Skocz do zawartości

Mały test- BMW i3


koyotee

Rekomendowane odpowiedzi

> będzie drogie.

> 573 900zł.

No całkiem dorgie , aż tyle się nie spodziewałam , Bmw to Bmw. Szkoda tylko trochę ż e jeśli stać kogoś na samochód za 500 tyś zł to na chyba nie oszczędza na benzynie a nie sądze też żeby robił to dla ekologi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No całkiem dorgie , aż tyle się nie spodziewałam , Bmw to Bmw. Szkoda tylko trochę ż e jeśli stać

> kogoś na samochód za 500 tyś zł to na chyba nie oszczędza na benzynie a nie sądze też żeby

> robił to dla ekologi...

Nie.

To się robi dla osiągów i bycia 'trendy".

Wyobraź sobie, że jesteś maniakiem prędkości i dobrych osiągów, ale... twoja żona zajmuje się ochroną tchórzofretek czy innego badziewia udzielając się w WWF.

Nie wypada mieć przy tym BMW M6 bo cię gazety obsmarują.

A BMW i8 kosztuje tyle samo i tak samo dobrze jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I o to właśnie chodzi że zmiennych jest kilkanaście i trudno wszystkie przypadki omawiać bo jeden

> może ładować w pracy, inny tylko w domu a ktoś inny ani tu ani tu

> BMW 120d 5D z pakietem serwisowym podstawowym na 5 lat/100kkm zaczyna się od 115900pln. BMW i3 ma

> pakiet podstawowy 5 lat/60kkm i cenę od 146400pln. To kupując i3 jesteśmy na start 30500pln w

> plecy. Licząc ON po 5.50pln i zużycie 5L/100km za różnicę w cenie możemy przejechać około

> 111kkm niejako "za darmo". Na tym samym dystansie w i3 dołożymy jeszcze około 11100pln za

> prąd. Jak ktoś ma ochotę to może policzyć po jakim przebiegu koszt użytkowania 120d i i3 się

> wyrówna.

> Moim zdaniem jednak nawet jakby to i3 kosztowało tyle samo co podane za przykład 120d to i tak całą

> kalkulację rozwalałyby 2 rzeczy. Pierwsza to dużo większa utrata wartości w przypadku i3 jako

> samochodu "niepełnowartościowego" że tak powiem. Druga to na pewno wyższe koszty ubezpieczenia

> AC ze względu na konstrukcję nadwozia (może nie przy ubezpieczaniu pierwszy raz w salonie ale

> później).

> Jestem zdecydowanym zwolennikiem EV, ale tak jak już napisałem póki co są to zabawki dla hobbystów

> albo ludzi bogatych.

Jesli doliczysz cenę opcji ktore w i3 sa w standardzie to cena sie w zasadzie zrównuje, a jak policzysz dokładnie to i3 wyjdzie taniej. Pakiet Allianz ktory sprzedają dilerzy i ktory jest najtańsza opcja kosztuje tyle samo dla i3 co dla 120d. Pakiet możesz kontynuować chyba do 8 roku życia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli doliczysz cenę opcji ktore w i3 sa w standardzie to cena sie w zasadzie zrównuje, a jak

> policzysz dokładnie to i3 wyjdzie taniej.

Tyle że w 120d możesz sobie wybrać opcje jakie chcesz, ale nie musisz.

> Pakiet Allianz ktory sprzedają dilerzy i ktory jest

> najtańsza opcja kosztuje tyle samo dla i3 co dla 120d. Pakiet możesz kontynuować chyba do 8

> roku życia auta.

Zakładając identyczną wartość samochodu pewnie jest to prawda. Po roku czy dwóch na bank AC procentowo dla i3 będzie droższe natomiast kwotowo być może wyjdzie podobnie ze względu na duży spadek wartości i3 o którym już niedługo się przekonamy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że w 120d możesz sobie wybrać opcje jakie chcesz, ale nie musisz.

Niby to prawda ale w praktyce kupiłem auto o osiągach i3 za wyższa cenę a i tak nie mam wielu opcji ktore ma i3 w standardzie.

