krysy Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Witam kolegów. Ile powinno być czynnika w układzie SC? Chcę się upewnić że 500g. Na niskim mam ciśnienie 0,5bara a według mechanika powinno być 1,5-2 barów. Jakie powinno być prawidłowe? Parownik, kompresor, osuszacz nowy. Mechanik od klimy sugeruje że albo zawór rozprężny do wymiany albo jeszcze jest wilgoć w układzie chociaż 10 minut robił próżnię. Klima niby pracuje poprawnie i chłodzi. Jutro muszę zmierzyć temperaturę na wylocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 500g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Zmierzyłem temperaturę schodzi do 1.5 stopnia. Co radzicie Koledzy jeździć nie ruszać nic czy szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Klima w SC nie jest jakaś mega wydajna. Ot fajny bajer i przyjemny, ale nie licz na 1,5 stopnia latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > Klima w SC nie jest jakaś mega wydajna. Ot fajny bajer i przyjemny, ale nie licz na 1,5 stopnia > latem nie zgodzę się w upale 30C i powyżej chłodzi bardzo przyzwoicie o ile trzyma się obroty około 3 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 To będzie przyjemny chłodek pod warunkiem że ktoś z kolegów pomoże. Zakupiłem zawór rozprężny więc wymienię w ciemno. Ile oleju jest potrzebne do tego 500 gram czynnika? Ponoć 0,5 bara nie może być bo robi się podciśnienie i sprężarka nie ma co zasysać i może ulec uszkodzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Automat podaje odpowiednią ilość oleju do tych 500g czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > Witam kolegów. > Ile powinno być czynnika w układzie SC? Chcę się upewnić że 500g. > Na niskim mam ciśnienie 0,5bara a według mechanika powinno być 1,5-2 barów. > Jakie powinno być prawidłowe? > Parownik, kompresor, osuszacz nowy. > Mechanik od klimy sugeruje że albo zawór rozprężny do wymiany albo jeszcze jest wilgoć w układzie ja jak kupiłem używany zestaw klimy, to przed zdemontowaniem z auta komuś się chyba rozpadł osuszacz i w całym układzie były kuleczki, przed montażem je sobie wydmuchałam ze wszystkich rurek, chłodniczek itp może masz przytkany układ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Na wysokim ciśnienie jest ok, z tego co pamiętam 18 więc raczej sprężarka jest sprawna. Problem jest na niskim ciśnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Witam, niskie ciśnienie ssania to może być za mała ilość czynnika lub uszkodzony zawór rozprężny. 10 minut robił próżnie ? za krótko, ile mikronów osiągnął po tych 10 minutach ? I najważniejsze pytanie: ile wynosi temperatura przegrzania ? Jeśli na postawione pytania Twój mechanik nie zna odpowiedzi , to zmień go czym prędzej. Jakby co to pytaj, chętnie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Witam, niskie ciśnienie ssania to może być za mała ilość czynnika lub uszkodzony zawór rozprężny. > 10 minut robił próżnie ? za krótko, ile mikronów osiągnął po tych 10 minutach ? > I najważniejsze pytanie: ile wynosi temperatura przegrzania ? > Jeśli na postawione pytania Twój mechanik nie zna odpowiedzi , to zmień go czym prędzej. > Jakby co to pytaj, chętnie pomogę. No to muszę zmienić mechaniora bo nie odpowie na te pytania. Ja podmienię jeszcze zawór rozprężny. Z SC jest problem że mało kto wie ile czynnika wchodzi. Byłem u 3 i nie wiedzieli musiałem im podać że 500g. Więc książkowo od 475 do 520g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 >Byłem > u 3 i nie wiedzieli musiałem im podać że 500g. Więc książkowo od 475 do 520g. Tam gdzie ja byłem mieli taką mądrą książkę i było seicento Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 krysy - i jak ? Klima odpalona ? Twój temat zmotywował mnie, żeby sprawdzić czy się mylę w kwestii wydajności czy nie - czytaj - wymieniłem chłodnice klimy i dzisiaj napełniłem układ czynnikiem. Nie myliłem się i dobrze pamiętałem. Szału ni ma Ale przynajmniej wreszcie auto sprawne od A do Z - a idzie lato to się przyda mimo wszystko. Tylko ten non stop chodzący wentylator w korku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 > krysy - i jak ? Klima odpalona ? Twój temat zmotywował mnie, żeby sprawdzić czy się mylę w > kwestii wydajności czy nie - czytaj - wymieniłem chłodnice klimy i dzisiaj napełniłem układ > czynnikiem. > Nie myliłem się i dobrze pamiętałem. Szału ni ma Ale przynajmniej wreszcie auto sprawne od A do Z > - a idzie lato to się przyda mimo wszystko. > Tylko ten non stop chodzący wentylator w korku a jak fajnie spada napiecie na instalacji gdyz alacza sie dwa wentylatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 > a jak fajnie spada napiecie na instalacji gdyz alacza sie dwa wentylatory Eeee wersja z klimą podaje 75 A (zwykly 65). Ja tam się nie znam ,ale ufam inżynierom Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > Eeee wersja z klimą podaje 75 A (zwykly 65). Ja tam się nie znam ,ale ufam inżynierom Fiata Mnie się wydaje że mam altek 90A. Sprawdzę to i też zmierzę spadek jak się załączą 2 wentylatory. Wczoraj wymieniłem zawór rozprężny, okazało się że w 1 miejscu nie było 1/3 oringa. Wymieniłem oring na dobry i myślę że to będzie na tyle. Myślę że dlatego mi ciśnienie spadało na niskim bo jak się gaz rozprężał to go ubywało. Po oddessaniu gazu wyszło 330g a było 500g. W poniedziałek próba azotowa i jak przejdzie to nabijam i zobaczymy. Wydajność chłodu jak na razie ok, ręka marznie ale teraz jest tylko 20 stopni Po wymianie zaworu ciśnienie spada do 1,2 bara przy dzisiejszej temperaturze 5 stopni. Nie ma 1,5-2 bara ale jest poprawa. Układ szczelny, chyba tak to zostawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.