szulu Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Wczoraj odebrałem autko od mechanika. Wymieniane były tuleje na belce. Po przekręceniu kluczyka wyskakuje ABS Failure i odesłanie do instrukcji. Aby było jeszcze ciekawiej w momencie naciśnięcia hamulca pojawia się błąd EBD. Komputer po podłączeniu pokazuje błąd czujników prędkości obu tylnych kół (chyba 1045 i 1050) a dokładniej brak sygnału. Wykasowanie błędu nic nie daje, po rozłączeniu z kompem znika ale pojawia się po chwili ponownie. Nie znika po odpaleniu autka. Co to może być? Czujniki? Przewody? Akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Wczoraj odebrałem autko od mechanika. Wymieniane były tuleje na belce. Po przekręceniu kluczyka > wyskakuje ABS Failure i odesłanie do instrukcji. Aby było jeszcze ciekawiej w momencie > naciśnięcia hamulca pojawia się błąd EBD. Komputer po podłączeniu pokazuje błąd czujników > prędkości obu tylnych kół (chyba 1045 i 1050) a dokładniej brak sygnału. Wykasowanie błędu nic > nie daje, po rozłączeniu z kompem znika ale pojawia się po chwili ponownie. Nie znika po > odpaleniu autka. Co to może być? Czujniki? Przewody? Akumulator? Skoro robili tylną belkę to na pewno odłączali czujniki prędkości obrotowej kół tylnych, i albo nie podłączyli, albo popsuli Z tego co kojarzę przy samej piaście jest złączka... połóż się pod samochód i zobacz czy wtyczki są wpięte czy dyndają, jak coś to je wepnij... jak są wpięte to jest większy problem... jedz do nich i niech naprawiają. Pomijam już fakt dlaczego odebrałeś samochód skoro od razu i nich wywalił błąd ? Poprawili by od razu... gorzej jak wypalali tuleje palnikiem bo to dość powszechna metoda pseudo-mechaników i stopili kable Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Podobno podłączyli wtyczki ale sprawdzę A dlaczego odebrałem? Bo stwierdzili, że to normalne po rozłączeniu czujników i samo zniknie albo jak mam kompa to mogę sobie skasować... Niestety nie zniknęło. Do mechanika mam zaufanie bo wszystkie autka u niego robiłem więc wiem, że jakby coś popsuł to by w takim stanie nie oddał. Chyba po południu muszę się trochę w garażu pobrudzić. Czy w przypadku uszkodzenia nie powinien tego jakoś sygnalizować w odczycie parametrów? Dla wszystkich 4 kół podaje 0,96 kmh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Czujniki tylnych kół mają wtyczki pod nadkolem, tym z filcu. Trzeba wypiąć ze dwie spinki i odchylić nadkole, następnie przyjrzeć się dokładnie wtyczkom. Jak robiłem tuleje belki u siebie (pierwszy raz w Stilo), to przypadkowo uszkodziłem wtyczkę próbując ją rozpiąć bez odchylania nadkola. Po robocie podpiąłem i wyskoczył błąd, bo okazało się, że w uszkodzonej wtyczce jeden pin nie styka. Musiałem całą wtyczkę wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Czujniki tylnych kół mają wtyczki pod nadkolem, tym z filcu. Trzeba wypiąć ze dwie spinki i > odchylić nadkole, następnie przyjrzeć się dokładnie wtyczkom. Jak robiłem tuleje belki u > siebie (pierwszy raz w Stilo), to przypadkowo uszkodziłem wtyczkę próbując ją rozpiąć bez > odchylania nadkola. Po robocie podpiąłem i wyskoczył błąd, bo okazało się, że w uszkodzonej > wtyczce jeden pin nie styka. Musiałem całą wtyczkę wymienić. No to jutro to zobaczę bo niestety dziś mnie choroba zmogła Podejrzewam właśnie, że coś takiego jak piszesz mogło mieć miejsce ale o tym przekonam się jak tam zajrzę Mam nadzieję, że okaże się, że jest to tylko niepodłączone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 O tu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Czujniki ABS nie są aż takie drogie. Wymieniałem u siebie i za nowy zapłaciłem 100 PLN. A możne trzeba tylko wszystka wyczyścić i będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Ja takie błedy mam zawsze po wizycie na hamowni ,ale Panowie mają sprzęta i kasują od strzała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Ja takie błedy mam zawsze po wizycie na hamowni ,ale Panowie mają sprzęta i kasują od strzała. Te się kasują na chwilę, po uruchomieniu są znowu czyli problem jest sprzętowy a dokładniej czujniki. Zaraz ruszam sprawdzić co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Czujniki ABS nie są aż takie drogie. Wymieniałem u siebie i za nowy zapłaciłem 100 PLN. A możne > trzeba tylko wszystka wyczyścić i będzie działać. Podejrzewam kable bo nie uwierzę, że padły dwa czujniki od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Zrobione okazało się, że wtyczki nie były dociśnięte do końca Wtyczki dociśnięte, błędy skasowane a mechanika przy piątkowej sesji z wymianą tulei wahaczy z przodu czeka mały opr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.