> Zakładając identyczną wartość samochodu pewnie jest to prawda. Po roku czy dwóch na bank AC

> procentowo dla i3 będzie droższe natomiast kwotowo być może wyjdzie podobnie ze względu na

> duży spadek wartości i3 o którym już niedługo się przekonamy

Procentowo jest tak samo dla całej floty BMW /mini o ile sie nie mylę. Procenty rosną z wiekiem auta, ale dla wszystkich jednakowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby to prawda ale w praktyce kupiłem auto o osiągach i3 za wyższa cenę a i tak nie mam wielu opcji

> ktore ma i3 w standardzie.

Miałem kiedyś nieźle wyposażone (na moje zamówienie) 118d i dzisiaj z wielu rzeczy bym zrezygnował bo były niepotrzebne. Poza tym nie kupiłeś auta o osiągach i3 bo przejeżdżasz na zbiorniku paliwa więcej niż 190km a tankowanie nie zajmuje kilku godzin wink.gif

> Procentowo jest tak samo dla całej floty BMW /mini o ile sie nie mylę. Procenty rosną z wiekiem

> auta, ale dla wszystkich jednakowo.

Być może, jednak i3 jest nowością. Poczekajmy aż trochę tych autek zaliczy szkody a wtedy firmy ubezpieczeniowe dokonają korekty z powodu drogich napraw nadwozia.

Ciekawe jak często BMW będzie wypuszczał update'y softu do i3 bo znając tradycję tej marki to raczej od razu wszystko co powinno działać działać nie będzie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gwarancja na baterie jest 8 lat.

> przewidywany cykl życia 20 lat. Ale strzelam, że po tych 20 latach to zasięg będzie już nie do

> zniesienia.

Nie zapominajmy ze technologia nie stoi w miejscu i prawdopodobnie za te 8-10 lat baterie bedą polowe tańsze i /lub polowe bardziej pojemne. Do tego auto nie jest zbudowane z blachy wiec nie zardzewieje. Jesli stanie sie popularne chinczyki bedą robić części zamienne których za wiele tu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie można jechać więcej niż 150?

A gdzie jest ten kraj gdzie wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami? wink.gif

Pytanie było czy Vmax należy do osiągów czy nie. Takim 120d możesz pojechać do Niemiec a i3 raczej mało prawdopodobne chyba że mieszkasz blisko granicy albo z lawety skorzystasz wink.gif

W ogóle przy tej cenie auta powinni dawać jakąś lawetę w komplecie co rozwiązałoby problem zasięgu hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie jest ten kraj gdzie wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami?

> Pytanie było czy Vmax należy do osiągów czy nie. Takim 120d możesz pojechać do Niemiec a i3 raczej

> mało prawdopodobne chyba że mieszkasz blisko granicy albo z lawety skorzystasz

> W ogóle przy tej cenie auta powinni dawać jakąś lawetę w komplecie co rozwiązałoby problem zasięgu

Mieli dawać 5 kombi na wakacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ogóle przy tej cenie auta powinni dawać jakąś lawetę w komplecie co

> rozwiązałoby problem zasięgu

Jest na to rozwiązanie zlosnik.gif Kupując i3 możesz dokupić program Add-on Mobility. Polega to na tym, że jak czeka Cię dłższy wyjazd, jedziesz i3 do dealera i w ramach tego programu na jakiś czas wypożyczasz inny model BMW. W ramach tego jest ustalony limit dni przez ile możesz korzystać z samochodu zastępczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie jest ten kraj gdzie wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami?

> Pytanie było czy Vmax należy do osiągów czy nie. Takim 120d możesz pojechać do Niemiec a i3 raczej

> mało prawdopodobne chyba że mieszkasz blisko granicy albo z lawety skorzystasz

a kogo interesuje takie auto w trasie i wyjazd do niemiec?

na motocyklu też rozważasz pojemność bagaznika? smile.gif

> W ogóle przy tej cenie auta powinni dawać jakąś lawetę w komplecie co rozwiązałoby problem zasięgu

cena jest niezła. auto w cenie klasy D normalnego diesla... ciekawa alternatywa do miasta - poprostu. a udowadnianie bezsensu auta miejskiego jego nieużytecznością w trasie, jest bez sensu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kogo interesuje takie auto w trasie i wyjazd do niemiec?

> na motocyklu też rozważasz pojemność bagaznika?

