Zbyszek Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Kopcenie i branie oleju w mojej kawie przekroczyło poziom akceptowalny dla mnie i dlatego kupiłem serwisówkę i rozpocząłem dobieranie się do pierścieni. Pierwszy zonk to rozmiar świecy, 18-tka w minusie. Dokupiłem klucz, świeca zaolejona czyli trop z pierścieniami dobry. Druga rzecz, która mnie martwi, czy dobrze to jest złożone. Według serwisówki znaki powinny być w jednym poziomie, a jak widać na zdjęciu wałek od zaworów wydechowych jest w lewo przesunięty. Na co takie przesunięcie może mieć wpływ? Pompa wygląda ładnie, termostat wyjęty i w wolnej chwili będzie sprawdzony. Na razie utknąłem na kole magnesowym, chciałem kupić ściągacz,ale po sprawdzeniu w googlu wychodzi, że wystarczy kupić śrubę drobnozwojową 22x1.5 Trzecia rzecz, która mnie zaniepokoiła to po zdjęciu osłony magneta na dole znalazłem połamany element, według książki jest shaft lever, zapomniałem zrobić fotki ale schemat z netu i numer części to 13168. Za co ona odpowiada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Jeśli chodzi o te znaki-to może spadek osiągów. A tak w ogóle to jaki przebieg maszyny, bo trochę czytałem na necie i raczej piszą, ze silnik pancerny Wymieniasz same pierścienie czy również tłok i ewentualnie cylinder (chociaż cylinder można dać do szlifu i dobrać tłok na odpowiedni nadwymiar) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > A tak w ogóle to jaki przebieg maszyny, bo trochę czytałem na necie i raczej piszą, ze silnik > pancerny Ponoć pancerny, ale lubi olej. Przebieg około 40 tys km. > Wymieniasz same pierścienie czy również tłok i ewentualnie cylinder (chociaż cylinder można dać do > szlifu i dobrać tłok na odpowiedni nadwymiar) Wymienię to co konieczne, a co będzie konieczne to po wyjęciu będę wiedział W niedzielę planuje podłubać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > Ponoć pancerny, ale lubi olej. Przebieg około 40 tys km. > Wymienię to co konieczne, a co będzie konieczne to po wyjęciu będę wiedział W niedzielę planuje > podłubać dalej. Wymiana pierścieni może pomóc, bo tłok jest już po "obróbce termicznej", czyli wygrzany i może mieć w niektórych miejscach pomiaru "nadwymiar" Daj foty, jak rozbebeszysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Daj foty, jak rozbebeszysz No za ciekawie to nie jest. Tłok tak jak sprzedawca mówił był wymieniany przed sprzedażą (dwa lata temu), natomiast gładzi w cylindrze brak, wyczuwalne paznokciem są wżery/rysy. Dziwny też jest pierścień olejowy, jakby za duży i za twardy. cylinder1 cylinder2 cylinder3 tłok dół tłok góra Dzisiaj zawiozę do fachowców niech pomierzą i podpowiedzą co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Czarno to widzę, to znaczy głęboki szlif lub wymiana cylindrów/tulei cylindrowych. Ze zdjęć tłoków nic nie potrafię odczytać - szkoda, że zdrapałeś nagar. Jak wygląda ich boczna powierzchnia? Te wżery w cylindrach nie wyglądają na przytarcia, tylko bardziej na skutek działania rdzy, albo wody Sprawdzałeś może luz na sworzniach przed demontażem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Czemu piszesz w liczbie mnogiej, przecież tam jest 1 cylinder i 1 tłok A ze zdjęć faktycznie nie wiele widać, ale myślę, że szlifierz coś doradzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Czemu piszesz w liczbie mnogiej, przecież tam jest 1 cylinder i 1 tłok > A ze zdjęć faktycznie nie wiele widać, ale myślę, że szlifierz coś doradzi Widać rozmnożyły mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 > Dzisiaj zawiozę do fachowców niech pomierzą i podpowiedzą co dalej. Fachowcy rzekli nowy cylinder lub większy tłok. Tłok według numerów to : http://www.wossner.pl/product.php?id_product=782 czyli Nadwymiar w stosunku do nominału (mm): +2.0 Tłok