smajler Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Witam, po wymianie UPG wsadzilem termostat Verneta i dziwnie sie zachowuje. Przed wymiana byl Wahler, ktory utrzymywal stala temperature ok 90 stopni- lekko nad niebieskiem, wiatrak uruchamial sie zawsze przy 100. Teraz wskazowka najpierw leci tak do ok 96-98 stopni w zaleznosci od temperatury zewnetrznej, nastepnie widac ze sie otworzyl i spada szybko tak do 95 i sie utrzymyje. Czasem delikatnie pod kreska przy 95 czasem delikatnie nad kreska. Wentylator uruchamia sie przy 100. Dodaje ze uklad nie byl poprawnie odpowietrzony, z tego co czytalem powinienem wykrecic czujnik cieczy. Czy spotkal sie ktos z was takim zachowaniem wskazowki temp. na desce czy termostatu? Jezeli odpowietrzyc uklad to jak? Odkrecam nakretke od pojemniczka z plynem, odkrecam czujnik cieczy, odpalam auto i czekam az uruchomi sie wiatrak? Plyn nie bedzie ubywal przez wyjety czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Twój termostat działa idealnie. Czujnik możesz lekko poluzować. Jak zacznie wyciekać płyn to zakręć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacem Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Witam, po wymianie UPG wsadzilem termostat Vernet Dokładnie tak samo działał mój termostat od ok. 30km do ok. 25 tysięcy km wg licznika. Pilnuj właściwego poziomu cieczy chłodzącej a odpowietrzenie nastąpi samoczynnie. Niedługo wymieniam rozrząd i włożę termostat tej samej firmy. Twój post do tego mnie przekonał. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > włożę termostat tej samej firmy. Twój post do tego mnie przekonał. > Pozdrawiam. Wahler niestety nie daje rady w przypadku tego typu termostatu. Obojętnie czy w woreczku GM czy opakowaniu producenta. Mnie również tylko do 25-30tkm pracowały prawidłowo. Vernet only Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Wahler niestety nie daje rady w przypadku tego typu termostatu. Nie wiem jak Wam się "psuje" termostat, ale u mnie to już drugi raz w dziejach auta termostat się przycina i nie otwiera się do końca. Jak robiłem rozrząd wsadzony był właśnie Wahler i wszystko ok działało do czasu uszkodzenia UPG (jakieś 15kkm), przy wymianie myślałem o wymianie termostatu, ale jakoś tak wyszło, że wsadziliśmy ten co był włożony przy wymianie rozrządu no i niestety po jakimś czasie termostat przestał prawidłowo pracować. I teraz szykuje się do wywalenia termostatu i wstawienie od skody, jak to było opisywane na kąciku. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Nie wiem jak Wam się "psuje" termostat, u mnie za szybko się otwierał, 80-85'C. Od założenia 25-30tkm, powtarzalność niemal idealna Na Vernecie zapomniałem ja, a teraz Mama, co to termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 No to mnie pocieszyliscie bo odkad pamietam to wskazowka temperatury praktycznie byla nieruchoma i nie bylo widoczne jak sie otwiera/zamyka a teraz widac nawet podczas jazdy delikatne ruchy- wnioskuje ze termostat minimalnie sie twiera zamyka w zaleznosci od temperatury. A czy to ze poczatkowo wskazowka leci do prawie 100 stopnii (ok 98) przy 20 stopni na zewnatrz to nie za wysoko? Obawiam sie ze jak przyjda upaly 35 stopni i wiecej to przy pierwszym otwarciu bedzie wiatrak startowal chyba ze to nic zlego bo wkoncu po to on jest. Dodatkowo zawsze lalem koncentrat GM 1:1 z woda a teraz wraz z nowym termostatem pokusilem sie na Dynagel i mam wrazenie ze gorzej odprowadza cieplo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > A czy to ze poczatkowo wskazowka leci do prawie 100 stopnii (ok 98) dokładnie tak miałem. Pierwsze grzanie do setki, potem leeeeeci na ok 90, i od tego czasu utrzymuje 92-95. W sporym korku znowu pod setkę, ale wentylator ratował sytuację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > dokładnie tak miałem. Pierwsze grzanie do setki, potem leeeeeci na ok 90, i od tego czasu utrzymuje > 92-95. W sporym korku znowu pod setkę, ale wentylator ratował sytuację. U mnie też tak jest ale wolę zmienić na właściwy Może jakiś posiadacz eFki 1.6 16v będzie chętny na mój (sprawny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > U mnie też tak jest ale wolę zmienić na właściwy Może jakiś posiadacz eFki 1.6 16v będzie chętny > na mój (sprawny) Ale ja o 8V nadaję, 16V już ponoć trochę inaczej a Astra Gie to już w ogóle inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 pamiętaj ze 92*to temp początku otwarcia term .pelne otwarcie 107* tyle ze w chłodnicy siedzi termowlacznik na 102 i nie dopuszcza do pelnego otwarcia .gdyby go nie było to term szybko by się skonczyl jak temp przekroczyla by 107 * o silniku nie wspomnę ! jest ok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Ale ja o 8V nadaję, 16V już ponoć trochę inaczej a Astra Gie to już w ogóle inaczej Jaka charakterystyka jest w 8v i 16v to nie wiem. Pewnie inaczej termostat się zachowuje, chociażby ze względu na budowę i miejsce, gdzie jest zamontowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 co do m-sca montażu to nie bardzo -jak będzie nie dalej jak 10cm od wyjścia silnika to charakterystyka bedzi zarabiscie zblizona do tego . pozostaje tylko ewentualnie kwestia drobnej odchyłki czasu . http://www.mera.termostat.pl/?page=dzialanie to uniwersalny wykres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 > Vernet only Ja u siebie mam BEHRa i od 50kkm sprawuje sie idealnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beathles Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Wahler niestety nie daje rady w przypadku tego typu termostatu. Obojętnie czy w woreczku GM czy > opakowaniu producenta. Mnie również tylko do 25-30tkm pracowały prawidłowo. > Vernet only Vernet wytrzymał może jakieś 30tkm ,bo ostatnio w zimie sie wysypał i też wymieniłem na Verneta i zobaczymy jak długo będzie poprawnie działał . Ogólnie nie jestem przekonany do tej firmy .Wahler wymieniony w 2005 roku wytrzymał jakieś 100tkm ,więc do Verneta nie jestem przekonany . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 > Wahler wymieniony w 2005 roku wytrzymał jakieś 100tkm rozpatrywałbym to w kategorii cudu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.