Skocz do zawartości

Ślizgąjace się sprzęglo po wymianie oleju...


Rekomendowane odpowiedzi

> czy to początek końca tarczek czy też może muszą się okładziny przyzwyczaić do nowego oleju?

> Czytałem różne opinie a narazie potrafi zerwać na najwyższym biegu na pełnej lufie...

> No taki przypał mi się trafił po dużym serwisie

Ja tam nie słyszałem żeby się tarczki do czegoś przyzwyczajały :-)

Jaki olej wlałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to początek końca tarczek czy też może muszą się okładziny przyzwyczaić do nowego oleju?

> Czytałem różne opinie a narazie potrafi zerwać na najwyższym biegu na pełnej lufie...

> No taki przypał mi się trafił po dużym serwisie

IMO jeżeli odpowiedni olej to kończy się sprzęgło.

Podejrzewam, ze za jakiś czas na przedostaniom biegu też już zacznie się ślizgać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO jeżeli odpowiedni olej to kończy się sprzęgło.

Niby olej super. Ja tam się nie znam, serwis zarządził ja zapłaciłem.

> Podejrzewam, ze za jakiś czas na przedostaniom biegu też już zacznie się ślizgać.

Czyli trzeba szykować tysiaka... kurde no.. sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się wtrącę - są 3 kategorie olejów pod względem normy mokrego sprzęgła: "JASO MA" , "JASO MA1 " i "JASO MA2 "

Może tu coś pomylono....

Jeżeli dobrze kojarzę - masz litrową V-kę - także moment spory do przeniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze się wtrącę - są 3 kategorie olejów pod względem normy mokrego sprzęgła: "JASO MA" , "JASO

> MA1 " i "JASO MA2 "

> Może tu coś pomylono....

Mam kawałek do serwisu ale chyba się wybiorę, jak tylko się zrobi cieplej i podpytam co zalali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem, ze wiara kładzie motocykle ma boku aby olej zalał sprzęgło i się okładziny "nauczyły"

> nowego oleju

> Olej to "Bel ray V-twin".

Jedyny przypadek moczenia okładzin to wymiana na nowe, przy wymianie oleju nie na takiej potrzeby.

Sprawdź w manualu jaką normę (MA czy MA2) powinieneś stosować w swoim silniku i porównaj z tym co wlano. Ale IMO po prostu sprzęgło dogorywa i nowy olej tylko ujawnił tą wadę a nie jest raczej przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem, ze wiara kładzie motocykle ma boku aby olej zalał sprzęgło i się okładziny "nauczyły"

> nowego oleju

Tak, tak, okładziny muszą skosztować nowego oleju, a jak im nie zasmakuje, to na znak protestu zaczynają się ślizgać... grinser006.gifhehe.gifhahaha.gifpad.gif

> Olej to "Bel ray V-twin".

Tu piszą, że jaki by nie był, to jest JASO MA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam bo sie nie znam a chetnie bym tysiaka zaoszczedził nawet kosztem czarnej magii i polubienia

> sie sprzegla z olejem... co nie nastapi wiec szukam numeru do Providenta.

Spokojnie chłopie. Kup sobie w np. w Larsonie same tarczki sprzęgła i sobie wymień. Ściągnij dekielek z boku, nie musisz spuszczać nawet oleju, wyjmij tarczki z przekładkami metalowymi, wsadź nowe i już. W zeszłym roku kumpel miał podobnie w Hornecie 900, po wymianie spokój. Godzinka spokojnej roboty, 2 browary i luzik. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie chłopie. Kup sobie w np. w Larsonie same tarczki sprzęgła i sobie wymień. Ściągnij

> dekielek z boku, nie musisz spuszczać nawet oleju, wyjmij tarczki z przekładkami metalowymi,

> wsadź nowe i już. W zeszłym roku kumpel miał podobnie w Hornecie 900, po wymianie spokój.

> Godzinka spokojnej roboty, 2 browary i luzik.

Same tarcze są za prawie 900PLN więc grzebanie własne średnio mnie ratuje.

Koniec beczenia, trzeba wymienić i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Same tarcze są za prawie 900PLN więc grzebanie własne średnio mnie ratuje.

> Koniec beczenia, trzeba wymienić i tyle.

Co Ty gadasz zlosnik.gifTu masz przykładowy komplet tarcz sprzęgła, taki zmienialiśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na przykładzie Bandita 600.

Zalałem zamiast Motula 5100 jakiegoś lepszego ( 7100 niewiem.gif ).

Sprzęgło zaczęło się ślizgać na ostatnim biegu przy pełnym ogniu zlosnik.gif

Odgłos coś jak CVT.

Po kilku takich przypadkach, postanowiłem wrócić do 5100.

Nie pomogło. Było jeszcze gorzej.

Te kilka "poślizgnięć" pięknie poprzypalało przekładki sciana.gif

Ostatecznie wymieniłem:

- tarcze na ebc hiper mega coś tam

- sprężyny ebc "wzmocnione" ( stare były niby ok, ale....)

- przekładki

Problemu ustąpiły, tylko trzeba sporo siły mieć w ręce aby operować sprzęgłem przy ruszaniu, zatrzymywaniu się spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.