curaasan Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Jestem właśnie po regeneracji parownika Tomasetto AT07 oryginalnym kitem. Wcześniej auto gasło po przełączeniu na gaz. Udało mi się wyregulować reduktor śrubką do napinania membrany. Bypass zakręcony. Obroty wolne trzyma ładnie, nie gaśnie, ale... regulowałem na 3 podejścia (po każdym razie i krótkim odcinku testowym przebieg lambdy się rozjeżdżał), w końcu uzyskałem taki przebieg lambdy (w załączniku). Na mój gust trochę ociężale biega. Co Koledzy na to? UPDATE: no i pupa. Po 2h na zimnym silniku znowu gaśnie po przełączeniu. Regulacja śrubką przy parowniku poprawia sytuację, no ale nie będę przecież regulował co odpalenie... o co kaman? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Ale przecież dałeś wykres pracy na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 > o co kaman? Krokowy czysty? Bo takie objawy daje sklejający się krokowiec. Baypasa też trzeba lekko rozkręcić jak już śruba ustawiona, tak aby latało na jałowym pomiędzy ubogo-bogato. Ja ustawiałem w ten sposób:zakrecamy śrubę bypassa, ustawiamy wolne obroty sruba napięcia membrany (wiadomo najwieksze i równe) na koniec zmniejszamy je o 100-150 i przechodzimy do regulacji bypassem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Ale przecież dałeś wykres pracy na benzynie. nie, to wykres na gazie ale po zgaszeniu silnika (sterownik pokazuje wtedy napis "benzyna") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Baypasa też trzeba lekko rozkręcić jak już śruba ustawiona, tak aby latało na jałowym pomiędzy > ubogo-bogato. > Ja ustawiałem w ten sposób:zakrecamy śrubę bypassa, ustawiamy wolne obroty sruba napięcia membrany > (wiadomo najwieksze i równe) na koniec zmniejszamy je o 100-150 i przechodzimy do regulacji > bypassem. Ok, zakręciłem bypassa, wyregulowałem w miarę napięcie membrany, chodzi równo, ale nie udało mi się zmniejszyć o te 100-150 obrotów (zawsze po chwili podbijał wartości). Przeszedłem do kręcenia bypassem, parę ładnych obrotów i... screeny w załączniku. Generalnie nędza raczej... 287654741-gaz.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > bypassem, parę ładnych obrotów i... Z tego co pamiętam to bypass zawsze lekko odkręcałem, jednak parę obrotów to za dużo (za bogata mieszanka). U mnie opisana metoda działała. Najpierw ustawiałem parownik wg tego schematu, potem autokalibracja, ew. poprawka parownika i znowu autokalibracja. Następnie kalibrowałem podczas jazdy: trzeci bieg, prędkość taka aby 3krpm były i puszczałem autokalibrację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 > Z tego co pamiętam to bypass zawsze lekko odkręcałem, jednak parę obrotów to za dużo (za bogata > mieszanka). > U mnie opisana metoda działała. Najpierw ustawiałem parownik wg tego schematu, potem > autokalibracja, ew. poprawka parownika i znowu autokalibracja. Następnie kalibrowałem podczas > jazdy: trzeci bieg, prędkość taka aby 3krpm były i puszczałem autokalibrację. Poprawiłem i lipa. Na zimnym gaśnie, na ciepłym jest w miarę, ale potrafi złapać muła. Byłem u gazownika, podregulował, dalej to samo. Mówi "parownik do wymiany, najlepiej na Lovato". Może fakt, trzeba by go zmienić, no ale właśnie, na jaki? Taki sam, czy może Koledzy coś innego polecą w rozsądnej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 > Poprawiłem i lipa. Na zimnym gaśnie, na ciepłym jest w miarę, ale potrafi złapać muła. Ja miałem takie objawy, jak krokowy się zasyfiał i na zimno syf z gazu powodował przyklejanie trzpienia do obudowy, ale pisałeś w innym wątku, że krokowy ok. Rozumiem, że w krokowym czysto. Pisałeś też, że filterek przedmuchany, to może weź wymień na nowy, koszt niewielki, bo dmuchanie raczej wkładu filtra nie oczyści. Zanim zmienisz reduktor do sprawdzenia jest też drożność przewodu od zbiornika do reduktora, bo może nazbierało się w nim syfu. Szczególnie, że jak piszesz stało się to po ostrym wylataniu gazu ze zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 > Ja miałem takie objawy, jak krokowy się zasyfiał