Mirron Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Witam! Zauważyłem że moja fordzina z 2005r z silnikiem benzynowym 1.8 dopalanym LPG zaczęła mieć cug na oliwe Nie jestem w stanie póki co stwierdzić jakie są to ilości ale tak na oko to ok 1,5l/3000km... nie dymi nie kopci, mocy może ciutke mniej a może nie... Przebieg mniej lub bardziej autentyczny 95 tys. km - nie mam podstaw aby się czepiać że jest mocno skręcony gdyż stan zewnętrzny i wewnętrzny jest w stanie praktycznie idealnym ponadto mój majster od fordów widzi jeszcze w nim wiele elementów które pochodzą jeszcze z fabrycznej linii produkcyjnej więc może i ma... sam go z Niemiec przytargałem z komisu przy salonie forda ale mniejsza o to .... ile to to warte... z 15-17kpln przy dobrym wietrze? Remont silnika wstępnie wyceniony na 2,5 tysia.... i teraz powstaje dylemat co robić z pacjentem? Opchnąć go tak jak stoi i szukać czegoś równie komfortowego - oczywiście młodszego, z założeniem żeby nie dokładać do interesu więcej niż max maxów 10 tysi ? I jeśli już to co ? Myślałem o Accordzie, czy jakimś S60 itp coby nie zmniejszać gabarytów ale chyba nie realne żeby w tym budżecie znaleźć coś sensownego z ww modeli... Jak radzicie, reanimować czy uciekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 1,5 litra na 3000 to nie jest dramat. Czy są jeszcze inne objawy, że coś jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > 1,5 litra na 3000 to nie jest dramat. Czy są jeszcze inne objawy, że coś jest nie tak? nie nic sie nie dzieje.... a przynajmniej nie odczuwam i nie zaobserwowałem..... Znaczy się był mały incydent, czasami lubię deptać po gazie i czasami wskazówka dochodzi do czerwonego pola ale jak ostatnio tak przykatowałem to póścił stalową chmurę... i od tamtej pory nie wychylam się powyżej 5 tysi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > nie nic sie nie dzieje.... a przynajmniej nie odczuwam i nie zaobserwowałem..... > Znaczy się był mały incydent, czasami lubię deptać po gazie i czasami wskazówka dochodzi do > czerwonego pola ale jak ostatnio tak przykatowałem to póścił stalową chmurę... i od tamtej > pory nie wychylam się powyżej 5 tysi... Dawno temu na Motokąciku ktoś wrzucił skan pisma z Renault (a może Citroen?) gdzie było napisane, że uważają zużycie 1l/1000 km za zupełnie normalne zużycie (we w miarę nowym aucie). To oczywiście absurd, ale 10letnie auto "pijące" 0,5l na 1000 to raczej nie tragedia. Tym bardziej, że nic innego się nie dzieje. A co na to Twój "majster"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 W jaki sposób został wyliczony potencjalny koszt naprawy silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 > Witam! > Zauważyłem że moja fordzina z 2005r z silnikiem benzynowym 1.8 dopalanym LPG zaczęła mieć cug na > oliwe A czy ostatnio nie zacząłeś jeździć nieco szybciej/kręcąc wyżej silnik? Mam 2.0 Durateca (to te same silniki) i u mnie apetyt na olej wzrasta wraz z prędkością obrotową silnika. Jeżdżąc spokojnie zużycie oleju w normie, ale jak zaczynam śmigać po autostradzie, to i oleju ubywa. Norma w tych silnikach. Mój przebieg to aktualnie 160.000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 > A czy ostatnio nie zacząłeś jeździć nieco szybciej/kręcąc wyżej silnik? > Mam 2.0 Durateca (to te same silniki) i u mnie apetyt na olej wzrasta wraz z prędkością obrotową > silnika. Jeżdżąc spokojnie zużycie oleju w normie, ale jak zaczynam śmigać po autostradzie, to > i oleju ubywa. Norma w tych silnikach. Mój przebieg to aktualnie 160.000 km. ...ostatnio byłem w górach w 4 osoby z pełnym bagaznikiem + box na dachu, do tego czasami ciężka noga.... teraz badam temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Jednak pobór oleju jest bliski normy podawanej w instrukcji 1l/1000km, z tego co czytam to często gęsto norma w tych silnikach... Może jakiego ceramizera dolać na początek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 > Jednak pobór oleju jest bliski normy podawanej w instrukcji 1l/1000km, z tego co czytam to często > gęsto norma w tych silnikach... No widzisz, TTTM. > Może jakiego ceramizera dolać na początek? A nie lepiej sobie z raz na miesiąc sprawdzić poziom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > No widzisz, TTTM. > A nie lepiej sobie z raz na miesiąc sprawdzić poziom? oj to raz na tydzień.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Z doświadczenia posiadacza, powiem Ci że mój palił dosyć dużo oleju - tak w okolicach 6-7l przez 15kkm. Nie kopcił, testy spalin przechodził bez najmniejszego problemu - ciepły i zimny. Myślę, że najlepszym sposobem na sprawdzenie tego czy jest OK czy nie, jest ocena organoleptyczna tego co wydostaje się z wydechu. Przy rozgrzanym silniku zaparkuj sobie w jakimś odosobnionym miejscu i wprowadź silnik na obroty około 3-3.5k. Utrzymuj taką, stałą prędkość obrotową przez ~1 minutę, obserwując jednocześnie co się dzieje za samochodem. Jeżeli zostawiasz chmurę białego dymu to wiesz, że pierścienie skończyły swój żywot. Jeżeli nic takiego się nie dzieje to nie masz się co przejmować, a tylko dolewać oleju i wymieniać go na czas . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Z doświadczenia posiadacza, powiem Ci że mój palił dosyć dużo oleju - tak w okolicach 6-7l przez > 15kkm. Nie kopcił, testy spalin przechodził bez najmniejszego problemu - ciepły i zimny. > Myślę, że najlepszym sposobem na sprawdzenie tego czy jest OK czy nie, jest ocena > organoleptyczna tego co wydostaje się z wydechu. > Przy rozgrzanym silniku zaparkuj sobie w jakimś odosobnionym miejscu i wprowadź silnik na obroty > około 3-3.5k. Utrzymuj taką, stałą prędkość obrotową przez ~1 minutę, obserwując jednocześnie > co się dzieje za samochodem. Jeżeli zostawiasz chmurę białego dymu to wiesz, że pierścienie > skończyły swój żywot. Jeżeli nic takiego się nie dzieje to nie masz się co przejmować, a tylko > dolewać oleju i wymieniać go na czas . Niech tylko dolewa ,bedzie zawsze swieży Moja stara Astra tez tyle brała ,jest to dosc męczący problem ,jeżdziłem dolewałem sie nic nie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.