G.O.A.T. Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 czy to początek końca tarczek czy też może muszą się okładziny przyzwyczaić do nowego oleju? Czytałem różne opinie a narazie potrafi zerwać na najwyższym biegu na pełnej lufie... No taki przypał mi się trafił po dużym serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > czy to początek końca tarczek czy też może muszą się okładziny przyzwyczaić do nowego oleju? > Czytałem różne opinie a narazie potrafi zerwać na najwyższym biegu na pełnej lufie... > No taki przypał mi się trafił po dużym serwisie Ja tam nie słyszałem żeby się tarczki do czegoś przyzwyczajały :-) Jaki olej wlałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > czy to początek końca tarczek czy też może muszą się okładziny przyzwyczaić do nowego oleju? > Czytałem różne opinie a narazie potrafi zerwać na najwyższym biegu na pełnej lufie... > No taki przypał mi się trafił po dużym serwisie IMO jeżeli odpowiedni olej to kończy się sprzęgło. Podejrzewam, ze za jakiś czas na przedostaniom biegu też już zacznie się ślizgać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Ja tam nie słyszałem żeby się tarczki do czegoś przyzwyczajały :-) > Jaki olej wlałeś? Czytałem, ze wiara kładzie motocykle ma boku aby olej zalał sprzęgło i się okładziny "nauczyły" nowego oleju Olej to "Bel ray V-twin". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > IMO jeżeli odpowiedni olej to kończy się sprzęgło. Niby olej super. Ja tam się nie znam, serwis zarządził ja zapłaciłem. > Podejrzewam, ze za jakiś czas na przedostaniom biegu też już zacznie się ślizgać. Czyli trzeba szykować tysiaka... kurde no.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Niby olej super. Ja tam się nie znam, serwis zarządził ja zapłaciłem. > Czyli trzeba szykować tysiaka... kurde no.. Obserwuj czy się polepsza lub pogarsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Jeszcze się wtrącę - są 3 kategorie olejów pod względem normy mokrego sprzęgła: "JASO MA" , "JASO MA1 " i "JASO MA2 " Może tu coś pomylono.... Jeżeli dobrze kojarzę - masz litrową V-kę - także moment spory do przeniesienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Obserwuj czy się polepsza lub pogarsza. Aktualnie to mam takiego wnerwa, ze nie chce mi się nawet odpalać... będę obserwował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Jeszcze się wtrącę - są 3 kategorie olejów pod względem normy mokrego sprzęgła: "JASO MA" , "JASO > MA1 " i "JASO MA2 " > Może tu coś pomylono.... Mam kawałek do serwisu ale chyba się wybiorę, jak tylko się zrobi cieplej i podpytam co zalali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Czytałem, ze wiara kładzie motocykle ma boku aby olej zalał sprzęgło i się okładziny "nauczyły" > nowego oleju > Olej to "Bel ray V-twin". Jedyny przypadek moczenia okładzin to wymiana na nowe, przy wymianie oleju nie na takiej potrzeby. Sprawdź w manualu jaką normę (MA czy MA2) powinieneś stosować w swoim silniku i porównaj z tym co wlano. Ale IMO po prostu sprzęgło dogorywa i nowy olej tylko ujawnił tą wadę a nie jest raczej przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Czytałem, ze wiara kładzie motocykle ma boku aby olej zalał sprzęgło i się okładziny "nauczyły" > nowego oleju Tak, tak, okładziny muszą skosztować nowego oleju, a jak im nie zasmakuje, to na znak protestu zaczynają się ślizgać... > Olej to "Bel ray V-twin". Tu piszą, że jaki by nie był, to jest JASO MA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 raczej tarcze i sprężynki do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Pytam bo sie nie znam a chetnie bym tysiaka zaoszczedził nawet kosztem czarnej magii i polubienia sie sprzegla z olejem... co nie nastapi wiec szukam numeru do Providenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrowa Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Pytam bo sie nie znam a chetnie bym tysiaka zaoszczedził nawet kosztem czarnej magii i polubienia > sie sprzegla z olejem... co nie nastapi wiec szukam numeru do Providenta. Spokojnie chłopie. Kup sobie w np. w Larsonie same tarczki sprzęgła i sobie wymień. Ściągnij dekielek z boku, nie musisz spuszczać nawet oleju, wyjmij tarczki z przekładkami metalowymi, wsadź nowe i już. W zeszłym roku kumpel miał podobnie w Hornecie 900, po wymianie spokój. Godzinka spokojnej roboty, 2 browary i luzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Wyciagnij sprezyny i zmierz wysokosc. Prawdopodobnie wystarczy zmienic same sprezyny, pomoze na kilka- kilkanascie dodatkowych kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Spokojnie chłopie. Kup sobie w np. w Larsonie same tarczki sprzęgła i sobie wymień. Ściągnij > dekielek z boku, nie musisz spuszczać nawet oleju, wyjmij tarczki z przekładkami metalowymi, > wsadź nowe i już. W zeszłym roku kumpel miał podobnie w Hornecie 900, po wymianie spokój. > Godzinka spokojnej roboty, 2 browary i luzik. Same tarcze są za prawie 900PLN więc grzebanie własne średnio mnie ratuje. Koniec beczenia, trzeba wymienić i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrowa Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Same tarcze są za prawie 900PLN więc grzebanie własne średnio mnie ratuje. > Koniec beczenia, trzeba wymienić i tyle. Co Ty gadasz Tu masz przykładowy komplet tarcz sprzęgła, taki zmienialiśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Co Ty gadasz Tu masz przykładowy komplet tarcz sprzęgła, taki zmienialiśmy. Nie ma do Ducati Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Witam. Na przykładzie Bandita 600. Zalałem zamiast Motula 5100 jakiegoś lepszego ( 7100 ). Sprzęgło zaczęło się ślizgać na ostatnim biegu przy pełnym ogniu Odgłos coś jak CVT. Po kilku takich przypadkach, postanowiłem wrócić do 5100. Nie pomogło. Było jeszcze gorzej. Te kilka "poślizgnięć" pięknie poprzypalało przekładki Ostatecznie wymieniłem: - tarcze na ebc hiper mega coś tam - sprężyny ebc "wzmocnione" ( stare były niby ok, ale....) - przekładki Problemu ustąpiły, tylko trzeba sporo siły mieć w ręce aby operować sprzęgłem przy ruszaniu, zatrzymywaniu się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.