Skocz do zawartości

regulacja II generacja BingoM


curaasan

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właśnie po regeneracji parownika Tomasetto AT07 oryginalnym kitem. Wcześniej auto gasło po przełączeniu na gaz. Udało mi się wyregulować reduktor śrubką do napinania membrany. Bypass zakręcony. Obroty wolne trzyma ładnie, nie gaśnie, ale... regulowałem na 3 podejścia (po każdym razie i krótkim odcinku testowym przebieg lambdy się rozjeżdżał), w końcu uzyskałem taki przebieg lambdy (w załączniku). Na mój gust trochę ociężale biega. Co Koledzy na to?

UPDATE: no i pupa. Po 2h na zimnym silniku znowu gaśnie po przełączeniu. Regulacja śrubką przy parowniku poprawia sytuację, no ale nie będę przecież regulował co odpalenie... o co kaman? horse.gif

post-113962-14352523893455_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o co kaman?

Krokowy czysty? Bo takie objawy daje sklejający się krokowiec.

Baypasa też trzeba lekko rozkręcić jak już śruba ustawiona, tak aby latało na jałowym pomiędzy ubogo-bogato.

Ja ustawiałem w ten sposób:zakrecamy śrubę bypassa, ustawiamy wolne obroty sruba napięcia membrany (wiadomo najwieksze i równe) na koniec zmniejszamy je o 100-150 i przechodzimy do regulacji bypassem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Baypasa też trzeba lekko rozkręcić jak już śruba ustawiona, tak aby latało na jałowym pomiędzy

> ubogo-bogato.

> Ja ustawiałem w ten sposób:zakrecamy śrubę bypassa, ustawiamy wolne obroty sruba napięcia membrany

> (wiadomo najwieksze i równe) na koniec zmniejszamy je o 100-150 i przechodzimy do regulacji

> bypassem.

Ok, zakręciłem bypassa, wyregulowałem w miarę napięcie membrany, chodzi równo, ale nie udało mi się zmniejszyć o te 100-150 obrotów (zawsze po chwili podbijał wartości). Przeszedłem do kręcenia bypassem, parę ładnych obrotów i... screeny w załączniku. Generalnie nędza raczej... frown.gif

287654741-gaz.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bypassem, parę ładnych obrotów i...

Z tego co pamiętam to bypass zawsze lekko odkręcałem, jednak parę obrotów to za dużo (za bogata mieszanka).

U mnie opisana metoda działała. Najpierw ustawiałem parownik wg tego schematu, potem autokalibracja, ew. poprawka parownika i znowu autokalibracja. Następnie kalibrowałem podczas jazdy: trzeci bieg, prędkość taka aby 3krpm były i puszczałem autokalibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to bypass zawsze lekko odkręcałem, jednak parę obrotów to za dużo (za bogata

> mieszanka).

> U mnie opisana metoda działała. Najpierw ustawiałem parownik wg tego schematu, potem

> autokalibracja, ew. poprawka parownika i znowu autokalibracja. Następnie kalibrowałem podczas

> jazdy: trzeci bieg, prędkość taka aby 3krpm były i puszczałem autokalibrację.

Poprawiłem i lipa. Na zimnym gaśnie, na ciepłym jest w miarę, ale potrafi złapać muła. Byłem u gazownika, podregulował, dalej to samo. Mówi "parownik do wymiany, najlepiej na Lovato". Może fakt, trzeba by go zmienić, no ale właśnie, na jaki? Taki sam, czy może Koledzy coś innego polecą w rozsądnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawiłem i lipa. Na zimnym gaśnie, na ciepłym jest w miarę, ale potrafi złapać muła.

Ja miałem takie objawy, jak krokowy się zasyfiał i na zimno syf z gazu powodował przyklejanie trzpienia do obudowy, ale pisałeś w innym wątku, że krokowy ok. Rozumiem, że w krokowym czysto.

Pisałeś też, że filterek przedmuchany, to może weź wymień na nowy, koszt niewielki, bo dmuchanie raczej wkładu filtra nie oczyści. Zanim zmienisz reduktor do sprawdzenia jest też drożność przewodu od zbiornika do reduktora, bo może nazbierało się w nim syfu. Szczególnie, że jak piszesz stało się to po ostrym wylataniu gazu ze zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem takie objawy, jak krokowy się zasyfiał i na zimno syf z gazu powodował przyklejanie

> trzpienia do obudowy, ale pisałeś w innym wątku, że krokowy ok. Rozumiem, że w krokowym

> czysto.

