Skocz do zawartości

Korekta prędkościomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie czy da się skorygować wskazania prędkościomierza.

Przekłamuje-zawyża o 10km/h przy prędkości 100km/h.

Przy 200 o 20km/h .

To sporo.

Najlepsze że-jadąc ze stałą prędkością np 100km/h(na liczniku 110)włączymy średnią prędkość na kompie,skasujemy ją,to po chwili średnią prędkość komp pokaże prawidłową-czyli 100 a na liczniku cały czas 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były fabryczne 205/55r16

Właśnie zmieniałem opony.

Teraz 215/60r16

Jest troszkę większy prześwit i mniejsza wrażliwość na Łódzkie

dziury.

Teraz przy stówce licznikowej jest 96km/h na GPSie.

Po 10km według navi na liczniku 10.2km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz przy stówce licznikowej jest 96km/h na GPSie.

> Po 10km według navi na liczniku 10.2km.

Po takiej zamianie opon masz większą średnicę koła więc prześwit musi być mniejszy a nie jak piszesz mniejszy, dlatego na liczniku masz mniej niż niż w navi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po takiej zamianie opon masz większą średnicę koła więc prześwit musi być mniejszy a nie jak

> piszesz mniejszy, dlatego na liczniku masz mniej niż niż w navi.

Prześwit między podwoziem a drogą ma na pewno większy , ale za to między kołem a nadkolem już odwrotnie smirk.gif

Napisał przecież , że licznik pokazuje nadal więcej niż navi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po takiej zamianie opon masz większą średnicę koła więc prześwit musi być mniejszy a nie jak

> piszesz mniejszy, dlatego na liczniku masz mniej niż niż w navi.

Przeczytałeś moją wypowiedź i swoją odpowiedź?? smile.gif

Wiesz ja mniej więcej znam podstawowe prawa matematyki.

A i czasem pojmę coś bardziej skomplikowanego grinser006.gif

Napisałem że po zmianie kół błąd licznika jest znacznie mniejszy.

A komputer pokazuje praktycznie idealnie przebytą odległość.

Tak jak piszesz Iron

Ale według mnie oryginalne koła z oponami 205/55 wyglądały na jakby "za małe" na tym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak piszesz Iron

> Ale według mnie oryginalne koła z oponami 205/55 wyglądały na jakby "za małe" na tym aucie.

No tak ale do Cromy jest rozmiar 215/55/R16 ... te co założyłeś nie sa homologowane.... normalnie niema to znaczenia lae jak przychodzi do wypłaty AC to już ma sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak ale do Cromy jest rozmiar 215/55/R16 ... te co założyłeś nie sa homologowane.... normalnie

> niema to znaczenia lae jak przychodzi do wypłaty AC to już ma

No wiem że auto niby nie ma homologacji na ten rozmiar.

Nie mam AC a ogólnie to tak jak napisałeś że ma to wpływ ale wcale nie znaczy że odszkodowania by nie było.

Ubezpieczyciel musiał by udowodnić że przez zmianę opon była szkoda.

Tak uważam przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak ale do Cromy jest rozmiar 215/55/R16 ... te co założyłeś nie sa homologowane.... normalnie

> niema to znaczenia lae jak przychodzi do wypłaty AC to już ma

a masz dowody, ze w razie AC juz moze byc problem z wyplata calosci lub czesci?

Ciekawe swoja droga jak TU podchodzi to info, ze uzywanie czesci niehomologowanych grozi tym a tamtym.

Z drugiej strony wg dyrektyw producent auta dopuszcze odstepstwa od rozmiaru homologowanego w zakresie -2% +1,5% wiec latwo policzyc.

Mi kiedys w lanowozie przy AC gosc cykał focie na gumy a seryjne mialem 185/60/14 a zimowiki 175/65/14 i nic.

Moze o wys bieznika chodzilo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale według mnie oryginalne koła z oponami 205/55 wyglądały na jakby "za małe" na tym aucie.

Bo do cromy to min powinni 18" pchac i alternatywnie 19 z wyzsza gumka nieco

Kola (srednica z guma) optycznie w cromie sa na oko za male:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a masz dowody, ze w razie AC juz moze byc problem z wyplata calosci lub czesci?

Wszystko zależy od firmy w której zawarłeś ubezpieczenie i prowizji rzeczoznawcy zlosnik.gif Może niema a może będzie jak z szybami przyciemnianymi z przodu... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy od firmy w której zawarłeś ubezpieczenie i prowizji rzeczoznawcy Może niema a

> może będzie jak z szybami przyciemnianymi z przodu...

Trzeba miec swiadomosc, ze TU ma zarabiac docelowo, i kazdy z nas szuka dziury w calym aby cos urwac z zaplaty.

Wg mnie jesli felgi/opony mieszcza sie w jakich zatwierdzonych odchyleniach to wplyw na wypadek ma to zaden, ale juz wieszenony, czy ciemne szyby z przodu jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy od firmy w której zawarłeś ubezpieczenie i prowizji rzeczoznawcy

W przypadku AC to OWU określa zasady wypłaty odszkodowania (patrz pkt. dotyczący wyłączenia/ograniczenia odpowiedzialności) zatem wiele zależy u kogo ubezpieczysz i które TU będzie miało bardziej restrykcyjne zapisy OWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.