i na zimno syf z gazu powodował przyklejanie > trzpienia do obudowy, ale pisałeś w innym wątku, że krokowy ok. Rozumiem, że w krokowym > czysto. > Pisałeś też, że filterek przedmuchany, to może weź wymień na nowy, koszt niewielki, bo dmuchanie > raczej wkładu filtra nie oczyści. Zanim zmienisz reduktor do sprawdzenia jest też drożność > przewodu od zbiornika do reduktora, bo może nazbierało się w nim syfu. Szczególnie, że jak > piszesz stało się to po ostrym wylataniu gazu ze zbiornika. Filterek zmieniony na nowy, był w zestawie regeneracyjnym. Drożność przewodu gazu ok, wieje aż łeb urywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 Ok. Dziwne, że po regeneracji parownik nadal źle śmiga. Może jednak coś się źle poskładało. Znalazłem taki opis: "przy składaniu trzeba też uważać, gdy zakłada się śrubę regulacji napięcia dżwigni zaworka klapkowego cienkiej membrany, gdyż często bywa tak, że wyłazi uszczelka separująca bloki wodny z gazowym parownika i sprężyna zahacza o wybrzuszenia tej uszczelki i od tego, zacina się i membrana z zaworkiem zaczyna źle pracować. " W poprzednich postach czepiłem się krokowego, boTwój przypadek, przypomina mi cały czas problem z tego wątku: klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 > Ok. Dziwne, że po regeneracji parownik nadal źle śmiga. Może jednak coś się źle poskładało. > Znalazłem taki opis: "przy składaniu trzeba też uważać, gdy zakłada się śrubę regulacji napięcia > dżwigni zaworka klapkowego cienkiej membrany, gdyż często bywa tak, że wyłazi uszczelka > separująca bloki wodny z gazowym parownika i sprężyna zahacza o wybrzuszenia tej uszczelki i > od tego, zacina się i membrana z zaworkiem zaczyna źle pracować. " > W poprzednich postach czepiłem się krokowego, boTwój przypadek, przypomina mi cały czas problem z > tego wątku: klik składałem baaardzo uważnie, no ale cóż, mogę rozłożyć i złożyć jeszcze raz (sic!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 Po namyśle... muszę mieć auto sprawne po świętach, więc czas jednak na zakupy. Posiadam taki parownik w tej chwili http://www.phjacus.pl/R25-Reduktor-Tomasetto-Achille-Asterik-AT07-100KM-p83.html Chcę zmienić (?) na Lovato. Który wybrać? Czy potrzebuję zaworu gazu, czyli kit taki? http://www.phjacus.pl/R24-Mini-kit-Lovato-RGE92-zawor-gazowy-92kW-ELEKTRONIK-RG90-p86.html czy może bez zaworu? I co jest z filtrem gazu w Lovato? Gdzie on? Czy lepiej kupić dokładnie taki sam, żeby się nie męczyć z podłączaniem rurek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Ok. To już jest dramat jakiś. Parownik wymieniony na Lovato Elektronik. Na zimnym i czasami rozgrzany przy mocnym ciśnięciu gaśnie. Nie przełącza się na benzynę, ale czuć tak jakby mu gaz odcięło. Czasami redukcja biegu pomaga. Ciepły wyregulowany chodzi ok. WTF?! Co jeszcze mu może dolegać ch#$%# jednemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Ok. To już jest dramat jakiś. Z ciekawości zapytam czy coś się udało zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > Z ciekawości zapytam czy coś się udało zrobić? Na dzisiaj niewiele. Podregulowałem jeszcze trochę parownik, po podłączeniu do kompa chodzi wzorowo, z rana gaśnie. Jestem właśnie świeżo po wymianie krokowca, zobaczę jutro rano co się będzie działo, pochwalę się jak pomoże, albo pożalę w innym wypadku ;-) Jest jeszcze opcja wstawienia śruby zamiast krokowca, jeśli to jakieś "sztuczki z elektryką" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Z ciekawości zapytam czy coś się udało zrobić? Ok, na 99% to jednak była wina silnika krokowego. Choć temperatura na zewnątrz ostatnimi dniami trochę wzrosła, to od wymiany krokowca nie zgasł ani razu na zimnym czy ciepłym. Choć stary krokowy był czyszczony i sprawdzany na krótko. Kasztan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Wyreguluj go na ciepłym silniku a na zimnym popraw bypassem, żeby nie gasł. I pokaż jeszcze ustawienia krokowca w programie. Napisz też, co się dzieje w programie jak auto łapie muła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.