> Pisałeś też, że filterek przedmuchany, to może weź wymień na nowy, koszt niewielki, bo dmuchanie

> raczej wkładu filtra nie oczyści. Zanim zmienisz reduktor do sprawdzenia jest też drożność

> przewodu od zbiornika do reduktora, bo może nazbierało się w nim syfu. Szczególnie, że jak

> piszesz stało się to po ostrym wylataniu gazu ze zbiornika.

Filterek zmieniony na nowy, był w zestawie regeneracyjnym. Drożność przewodu gazu ok, wieje aż łeb urywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziwne, że po regeneracji parownik nadal źle śmiga. Może jednak coś się źle poskładało.

Znalazłem taki opis: "przy składaniu trzeba też uważać, gdy zakłada się śrubę regulacji napięcia dżwigni zaworka klapkowego cienkiej membrany, gdyż często bywa tak, że wyłazi uszczelka separująca bloki wodny z gazowym parownika i sprężyna zahacza o wybrzuszenia tej uszczelki i od tego, zacina się i membrana z zaworkiem zaczyna źle pracować. "

W poprzednich postach czepiłem się krokowego, boTwój przypadek, przypomina mi cały czas problem z tego wątku: klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. Dziwne, że po regeneracji parownik nadal źle śmiga. Może jednak coś się źle poskładało.

> Znalazłem taki opis: "przy składaniu trzeba też uważać, gdy zakłada się śrubę regulacji napięcia

> dżwigni zaworka klapkowego cienkiej membrany, gdyż często bywa tak, że wyłazi uszczelka

> separująca bloki wodny z gazowym parownika i sprężyna zahacza o wybrzuszenia tej uszczelki i

> od tego, zacina się i membrana z zaworkiem zaczyna źle pracować. "

> W poprzednich postach czepiłem się krokowego, boTwój przypadek, przypomina mi cały czas problem z

> tego wątku: klik

składałem baaardzo uważnie, no ale cóż, mogę rozłożyć i złożyć jeszcze raz (sic!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po namyśle... muszę mieć auto sprawne po świętach, więc czas jednak na zakupy.

Posiadam taki parownik w tej chwili http://www.phjacus.pl/R25-Reduktor-Tomasetto-Achille-Asterik-AT07-100KM-p83.html

Chcę zmienić (?) na Lovato. Który wybrać? Czy potrzebuję zaworu gazu, czyli kit taki? http://www.phjacus.pl/R24-Mini-kit-Lovato-RGE92-zawor-gazowy-92kW-ELEKTRONIK-RG90-p86.html czy może bez zaworu? I co jest z filtrem gazu w Lovato? Gdzie on?

Czy lepiej kupić dokładnie taki sam, żeby się nie męczyć z podłączaniem rurek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To już jest dramat jakiś. Parownik wymieniony na Lovato Elektronik. Na zimnym i czasami rozgrzany przy mocnym ciśnięciu gaśnie. Nie przełącza się na benzynę, ale czuć tak jakby mu gaz odcięło. Czasami redukcja biegu pomaga. Ciepły wyregulowany chodzi ok. WTF?! Co jeszcze mu może dolegać ch#$%# jednemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Z ciekawości zapytam czy coś się udało zrobić?

Na dzisiaj niewiele. Podregulowałem jeszcze trochę parownik, po podłączeniu do kompa chodzi wzorowo, z rana gaśnie. Jestem właśnie świeżo po wymianie krokowca, zobaczę jutro rano co się będzie działo, pochwalę się jak pomoże, albo pożalę w innym wypadku ;-) Jest jeszcze opcja wstawienia śruby zamiast krokowca, jeśli to jakieś "sztuczki z elektryką"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości zapytam czy coś się udało zrobić?

Ok, na 99% to jednak była wina silnika krokowego. Choć temperatura na zewnątrz ostatnimi dniami trochę wzrosła, to od wymiany krokowca nie zgasł ani razu na zimnym czy ciepłym. Choć stary krokowy był czyszczony i sprawdzany na krótko. Kasztan klnie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.