Skocz do zawartości

[KzAK] UFO Civic


Azbest

Rekomendowane odpowiedzi

> VIII gen jeździłem rok jako służbowym - rocznik był 2007, ja go dostałem w 2010 i jeździłem do

> 2011. Jak go oddawałem miał 4 lata, 120kkm i purchle na wszystkich drzwiach od dołu, na masce

> i zawieszenie od spodu, każdy element wyglądał jak by je ktoś rudym sprayem pomalował.

> Gdyby to był mój to prawdopodobnie bym wymienił wszystkie wahacze bo były tak zardzewiałe, że bym

> się już bał tym jeździć.

Rocznik '09, 100 tys km. Drzwi bez purchli, spód wygląda ok... Gdzie tej rdzy dokładnie szukać? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bylem na premierze IX gen to byly rzeczy, ktore mi sie podobaly (fajnie wyprofilowane fotele

Fotele są chyba takie same w obu modelach. Zagłówki są inne.

> gruba kierownica)

A mi np kierownica w IX kompletnie nei lezy.

> byly tez takie, ktore wymagalyby przyzwyczajenia (konsola srodkowa i ogrom

> guzikow)

Według mnie zmiana deski jestb na minus. Stara była bardziej przejrzysta.

> Najslabszym chyba punktem jest oferta silnikowa, szczegolnie jak sie popatrzy na tourera, ktory

> jest ciezszy od 5D i 1.8 sobie wyraznie nie radzi. Przyznam, ze 1.6 iDTEC nie jezdzilem ale i

> tak mysle, ze w porownaniu z 2.2 140KM jezdzi umiarkowanie a w porownaniu 2.2 po remapie nawet

> nie ma co porownywac.

Zgodzę się - brakuje czegoś pomiędzy 1.8 a R. Jakieś 2,4 200KM byłoby idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8, manual, spalanie na trasie 4.5l, w mieście 7l, nigdy się nie zepsuł, naprawy ograniczają się do eksploatacji (jak im się przypomni).

Co do samej eksploatacji, że auto jest mało upierdliwe, to się jeszcze mogę zgodzić, ale spalanie icon_eek.gif

Mam Ufo 1.8 TypeS, i o ile, w trasie, jadąc na 6 biegu 80-90km/h to da się do 5l/100km zejść, o tyle w 7l/100 po mieście nie uwierzę zlosnik.gif

Na Śląsku, gdzie wielkomiejskie korki to rzadkość, i raczej jazda płynna a nie za dużo stania, ciężko jest zejść do 9l/100 delikatnie muskając gaz.

Gdy jeżdżę "Ufo-kiem" jak PII, to pali w granicach 10-11l/100 w mieście ok.gif

Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza też nie powala, a trzeba brać uwagę, że na codzień jeżdżę fiatem punto, więc powinienem robić takie icon_eek.gif na widok auta 3x droższego jak PII gdyby kupować je jako nowe hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo precyzyjna zmiana biegów

> NO tutaj to zdania są podzielone. Skrzynia działa dobrze i poprawnie - ale do ideału brakuje.

To troche kwestia zmiany sposobu sterowania. W 6 gen byly patyki, w 7 i 8 juz jest na linkach.

W 7gen sie zaklada podkladki metalowe likwidujace luzy, a w 8 gen za grosze mozna kupic shortshifter smile.gif skok drazka zmiany biegow wydatnie sie skraca i jest duzo przyjemniej.

Sa dwie wersje, podstawowa - kopia tego co oferuja sprawdzeni dostawcy czesci tuningowych i wersja rozszerzona - ktora jeszcze bardziej skraca droge lewarka - wlasnie czeka u mnie na montaz smile.gif

Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To troche kwestia zmiany sposobu sterowania. W 6 gen byly patyki, w 7 i 8 juz jest na linkach.

> W 7gen sie zaklada podkladki metalowe likwidujace luzy, a w 8 gen za grosze mozna kupic

> shortshifter skok drazka zmiany biegow wydatnie sie skraca i jest duzo przyjemniej.

> Sa dwie wersje, podstawowa - kopia tego co oferuja sprawdzeni dostawcy czesci tuningowych i wersja

> rozszerzona - ktora jeszcze bardziej skraca droge lewarka - wlasnie czeka u mnie na montaz

> Polecam!

