kamilmm Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Trochę już ruszałem temat, ale czas przyszedł na odgrzanie kotleta. Potrzebuję opony do jazdy codziennej - najbardziej zależy mi na trakcji przy mocy 120 +. Jaką szerokość i wielkość? Czy 185/55/14 będzie ok? Czy może szerzej 195/50/14? Wiem, że pierwszy rozmiar jest sprawdzony - może jakieś inne propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Trochę już ruszałem temat, ale czas przyszedł na odgrzanie kotleta. Potrzebuję opony do jazdy > codziennej - najbardziej zależy mi na trakcji przy mocy 120 +. Jaką szerokość i wielkość? Czy > 185/55/14 będzie ok? Czy może szerzej 195/50/14? Wiem, że pierwszy rozmiar jest sprawdzony - > może jakieś inne propozycje? 195/50 R15 - do tego odpowiednie et i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > 195/50 R15 - do tego odpowiednie et i będzie git A znaczna różnica pomiędzy 14 a 15 o porównywalnym profilu i szerokości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > 195/50 R15 - do tego odpowiednie et i będzie git Czego takie duże te koła :> ? Jak już do 185/45R15 i masz rozmiar prawie jak w oryginale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 135/80 r13 i będzie Pan zadowolony a tak na poważnie... przy wadze silnika Fire oraz seryjnej skrzyni i/oraz mocy 120+ 185 będzie za wąsko... i to nie ważne czy przy 13,14,15 czy nawet 16 calach... to auto ma za krótkie przełożenia/za małą masę aby się to kleiło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Czego takie duże te koła :Jak już do 185/45R15 i masz rozmiar prawie jak w oryginale ale 195/50r15 jest w dobrych cenach i jest tego dużo bo to popularny rozmiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Miałem 185/55 R14 ContiEco Contact, trochę balon ale kleiły dość dobrze, potem miałem 185/55 R14 Firestone Firehawk - badziewie cholerne. Postanowiłem pójść w 15" i opony 175/50 (na felgach o szerokości 7J lekki naciąg) ale szukałem opon z rantem ochronnym. Niestety wybór w tym rozmiarze słaby, a i opony niezbyt tanie. Kupiłem jakieś Nexeny. Na sucho bardzo słabo, na mokrym po prostu tragedia, już 155/70 R13 zimowe lepiej trzymały w zakrętach. Teraz wrzuciłem na przód 195/45 R15 Uniroyal Rain Sport 2 i jest bajka. Na mokrym super, na suchym extra, wybór w tym rozmiarze opon dość dobry i nie są wiele droższe niż 195/50 R15. Tyle ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Miałem 185/55 R14 ContiEco Contact, trochę balon ale kleiły dość dobrze, potem miałem 185/55 R14 > Firestone Firehawk - badziewie cholerne. > Postanowiłem pójść w 15" i opony 175/50 (na felgach o szerokości 7J lekki naciąg) ale szukałem opon > z rantem ochronnym. Niestety wybór w tym rozmiarze słaby, a i opony niezbyt tanie. Kupiłem > jakieś Nexeny. Na sucho bardzo słabo, na mokrym po prostu tragedia, już 155/70 R13 zimowe > lepiej trzymały w zakrętach. Teraz wrzuciłem na przód 195/45 R15 Uniroyal Rain Sport 2 i jest > bajka. Na mokrym super, na suchym extra, wybór w tym rozmiarze opon dość dobry i nie są wiele > droższe niż 195/50 R15. > Tyle ode mnie. PS Felgi mam dosyć popularne, Borbet model A 7J x 15" ET30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Miałem 185/55 R14 ContiEco Contact, trochę balon ale kleiły dość dobrze, potem miałem 185/55 R14 > Firestone Firehawk - badziewie cholerne. > Postanowiłem pójść w 15" i opony 175/50 (na felgach o szerokości 7J lekki naciąg) ale szukałem opon > z rantem ochronnym. Niestety wybór w tym rozmiarze słaby, a i opony niezbyt tanie. Kupiłem > jakieś Nexeny. Na sucho bardzo słabo, na mokrym po prostu tragedia, już 155/70 R13 zimowe > lepiej trzymały w zakrętach. Teraz wrzuciłem na przód 195/45 R15 Uniroyal Rain Sport 2 i jest > bajka. Na