Skocz do zawartości

Astra F lewe powietrze


smajler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników, jestem posiadaczem astry 1.4i 60KM +LPG Lovato 2gen. Miesiąc temu asterka przeszła wymianę uszczelki pod głowicą + szlif głowicy z wymianą uszczelniaczy zaworów i ich dotarcie w zakładzie. Uszczelke składałem sam. Problem jest taki, że słychać podczas jazdy świst powietrza, przed uszczelką też było słychać. Kiedy zdejmuje gumowy przewód od filtra powietrza i zakrywam go ręką przy pracy na benzynie, auto nie gaśnie tylko słychać jak ciągnie powietrze z innego miejsca, i cos lekko stuka sobie, obroty ledwo co spadają. Gdy robie to samo na LPG auto momentalnie gaśnie, ale samo zdjęcie dopływu powietrza praktycznie uniemożliwa mu dalszą pracę, LPG z tego co wiem bardzo czuły jest na powietrze. Lewe powietrze słychać jakby dochodziło gdzies z przepustnicy. Psikałem plackiem, samostartem, smarowałem pendzlem z rozpuszczalnikiem ale skoku obrotów nie zauważyłem, silniczek krokowy był podczepiony. Zastanawia mnie czy na benzynie możliwe jest, że powietrze będzie zaciągać przez kabel od LPG, ale po drodze jest silniczek krokowy, ktory powienien być zamknięty. Znalazłem kilka postów, że często pada uszczelka miedzy elementami przepustnicy ale wywalać 50zl na darmo za nową uszczlke trochę szkoda. Podczas pracy na benzynie co jakis czas jest spadek obrotow, krokowiec nigdy nie czyszczony ani nie zmieniany to samo tyczy sie kabli WN + aparat zaplonowy z paluchem. Czy spotkał się ktoś z podobnymi objawami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Profil nieuzupełniony. Panie, wpisz Pan chociaż to "1.4i 60KM +LPG Lovato 2gen."

Krokowego dobrze odłączyć przy sprawdzaniu, żeby nie korygował ilości powietrza. Wtedy łatwiej wychwycić różnice.

To syczenie to może być naturalny przepływ powietrza przez kanał obejściowy przy przepustnicy. Ze zdjętym łącznikiem słychać to wyraźniej.

Powietrze ssie pewnie przez uszczelkę pod chwytem powietrza do wtrysku (czarna czapa nad przepustnicą). Ale to jeszcze nie jest lewe powietrze. Możesz polać wodą z atomizera (albo z małej konewki). Będzie słychać jak ją zasysa, jeśli przeciek jest spory. Wszystkie wężyki podciśnienia były podłączone po robocie z głowicą?

Kabel od LPG? Masz na myśli wąż między parownikiem i mikserem? Owszem może, ale musiałby być dziurawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lewe powietrze słychać jakby dochodziło gdzies z przepustnicy.

No to mniej więcej znalazłeś usterkę.

> Zastanawia mnie czy na benzynie możliwe jest, że powietrze będzie zaciągać przez kabel od LPG, ale po drodze jest silniczek krokowy, ktory powienien być zamknięty.

Niby dokładnie którędy? A elektrozawór na reduktorze?

> Znalazłem kilka postów, że często pada uszczelka miedzy elementami przepustnicy ale wywalać 50zl na darmo za nową uszczlke trochę szkoda.

Tak potrafi się ze starości rozejść.

O tej uszczelce mówisz: KLIK

> krokowiec nigdy nie czyszczony ani nie zmieniany to samo tyczy sie kabli WN + aparat zaplonowy z paluchem.

To może czas aby się tym zająć.

Krokowca bardzo łatwo wyczyścić, również i gniazdo. Opisz jak się zachowuje silnik po odpaleniu gdy jest zimny, jakie obroty ma wtedy silnik i jak długo się utrzymują. Jak wygląda spalanie?

Przewody WN najlepiej sprawdzić gdy będziesz miał silnik rozgrzany i atomizerem psikniesz wodą na przewody i przyuważ czy są przebicia.

Weź pod uwagę również to, że przewody przy pracy na LPG szybciej się zużywają.

>Czy spotkał się ktoś z podobnymi objawami?

PS:

Przywitaj się w podwieszonym wątku i uzupełnij profil.

Bardzo ogólne objawy najczęściej spowodowane właśnie lewym powietrzem lub złą mieszanką.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za niekulturalne rozpoczęcie użytkowania forum i witam serdecznie wczystkich forumowiczów.

Samochod ma 214tys przebiegu a na gaz został założony gdy miał 40tys. Pewnie zainteresuje się wyminą świec + kable WN i kopułka, bo zmieniałem tylko świece i teraz ich czas też już nadchodzi ok 20-30tys km maja juz.

Co do uszczelki to ta czeka juz w garażu, była tania i zamiennik ale raczej to nie ona, tylko: Numer katalogowy: 8 17 572 GM: 17086192 i dostepna tylko w ASO za ok 56zl.

Jeżeli chodzi o spalanie to na gazie pali ok 9L, na full baku robie mniej wićej tą samą ilość kilometrów. Odpalanie jest bezproblemowe, po zimnej nocy praktycznie pali na "dyk". Jakie są obroty nie wiem bo nie mam obrotomierza, ale jak jest zimny czy ciepły to chodzi równo i co jakiś czas na moment opadną obroty i zaraz się poprawia. Gdy robiłem głowice przewody podciśnienia nie były zdejmowane, ściągałem tylko czarną kopułkę.

