simek18 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Tak dla ścisłości. Laweta ma hamulec najazdowy hydrauliczny, DMC 2800kg, masę własną 600kg. Holownik 1 ma masę własną ok 2000kg i DMC przyczepy 3500kg. Holownik 2 ma masę własna ok 2000kg i DMC przyczepy 2700kg. Ładunek 2050kg. Pytania: Coś mi się obiło o uszy o mnożeniu DMC lawety przez 1.33 przy hamulcu najazdowym - o co z tym biega? Holownik 1 bierze na hak lawetę, bierze ładunek, odpala viatolla i jedzie, DMC się mieszczą, tak? Holownik 2 bierze lawetę, bierze ładunek, odpala viatolla i jedzie i jest ok, bo masa lawety 600kg+masa ładunku 2050kg=2650kg czyli mniej niż 2700kg DMC hak holownika, czy nie ok, bo liczy się DMC lawety, które jest o 100kg większe niż DMC na haku holownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Tak dla ścisłości. > Laweta ma hamulec najazdowy hydrauliczny, DMC 2800kg, masę własną 600kg. > Holownik 1 ma masę własną ok 2000kg i DMC przyczepy 3500kg. > Holownik 2 ma masę własna ok 2000kg i DMC przyczepy 2700kg. > Ładunek 2050kg. > Pytania: > Coś mi się obiło o uszy o mnożeniu DMC lawety przez 1.33 przy hamulcu najazdowym - o co z tym > biega? > Holownik 1 bierze na hak lawetę, bierze ładunek, odpala viatolla i jedzie, DMC się mieszczą, tak? > Holownik 2 bierze lawetę, bierze ładunek, odpala viatolla i jedzie i jest ok, bo masa lawety > 600kg+masa ładunku 2050kg=2650kg czyli mniej niż 2700kg DMC hak holownika, czy nie ok, bo > liczy się DMC lawety, które jest o 100kg większe niż DMC na haku holownika? W przypadku przyczepy z hamulcem najazdowym DMC pojazdu holującego musi być większe o 33% od DMC przyczepy. Więc żaden z ww pojazdów nie pociągnie takiej lawety, bo do niej wymagana jest DMC pojazdu na poziomie 2800*1,33=3,7T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Jaka DMC przyczepy dopuszcza producent w przypadku pojazu holujacego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Jaka DMC przyczepy dopuszcza producent w przypadku pojazu holujacego ? Tak jak napisałem, 1 3,5t, 2 2,7t. Z tym, że nazywa się to maksymalna masa całkowita a nie dopuszczalna masa całkowita. Wg mnie można to rozumieć różnie Tylko jak jest prawidłowo... Bo wychodzi na to, że tym z 2,7t na haku nie mogę nawet pustej, ważącej 600kg lawety ciągnąć, co jest idiotyzmem, ponieważ mogę ciągnąć przyczepkę (w dodatku bez hamulców) o masie do 750kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > W przypadku przyczepy z hamulcem najazdowym DMC pojazdu holującego musi być większe o 33% od DMC > przyczepy. > Więc żaden z ww pojazdów nie pociągnie takiej lawety, bo do niej wymagana jest DMC pojazdu na > poziomie 2800*1,33=3,7T. to jakiś absurd, dowód rejestracyjny mówi przecież o hamulcu, który mam, nie precyzuje o jaki chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Tak jak napisałem, 1 3,5t, 2 2,7t. No to z czym masz Problem ? Producent to okreslil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > No to z czym masz Problem ? > Producent to okreslil. Ale 2,7t rzeczywistej masy towaru na haku, czy teoretycznie możliwego maksymalnego ciężaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Ale 2,7t rzeczywistej masy towaru na haku, czy teoretycznie możliwego maksymalnego ciężaru? Dlatego pytalem co dopuscil do uzytku producent. Wartosci sa rzeczywiste / realne a nie to co tylko w papierach do tego dochodzi, ze wartosci podawane sa przy obciazeniu i nachylenia 8% oraz 12% : Nie musze chaba dodawac, ze wartosc 12% < 8% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Dlatego pytalem co dopuscil do uzytku producent. Wartosci sa rzeczywiste / realne a nie to co tylko > w papierach do tego dochodzi, ze wartosci podawane sa przy obciazeniu i nachylenia 8% oraz > 12% : Nie musze chaba dodawac, ze wartosc 12% < 8% Jakie dwie wartości? Mam podane masy 2700 w jednym aucie i 3500 w drugim. I tyle. Czyli jeśli prawdziwa waga lawety 600kg + towar 2050kg mieści się w tych 2700kg mojego haka, to olać DMC lawety wynoszące 2800kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Jakie dwie wartości? Mam podane masy 2700 w jednym aucie i 3500 w drugim. I tyle. Czyli jeśli > prawdziwa waga lawety 600kg + towar 2050kg mieści się w tych 2700kg mojego haka, to olać DMC > lawety wynoszące 2800kg? Ta laweta na pewno waży więcej realnie niż 2000kg. Ja bym pociągnął, mam busa dmc3500kg, na haku 3000kg to zapinam lawete 3000 kg dmc i jade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > to jakiś absurd, dowód rejestracyjny mówi przecież o hamulcu, który mam, nie precyzuje o jaki > chodzi... Ale PL przepisy sa bardziej wymagające? skąd wiesz jaki hamulec miał na myśli? wiem ze głupie, ale takie mamy przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Ta laweta na pewno waży więcej realnie niż 2000kg. > Ja bym pociągnął, mam busa dmc3500kg, na haku 3000kg to zapinam lawete 3000 kg dmc i jade. Laweta waży 600, ma dmc 2800, może wziąć na siebie 2200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > to jakiś absurd, dowód rejestracyjny mówi przecież o hamulcu, który mam, nie precyzuje o jaki > chodzi... Dowód rejestracyjny mówi o hamulcu uruchamianym z miejsca kierowcy, hamulec najazdowy takiego warunku nie spełnia. Dopiero w rozporządzeniu o warunkach technicznych pojazdów mamy: "W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r." Dopiero tu mamy wskazanie, że może to być hamulec najazdowy, pod warunkiem spełnienia reguły 1,33DMC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Laweta waży 600, ma dmc 2800, może wziąć na siebie 2200. myslalem o holowniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Jakie dwie wartości? Mam podane masy 2700 w jednym aucie i 3500 w drugim. I tyle. Czyli jeśli > prawdziwa waga lawety 600kg + towar 2050kg mieści się w tych 2700kg mojego haka, to olać DMC > lawety wynoszące 2800kg? Co innego podaje producent w karcie pojazdu a co innego w prospekcie. Liczy sie to co masz w papierach, nalezy jednak wiedziec jek Maja sie wartosci o ktorych pisalem, bo moze sie okazac, ze pod wzniesienie nie podjedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.