> cena jest niezła. auto w cenie klasy D normalnego diesla... ciekawa alternatywa do miasta -

> poprostu. a udowadnianie bezsensu auta miejskiego jego nieużytecznością w trasie, jest bez

> sensu:)

Jeśli ktoś codziennie nie robi tych 100km po zatłoczonym mieście to nie zrozumie. wink.gif

Ja stwierdzam, że to dobra alternatywa dla spalinowych smoków w moim przypadku.

Zwłaszcza, że to na prawdę dobrze się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ktoś codziennie nie robi tych 100km po zatłoczonym mieście to nie zrozumie.

> Ja stwierdzam, że to dobra alternatywa dla spalinowych smoków w moim przypadku.

ja też jestem poważnie zainteresowany tematem. może 140 bym nie dał za to, ale kwestia czasu az pojawi się silna konkurencja - codziennie robie minimum 40 km dom/praca/dom. oszczędności na paliwie byłyby w tysiącach rocznie.

btw. czekam na popularyzacje elektrycznych motocykli!

a drugie auto w trase od czasu do czasu zawsze się znajdzie.

> Zwłaszcza, że to na prawdę dobrze się prowadzi.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kogo interesuje takie auto w trasie i wyjazd do niemiec?

Ilu jest takich co mają jedno auto do miasta a drugie w trasę? Większości wystarcza jeden samochód a jeśli tak to drugie auto EV oszczędnościami na paliwie musiałoby zarobić na swoje utrzymanie (zakup, ubezpieczenie, utrata wartości itd.) a w tej chwili jest to nierealne.

> na motocyklu też rozważasz pojemność bagaznika?

Jak bym musiał coś większego przewieźć to bym rozważał.

> cena jest niezła. auto w cenie klasy D normalnego diesla... ciekawa alternatywa do miasta -

> poprostu. a udowadnianie bezsensu auta miejskiego jego nieużytecznością w trasie, jest bez

> sensu:)

Leaf jest tańszy, już sprawdzony, świetnie się sprzedaje, producent wprowadził już pewne modyfikacje a jego aku mają 24kWh. To tyle jeśli chodzi o porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ilu jest takich co mają jedno auto do miasta a drugie w trasę? Większości wystarcza jeden samochód

> a jeśli tak to drugie auto EV oszczędnościami na paliwie musiałoby zarobić na swoje utrzymanie

> (zakup, ubezpieczenie, utrata wartości itd.) a w tej chwili jest to nierealne.

a co Cie interesuje ile jest takich? ile jest takich co ma cabrio? malo - i czy to oznacza ze cabrio jest bez sensu? nie. jest podaż - znajdzie sie popyt. czy to uzasadniony biznesowo, użytecznie, ekologicznie czy modą - jeden pies.

auto jak widać jest zgodne z "doktryną" bmw i nie zrobili z tego tapczana ala prius, a ciekawie prowadzące sie pudło.

btw. sporo rodzin korzysta z 2 aut, jedno główne, drugie małe... bo potrzebują. idealnie sie wpasowuje w taki model takie bmw.

> Jak bym musiał coś większego przewieźć to bym rozważał.

no tak. motocykl w roli dostawczaka - w ten sposób można udowodnić każdą tezę.

> Leaf jest tańszy, już sprawdzony, świetnie się sprzedaje, producent wprowadził już pewne

> modyfikacje a jego aku mają 24kWh. To tyle jeśli chodzi o porównania.

leaf to nissan. czyli fizelina w środku... nie wszystkim to odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co Cie interesuje ile jest takich? ile jest takich co ma cabrio? malo - i czy to oznacza ze

> cabrio jest bez sensu? nie. jest podaż - znajdzie sie popyt. czy to uzasadniony biznesowo,

> użytecznie, ekologicznie czy modą - jeden pies.

Dlatego napisałem wyżej że auto dla hobbystów albo ludzi których stać i tyle. Nie ma sensu dorabiać do tego teorii opłacalności.

> no tak. motocykl w roli dostawczaka - w ten sposób można udowodnić każdą tezę.

Jak się dostarcza pizzę to dlaczego nie? Sporej liczbie listonoszy rower wystarcza.

> leaf to nissan. czyli fizelina w środku... nie wszystkim to odpowiada.

