KA_pl Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Szukam dla taty i też w pewnym stopniu dla siebie samochodu. Najbardziej się skłaniamy ku kompaktom z segmentu C (możliwie jak najmłodszym z ceną około 28-35 tys. zł). Roczne przebiegi - około 10 tys. km (max. do 15 tys. km), auto będziemy użytkować co najmniej 4 lata. I tak zaczęliśmy analizować m.in Fiata Bravo T-Jet 120 KM, 150 KM, MultiAir 140KM. Poszperałem trochę na ePerze i widzę, że w wersji MY 2010 Fiata Bravo T-Jet występuje skrzynia C544 czyli M32 i C635. I tak sobie myślę - do kiedy wkładano do "Bravolotów" skrzynie M32 - czy ta skrzynia występowała tylko w egzemplarzach z normą Euro 4 czy jeszcze też była montowana w autach z normą Euro 5 (do 30/12/2011). PCC544 - Fiat Bravo T-Jet 120, T-Jet 150KM (wersja 150KM, była produkowana do wejścia normy Euro 5); zakończenie produkcji PCC544: 30/12/2011, PCC635 - Bravo T-Jet 120 KM, MultiAir 140KM oraz M-Jet 1.6 i 2.0 (M-Jet - patrz też jeszcze niżej), PCC514 - Fiat Bravo 1.4 90KM, czyli T-Jet bez turbosprężarki. PCC530 (zakończenie produkcji 06/04/2012) - Fiat Bravo 1.6 - 1.9 M-Jet, PCC542 (F40) - Bravo 2.0 M-Jet, zakończenie produkcji PCC542: 30/12/2011. Chwilę później "odkryłem" , że po VIN-ie można też ustalić jaka skrzynia występuje w analizowanym samochodzie. Poszło więc w ruch poszło allegro... i szukanie VIN-ów. ZFA19800004319141 - auto z 21 stycznia 2011, T-Jet 120KM, a skrzynia już PCC635, a więc super - bo wiadomo już, że skrzynie PCC635 wkładano przed 30/12/2011. Dla pewności inny VIN: ZFA19800004319859 - auto z 26 stycznia 2011, T-Jet 120KM, skrzynia PCC635. Bravo z MultiAir - ZFA19800004300522 - 20 lipca 2010, skrzynia PCC635 - wszystko zgodnie z oczekiwaniami. Szukałem na allegro T-Jetów z Euro 5 z roku 2010, ale nikt nie podał numeru VIN - ma ktoś na forum takie auto? Myślę że wraz z produkcją Fiatów Bravo zgodnych z Euro 5 weszły też nowe skrzynie PCC635 (jak to ktoś w którejś dyskusji zasugerował, tylko też nie był tego pewien), ale chciałbym to jeszcze sprawdzić. Jak ktoś ma takie auto to niech podrzuci jego nr VIN albo sam sprawdzi (http://eper.fiatklubpolska.pl) i poda jaka jest u niego skrzynia biegów. Mam nadzieję, że moją analizą komuś też pomogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrppr Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Myślę że wraz z produkcją Fiatów Bravo zgodnych z Euro 5 weszły też nowe skrzynie PCC635 (jak to > ktoś w którejś dyskusji zasugerował, tylko też nie był tego pewien), ale chciałbym to jeszcze > sprawdzić. > Jak ktoś ma takie auto to niech podrzuci jego nr VIN albo sam sprawdzi > (http://eper.fiatklubpolska.pl) i poda jaka jest u niego skrzynia biegów. > Mam nadzieję, że moją analizą komuś też pomogłem. Mój to MY2010 Euro 5 i skrzynia pcc635 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jantarel Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Mój to MY2010 Euro 5 i skrzynia pcc635 Mój tak samo. Produkcja jakoś październik 2010. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > Mój to MY2010 Euro 5 i skrzynia pcc635 piotrppr, Jantarel Dzięki za odpowiedzi. Ja jeszcze dodam, że zdobyłem też VIN Fiata Bravo z 2010 roku, ale jeszcze z normą Euro 4 (produkcja 29/04/2010). Skrzynia: PCC544, czyli M32. Wszystko więc wskazuje na to, że Fiaty Bravo T-Jet z normą Euro 5 mają nową skrzynię - PCC635, taką jaka jest i Bravo MultiAir. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 A mozna stara zmienic na ta nowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 > A mozna stara zmienic na ta nowa? A tego to nie wiem. Trzeba by było ustalić m.in. czy są różnice w sprzęgle, kole zamachowym, półosiach, lewarku zmiany biegów, wybieraku, linkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Wróbelki ćwierkają, że i C635 nie jest idealna. Np. W Giuliettach non stop coś się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jantarel Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Wróbelki ćwierkają, że i C635 nie jest idealna. Np. W Giuliettach non stop coś się dzieje. Raczej daleko tym problemom do problemów z M32. Faktycznie kulturą pracy C635 nie grzeszy, chociaż u mnie w miarę użytkowania jest lepiej niż na początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Raczej daleko tym problemom do problemów z M32. Faktycznie kulturą pracy C635 nie grzeszy, chociaż > u mnie w miarę użytkowania jest lepiej niż na początku. Dlatego napisałem, że nie jest idealna Np. w Abarthach Punto Evo zdarzały się problemy z synchronizatorami II biegu; i to nawet w autach nieprzesadnie katowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Wróbelki ćwierkają, że i C635 nie jest idealna. Np. W Giuliettach non stop coś się dzieje. Ta skrzynia słynie z problemów podczas włączania pierwszego biegu. Bieg wchodzi tak jakby na dwa razy, jak w jakieś starej skrzyni ze zużytym synchronizatorem. Ogólnie fajna i prosta konstrukcja, bardzo podobna do M32. Ale C635 to pierwsza 3-wałkowa skrzynia zaprojektowana przez Fiata, stąd te niedociągnięcia. Natomiast M32 to produkt GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Ta skrzynia słynie z problemów podczas włączania pierwszego biegu. Bieg wchodzi tak jakby na dwa > razy, zaraz na poczatku tez mialem takie problemy w bravo ale mam wrazenie, ze po kilkudziesieciu kkm sytuacja jakby sie troche poprawila i jedynka juz nie sprawia takich problemow a moze po prostu przez ten czas nauczylem sie ja wrzucac (ale to chyba podswiadomie, nie widze, zebym robil to inaczej niz na poczatku ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jantarel Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > zaraz na poczatku tez mialem takie problemy w bravo > ale mam wrazenie, ze po kilkudziesieciu kkm sytuacja jakby sie troche poprawila i jedynka juz nie > sprawia takich problemow > a moze po prostu przez ten czas nauczylem sie ja wrzucac (ale to chyba podswiadomie, nie widze, > zebym robil to inaczej niz na poczatku ) Mam takie same odczucia. Poza tym zauważyłem, że wystarczy jak auto minimalnie się toczy i wtedy już wchodzi wręcz aksamitnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.