Skocz do zawartości

alternator-usterka powróciła po 5 miesiącach


jasiekxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

W listopadzie naprawiałem alternator.

Gdy auto zagrzało się słychać było z alternatora odgłos ocierania. Szczególnie dobrze było słychać przy "dodaniu gazu" puszczeniu, gdy siln ich spadał do do obrotów biegu jałowego.

Meches wyciągnął altka i naprawił. Przytarty był stojan dość mocno w jednym miejscu. Wymienił łożyska. Dziwne odgłosy ucichły.

Teraz znowu problem powrócił. Słychać bardzo wyraźnie ocieranie, szczególnie gdy ciepłe auto schodzi z obrotów.

Wiem, że pojadę do tego mechesa i będę oczekiwał, że to podejdzie pod gwarancję, jeśli nie cała usterka to przynajmniej część. Wtedy zapłaciłem 170 PLN. Tylko czemu tak się dzieje. Tak słabe łożyska, że wytrzymały 5 miesięcy, gdy oryginalne 10 lat?

A może zbyt mocno napięty pasek. Takie mam wrażenie, że jest twardy jak skała, ale nie mam doświadczenia...,

Nowy altek kosztuje od 500 do 900 PLN. używka ok 150, Szkoda szukać innego mechesa skoro ten był dobry do tej pory.

Jeśli ktoś ma pomysł czemu altek tak szybko się rozleciał to proszę o wskazówki. Nie znam producentów części zamiennych. Zawsze mówię, że w średniej cenie i wg doświadczenia mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę mnie to uspokoiło, że to standard.

Ciekawe tylko co ze stojanem. Czy też do wymiany?

Sprawdziłem, łożyska 6303 i 6003

Na alle...tanio około 50 zeta. Ciekawe jak mechanik podejdzie do sprawy

skoro minęło 5 miesięcy od wymiany. Może choć da duuuży upust.

Czyli łożyska SKF polecacie

Ewentualnie gdyby tych nie było to jakie inne dobre?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to trochę mnie to uspokoiło, że to standard.

> Ciekawe tylko co ze stojanem. Czy też do wymiany?

> Sprawdziłem, łożyska 6303 i 6003

> Na alle...tanio około 50 zeta. Ciekawe jak mechanik podejdzie do sprawy

> skoro minęło 5 miesięcy od wymiany. Może choć da duuuży upust.