I to jest sedno sprawy. Leaf to Nissan a więc na forum szału nie robi mimo że świetnie się sprzedaje na świecie i jest już konstrukcją sprawdzoną. No ale to nie BMW smile.gif

Poczekajmy 3-4 lata (tyle w tej chwili mają najstarsze Leaf'y) a przekonamy się ile to BMW i3 jest naprawedę warte. Ciekawe czy producent zaprogramował w tym aucie jakieś grube awarie, co od wielu lat miało miejsce w jego spalinowych produktach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego napisałem wyżej że auto dla hobbystów albo ludzi których stać i tyle. Nie ma sensu dorabiać

> do tego teorii opłacalności.

auta z reguły są nieopłacalne smile.gif chyba ze limitowane serie smile.gif

> I to jest sedno sprawy. Leaf to Nissan a więc na forum szału nie robi mimo że świetnie się

> sprzedaje na świecie i jest już konstrukcją sprawdzoną. No ale to nie BMW

a sprzedaje się ponieważ? swietnie sie prowadzi? jest oplacalny? dlaczego kwestionujesz sensownosc bmw, a leaf jest ok, bo "sie sprzedaje na swiecie" smile.gif

do tego wszystkiego szukasz na siłę dowodu na przydatność ładowności motocykla, a przydatności auta elektrycznego nijak nie widzisz...

> Poczekajmy 3-4 lata (tyle w tej chwili mają najstarsze Leaf'y) a przekonamy się ile to BMW i3 jest

> naprawedę warte. Ciekawe czy producent zaprogramował w tym aucie jakieś grube awarie, co od

> wielu lat miało miejsce w jego spalinowych produktach.

tak tak. czipy ukryte w czujnikach polożenia wałków rozrządu... słyszałem historie smile.gif dobry dzień, na taki temat smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auta z reguły są nieopłacalne chyba ze limitowane serie

Jak masz do wyboru benzynę i diesla to naturalne jest że kalkulujesz czy warto dołożyć do diesla. Z EV powinno być podobnie.

> a sprzedaje się ponieważ? swietnie sie prowadzi? jest oplacalny? dlaczego kwestionujesz sensownosc

> bmw, a leaf jest ok, bo "sie sprzedaje na swiecie"

Kwestionuję sensowność ekonomiczną wyboru i3 względem diesla 120d podanego jako przykład i to wszystko.

> do tego wszystkiego szukasz na siłę dowodu na przydatność ładowności motocykla, a przydatności auta

> elektrycznego nijak nie widzisz...

hahaha.gif

Ile km przejechałeś autem elektrycznym? Bo ile ja przejechałem już wyżej napisałem.

> tak tak. czipy ukryte w czujnikach polożenia wałków rozrządu... słyszałem historie dobry dzień, na

> taki temat

Pracowałem kilka lat temu dla BMW AG więc wiem jak to wygląda "od kuchni" smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ilu jest takich co mają jedno auto do miasta a drugie w trasę? Większości wystarcza jeden samochód

> a jeśli tak to drugie auto EV oszczędnościami na paliwie musiałoby zarobić na swoje utrzymanie

> (zakup, ubezpieczenie, utrata wartości itd.) a w tej chwili jest to nierealne.

Ja mam dwa auta i żadne nie jest oszczędne. W dodatku w moim "gospodarstwie domowym" tylko ja mam prawo jazdy.

U rodziców jest trzy samochody (van w dłuższe trasy, dostawczak i małe auto miejskie). Sądzę, że to już dwóch potencjalnych klientów.

Aha... brat ma to samo. Kobita jeździ małą popierdółką, on ma vana plus jeszcze auto do zabawy i auto użytkowe (razem daje cztery a właściwie pięć bo ma jeszcze coś tam). Na dwie osoby.

> Jak bym musiał coś większego przewieźć to bym rozważał.

> Leaf jest tańszy, już sprawdzony, świetnie się sprzedaje, producent wprowadził już pewne

> modyfikacje a jego aku mają 24kWh. To tyle jeśli chodzi o porównania.

22 vs. 24kWh nie robi prawie różnicy.

A zasięg Leafa jest mniejszy bo to ciężki kloc.

Poza tym weź pod uwagę wyposażenie i to jak te auta się prowadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam dwa auta i żadne nie jest oszczędne. W dodatku w moim "gospodarstwie domowym" tylko ja mam

> prawo jazdy.

> U rodziców jest trzy samochody (van w dłuższe trasy, dostawczak i małe auto miejskie). Sądzę, że to

> już dwóch potencjalnych klientów.