Jakiś namiar poproszę bo widziałem shiftery jedynie do R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mój właśnie zadziwiająco cichy jest.

Mój się uciszył po wymianie zawieszenia - wcześniej na każdej nierówności skrzypiał jak drewniana żaglówka, do tego tylne zawieszenie hałasowało.

Pękły mi sprężyny z tyłu w niewielkim odstępie czasu (chyba ze dwa tygodnie upłynęło między jedną a drugą stroną), wymieniono je na gwarancji. Potem jedna pękła ponownie, a przy oględzinach zauważyłem, że amortyzatory się pocą, więc wymieniłem całość na własną rękę - kupiłem dedykowany komplet amortyzatorów i sprężyn o którym w sieci znalazłem dobre opinie.

Po wymianie bardzo mocno poprawił się komfort podróżowania autem po nierównych nawierzchniach - na drogach niskiej kategorii asfalt często jest nierówny (nie chodzi o dziury, tylko o taką nieregularnie pofalowaną nawierzchnię) i tego typu nierówności fabryczne zawieszenie wybierało bardzo słabo - drgania przenosiły się mocno na całe nadwozie, a plastiki skrzypiały. Po wymianie jest zdecydowanie lepiej - siedząc w środku oczywiście odczuwa się pokonywane nierówności, ale dużo łagodniej - dodatkowo efekt potęgowany jest tym, że plastiki nie klekocą. Największą różnicę widać przy jeździe po nawierzchni z granitowej kostki - w tej chwili słychać w zasadzie tylko hałas z opon, a wcześniej fabryczne zawieszenie przenosiło na całe nadwozie nieprzyjemne wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według mnie zmiana deski jestb na minus. Stara była bardziej przejrzysta.

Gust jest jak kara.gif Mi środek o wiele bardziej się podoba w IX niż w VIII. Z zewnątrz za to na odwrót zlosnik.gif

> Zgodzę się - brakuje czegoś pomiędzy 1.8 a R. Jakieś 2,4 200KM byłoby idealne.

Ja bym powiedział 160-170km byłoby fajne z 2.0. Nie musi być aż 200KM z aż 2.4 i w pakiecie zbiornik paliwa dodatkowy na dachu... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do IX gen, 1.8 Sport, 2012r są siakieś?

Pytanie jest jak realizowany jest mechanizm zmiany biegow w IX gen. i czy np tak samo jak w USDMowych sedanach i coupe, wtedy jest szansa, zeby cos dopasowac.

W VIII gen mechanizm zmiany de facto byl taki sam w budach 3D, 5D, 4D i 2D i ktos ogarnal temat.

W IX gen moze byc ciezko, na ebayu sa shortshiftery do IX gen coupe ale drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gust jest jak Mi środek o wiele bardziej się podoba w IX niż w VIII. Z zewnątrz za to na odwrót

No mi z zewnątrz UFO tez bardziej leży.

> Ja bym powiedział 160-170km byłoby fajne z 2.0. Nie musi być aż 200KM z aż 2.4 i w pakiecie

> zbiornik paliwa dodatkowy na dachu...

Bez przesady, az tak wielkiej różnicy w spalaniu by nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

> Na IX

> też raczej bym się nie zdecydował, chyba że TypeR będzie godny uwagi (również cenowo), to może

Cena w PL jest już znana: KLIK. Z tego co słyszałem, to będą jeszcze ekstra płatne opcje.

W sumie to podejrzewałem, że jakoś tak to wyjdzie cenowo zlosnik.gif - ciekawe jaka będzie cena lepszej (tj. trwalszej) tapicerki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To troche kwestia zmiany sposobu sterowania. W 6 gen byly patyki, w 7 i 8 juz jest na linkach.

> W 7gen sie zaklada podkladki metalowe likwidujace luzy, a w 8 gen za grosze mozna kupic

> shortshifter skok drazka zmiany biegow wydatnie sie skraca i jest duzo przyjemniej.

Podkładki? ja widziałem jakieś zmodyfikowane mechanizmy do VIIgena, z tego co zdążyłem rozpracować to auto to tam jest plastikowa kulka, która pracuje też w plastiku to się się zużywa powodując luzy. Gdzie te podkładki się podkłada? Pod kulkę?