zostanie bo jest jak nowy. Kupiłem już na allegro używany cylinder, który będzie rozwiercony pod tłok. Według sprzedawcy cylinder ma 100mm, czyli powinien nadać się do rozwiercenia. O postępach poinformuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Mała aktualizacja. Mam już nowy komplet pierścieni Wossnera + zestaw uszczelek Athena = 500 zł. Cylinder jest już rozwiercony pod tłok, ale nie mogę zacząć składania bo okazało się, że w głowicy jedna prowadnica zaworowa , zaworu ssącego, jest ułamana i dzisiaj mam dostać z serwisu Kawasaki info o cenie i dostępności. Do kosztów remontu dojdzie jeszcze sprężynka i część do wałka za 54 zł. Olej + filtr ze 160 zł. Nowy płyn chłodniczy z 50 zł. Klucz dynamometryczny 6-30 Nm Jonnesway -130 zł, wyprzedaż była w Interteam. Tysiączek pójdzie jak nic. Ile szlifiernia może skasować mnie za rozwiercenie cylindra bo nawet się nie zapytałem ich jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Rozumiem że robisz szlif jednego cylindra ? A co z pozostałymi i różnicą sprężania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Rozumiem że robisz szlif jednego cylindra ? A co z pozostałymi i różnicą sprężania? nie istnieja w tym motocyklu bo to singiel jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > nie istnieja w tym motocyklu bo to singiel jest A to ja przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Rozumiem że robisz szlif jednego cylindra ? A co z pozostałymi i różnicą sprężania? Uwierz mi, że różnicy nie będzie... Tak to jest, gdy się nie czyta od początku, a tam jest wszystko wyjaśnione: Kawasaki KLR 650 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Uwierz mi, że różnicy nie będzie... > Tak to jest, gdy się nie czyta od początku, a tam jest wszystko wyjaśnione: Kawasaki KLR 650 Wiem wiem robię od 7 rano do 7 wieczorem to mi mózg bokiem chodzi Najlepsze, że wydawało mi się że czytałem całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Kolejna aktualizacja: Części z serwisu Kawasaki z wysyłką - 140 zł (cena prowadnicy zaworu ssącego to 68 zł). Szlifiernia skasowała za rozwiercenie cylindra i wymianę prowadnicy 160 zł. Dzisiaj mam zamiar zacząć składanie, pewnie potrwa trochę dłużej niż rozkładanie No i są pierwsze problemy: -jedna część z serwisu źle dobrana bo nie dopatrzył się po ciągu cyfr litery A, zamawianie i wysyłka pewnie potrwa z tydzień -klucz dynamometryczny ma uchwyt na 1/4, a do śrub w głowicy idzie nasadka 14 która jest na 1/2, w castoramie nie mieli adapterów z 1/4 na 1/2 -ustawienie łańcucha balansowego jest niemożliwe z identycznym jak w książce. Punkty ustawia się w 3 miejscach, ale jak się zrobi książkowo 2 to trzeci jest minimalnie 3 do 5 milimetrów odchylony od pionu. Może tak być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Mechanicznie złożony, odpalony, można jeździć (na razie tylko kilkaset metrów). Emocje przy pierwszym odpaleniu bezcenne. Działa nie kopci i o to chodziło . Przy okazji posklejałem połamane plastyki, a teraz je polakieruję. W serwisie dowiedziałem się o nazwy kolorów i znalazłem firmę co je robi, ale ceny i minimalne pojemności niemiło mnie zaskoczyły: " Lakiery: 1. 250ml paint (10331, Pearl Alpine White (Pre 2005)) 2. 250ml basepaint (10331) 3. 500ml lacquer (Gloss) 4. 250ml paint (10332, Candy Cardinal Red) 5. 250ml basepaint (10332) Cena za całość to kwota 675pln + koszt wysyłki do Pana 18pln. " Podjadę do mieszalni i dobiorę tam farby. Z dziwnych rzeczy to po pierwszym odpaleniu z spustu gaźnika zaczęła lecieć ciurkiem benzyna. Wykręciłem tą śrubę zakończona iglicą, poczyściłem wkręciłem mocniej i jest OK. Dodam, że gaźnik nie był nic ruszany. Acha jeszcze nowe opaski poszły przy pompie na węże bo po zagrzaniu silnika ciekło tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.