> Aha... brat ma to samo. Kobita jeździ małą popierdółką, on ma vana plus jeszcze auto do zabawy i

> auto użytkowe (razem daje cztery a właściwie pięć bo ma jeszcze coś tam). Na dwie osoby.

Znam takich co mają nawet ponad 10 samochodów tylko ja pytałem ilu takich jest w PL? Według mnie niewielu.

> 22 vs. 24kWh nie robi prawie różnicy.

Użyteczna pojemność dla i3 to 18.8kWh.

> A zasięg Leafa jest mniejszy bo to ciężki kloc.

Zasięg Leafa to obecnie 200km certyfikowane w/g NEDC to jest mniej czy więcej? Bo dla i3 deklarują do 160km, ale nie wiem według jakiej normy.

> Poza tym weź pod uwagę wyposażenie i to jak te auta się prowadzą.

To jest już sprawa indywidualnego wyboru. Dla mnie wyposażenie obu tych aut jest wystarczające. Natomiast i3 dostało tylko 4 gwiazdki od NCAP a pozostali konkurenci (w tym Leaf) mają 5 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na to chyba będzie trzeba poczekać bardzo długo.

myslisz? juz jest trochę w nizszej lidze (skuterki). coraz więcej producentów pokazuje prototypy... imho kwestia 5 lat az pojawi się jakiś model co będzie miał powiedzmy 20 kW i cenę ok 30-40 tys. dla mnie bomba na dojazdy do roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz do wyboru benzynę i diesla to naturalne jest że kalkulujesz czy warto dołożyć do diesla. Z

> EV powinno być podobnie.

bo ja wiem... dla mnie to żaden wybór: diesel odpada na starcie, cennik mnie nie interesuje...

> Kwestionuję sensowność ekonomiczną wyboru i3 względem diesla 120d podanego jako przykład i to

> wszystko.

ooook.

> Ile km przejechałeś autem elektrycznym? Bo ile ja przejechałem już wyżej napisałem.

a co to ma do rzeczy?

ile przejechałeś na motocyklu dostawczym? wink.gif

> Pracowałem kilka lat temu dla BMW AG więc wiem jak to wygląda "od kuchni"

sprzedaj jakąś plotę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprzedaj jakąś plotę:)

Nie widzę w tym sensu, ale napiszę tylko jako przykład, że sporo problemów dotyczyło np. fabrycznych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych. Alarm fabryczny to była często "atrapa" (w moim aucie to sobie poprawiłem) a w niektórych modelach jeśli kierowca po wyjściu z samochodu nie zamknąłby drzwi to znałem fajny sposób żeby autem odjechać bez kluczyka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znam takich co mają nawet ponad 10 samochodów tylko ja pytałem ilu takich jest w PL? Według mnie

> niewielu.

Właściwie większość ludzi, których znam blisko ma dwa samochody w rodzinie.

Obracasz się w złych kręgach. grinser006.gif

> Użyteczna pojemność dla i3 to 18.8kWh.

> Zasięg Leafa to obecnie 200km certyfikowane w/g NEDC to jest mniej czy więcej? Bo dla i3 deklarują

> do 160km, ale nie wiem według jakiej normy.

Nie według normy tylko według testów z przeciętnym kierowcą. Podawany zasięg jest realny a nie według normy. Ile realnie ma Leaf? Bo piszą różnie... z reguły właśnie okolice 160km są do uzyskania w leafie.

BMW podaje maksymalny zasięg przy oszczędnym trybie nawet do 190km.

Zobacz różnicę w masie. Leaf waży tyle co duże kombi segmentu D. BMW tyle co średnio wyposażony kompakt. Na rozpędzenie tego kloca na pewno trzeba więcej energii.

a tu coś do poczytania

> To jest już sprawa indywidualnego wyboru. Dla mnie wyposażenie obu tych aut jest wystarczające.

Wyposażenie jak wyposażenie ale... siedziałem w tym"listku" i... kojarzy mi się to z tanim fiatem. Projektanci się na prawdę nie postarali. confused.gif

Oczywiście to kwestia gustu a gust wiadomo jak co waytogo.gif

> Natomiast i3 dostało tylko 4 gwiazdki od NCAP a pozostali konkurenci (w tym Leaf) mają 5

Za zderzenie z pieszym obniżono gwiazdkę. Co mnie interesują piesi? Niech się nie pchają pod koła! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widzę w tym sensu, ale napiszę tylko jako przykład, że sporo problemów dotyczyło np.

