Darek_mat Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Pacjent to Frota A Sport z silnikiem 20i 115KM straciła moc. Odpala w miarę normalnie, pracuje raczej równo ale silnik się trzęsie dosyć mocno, przy dodawaniu gazu słychać stukanie w silniku, przy stałych obrotach stukania nie słychać. Zdjęcie fajki ze świecy na 3 lub 4 cylindrze brak reakcji silnika. Świece dobre kable też iskra jest, ciśnienie oleju w normie. Świece na 3 i4 cylindrze suche w spalinach czuć trochę paliwo. Nie dymi nie kopci, spaliny jakby miały trochę niebieskawą barwę. Tak samo na benie i gazie. Podejrzewam UPG, przedmuch między 3 a 4 cylindrem. Spotkał się ktoś z podobnym problemem???? może potwierdzić diagnozę???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Mniejsza pojemność ale podejrzewam większy przedmuch u nie silnik brzmiał tak: Też obstawiam UPG. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 U mnie dokładnie brzmi tak samo. Dzięki wielkie za pomoc. Czyli czeka mnie trochę roboty. Ile kosztuje orientacyjnie planowanie takiej głowicy ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 > Ile kosztuje orientacyjnie planowanie takiej głowicy ???? W tym wieku to nie tylko planowanie wchodzi w grę. Dolicz dodatkowo: - zawory, ewentualna wymiana i docieranie - prowadnice zaworowe - uszczelniacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > W tym wieku to nie tylko planowanie wchodzi w grę. > Dolicz dodatkowo: > - zawory, ewentualna wymiana i docieranie > - prowadnice zaworowe > - uszczelniacze Bez przesady idąc tym tokiem myślenia to trzeba by było od razu kapitalkę całego silnika robić Wymienię tylko UPG i rozrząd z pompą wody bo i tak był do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 > Wymienię tylko UPG i rozrząd z pompą wody bo i tak był do wymiany. twoja decyzja, pochwal się co wyszło dodatkowo po zrzuceniu głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Ogólnie całość remontu wyszła jakoś 500 - 600 pln. Obowiązkowe planowanie, sprawdzenie szczelności głowicy i wymiana uszczelniaczy. Jeszcze zrobiłem to co poleca 51Cent czyli sprawdzenie i dotarcie zaworów. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Cześć, ja właśnie jestem po tym, przed czym Ty stoisz Silnik 1.6 Si, zrobiłem razem z UPG: 1. wymiana uszczelek UPG, (kolektor ssący, wydechowy, uszczelka pomiędzy rurą a kolektorem wydechowym) 2. uszczelniacze zaworowe 3. PLANOWANIE głowicy 4. DOCIERANIE zaworów 5. pasek rozrządu (reszta jakiś czas temu robiona) 6. regeneracja popychaczy hydraulicznych (rozłożenie na częsci pierwsze i dokładne wymycie z syfu 7. oczywiście nowy olej, filtr, i płyn chłodniczny 8. termostat (pod rozrządem) Całość jakieś 550zł. Wg mnie, KONIECZNIE powienineś dotrzeć zawory, mi docierał kolega (ja niestety w pracy musiałem siedzieć) - efekt jest POWALAJĄCY - autko zajebiście mocniej zbiera się z dołu - naprawdę warto! Śruby głowicy zostały stare. A objawy u mnie to: masełko pod korkiem oleju, zarzucanie świecy rano przy uruchamianiu silnika (wymiana na nowe pomogła tylko na 3 dni), ubytek płynu chłodniczego, twardnienie węży od chłodziwa (spaliny do płynu) w końcowej fazie. A zacząć musiało się jakieś dobre pół roku temu jeszcze przed zimą - zaczęło mi bulgotać w nagrzewnicy, ale całą zimę przelatał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > A objawy u mnie to: masełko pod korkiem oleju, zarzucanie świecy rano przy uruchamianiu silnika > (wymiana na nowe pomogła tylko na 3 dni), ubytek płynu chłodniczego, twardnienie węży od > chłodziwa (spaliny do płynu) w końcowej fazie. > A zacząć musiało się jakieś dobre pół roku temu jeszcze przed zimą - zaczęło mi bulgotać w > nagrzewnicy, ale całą zimę przelatał U mnie olej jest czysty i płyn też nic nie bulgocze przedmuchało UPG między 1 a 2 cylindrem. Prawdopodobnie dlatego ze poprzedni właściciel przy wymianie UPG posmarował ją czerwonym silikonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > twoja decyzja, pochwal się co wyszło dodatkowo po zrzuceniu głowicy No i po zabiegu......diagnoza była słuszna wypalona uszczelka między 1-2 cylindrem. Przy okazji wymiana rozrządu z pompa wody bo i tak miało być robione w tym roku, planowanie i sprawdzenie szczelności głowicy w sumie koszt 900zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > planowanie i sprawdzenie szczelności głowicy w sumie koszt 900zł aż tyle za to co piszesz, czy na gotowo z założeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > aż tyle za to co piszesz, czy na gotowo z założeniem Odpuściłem sobie i wstawiłem do znajomego mechanika, cena za całość na gotowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Dużo, nawet bardzo dużo - mnie wyszło 550 Ciekawe czy na częściach cię przycieli czy na robociznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Dużo, nawet bardzo dużo - mnie wyszło 550 Czy ja wiem , wymieniał jeszcze rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Dużo, nawet bardzo dużo - mnie wyszło 550 > Ciekawe czy na częściach cię przycieli czy na robociznie Ja wiem czy dużo za same części u krisba jak liczyliśmy wyszło prawie 500 zeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Ja wiem czy dużo za same części u krisba jak liczyliśmy wyszło prawie 500 zeta. No to czyli na częściach była przycinka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.