Skocz do zawartości

Filtry firmy Blue print - opinie


karolKK

Rekomendowane odpowiedzi

Kompletuję sobie materiały eksploatacyjne do zbliżającego się przeglądu Civica i w sklepie proponowano mi filtry oleju, powietrza firmy Blue-print, która ponoć specjalizuje się w częściach zamiennych do aut azjatyckich.

Pierwsze słyszę o tej marce, ceny mają zabójczo niskie w porównaniu do np. i tak niedrogiego Filtrona (Filtr oleju filtron 34zł, blue-print 18zł, filtr powietrza Filtron 45zł, Blueprint 24zł).

Jak by nie patrzeć są to wartości bliskie 50% ceny konkurencji, zatem zastanawiam się czy warto przepłacać za część typu filtr powietrza, który nie jest jakimś newralgicznym elementem typu pasek rozrządu...

Macie jakieś doświadczenia z tą marką?

www.blue-print.com/pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kompletuję sobie materiały eksploatacyjne do zbliżającego się przeglądu Civica i w sklepie

> proponowano mi filtry oleju, powietrza firmy Blue-print, która ponoć specjalizuje się w

> częściach zamiennych do aut azjatyckich.

> Pierwsze słyszę o tej marce, ceny mają zabójczo niskie w porównaniu do np. i tak niedrogiego

> Filtrona (Filtr oleju filtron 34zł, blue-print 18zł, filtr powietrza Filtron 45zł, Blueprint

> 24zł).

> Jak by nie patrzeć są to wartości bliskie 50% ceny konkurencji, zatem zastanawiam się czy warto

> przepłacać za część typu filtr powietrza, który nie jest jakimś newralgicznym elementem typu

> pasek rozrządu...

> Macie jakieś doświadczenia z tą marką?

> www.blue-print.com/pl

Duże tańsze niż filtron,ale jakościowo też odbiegają.Proponował bym w kontekście tańszego Ashikę /Dokuji ewentualnie są prawdziwe japończyki robione w Japonii takie jak np Union Japan .

Napisz do czego potrzebujesz pomyślimy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używałem kabinowych i blueprint i snp, zdawały egzamin, ale jako filtr pow. czy oleju, szczególnie oleju, dla silnika bym się nie zdecydował. Kilka problemów z tanimi filtrami oleju spotkałem.

Z tanich filtrów bdb są JC Premium z InterCars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Duże tańsze niż filtron,ale jakościowo też odbiegają.Proponował bym w kontekście tańszego Ashikę

> /Dokuji ewentualnie są prawdziwe japończyki robione w Japonii takie jak np Union Japan .

> Napisz do czego potrzebujesz pomyślimy

Komplet potrzebuję czyli oleju, powietrza, kabinówka i paliwa.

Jeśli masz jakąś fajną ofertę na w/w komplet to podeslij producenta i ceny na priv.

Civic 1.6 D16V1 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komplet potrzebuję czyli oleju, powietrza, kabinówka i paliwa.

> Jeśli masz jakąś fajną ofertę na w/w komplet to podeslij producenta i ceny na priv.

> Civic 1.6 D16V1 2005

Strasznie drogie te filtry u Ciebie. Mam taki sam silnik D16V1 w sedanie i ostatnio płaciłem za filtry Knecht

olej -17zł

powietrze -35zł

kabinowy JC Premium z węglem - 35zł

Filtry Blueprint miałem i nie miałem żadnych problemów, tarcze hamulcowe też mam z tej firmy i są ok.

Filtr paliwa wymienia się co 120tyś km, więc raczej warto kupić oem w aso za około 140zł

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> używałem kabinowych i blueprint i snp, zdawały egzamin, ale jako filtr pow. czy oleju, szczególnie

> oleju, dla silnika bym się nie zdecydował. Kilka problemów z tanimi filtrami oleju spotkałem.

> Z tanich filtrów bdb są JC Premium z InterCars.

JCP nigdy bym sobie nie założył poszukaj w necie sa testy tych filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JCP nigdy bym sobie nie założył poszukaj w necie sa testy tych filtrów.

paluszkiem poproszę, bo jakoś nic mi nie chce wyskoczyć.

f.pow JCP jest jednym z lepiej wykonanych, metalowe ramki, grube uszczelki i całkiem niezły papier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst

ale to olej, a ja pisałem o powietrzu. W f.oleju nie ma co kombinować

> Tani chińczyk ,nie tak dawno była afera bo parę filtrów zostało wessanych (powietrza).

nigdy się z czymś takim nie spotkałem, a trochę filtrów przerobiłem. Masz jakieś szczegóły n/t tych wessań, linki, albo opisy?

