Skocz do zawartości

Cinquecento 700 - dławienie


vuadec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niespełna roku jestem szczęśliwym posiadaczem 19-letniego FC 700. Do tej pory spisywał się wyśmienicie, ale jakieś 2-3 m-cy temu, pojawił się problem z dławieniem silnika. Postanowiłem spytać Was o poradę, no bo kto może wiedzieć (kiedy mechanik nie wie) jak nie miłośnicy Cinquecento, co może być przyczyną tego problemu.

PROBLEM:

Po wciśnięciu pedału gazu, silnik najpierw się dławi, a dopiero potem "wchodzi" na obroty. Im mocniejsze naciśnięcie gazu, tym mocniejsze zdławienie (nie gaśnie). Zdarza się przy mało rozgrzanym silniku (na ssaniu), że bez delikatnego przegazowywania, obroty silnika spadają, aż silnik gaśnie - zalanie?

Spalanie raczej nie wzrosło, problem o tyle uciążliwy, że bardzo negatywnie wpływa na komfort jazdy. Bardzo szarpie - przy zmianie biegów szczególnie.

Zmieniłem niedawno filtr paliwa i filtr powietrza. Niemal równolegle z pojawieniem się problemu, zauważyłem, że w okolicy gaźnika zaczął się delikatnie "pocić".

Jakieś sugestie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik: zdaje się, że FOS 30 S2HX, dla pewności załączam fotkę - widać też jak się cosik poci.

Jeśli chodzi o sprawdzenie podciśnienia, to ja nie mam narzędzi i "know how". Może to zrobić machanik, który proponował rozebranie i przeczyszczenie urządzenia.

Jeżeli łapie powietrze, to co wtedy?

post-160084-14352523971941_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> posprawdzaj wszystkie przewody czy są całe- ja miałem podobnie i był walnięty jeden przewód i

> jeździć się nie dało

Właśnie jeździć się da, tylko jeździ się źle. Objaw z dostawaniem się powietrza nie wydaje mi się zasadny, gdyż zjawisko miało by miejsce cały czas (na każdym etapie wciskania pedału gazu), a mi chodzi o sam moment wciśnięcia gazu od zera. W innym wypadku działa normalnie.

Co sądzicie o "przeczyszczeniu" gaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna tez sprawdzic dysze czy nie przytkane, pozatym mozesz sprawdzic i wyregulowac dysze od dawki paliwa.. z tylu za gaznikiem, jezeli to nie kable WN... dostep kijowy ale jak sie uda to krec w lewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.