Skocz do zawartości

[Astra F] termostat


smajler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po wymianie UPG wsadzilem termostat Verneta i dziwnie sie zachowuje. Przed wymiana byl Wahler, ktory utrzymywal stala temperature ok 90 stopni- lekko nad niebieskiem, wiatrak uruchamial sie zawsze przy 100. Teraz wskazowka najpierw leci tak do ok 96-98 stopni w zaleznosci od temperatury zewnetrznej, nastepnie widac ze sie otworzyl i spada szybko tak do 95 i sie utrzymyje. Czasem delikatnie pod kreska przy 95 czasem delikatnie nad kreska. Wentylator uruchamia sie przy 100. Dodaje ze uklad nie byl poprawnie odpowietrzony, z tego co czytalem powinienem wykrecic czujnik cieczy. Czy spotkal sie ktos z was takim zachowaniem wskazowki temp. na desce czy termostatu? Jezeli odpowietrzyc uklad to jak? Odkrecam nakretke od pojemniczka z plynem, odkrecam czujnik cieczy, odpalam auto i czekam az uruchomi sie wiatrak? Plyn nie bedzie ubywal przez wyjety czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, po wymianie UPG wsadzilem termostat Vernet

Dokładnie tak samo działał mój termostat od ok. 30km do ok. 25 tysięcy km wg licznika. Pilnuj właściwego poziomu cieczy chłodzącej a odpowietrzenie nastąpi samoczynnie.

Niedługo wymieniam rozrząd i włożę termostat tej samej firmy. Twój post do tego mnie przekonał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> włożę termostat tej samej firmy. Twój post do tego mnie przekonał.

> Pozdrawiam.

Wahler niestety nie daje rady w przypadku tego typu termostatu. Obojętnie czy w woreczku GM czy opakowaniu producenta. Mnie również tylko do 25-30tkm pracowały prawidłowo.

Vernet only wink.gifwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wahler niestety nie daje rady w przypadku tego typu termostatu.

Nie wiem jak Wam się "psuje" termostat, ale u mnie to już drugi raz w dziejach auta termostat się przycina i nie otwiera się do końca.

Jak robiłem rozrząd wsadzony był właśnie Wahler i wszystko ok działało do czasu uszkodzenia UPG (jakieś 15kkm), przy wymianie myślałem o wymianie termostatu, ale jakoś tak wyszło, że wsadziliśmy ten co był włożony przy wymianie rozrządu no i niestety po jakimś czasie termostat przestał prawidłowo pracować.

I teraz szykuje się do wywalenia termostatu i wstawienie od skody, jak to było opisywane na kąciku.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie pocieszyliscie bo odkad pamietam to wskazowka temperatury praktycznie byla nieruchoma i nie bylo widoczne jak sie otwiera/zamyka a teraz widac nawet podczas jazdy delikatne ruchy- wnioskuje ze termostat minimalnie sie twiera zamyka w zaleznosci od temperatury.

A czy to ze poczatkowo wskazowka leci do prawie 100 stopnii (ok 98) przy 20 stopni na zewnatrz to nie za wysoko? Obawiam sie ze jak przyjda upaly 35 stopni i wiecej to przy pierwszym otwarciu bedzie wiatrak startowal chyba ze to nic zlego bo wkoncu po to on jest. Dodatkowo zawsze lalem koncentrat GM 1:1 z woda a teraz wraz z nowym termostatem pokusilem sie na Dynagel i mam wrazenie ze gorzej odprowadza cieplo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to ze poczatkowo wskazowka leci do prawie 100 stopnii (ok 98)

dokładnie tak miałem. Pierwsze grzanie do setki, potem leeeeeci na ok 90, i od tego czasu utrzymuje 92-95. W sporym korku znowu pod setkę, ale wentylator ratował sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie tak miałem. Pierwsze grzanie do setki, potem leeeeeci na ok 90, i od tego czasu utrzymuje

> 92-95. W sporym korku znowu pod setkę, ale wentylator ratował sytuację.

U mnie też tak jest grinser006.gif ale wolę zmienić na właściwy wink.gif Może jakiś posiadacz eFki 1.6 16v będzie chętny na mój (sprawny) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie też tak jest ale wolę zmienić na właściwy Może jakiś posiadacz eFki 1.6 16v będzie chętny

> na mój (sprawny)

Ale ja o 8V nadaję, 16V już ponoć trochę inaczej a Astra Gie to już w ogóle inaczej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja o 8V nadaję, 16V już ponoć trochę inaczej a Astra Gie to już w ogóle inaczej

Jaka charakterystyka jest w 8v i 16v to nie wiem. Pewnie inaczej termostat się zachowuje, chociażby ze względu na budowę i miejsce, gdzie jest zamontowany ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wahler niestety nie daje rady w przypadku tego typu termostatu. Obojętnie czy w woreczku GM czy

> opakowaniu producenta. Mnie również tylko do 25-30tkm pracowały prawidłowo.

> Vernet only

Vernet wytrzymał może jakieś 30tkm ,bo ostatnio w zimie sie wysypał i też wymieniłem na Verneta i zobaczymy jak długo będzie poprawnie działał . Ogólnie nie jestem przekonany do tej firmy .Wahler wymieniony w 2005 roku wytrzymał jakieś 100tkm ,więc do Verneta nie jestem przekonany .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.