Nie chce mi się wierzyć, że bez mechanicznego uszkodzenia powierzchni filtracyjnej taka sytuacja może wystąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to olej, a ja pisałem o powietrzu. W f.oleju nie ma co kombinować

Zrobili testy olejówek ,jednakowoż można według nich odnieść się do filtrów powietrza i przeciwpyłkowych.

> nigdy się z czymś takim nie spotkałem, a trochę filtrów przerobiłem. Masz jakieś szczegóły n/t tych

> wessań, linki, albo opisy?

Za bardzo chwalić się tym nie będą.Powiem ,tak znasz kogoś w IC popytaj ok.gifKogoś kto pracuje trochę dłużej icon_rolleyes.gif

> Nie chce mi się wierzyć, że bez mechanicznego uszkodzenia powierzchni filtracyjnej taka sytuacja

> może wystąpić.

Mi się też wierzyć nie chciało.Natomiast dla 5 czy 10 zł ryzykować chyba nie warto.Zresztą papier też papierowi nierówny.A skoro jest to produkt z półki budget ,to raczej nie należy się spodziewać ,że papier użyty do produkcji filtrów powietrza będzie lepszej jakości.

Ot prosty przykład kup sobie ręczniki papierowe marki Tesco lub jakiegoś innego marketu takie najtańsze budżetowe i coś z górnej półki np FOXy czy coś podobnego...Jest różnica? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobili testy olejówek ,jednakowoż można według nich odnieść się do filtrów powietrza i

> przeciwpyłkowych.

nie bardzo bo oni nie są producentem, tak samo jak 4max, jakoparts itp sieciowe linie to tylko pakowacz.

Filtry oleju może robić ktoś inny, powietrza kolejny, a kabinowe jeszcze następny. Mało tego filtry jednej grupy wcale nie są od jednego producenta.

Przenoszenie opinii w wypadku pakowaczy jest całkowicie nieuprawnione.

A z ręcznikami możesz się tak samo zdziwić, przeczytaj sobie kto robi niektóre marketowe linie. Patrzenie tylko na logo z przodu, w obecnych realiach, to dawanie przyzwolenia do robienia z siebie idioty. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bardzo bo oni nie są producentem, tak samo jak 4max, jakoparts itp sieciowe linie to tylko

> pakowacz.

> Filtry oleju może robić ktoś inny, powietrza kolejny, a kabinowe jeszcze następny. Mało tego filtry

> jednej grupy wcale nie są od jednego producenta.

> Przenoszenie opinii w wypadku pakowaczy jest całkowicie nieuprawnione.

Jcp to nie pakowacz.To ,,marka''stworzona na potrzeby danej sieci(jak i wiele innych).Wyłoże Ci to łopatologicznie.Zamawiasz filtry u najtańszego chińczyka i deklarujesz w jakie opakowania ma to być zapakowane.Oni nie są pakowaczem na zasadzie np Febi ,tylko dostają od razu finalny produkt.Druga sprawa logistyka.Szanse na to że zamawiane filtry są w różnych fabrykach są nieduże z prostej przyczyny -zamawiasz u jednego dostawcy X towaru dostajesz cenę dobrą.Zamawiasz 3xX dostajesz lepszą.A chińczyk produkujący filtry oleju robi też powietrza,pyłkowe i pewnie parę jeszcze rzeczy hehe.gif

> A z ręcznikami możesz się tak samo zdziwić, przeczytaj sobie kto robi niektóre marketowe linie.

> Patrzenie tylko na logo z przodu, w obecnych realiach, to dawanie przyzwolenia do robienia z

> siebie idioty.

