szpenio Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Witam serdecznie, Jestem świeżo po montażu LPG w aucie. Instalacja była w ponad połowie czasu zakładana przy mnie więc wiem co się działo. Zestrojona jest dla mnie bez zarzutu. Zresztą gazownik w czasie jazdy przełączał lpłg/gaz i nie mogłem się połapać na czym jadę. Natomiast po całym zabiegu przy odpalaniu auta i przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon nie gaśnie po 3-4 sekundach ikonka z kluczykiem. Gaśnie po odpaleniu auta. Po podłączeniu op-co....pokazuje mi dwa błędy: 1. U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem (00) - Obecny 2. P0110 - Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za silne wejście obiegu prądowego Od czego zabrać się w celu wyeliminowania tych błędów - a zwłaszcza 1? Na forum vectry wyczytałem, że może być to wina słabej masy ECU albo jakiegoś przekaźnika. Czy to dobry trop? Po za tym auto jeździ tak samo dobrze jak przed montażem lpg... Z góry dziękuję za podpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Jeśli jest problem w chwilę po założeniu instalacji to chyba wracaj tam, gdzie zakładałeś nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Jeśli jest problem w chwilę po założeniu instalacji to chyba wracaj tam, gdzie zakładałeś nie? Nie no z Ciebie... Dla potomności: W moim przypadku auto odpalało i jeżdziło bez najmniejszych problemów (to ważne, w przeciwieństwie do najczęściej występującego przypadku totalnej padaki samochodu w przypadku ukazania sie m. in. tego błędu skutkującego ukazaniem sie choinki na desce i nie odpalania auta). Pomogło odłączenie akumaulatora na pól godziny i delikatne przjechanie (gniazd) dostępnych bezpiecznikow i przekażników kontaktemS . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Mówiąc szczerze nie bardzo wiem o co ci biega Chodziło mi tylko o to, że jak ja bym miał problem zaraz po założeniu instalacji, to bym wrócił do warsztatu, a nie sam szukał przyczyn. Tyle w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Który moduł zgłosił błąd nr1? Jaką temp. powietrza zasysanego widzi ECU rano, przed odpaleniem silnika? Czy ta temp. jest taka sama jak cieczy chłodzącej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik_fela_XI_98 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Szpenio pochwal się na priv co zamontowałes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Szpenio pochwal się na priv co zamontowałes. A że tak zapytam włascicieli Z18XE - czy u was występuje efekt opóźnienia pomiędzy reakcja silnika w stosunku do reakcji pedału przyspieszenia? Tzn. Wciskany pedał a dopiero za jakiś czas ( mowa to zwłoce max. rzędu 1 s ) jest reakcja w obrotach. I na odwrót, puszczamy pedał a obroty jeszcze chwilkę utrzymują jeden poziom by za chwile spaśc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 To zjawisko występuje też w innych silnikach Z i nazywa się ekologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik_fela_XI_98 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > A że tak zapytam włascicieli Z18XE - czy u was występuje efekt opóźnienia pomiędzy reakcja silnika > w stosunku do reakcji pedału przyspieszenia? > Tzn. Wciskany pedał a dopiero za jakiś czas ( mowa to zwłoce max. rzędu 1 s ) jest reakcja w > obrotach. > I na odwrót, puszczamy pedał a obroty jeszcze chwilkę utrzymują jeden poziom by za chwile spaśc ? Sprzewdze na dniach i dam znac, z włączonym sportem reaguje od razu, jestem tego pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Sprzewdze na dniach i dam znac, z włączonym sportem reaguje od razu, jestem tego pewny. chodzi mi o opcję bez SPORTU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 > Który moduł zgłosił błąd nr1? > Jaką temp. powietrza zasysanego widzi ECU rano, przed odpaleniem silnika? Czy ta temp. jest taka > sama jak cieczy chłodzącej? Co do błędów: KLIK Co do pytania nr 2: KLIK nie zdążyłem nawet porobić zrzutów z op-c.... jedynie mam zrzut po odpaleniu na