Postaram się dzisiaj zrobić kilka zdjęć podłączeń tych przewodów podciśnienia i tej uszczelki jak wygląda i nagram filmik jak pracuje silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Numer katalogowy: 8 17 572 GM: 17086192 i dostepna tylko w ASO za ok 56zl.

KLIK

> Jakie są obroty nie wiem bo nie mam obrotomierza, ale jak jest zimny czy ciepły to chodzi równo

Chodzi mi o to czy po odpaleniu masz podwyższone obroty i poźniej opadają.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po odpaleniu wchodzi często na wyższe obroty po czym po chwili się stabilizują a czasem podwyższone są troszke dłużej.

Co do tej strony uszczelka ta kosztuje ok 44zl ale jak pytałem w ASO to mówił 56zl, moze coś sobie doliczają, na internecie znalazłem w cenie ok 40zl ale + koszty wysyłki to wychodzi na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do tej strony uszczelka ta kosztuje ok 44zl ale jak pytałem w ASO to mówił 56zl

lecą w kulki.

Powiedz że cena katalogowa w każdym ASO wg cennika powinna być do 45PLN i czy za tyle ją Tobie sprzedadzą.

Nic Ciebie to pytanie nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze moge dodac to to, ze przy robieniu glowicy przestawil sie rozrzad i jak to bywa ze lubi strzelac w filtr powietrza i go rozwalic. Mnie delikatnie to ominelo, bo cala czarna kopulka byla zdjeta, ale co zauwazylem to, to ze paliwo ktore nie poszlo w kolektor wywalilo gdzies na przepustnicy a z tego co sie rozgladalem to nie ma tam raczej jakiegos spustu nadmiaru paliwa. Dodatkowo jak jest goraco to wyczuwalne sa opary benzyny, ale nigdy tego wycieku nie zlokalizowalem.

Sprawa druga to taka ze jadac na benzynie po zdjeciu nogi z gazu silnik momentalnie hamuje, najbardziej wyczuwalne na 1 i toczy sie tak wolno jakby ledwo co dostawal tego paliwa. Na 3,4 gdy sa niskie obroty lubi telepac i szarpac jakby gasl, kiedys tego nie bylo.

Z racji ze brzydka pogoda z filmikiem musze zaczekac, ale na pierwszy strzal pojdzie uszczelka z aso i czyszczenie krokowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie delikatnie to ominelo, bo cala czarna kopulka

> byla zdjeta, ale co zauwazylem to, to ze paliwo ktore nie poszlo w kolektor wywalilo gdzies na przepustnicy a z tego co sie rozgladalem to nie ma tam raczej jakiegos spustu nadmiaru paliwa.

No to pewnie wywaliło Ci uszczelkę pod przepustnicą, co do spustu nadmiaru paliwa to ile go jest kontroluje wtrysk paliwa, do przepustnicy dochodzą dwa przewody paliwowe jeden in i drugi out.

> Dodatkowo jak jest goraco to wyczuwalne sa opary benzyny, ale nigdy tego wycieku nie zlokalizowalem.

No to jak Ci cieknie w tej chwili po przepustnicy leci na ciepły kolektor dolotowy.

Inna kwestia zapachu benzyny może być jeszcze filtr oparów paliwa.

> Sprawa druga to taka ze jadac na benzynie po zdjeciu nogi z gazu silnik momentalnie hamuje,

To jest jak najbardziej normalne, przy hamowaniu silnikiem wtrysk benzyny jest odcinany i nie podawany im większy bieg tym mniej czuć siłę hamowania.

> Na 3,4 gdy sa niskie obroty lubi telepac i szarpac jakby gasl, kiedys tego nie bylo.

Przy jakich niskich obrotach, czy masz na myśli hamowanie silnikiem?

> ale na pierwszy strzal pojdzie uszczelka z aso i czyszczenie krokowca.

Od tego bym zaczął. Powodzenia.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Ja dodam jeszcze przewód podciśnienia od obiegu wewnętrznego. Pałęta się taki wężyk za przepustnicą i wchodzi w podszybie. Sporo czasu zajęło mi w F-ce zanim znalazłem dlaczego nierówno silnik pracował smile.gif

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja dodam jeszcze przewód podciśnienia od obiegu wewnętrznego. Pałęta się taki wężyk za przepustnicą i wchodzi w podszybie.

W sumie już o tym było wspominane, ale raczej chodziło o sprawdzenie podłączeń przy przepustnicy, a może właśnie w ferworze walk wyciągnął się ze złączki w podszybiu przy filtrze przeciwpyłkowym.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka zamowiona po cenie jak w wyszukiwarce i sprawdze ten przewod, moze odczepil sie ale nie od strony przepustnicy tylko przy filtrze.

W tym tygodniu jak jest zimno zauwazylem ze auto lepiej chodzi, czasem tylko zakuleje, na gazie praktycznie rowno, ale minusem jest to ze zauwazylem lekki spadem plynu chlodniczego a na bagnecie znowu mam delikatnie majonezik wiec jakby wiecej niz ostatnio i nie wiem czy aby wymiana UPG byla nieudana i cieknie gdzies na cylinder dlatego co jakis czas spadek obrotow slinka.gif chyba ze to tylko przez male trasy, robie rano ok 7km i wieczorem 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktos, kto by mogl sprawdzic wymiary śruby, którymi przykręcona jest obudowa wtrysku ta czarna do przepustnicy? Ta z główką TORX. Moja niestety jest nie do odkręcenia, ktos ja strasznie popsul i gdyby udalo mi sie ja odkrecic to juz nie wkrece tylko trzeba nowe, a domyslam sie ze kupie je ze grosze w sklepie ze srubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.