Podane marki ,dałem jako przykład dla szybszej identyfikacji-oboje wiemy o co chodzi .O jakość papieru ,grubość oraz jego strukturę ok.gifPamiętasz rolki papieru toaletowego które dostało się w szkole za makulaturę?to też był papier smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jcp to nie pakowacz.To ,,marka''stworzona na potrzeby danej sieci(jak i wiele innych).Wyłoże Ci to

> łopatologicznie.Zamawiasz filtry u najtańszego chińczyka i deklarujesz w jakie opakowania ma

> to być zapakowane.Oni nie są pakowaczem na zasadzie np Febi ,tylko dostają od razu finalny

> produkt.Druga sprawa logistyka.Szanse na to że zamawiane filtry są w różnych fabrykach są

> nieduże z prostej przyczyny -zamawiasz u jednego dostawcy X towaru dostajesz cenę

> dobrą.Zamawiasz 3xX dostajesz lepszą.A chińczyk produkujący filtry oleju robi też

> powietrza,pyłkowe i pewnie parę jeszcze rzeczy

mam odmienne doświadczenia z JCP, ale jak widać zafiksowałeś się na udowadnianiu swoich tez.

Zresztą JCP to nie marka intercarsu, ale to pewnie też jakoś przekręcisz i udowodnisz co chcesz smirk.gif

> Podane marki ,dałem jako przykład dla szybszej identyfikacji-oboje wiemy o co chodzi .O jakość

> papieru ,grubość oraz jego strukturę Pamiętasz rolki papieru toaletowego które dostało się w

> szkole za makulaturę?to też był papier

chodzi o to żeby filtr spełniał swoją rolę. W zwyczajnym/seryjnym aucie naprawdę nie interesuje nikogo czy filtr powietrza ma opór początkowy 100 czy 90, ma mieć odpowiednią skuteczność i tyle.

Filtr oleju, z uwagi na środowisko pracy, powinien mieć bibułę możliwie najlepszą, ale to zupełnie inny kaliber niż f.pow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam odmienne doświadczenia z JCP, ale jak widać zafiksowałeś się na udowadnianiu swoich tez.

Nie po prostu przez te ponad 15 lat w branży trochę różnych filtrów sprzedałem/używałem i nie opieram się na jednostkowej opinii.

> Zresztą JCP to nie marka intercarsu, ale to pewnie też jakoś przekręcisz i udowodnisz co chcesz

Ale nic nie trzeba udowadniać

c372_Puls_Biznesu__17-07-07__326-2-0.jpg

IC wchłonął JC i to są fakty sprzed paru lat hehe.gif

> chodzi o to żeby filtr spełniał swoją rolę. W zwyczajnym/seryjnym aucie naprawdę nie interesuje

> nikogo czy filtr powietrza ma opór początkowy 100 czy 90, ma mieć odpowiednią skuteczność i

> tyle.

> Filtr oleju, z uwagi na środowisko pracy, powinien mieć bibułę możliwie najlepszą, ale to zupełnie

> inny kaliber niż f.pow.

Widzisz i tutaj się mylisz hehe.gifAle nie będę ciągnął tego tematu .

Poczytaj sobie pierwszy z brzegu artykuł ok.gifjakiś tekst

,,Filtry dobrej jakości w samochodach osobowych są w stanie odseparować 99,8% zanieczyszczeń, z kolei w autach użytkowych wartość ta sięga nawet 99,95%. Na materiały filtracyjne stosuje się papier, papier z włókniną lub samą włókninę wykonaną z tworzywa sztucznego (np. poliester). Czasem można spotkać włókninę nasączoną olejem, która ma dużą zdolność pochłaniania pyłów – ok. 1000 g/m3, w przypadku papieru wartość ta wynosi jedynie ok. 200 g/m3. Materiały te są scharakteryzowane poprzez grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien czy odporność na przebijanie''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie po prostu przez te ponad 15 lat w branży trochę różnych filtrów sprzedałem/używałem i nie

> opieram się na jednostkowej opinii.

> Ale nic nie trzeba udowadniać

> IC wchłonął JC i to są fakty sprzed paru lat

ależ ja to wiem, tylko sęk w tym że IC po połączeniu zrobił czystki (były dwie serie JC, została tylko ta wyższa), zresztą filtry identyczne jak JCP (przynajmniej ten którego obecnie używam) są pakowane jeszcze do innych kartoników. To nie są filtry robione pod zamówienie IC

> Widzisz i tutaj się mylisz Ale nie będę ciągnął tego tematu .

> Poczytaj sobie pierwszy z brzegu artykuł jakiś tekst

> ,,Filtry dobrej jakości w samochodach osobowych są w stanie odseparować 99,8% zanieczyszczeń, z

> kolei w autach użytkowych wartość ta sięga nawet 99,95%. Na materiały filtracyjne stosuje się

> papier, papier z włókniną lub samą włókninę wykonaną z tworzywa sztucznego (np. poliester).