Widziałem te mechanizmy ale sporo jest z tym roboty, a luz u mnie jeszcze taki

wielki nie jest, u niektórych drążek lata jak żyd po pustym sklepie.

Jeśli chodzi o shorty do VIIIgena to tu są:

http://www.modified.pl/napedowy/short-shifter/short-shifter-civic-2006-11-fn2.html

Wcześniej miałem Vgen, potem VIgen, teraz VII, czasami jeździłem VIIIgenem i jeśli mam się odnieść do wykonania to najlepiej było moim zdaniem w VIgenie jeśli chodzi o wnętrze. Blachowo wg mnie Vgen lepiej się trzymał niż VI, na moim VII nie ma grama rdzy, siostra powozi UFO z 2007 i też rdzy tam nie zauważyłem.

VII który mam wg mnie to ostatni fajny Civic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podkładki? ja widziałem jakieś zmodyfikowane mechanizmy do VIIgena, z tego co zdążyłem rozpracować

> to auto to tam jest plastikowa kulka, która pracuje też w plastiku to się się zużywa powodując

> luzy. Gdzie te podkładki się podkłada? Pod kulkę?

To byly jakies blaszki, ktore sie montowalo gdzies przy ciegnach mechanizmu. Na EP klubie bys musial poszukac, chyba nawet jakies zakupy grupowe robili albo ktos z forumowiczow to dlubal.

> Widziałem te mechanizmy ale sporo jest z tym roboty, a luz u mnie jeszcze taki

> wielki nie jest, u niektórych drążek lata jak żyd po pustym sklepie.

> Jeśli chodzi o shorty do VIIIgena to tu są:

> http://www.modified.pl/napedowy/short-shifter/short-shifter-civic-2006-11-fn2.html

Sadzac po cenie to jest zrobiony przez Szymona butler.gdansk z ckpl smile.gif sa dwie wersje, krotsza i dluzsza (bardziej radykalnie skracajaca droge lewarka)

> Wcześniej miałem Vgen, potem VIgen, teraz VII, czasami jeździłem VIIIgenem i jeśli mam się odnieść

> do wykonania to najlepiej było moim zdaniem w VIgenie jeśli chodzi o wnętrze. Blachowo wg mnie

> Vgen lepiej się trzymał niż VI, na moim VII nie ma grama rdzy, siostra powozi UFO z 2007 i też

> rdzy tam nie zauważyłem.

> VII który mam wg mnie to ostatni fajny Civic.

Ja jezdzilem dwoma VI genami (a nawet 3ma jezeli liczyc auto ojca) VII genem EP3 czyli TypeR i obecnie mam VIII gen.

Co do VI gen to zgoda, pod warunkiem ze to byl 3d lub 4d (chociaz w tym wypadku najlepiej z VIN JHM a nie tym tureckim) wink.gif

Mialem EK3 - czyli VI gen 3D 1.5 VTEC i byl zdecydowanie solidniejszy niz 5D ojca i moje pozniejsze AERO VTi.

TypeR tez sprawial wrazenie solidnego. VIII gen niestety ma w srodku stado swierszczy frown.gif zrobilem w tygodniu ponad 2 tys km mondeo i o ile prowadzenie wole civicowe, to komfort wybierania nierownosci i brak trzeszczenia plastikow zdecydowanie na korzysc fjorda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cena w PL jest już znana: KLIK. Z tego co słyszałem, to będą jeszcze ekstra płatne opcje.

> W sumie to podejrzewałem, że jakoś tak to wyjdzie cenowo - ciekawe jaka będzie cena lepszej (tj.

> trwalszej) tapicerki...

Polska wersja to ten drozszy wariant z GP Packiem wiec na razie z opcji tylko doplaty do lakieru, chociaz pewnie jakas game akcesoriow tez wypuszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polska wersja to ten drozszy wariant z GP Packiem wiec na razie z opcji tylko doplaty do lakieru,

Gdzieś widzialem informację o opcjonalnej tapicerce niewiem.gif - może będzie w katalogu akcesoriów, chociaż nie przypominam sobie w przypadku Hondy akcesoryjnych poszyć tapicerskich montowanych w ASO (wiem, że Suzuki miało takie wynalazki i chyba nikt więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VIII gen niestety ma w srodku stado swierszczy zrobilem w

> tygodniu ponad 2 tys km mondeo i o ile prowadzenie wole civicowe, to komfort wybierania

> nierownosci i brak trzeszczenia plastikow zdecydowanie na korzysc fjorda.