> fabrycznych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych. Alarm fabryczny to była często "atrapa" (w moim

> aucie to sobie poprawiłem) a w niektórych modelach jeśli kierowca po wyjściu z samochodu nie

> zamknąłby drzwi to znałem fajny sposób żeby autem odjechać bez kluczyka

to nie ma nic wspólnego z postarzaniem produktu i awaryjnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie ma nic wspólnego z postarzaniem produktu i awaryjnością.

Póki co auta są statystycznie coraz mniej awaryjne i to nie dotyczy tylko BMW. Postarzanie produktu (planowane) odbywa sie głownie w sferze wizualnej.

A odpalenie BMW bez kluczyka to standard i zdaje sie wymóg bezpieczeństwa.

Ale tyle czasu żeby kierowca wysiadł to na to nie ma. Zdaje sie 10 sekund po wyjęciu kluczyka można odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslisz? juz jest trochę w nizszej lidze (skuterki). coraz więcej producentów pokazuje prototypy...

> imho kwestia 5 lat az pojawi się jakiś model co będzie miał powiedzmy 20 kW i cenę ok 30-40

> tys. dla mnie bomba na dojazdy do roboty...

Tak mi się wydaje, skuter jest łatwiej stworzyć robiąc z akumulatorów po prostu część konstrukcyjną:

konstrukcja_BMW_C_Evolution_skuter_elektryczny.jpg

w motocyklu będzie ciężko

Poza tym od motocykli ludzie raczej oczekują lepszych osiągów (maksymalna prędkość) niż od takiego skutera i wydaje mi się że wysoka prędkość szybko zużyje zmagazynowany prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właściwie większość ludzi, których znam blisko ma dwa samochody w rodzinie.

> Obracasz się w złych kręgach.

Ci co mają dwa to przeważnie chcieliby mieć jeden bo kupili nowy a stary chcą sprzedać zlosnik.gif

> Nie według normy tylko według testów z przeciętnym kierowcą. Podawany zasięg jest realny a nie

> według normy. Ile realnie ma Leaf? Bo piszą różnie... z reguły właśnie okolice 160km są do

> uzyskania w leafie.

> BMW podaje maksymalny zasięg przy oszczędnym trybie nawet do 190km.

Gdzie to wyczytałeś? Leaf przed liftem miał 175km a po lifcie (od 2013) ma 200km w/g NEDC. Przed liftem maksymalny zasięg do uzyskania w dobrych warunkach to nawet 222km.

> Zobacz różnicę w masie. Leaf waży tyle co duże kombi segmentu D. BMW tyle co średnio wyposażony

> kompakt. Na rozpędzenie tego kloca na pewno trzeba więcej energii.

Bo Leaf mierzy prawie 4.5m i ma bagażnik 370L (po lifcie).

> a tu coś do poczytania

Niestety aktualnie się nie otwiera, ale z nazwy linku widzę o co chodzi. Wyżej pisałem o spadku pojemności aku w Leafach w ciepłym klimacie. Nissan na to zareagował dość pozytywnie, ciekawe jak będzie z BMW hehe.gif

> Za zderzenie z pieszym obniżono gwiazdkę. Co mnie interesują piesi? Niech się nie pchają pod koła!

Mnie też nie, ale to może wpłynąć na wysokość ubezpieczenia (chociaż pewnie nie w PL) i jest to jednak marketingowa porażka BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie ma nic wspólnego z postarzaniem produktu i awaryjnością.

Miała być plota to była smile.gif Ale czy na pewno nie ma? Jak ukradną auto i rozbiorą na części to można powiedzieć że samochód szybko się postarzał albo uległ całkowite awarii zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie.

> To się robi dla osiągów i bycia 'trendy".

> Wyobraź sobie, że jesteś maniakiem prędkości i dobrych osiągów, ale... twoja żona zajmuje się

> ochroną tchórzofretek czy innego badziewia udzielając się w WWF.

> Nie wypada mieć przy tym BMW M6 bo cię gazety obsmarują.

> A BMW i8 kosztuje tyle samo i tak samo dobrze jeździ.

No więc właśnie , kiedy podczas niedzielnej rozmowy z sąsiadem zagai . O nowy samochód ty powiesz Tak a wiesz Ile pali ???