> Czasem można spotkać włókninę nasączoną olejem, która ma dużą zdolność pochłaniania pyłów

> – ok. 1000 g/m3, w przypadku papieru wartość ta wynosi jedynie ok. 200 g/m3.

> Materiały te są scharakteryzowane poprzez grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien

> czy odporność na przebijanie''

wiem jak działają filtry, wiem jak się je klasyfikuje ect. Nie o tym mowa.

Filtry ze skutecznością 99,95% są używane w sterylnych pomieszczeniach, skuteczność >99,9% wyłapuje pył radioaktywny, to są filtry absolutne (np. HEPA). Nikt przy zdrowych zmysłach nie robi takich filtrów do aut. Padasz, mam wrażenie, ofiarą marketingu, a podpieranie się tekstami z autokult'u to lekkie nieporozumienie. Tam potrafią pisać, że żarówki halogenowe są niebezpieczne, a autor takiego tekstu pisze, że są 4. rodzaje żarówek halogenowych. Teksty tam są pisane, najczęściej, przez ludzi nie mających większego pojęcia co piszą.

Tak dla porównania, filtry kabinowe mają skuteczność od 40-90%, a to są dalece bardziej skuteczne filtry niż te stosowane jako f.pow. do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ależ ja to wiem, tylko sęk w tym że IC po połączeniu zrobił czystki (były dwie serie JC, została

> tylko ta wyższa), zresztą filtry identyczne jak JCP (przynajmniej ten którego obecnie używam)

> są pakowane jeszcze do innych kartoników. To nie są filtry robione pod zamówienie IC

Mógłbym to skwitować tak hahaha.gif Ale -napiszę.Po połączeniu czyli już dobrych parę lat ,zunifikowano opakowania.I nie ma już ,różnic pozostało złote pudełko z hologramem.Choć czasem trafi się opakowanie zwykły biały kartonik z naklejką.Jedyna rozbieżność w ,,gatunkach'' to filtry z oznaczeniami CPR kabinówka z węglem oraz zwykłe PR bez węgla.

> wiem jak działają filtry, wiem jak się je klasyfikuje ect. Nie o tym mowa.

Podałem Ci pierwszy z brzegu link.Elaboratów na temat filtrów pisać mi się nie chce,nie płacą mi za to.Myślę ,że jesteś na tyle ogarnięty iż znajdziesz interesujące informacje w sieci.

JC premium jest marką IC.Nie znajdziesz tych filterków w żadnej innej hurtowni(no chyba ,że jeszcze jakiś oddział pracuje pod marką JC Auto na zasadzie franszczyzny).

P.S Autokultu nie znam ,podziwiam jednak na AK i ogólnie w sieci podejście ludzi -wszyscy Ci piszący są ,,gupi'' wciskają ciemnotę ,i nie znają się na rzeczy hehe.gif

Co miałem napisać napisałem zlosnik.gifDla mnie EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co miałem napisać napisałem Dla mnie EOT.

właśnie widzę co miałeś do napisania. Do merytorycznej części jak zwykle się nie odnosisz tylko udowadniasz jakie to JCP i IC są wstrętne i tandetne. Najpierw sam rzucasz %, a jak Ci udowodnić głupoty to znowu wracasz do 'jakie do JCP i IC są...'

PS.

Polecana przez Ciebie na początku Ashika jest jeszcze tańsza niż JCP, jakie to musi być tandetne skoro takie tanie zlosnik.gif

A żebyś było jeszcze weselej, to JCP, jakoparts, nippon, i blueprint to w przypadku mojego filtra dokładnie te same filtry, różnią się nadrukiem firmy na metalowej ramce. Niektóre mają nawet identyczne kody producenta zlosnik.gif

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strasznie drogie te filtry u Ciebie. Mam taki sam silnik D16V1 w sedanie i ostatnio płaciłem za

> filtry Knecht

> olej -17zł

> powietrze -35zł

> kabinowy JC Premium z węglem - 35zł

> Filtry Blueprint miałem i nie miałem żadnych problemów, tarcze hamulcowe też mam z tej firmy i są

> ok.

> Filtr paliwa wymienia się co 120tyś km, więc raczej warto kupić oem w aso za około 140zł

> Pozdrawiam.

Mam właśnie zamiar zakupic komplet tarcz własnei BLUE PRINT. jest tego sporo na ruynku i ciekaw jestem jakie to wytrzymałościowo.... Oryginalne pojeździły mi 200kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.