A u mnie o dziwo nie trzeszczy. Poważnie, czytam narzekania ludzi i nie wiem czy to ja trafiłem na takiego rodzynka czy inni na takie kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To byly jakies blaszki, ktore sie montowalo gdzies przy ciegnach mechanizmu. Na EP klubie bys

> musial poszukac, chyba nawet jakies zakupy grupowe robili albo ktos z forumowiczow to dlubal.

Temat już zgłębiłem, ale umarł niestety. Można kupić zestaw Tegiwy, ale nie wiem czy to do EP1/EP2 spasuje, bo jest do CTR.

>chociaz w tym wypadku najlepiej z VIN JHM

> a nie tym tureckim)

Tak, miałem produkcji japońskiej. VIIgen miałem brać sedana, ale tutaj właśnie ludzie narzekają na wykonanie, bo produkcja jest turecka. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe. W sumie auto mało jeździ po mieście. nie widuje krawężników etc. Przyzwyczaiło się do

> jednej osoby kierującej

Moje niestety mialo pierwsza wlascicielelke kobiete, co niestety nie jest atutem, dodatkowo bylo jezdzone chyba tylko po miescie - 37 tys w 3 lata.

Ja glownie trasy, ale nawet drogi krajowe u nas maja czasem kratery jak po walnieciu meteorytu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mnie o dziwo nie trzeszczy. Poważnie, czytam narzekania ludzi i nie wiem czy to ja trafiłem na

> takiego rodzynka czy inni na takie kupy.

Z moich obserwacji wynika, że dopuki coś nie było demontowane, to nie skrzypi - zaczyna się po pierwszym demontażu. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje niestety mialo pierwsza wlascicielelke kobiete, co niestety nie jest atutem, dodatkowo bylo

> jezdzone chyba tylko po miescie - 37 tys w 3 lata.

MOim jeździ głównie kobieta. Minusów nie zauważyłem.

> Ja glownie trasy, ale nawet drogi krajowe u nas maja czasem kratery jak po walnieciu meteorytu

U nas raczej typowo podmiejski ruch i trasy. 20 tys rocznie wychodzi ze średniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widziałem do tej pory powodu aby demontować deskę rozdzielczą albo coś podobnego.

Do zdemontowania boczków drzwi wystarczającym powodem było usuwanie początków korozji wokół klamek. Przy wymianie radia rozbierana była konsola, tunel środkowy i boczki tylnych drzwi (bass works to m. innymi inne głośniki z tyłu). Ściągane były nakładki na prawym tylnym słupku do montażu kamery cofania. Te wszystkie elementy przed rozbiórką nie trzeszczały, natomiast po demontażu zaczęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do zdemontowania boczków drzwi wystarczającym powodem było usuwanie początków korozji wokół klamek.

Nie dostrzegam u siebie korozji w okól klamek. niewiem.gif

> Przy wymianie radia rozbierana była konsola, tunel środkowy i boczki tylnych drzwi (bass

> works to m. innymi inne głośniki z tyłu).

I w tym wypadku nie mam doświadczeń.

Ściągane były nakładki na prawym tylnym słupku do

> montażu kamery cofania. Te wszystkie elementy przed rozbiórką nie trzeszczały, natomiast po

> demontażu zaczęły.

Myślałem, ze chodzi o trzeszczenie auta po wyjeździe "z fabryki" i kilku latach użytkowania.

Nie wiem, nie rozbierałem takich rzeczy - w sumie to niczego nie rozbierałem. U mnie trzeszczenia nie słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dostrzegam u siebie korozji w okól klamek.

A mocowanie osłony klamki ile razy Ci pękło? hmm.gif

206833405_3_644x461_klamka-lewa-honda-civic-ufo-2008-osobowe.jpg

Bo tę korozję to widać głównie od środka - cała kaseta klamki jest dość luźno osadzona w otworze w drzwiach i poruszając się wyciera krawędzie blachy. Przy wymianie osłony warto obejrzeć dokładnie drzwi od środka w okolicach klamki.

