bizz Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 Cześć, wpadł mi w ręce fajny VW Vento, 1.8 benzyna + LPG, 55kw, automat. Od wczoraj nim pomykam, parę pytań dot. skrzyni mi się nasuwa: - w Vento nie było wyświetlacza na którym biegu aktualnie jestem? - skrzynia powinna być 4-biegowa, jeśli dobrze kojarzę, nie bardzo miałem miejsce się gdzieś rozpędzić powyżej 100, a do tej prędkości była chyba tylko 3-ka - 3000 obrotów. Ma ktoś auto z tym silnikiem i skrzynią i może mi podpowiedzieć przy jakich obrotach/prędkościach zmienia mu biegi? Ogólnie jak na 21 letni automat, jest miodzio. Pełza ładnie nawet pod niewielkie górki, zmienia biegi praktycznie niezauważalnie, bardziej zmianę słychać niż czuć, przebieg ma 174 tyś i wnętrze na tyle wygląda. Tak jak nie lubiałem VW, tak dość mocno zaczynam Ile 1.8 75KM powinien palić? Zmieszczę się po mieście w 14 litrach gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 Co do skrzyni się nie wypowiem. Co do silnika, niezniszczalny AAM. Spalanie gazu do 12l w manualu. Znam Paska z tym silnikiem o przebiegu 1mln km bez remontu. Edit: w manualu przy 100 km/h na piątce jest 3000 rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > Ile 1.8 75KM powinien palić? Zmieszczę się po mieście w 14 litrach gazu? Mam taki silnik w Golfie, jednakże ze skrzynią manualną. Na mieście łyka mi ok. 8,5 do maks. 9 litrów gazu (gaz założony w zeszłym roku dopiero), zależy jak jeżdżę W zimie coś koło 9,5l. Z tym, że zanim dojadę do centrum to mam jakieś 10 km trasy z 2 skrzyżowaniami ze światłami, więc tu oszczędzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > Edit: w manualu przy 100 km/h na piątce jest 3000 rpm Nie potwierdzę, bo nie mam obrotomierza ps. da się go zamontować, tak jak kiedyś montowało się w kaszlakach czy dużych fiatach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Nie potwierdzę, bo nie mam obrotomierza > ps. da się go zamontować, tak jak kiedyś montowało się w kaszlakach czy dużych fiatach ? zmieniasz zegary na takie z obrotkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > zmieniasz zegary na takie z obrotkiem Hm... nie, jednak chyba nie. Znaczy nie chcę inwestować (mechanicznie i optycznie jest na zicher, ale kasiorę chcę wrzucić w lifting skrzyni biegów i reduktora w terenówce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > Hm... nie, jednak chyba nie. Znaczy nie chcę inwestować (mechanicznie i optycznie jest na zicher, > ale kasiorę chcę wrzucić w lifting skrzyni biegów i reduktora w terenówce). Zerknij po necie, wstąp na kilka szrotów - ile mogą chcieć za stary zestaw wskaźników do takiego auta... Bardziej zastanawiałbym się czy wystarczy tylko wpiąć i jazda czy problemów mogłoby być więcej przy wymianie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 > Zerknij po necie, wstąp na kilka szrotów - ile mogą chcieć za stary zestaw wskaźników do takiego > auta... > Bardziej zastanawiałbym się czy wystarczy tylko wpiąć i jazda czy problemów mogłoby być więcej > przy wymianie... Tego nie wiem, osadzenie wskaźników może być kłopotem, czytałem gdzieś, że ludzie podmieniali na zegary od Seata Ibizy A dodatkowo to kwestia, czy jest "instalacja" pod obrotka? Nie wiem, jak to jest rozwiązane tutaj i może zajmę się tym później. Narazie dumam nad kluczem do odkręcenia kołnierza od pompy paliwa - chcę sprawdzić, czy działa wskaźnik poziomu paliwa, czy problem leży w cyferblacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Ha! z ciekawostek - podejrzewałem że samochód ma oryginalny przebieg, ale wczoraj zgłupiałem. Tłumik trochę głośny, więc podjechałem do mechanika celem obspawania. Po wjeździe na kanał naszym oczom ukazała się zdrowa podłoga, oraz tłumik - fabryczny bez żadnej dziury. W 21 letnim aucie to trochę zaskakujące - a głośny, bo wydmuszka, pusty w środku. Aż żal ściągać i wymieniać na nowy, podobają mi się te napisy wytłoczone na tłumiku "VW/Audi" Ciekawe co jeszcze jest w stanie fabrycznym, znajdę chwilę to zaglądnę w zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.