Skocz do zawartości

Operacja wymiana pierścieni rozpoczęta.


Rekomendowane odpowiedzi

Kopcenie i branie oleju w mojej kawie przekroczyło poziom akceptowalny dla mnie i dlatego kupiłem serwisówkę i rozpocząłem dobieranie się do pierścieni.

Pierwszy zonk to rozmiar świecy, 18-tka w minusie. Dokupiłem klucz, świeca zaolejona czyli trop z pierścieniami dobry.

Druga rzecz, która mnie martwi, czy dobrze to jest złożone. Według serwisówki znaki powinny być w jednym poziomie, a jak widać na zdjęciu wałek od zaworów wydechowych jest w lewo przesunięty. Na co takie przesunięcie może mieć wpływ?

Pompa wygląda ładnie, termostat wyjęty i w wolnej chwili będzie sprawdzony.

Na razie utknąłem na kole magnesowym, chciałem kupić ściągacz,ale po sprawdzeniu w googlu wychodzi, że wystarczy kupić śrubę drobnozwojową 22x1.5

Trzecia rzecz, która mnie zaniepokoiła to po zdjęciu osłony magneta na dole znalazłem połamany element, według książki jest shaft lever, zapomniałem zrobić fotki ale schemat z netu i numer części to 13168. Za co ona odpowiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o te znaki-to może spadek osiągów.

A tak w ogóle to jaki przebieg maszyny, bo trochę czytałem na necie i raczej piszą, ze silnik pancerny ok.gif

Wymieniasz same pierścienie czy również tłok i ewentualnie cylinder (chociaż cylinder można dać do szlifu i dobrać tłok na odpowiedni nadwymiar) hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak w ogóle to jaki przebieg maszyny, bo trochę czytałem na necie i raczej piszą, ze silnik

> pancerny

Ponoć pancerny, ale lubi olej. Przebieg około 40 tys km.

> Wymieniasz same pierścienie czy również tłok i ewentualnie cylinder (chociaż cylinder można dać do

> szlifu i dobrać tłok na odpowiedni nadwymiar)

Wymienię to co konieczne, a co będzie konieczne to po wyjęciu będę wiedział grinser006.gif W niedzielę planuje podłubać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć pancerny, ale lubi olej. Przebieg około 40 tys km.

> Wymienię to co konieczne, a co będzie konieczne to po wyjęciu będę wiedział W niedzielę planuje

> podłubać dalej.

Wymiana pierścieni może pomóc, bo tłok jest już po "obróbce termicznej", czyli wygrzany i może mieć w niektórych miejscach pomiaru "nadwymiar"ok.gif

Daj foty, jak rozbebeszysz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj foty, jak rozbebeszysz

No za ciekawie to nie jest. Tłok tak jak sprzedawca mówił był wymieniany przed sprzedażą (dwa lata temu), natomiast gładzi w cylindrze brak, wyczuwalne paznokciem są wżery/rysy. Dziwny też jest pierścień olejowy, jakby za duży i za twardy.

cylinder1

cylinder2

cylinder3

tłok dół

tłok góra

Dzisiaj zawiozę do fachowców niech pomierzą i podpowiedzą co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarno to widzę, to znaczy głęboki szlif lub wymiana cylindrów/tulei cylindrowych.

Ze zdjęć tłoków nic nie potrafię odczytać - szkoda, że zdrapałeś nagar. Jak wygląda ich boczna powierzchnia?

Te wżery w cylindrach nie wyglądają na przytarcia, tylko bardziej na skutek działania rdzy, albo wody hmm.gif

Sprawdzałeś może luz na sworzniach przed demontażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zawiozę do fachowców niech pomierzą i podpowiedzą co dalej.

Fachowcy rzekli nowy cylinder lub większy tłok.

Tłok według numerów to :

http://www.wossner.pl/product.php?id_product=782 czyli

Nadwymiar w stosunku do nominału (mm): +2.0

Tłok zostanie bo jest jak nowy. Kupiłem już na allegro używany cylinder, który będzie rozwiercony pod tłok. Według sprzedawcy cylinder ma 100mm, czyli powinien nadać się do rozwiercenia.

O postępach poinformuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja.

Mam już nowy komplet pierścieni Wossnera + zestaw uszczelek Athena = 500 zł.

Cylinder jest już rozwiercony pod tłok, ale nie mogę zacząć składania bo okazało się, że w głowicy jedna prowadnica zaworowa , zaworu ssącego, jest ułamana i dzisiaj mam dostać z serwisu Kawasaki info o cenie i dostępności.

Do kosztów remontu dojdzie jeszcze sprężynka i część do wałka za 54 zł.

Olej + filtr ze 160 zł.

Nowy płyn chłodniczy z 50 zł.

Klucz dynamometryczny 6-30 Nm Jonnesway -130 zł, wyprzedaż była w Interteam.

Tysiączek pójdzie jak nic.

Ile szlifiernia może skasować mnie za rozwiercenie cylindra bo nawet się nie zapytałem ich jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwierz mi, że różnicy nie będzie...

> Tak to jest, gdy się nie czyta od początku, a tam jest wszystko wyjaśnione: Kawasaki KLR 650

Wiem wiem robię od 7 rano do 7 wieczorem to mi mózg bokiem chodzi zlosnik.gif

Najlepsze, że wydawało mi się że czytałem całość hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejna aktualizacja:

Części z serwisu Kawasaki z wysyłką - 140 zł (cena prowadnicy zaworu ssącego to 68 zł).

Szlifiernia skasowała za rozwiercenie cylindra i wymianę prowadnicy 160 zł.

Dzisiaj mam zamiar zacząć składanie, pewnie potrwa trochę dłużej niż rozkładanie oslabiony.gif

No i są pierwsze problemy:

-jedna część z serwisu źle dobrana bo nie dopatrzył się po ciągu cyfr litery A, zamawianie i wysyłka pewnie potrwa z tydzień

-klucz dynamometryczny ma uchwyt na 1/4, a do śrub w głowicy idzie nasadka 14 która jest na 1/2, w castoramie nie mieli adapterów z 1/4 na 1/2

-ustawienie łańcucha balansowego jest niemożliwe z identycznym jak w książce.

Punkty ustawia się w 3 miejscach, ale jak się zrobi książkowo 2 to trzeci jest minimalnie 3 do 5 milimetrów odchylony od pionu. Może tak być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mechanicznie złożony, odpalony, można jeździć (na razie tylko kilkaset metrów).

Emocje przy pierwszym odpaleniu bezcenne. Działa nie kopci i o to chodziło zlosnik.gif.

Przy okazji posklejałem połamane plastyki, a teraz je polakieruję. W serwisie dowiedziałem się o nazwy kolorów i znalazłem firmę co je robi, ale ceny i minimalne pojemności niemiło mnie zaskoczyły:

" Lakiery:

1. 250ml paint (10331, Pearl Alpine White (Pre 2005))

2. 250ml basepaint (10331)

3. 500ml lacquer (Gloss)

4. 250ml paint (10332, Candy Cardinal Red)

5. 250ml basepaint (10332)

Cena za całość to kwota 675pln + koszt wysyłki do Pana 18pln. "

Podjadę do mieszalni i dobiorę tam farby.

Z dziwnych rzeczy to po pierwszym odpaleniu z spustu gaźnika zaczęła lecieć ciurkiem benzyna. Wykręciłem tą śrubę zakończona iglicą, poczyściłem wkręciłem mocniej i jest OK. Dodam, że gaźnik nie był nic ruszany. Acha jeszcze nowe opaski poszły przy pompie na węże bo po zagrzaniu silnika ciekło tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.