2.5 / 100

Scena jak z filmu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ci co mają dwa to przeważnie chcieliby mieć jeden bo kupili nowy a stary chcą sprzedać

Nie. U mnie tak nie jest.

Przykład wyżej

> Gdzie to wyczytałeś? Leaf przed liftem miał 175km a po lifcie (od 2013) ma 200km w/g NEDC. Przed

> liftem maksymalny zasięg do uzyskania w dobrych warunkach to nawet 222km.

Już mówiłem, że przeczytałem w internetach o rzeczywistych przebiegach które uzyskują użytkownicy.

Ile ty uzyskujesz?

> Bo Leaf mierzy prawie 4.5m i ma bagażnik 370L (po lifcie).

Bagażnik ma zmieścić parasol i zakupy z biedronki. To auto do miasta a nie na wakacyjne wojaże. Ma być dużo miejsca na dwóch przednich fotelach i odrobinę na tylnej kanapie.

> Niestety aktualnie się nie otwiera, ale z nazwy linku widzę o co chodzi. Wyżej pisałem o spadku

> pojemności aku w Leafach w ciepłym klimacie. Nissan na to zareagował dość pozytywnie, ciekawe

> jak będzie z BMW

Było napisane kilka razy o gwarancji na akumulatory na 8 lat. Specjalnie omijasz te wpisy?

> Mnie też nie, ale to może wpłynąć na wysokość ubezpieczenia (chociaż pewnie nie w PL) i jest to

> jednak marketingowa porażka BMW.

Ludzi którzy to mają kupić jakoś to nie zraża.

W PL sprzedano już coś około 80 egzemplarzy od końcówki ubiegłego roku.

To nieźle jak na taki wynalazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mysle ze nie ma sensu ciagnac dalej boj o to czy Luki jest docelowym klientem BMW czy tez nie.

BMW nigdy nie patrzylo na rynek polski jako docelowy dla i3 wiec nie ma sensu uzywac argumentow o jednym aucie w rodzinie itp.... Komu to auto bedzie pasowalo to je kupi, komu nie to nie.

End of story.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bagażnik ma zmieścić parasol i zakupy z biedronki. To auto do miasta a nie na wakacyjne wojaże. Ma

> być dużo miejsca na dwóch przednich fotelach i odrobinę na tylnej kanapie.

Mam inne zdanie na ten temat bo chciałbym do tego samochodu zapakować czasami 4 osoby a jakby wózek dziecinny wszedł do bagażnika to byłoby już w ogóle super. Dlatego wybieram Leafa.

> Było napisane kilka razy o gwarancji na akumulatory na 8 lat. Specjalnie omijasz te wpisy?

Nie znam szczegółowych warunków gwarancji na akumulatory w BMW. Nissan poprawił warunki gwarancji obejmując już zakupione samochody.

> Ludzi którzy to mają kupić jakoś to nie zraża.

> W PL sprzedano już coś około 80 egzemplarzy od końcówki ubiegłego roku.

> To nieźle jak na taki wynalazek.

To bardzo dobrze.

Odnośnie tego ile max przejechałem to było to 128km (a jeszcze co najmniej 5-10km mógłbym przejechać) samochodem elektrycznym z akumulatorami NiCd o pojemności 12kWh. Z tego nawet km nie jechałem za TIR'em smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mi się wydaje, skuter jest łatwiej stworzyć robiąc z akumulatorów po prostu część

> konstrukcyjną:

> w motocyklu będzie ciężko

> Poza tym od motocykli ludzie raczej oczekują lepszych osiągów (maksymalna prędkość) niż od takiego

> skutera i wydaje mi się że wysoka prędkość szybko zużyje zmagazynowany prąd.

jeden pies. tak jak w moto silnik jest czasem częścią nosną, tak samo mogą zrobić akumulatory... do tego elastyczność silnika elektrycznego w motocyklu zrobi taką samą robotę jak w Tesli smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie BMW powinno zalezec żeby sprzedawać wiecej?

> Pierwsze słysze żeby np uzyszkodnicy HP walczyli o wyższą sprzedaż drukarek...

Zaraz, zaraz, czy my mowimy o tym samym?

Gdzie widzisz w PL nisze na rynku aut premium o ktore bmw mialoby walczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.