> Myślałem, ze chodzi o trzeszczenie auta po wyjeździe "z fabryki" i kilku latach użytkowania.

Honda ma taki model funkcjonowania że poza kilkoma wyjątkami nie oferuje wyposażenia opcjonalnego zamawianego przy zakupie auta - jest katalog akcesoriów i zostaje montaż w ASO. Wynika z tego, że powinni się liczyć z faktem, że ktoś może jakies elementy wnętrza demontować i może się to odbywać nawet jeszcze przed odbiorem auta, grinser006.gif

> Nie wiem, nie rozbierałem takich rzeczy - w sumie to niczego nie rozbierałem. U mnie trzeszczenia

> nie słyszę.

U mnie w kontekście walki ze świerszczami we wnętrzu najbardziej jednak pomogła wymiana zawieszenia - na poprawę komfortu jazdy z resztą też miało to wpływ bardzo pozytywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mocowanie osłony klamki ile razy Ci pękło?

nigdy?

> Bo tę korozję to widać głównie od środka - cała kaseta klamki jest dość luźno osadzona w otworze w

> drzwiach i poruszając się wyciera krawędzie blachy. Przy wymianie osłony warto obejrzeć

> dokładnie drzwi od środka w okolicach klamki.

Ok, będę pamiętał jakbym tam kiedyś zagłądał.

> Honda ma taki model funkcjonowania że poza kilkoma wyjątkami nie oferuje wyposażenia opcjonalnego

> zamawianego przy zakupie auta - jest katalog akcesoriów i zostaje montaż w ASO. Wynika z tego,

> że powinni się liczyć z faktem, że ktoś może jakies elementy wnętrza demontować i może się to

> odbywać nawet jeszcze przed odbiorem auta,

> U mnie w kontekście walki ze świerszczami we wnętrzu najbardziej jednak pomogła wymiana zawieszenia

> - na poprawę komfortu jazdy z resztą też miało to wpływ bardzo pozytywny.

Z akcesoriami mwiem - ale nic nie zamawiałem poza tym co w aucie już było.

Zawieszenie mi odpowiada. U mnie jest dość równo, więc nie ma problemu z twardością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy?

A to jest akurat dość standardowa przypadłość tego modelu - w ASO proponują już nawet przyklejanie zamiast wymiany. zlosnik.gif U mnie w drzwiach pasażera wymieniano nakładke dwukrotnie, po stronie kierowcy dopiero raz - ale obecna jest też pęknięta i 9.04 jestem umówiony na instalację nowej.

> Zawieszenie mi odpowiada. U mnie jest dość równo, więc nie ma problemu z twardością.

Nie chodzi nawet o jakieś dziury tylko o nierówności typu pofałdowany lekko asfalt - dało się to odczuć w kabinie w dość nieprzyjemny sposób. Dedykowany do 1.8 3D/5D komplet amortyzatorów i sprężyn Eibach Pro-Street-S bardzo poprawił sytuację ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widziałem do tej pory powodu aby demontować deskę rozdzielczą albo coś podobnego.

to auto ma żarówki a nie diody do podświetlania wielu rzeczy... żeby wymienic podświetlenie knefla od awaryjnych musisz zacząć rozbiórkę od tunelu środkowego i piąc się do przodu i w górę aż dojdziesz do radia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to jest akurat dość standardowa przypadłość tego modelu - w ASO proponują już nawet przyklejanie

> zamiast wymiany. U mnie w drzwiach pasażera wymieniano nakładke dwukrotnie, po stronie

> kierowcy dopiero raz - ale obecna jest też pęknięta i 9.04 jestem umówiony na instalację

> nowej.

Po tym jak przeczytałem oglądnąłem swoje klamki ale nie widzę tam nic co mogłoby wskazywać na konieczność wymiany niewiem.gif

> Nie chodzi nawet o jakieś dziury tylko o nierówności typu pofałdowany lekko asfalt - dało się to

> odczuć w kabinie w dość nieprzyjemny sposób. Dedykowany do 1.8 3D/5D komplet amortyzatorów i

> sprężyn Eibach Pro-Street-S bardzo poprawił sytuację

Kobieta nie chce twardszego zawieszenia. Auto jeździ więc na serii - i to OEMowej serii bo zawieszenia nie było jeszcze potrzeby dotykać.