mokrym super, na suchym extra, wybór w tym rozmiarze opon dość dobry i nie są wiele > droższe niż 195/50 R15. > Tyle ode mnie. Felg właśnie nie chciałbym za bardzo zmieniać, bo mam fajne (rzecz gustu ale mnie się podobają) i myślałem właśnie o Uniroyal Rainsport 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Miałem 185/55 R14 ContiEco Contact, trochę balon ale kleiły dość dobrze No patrz, a mnie wywiodły na dach... > potem miałem 185/55 R14 Firestone Firehawk - badziewie cholerne. Mam teraz. Lepiej kleją niż ten conti-eco-dupeco. Tamte nawet nie piszczały hehehe a miałem nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > No patrz, a mnie wywiodły na dach... > Mam teraz. Lepiej kleją niż ten conti-eco-dupeco. Tamte nawet nie piszczały hehehe a miałem nowe. Ty nie masz nadkoli? Jakie masz ET tych felg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > ale 195/50r15 jest w dobrych cenach i jest tego dużo bo to popularny rozmiar Hmm faktycznie... Za 14 musiałbym zabulić 300 PLNów więcej... To kurka może faktycznie dołożyć trochę gotówki i kupić 15... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > No patrz, a mnie wywiodły na dach... > Mam teraz. Lepiej kleją niż ten conti-eco-dupeco. Tamte nawet nie piszczały hehehe a miałem nowe. A może to były ContiSport Contact? Nie pamiętam, ale na pewno Continentale jakieś. Na pewno nigdy więcej Nexenów. Teraz gdy mam Nexeny z tyłu a z przodu Rain Sporty, to jak jest mokro Uniak robi się nadsterowny i czasami dohamowując lewą nogą zaczyna jechać bokiem bez ręcznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Ty nie masz nadkoli? Jakie masz ET tych felg? Nadkoli nie mam, et nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Nadkoli nie mam, et nie pamiętam. Chyba jednak przejdę w system 15'', także temat trzeba też na chwilę zawiesić . Dzięki za podpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Chyba jednak przejdę w system 15'', także temat trzeba też na chwilę zawiesić . Dzięki za > podpowiedzi! A ja Wam powiem że jestem zadowolony z moich Nankang NS-2 Na suchym jak dla mnie bardzo dobrze trzymają, na mokrym nieźle... jak były nowe (full bieżnika) to wodę pompowały na około 2 metry w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 to zatem hample 288 pod to ;p;p i będzie gitara ;p;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > to zatem hample 288 pod to ;p;p i będzie gitara ;p;p Żadnego 288 - klocki leżą gotowe do złożenia - czekają tylko na mój powrót do zdrowia . Co powiesz na techspot 1 maja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 1 maja odpada, ale któras sobota po tym dniu czemu nie (albo niedziela) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Doba wracam do tematu, bo w końcu muszę się za to wziąć - przeanalizowałem i mam już na oku fele od Fiata Multipli (ET24 6J) i teraz czas by był na opony - patrząc na cenę najbardziej by mnie interesowało przystosowanie pod rozmiar 195/50/15. Widziałem u Glacy i ładnie to wygląda . Gdzieś czytałem, słyszałem opowieści o krążkach Glacy, które pękały . Potrzebuję rozjaśnienia - mianowicie czy może to być twarda guma o średnicy 80 mm i wysokości 20? To jest to przykręcane do belki w sprężynie? Czy wkłada się to pomiędzy zwoje? W jaki sposób podnieść przód tak, żeby nie opadał za bardzo i dało się włożyć takiego kapcia? Oczywiście AirRide nie wchodzi w grę - nie stać mnie na taką imprezę. Sprężyny z 1,4/1,5, Turbo? Rozmiar 195/45/15 nie interesuje mnie, bo koszta zakupu opon są o ok. 100 zł większa na oponie (na przykładzie Uniroyal Rainsport 3)... Biorąc pod uwagę dwa komplety kół (zima, lato) robi się 800 PLN... A wolałbym kupić dobrą oponę - budżet mam jaki mam i z tym nie dyskutuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > Doba wracam do tematu, bo w końcu muszę się za to wziąć - przeanalizowałem i mam już na oku fele od > Fiata Multipli (ET24 6J) i teraz czas by był na opony - patrząc na cenę najbardziej by mnie > interesowało przystosowanie pod rozmiar 195/50/15. Widziałem u Glacy i ładnie to wygląda . > Gdzieś czytałem, słyszałem opowieści o krążkach Glacy, które pękały . Potrzebuję rozjaśnienia > - mianowicie czy może to być twarda guma o średnicy 80 mm i wysokości 20? To jest to > przykręcane do belki w sprężynie? Czy wkłada się to pomiędzy zwoje? W jaki sposób podnieść > przód, żeby nie opadał i mógł włożyć takiego kapcia? Oczywiście AirRide nie wchodzi w grę - > nie stać mnie na taką imprezę. Sprężyny z 1,4/1,5, Turbo? U mnie takich opon nie widziałeś bo ja mam profil 55 Krążki pękały bo były drewniane. Krążek hokejowy będzie najlepszy - przykręcasz do belki w sprężynie. Z przodu springi z 1.4 powodują tragiczne prowadzenie... Wszystko zależy od ET - 24 to raczej bedzie ocierać. Idealnie pasują felgi z marei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > U mnie takich opon nie widziałeś bo ja mam profil 55 > Krążki pękały bo były drewniane. Krążek hokejowy będzie najlepszy - przykręcasz do belki w > sprężynie. > Z przodu springi z 1.4 powodują tragiczne prowadzenie... > Wszystko zależy od ET - 24 to raczej bedzie ocierać. > Idealnie pasują felgi z marei. Ale bardziej o szerokość mi chodzi ). W tym momencie mam ET36 i oponę 155/65/14 i jest mniej niż 10 mm pomiędzy felgą a belką. Także obstawiam, że opona musi wyjechać na zewnątrz - przy tych felgach z ET24 wg. jakiegoś kalkulatora felga będzie "wystawała" z błotnika o 18 mm w stosunku do aktualnego położenia i zrobi mi się z tyłu 16 mm luzu pomiędzy felgą a belką. W każdym razie jest opcja przymierzyć to i zastanawiam się czy nie zrobić sobie wycieczki... Nie mówię, że moja teoria jest dobra, bo może coś pomieszałem . A od maryśki tak plug&play spasowały? Ponoć też dobrze pasowały od Fiata Coupe 15, ale na oponie 195/45/15... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > Ale bardziej o szerokość mi chodzi ). > W tym momencie mam ET36 i oponę 155/65/14 i jest mniej niż 10 mm pomiędzy felgą a belką. Także > obstawiam, że opona musi wyjechać na zewnątrz - przy tych felgach z ET24 wg. jakiegoś > kalkulatora felga będzie "wystawała" z błotnika o 18 mm w stosunku do aktualnego położenia i > zrobi mi się z tyłu 16 mm luzu pomiędzy felgą a belką. W każdym razie jest opcja przymierzyć > to i zastanawiam się czy nie zrobić sobie wycieczki... Nie mówię, że moja teoria jest dobra, > bo może coś pomieszałem . > A od maryśki tak plug&play spasowały? > Ponoć też dobrze pasowały od Fiata Coupe 15, ale na oponie 195/45/15... Od maryśki alumy idealnie pasują na zewnątrz ale już od środka z tyłu była trauma mimo dystansów 5mm. Tyle, że od środka to nie jest problem poprawić bo dystansujesz albo podklepujesz w jednym miejscu nadkole wew. i belkę i nie ma problemu a od zewnątrz jak Ci wystaje to już nic nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Odgrzewam kotleta, bo spodobały mi się takie fele jak w załączniku - zakładał ktoś kiedyś coś podobnego? Podejrzewam, że do 195/45/15 będzie trzeba dystans z 5 mm wrzucić na tył. Dodam, że felga to 6J ET37. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiatuszek Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Odgrzewam kotleta, bo spodobały mi się takie fele jak w załączniku - zakładał ktoś kiedyś coś > podobnego? Podejrzewam, że do 195/45/15 będzie trzeba dystans z 5 mm wrzucić na tył. Dodam, że > felga to 6J ET37. zagadaj z Zibim On ma w swim UT 195/45r15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.