benzynie i pracy silnika może z 20s... Może uda mi się w weekend porobić pełne zrzuty pracy silnika... >A że tak zapytam włascicieli Z18XE - czy u was występuje efekt opóźnienia pomiędzy reakcja >silnika w stosunku do reakcji pedału przyspieszenia? >Tzn. Wciskany pedał a dopiero za jakiś czas ( mowa to zwłoce max. rzędu 1 s ) jest reakcja w >obrotach. >I na odwrót, puszczamy pedał a obroty jeszcze chwilkę utrzymują jeden poziom by za chwile >spaśc ? Co prawda nie przejchłem jeszcze nawet 1000km ale nie odczuwam efektu opóźnienia przy wciskaniu/odpuszczaniu gazu. Jedyna odczuwalna rzecz jest wówczas gdy auto pracuje na jałowych i przełacza sie pb na lpg to na milisekundy spadaja obroty - daje to dziwny efekt dżwiękowy ale juz sie przyzwyczaiłem. Po za tym jeszcze nic innego nie zaobserwowałem. Co do samej instalacji to założono: -Agis P13 OBD, - KME Silver, - Baracudy - zbiornik 630-200 - 48l - w. parker Kolektor był zdejmowany do nawiertów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Jak rozumiem kontrolka od ABS-u się nie świeci. ABS i ESP działają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 > Jak rozumiem kontrolka od ABS-u się nie świeci. > ABS i ESP działają? Schemat zapalania i gaśnięcia kontrolek na desce jest bez zarzutu. ABS i ESP działa - no mam nadzieję, że działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Zastanawia mnie jeszcze jeden temat. W miejsce anteny radiowej na dachu trafiła główka antenowa typu PL. Antena oryginalna poszła do pudełka, natomiast miałem pod ręką antenę z wbudowanym wzmacniaczem od VW, Schowałem ją w nadkolu auta. Nie wpłynęło to na odbiór stacji radiowych i sprawdzałem, że op-com błędu nie wywalał. Dopiero po jakiś 3-4 miesiącach pojawił się błąd, który nie rzutuje o dziwo na zmianę normalnego trybu zapalania i gaszenia się kontrolki serwisowej. Czy powodem tego typu sytuacji jest inna oporność anteny od WV niż od Opla? Czy to od czegoś innego zależy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Skoro radio wykrywa przerwę w obwodzie to może korozja na styku, a może uszkodzenie wzmacniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Skoro radio wykrywa przerwę w obwodzie to może korozja na styku, a może uszkodzenie wzmacniacza. Nie mogę się z Tobą zgodzić bo: - radio w moim aucie bez sprawnego wzmacniacza w antenie nie łapie stacji, na zwykłej antenie podobnie. U mnie bez problemu stroją się na obecnej antenie wszystkie stacje. - korozja na styku bardzo mało realna bo antena zamontowana wysoko, wejście przewodu do anteny uszczelnione, przewód poprowadzony w peszelku... Wracając jeszcze do błędu U2105 zastanawiam się czy przypadkiem nie jest tak, że po dość krótkim czasie (10-15s) od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce w pozycję zapłonu sterownik od lpg uaktywnia się co powoduje konflikt ze sterownikiem auta i wywala błąd jak jest podłączony np. op-com? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Sterownik LPG - o ile się nie mylę - łączy się z ecu dopiero po odpaleniu silnika. Poza tym problemy zgłasza tylko ABS. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby gazownię wyłączyć i sprawdzić, czy to coś zmienia. Co do radia, u mnie skorodował przewód głośnikowy na odcinku ok. 3mm. Obejrzałem go pod lupą i nie miał żadnego widocznego uszkodzenia na zewnątrz, a w środku był zielony. W diagnostyce nigdy niczego nie zakładaj . Zasilanie ma ten wzmacniacz osobno, czy przewodem antenowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Wyskoczyłem przed orkiestrę - masz rację nie można w 100% zakładać pewnych rzeczy. Co do wzmacniacza to napięcie jest po gorącej żyle. Zastanawiam się jeszcze czy długość przewody antenowego może mieć wpływ - powiedzmy 2 razy jest dłuższy niż fabryczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Nie powinno. Odłącz kabel przy samej antenie i sprawdź, czy w momencie włączania radia pojawia się napięcie na przewodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.