do elektromechaników, bo nie chwytam się za coś, na czym się nie znam. Jeden chciał wpinać się do wiązek, ciąć lutować... Z kolejnym się dogadałem, tylko, że zalecił nie wpinanie szybkozłączkami do wtyczek świateł, ale klasyczne lutowanie. Poza tym każdy utyskuje, że przepłaciłem za moduł, bo wystarczy taki za 45 - 85 zł. Jak to wygląda u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podjechałem z modułem do elektromechaników, bo nie chwytam się za coś, na czym się nie znam. Jeden

> chciał wpinać się do wiązek, ciąć lutować... Z kolejnym się dogadałem, tylko, że zalecił nie

> wpinanie szybkozłączkami do wtyczek świateł, ale klasyczne lutowanie. Poza tym każdy utyskuje,

> że przepłaciłem za moduł, bo wystarczy taki za 45 - 85 zł. Jak to wygląda u was?

Mam moduł za 49 zł. Działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.