Jak do tej pory skarżyć się mogę tylko na miękką szybę i miękki lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to auto ma żarówki a nie diody do podświetlania wielu rzeczy... żeby wymienic podświetlenie knefla

> od awaryjnych musisz zacząć rozbiórkę od tunelu środkowego i piąc się do przodu i w górę aż

> dojdziesz do radia

Możliwe - po trzech latach jazdy wymieniłem przednie żarówki. Nie spaliły, po prostu zaczęły świecić na żółto. Tylne w pozycyjnych wymieniałem po ponad 4 latach. Spaliły się odstępie dosłownie tygodnia. Wszystkie inne elementy oświetlenia działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po tym jak przeczytałem oglądnąłem swoje klamki ale nie widzę tam nic co mogłoby wskazywać na

> konieczność wymiany

Problem, jeśli wystąpi, jest dosyć ewidentny - dzisiaj zrobiłem zdjęcia klamki w moim aucie:

2015-04-03%2017.20.20_zpswhy2pr66.jpg

2015-04-03%2017.20.32_zpsxciz0uat.jpg

Widać, co się stało - problem jest taki sam, jak na tym zdjęciu wyżej, które znalazłem w sieci. Ta nakładka to oczywiście tylko element ozdobny, ale przykręca się ją od środka.

> Kobieta nie chce twardszego zawieszenia.

Fabryczne zawieszenie było dużo twardsze od tego zestawu Eibacha - słabo wybierało nierówności, drgania przenosiły się na całe nadwozie. Kupiłem ten zestaw kierując się opiniami znalezionymi w sieci, wysokość mam ustawioną tak samo jak na zawieszeniu fabrycznym, z zewnątrz różnicy nie widać żadnej.

> Jak do tej pory skarżyć się mogę tylko na miękką szybę

To ma plusy i minusy - co prawda wycieraczki rysują przednią szybę, ale z drugiej strony dość łatwo odświeżyć ją różem polerskim nawet w warunkach garażowych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem, jeśli wystąpi, jest dosyć ewidentny - dzisiaj zrobiłem zdjęcia klamki w moim aucie:

> Widać, co się stało - problem jest taki sam, jak na tym zdjęciu wyżej, które znalazłem w sieci. Ta

> nakładka to oczywiście tylko element ozdobny, ale przykręca się ją od środka.

Obejrzałem, obmacałem - na razie jest ok.

> Fabryczne zawieszenie było dużo twardsze od tego zestawu Eibacha - słabo wybierało nierówności,

> drgania przenosiły się na całe nadwozie. Kupiłem ten zestaw kierując się opiniami znalezionymi

> w sieci, wysokość mam ustawioną tak samo jak na zawieszeniu fabrycznym, z zewnątrz różnicy nie

> widać żadnej.

Nie mam odniesienia. Mam we Fiacie Eibach'a + B6 i w porównaniu do serii z Hondy jest mega twardo.

> To ma plusy i minusy - co prawda wycieraczki rysują przednią szybę, ale z drugiej strony dość łatwo

> odświeżyć ją różem polerskim nawet w warunkach garażowych

Moja zwyczajnie pójdzie cała do wymiany - tak będzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie tez sie trzyma

> Ale zawieszenie jest tak glosne, ze powoli mam tego dosc. Z tylu mam wrazenie jakby mi gorne

> mocowania amorków stukaly. Z przodu przy skrecaniu na postoju chrupią lozyska mcpersona.

mi z hałasu najbardziej dokucza szum tylnych opon, szczególnie jak pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z przodu przy skrecaniu na postoju chrupią lozyska mcpersona.

Prawie na pewno to nie są łożyska, tylko brud pod osłonami - za pierwszym razem na podstawie tych odgłosów też byłem na 100% przekonany że łożyska są do wymiany, ale w ASO stwierdzili że to problem standardowy, wystarczy rozebrać i wyczyścić i przez następne dwa lata będzie spokój. W sumie byłem sceptyczny, ale okazało się że mieli rację grinser006.gif - koszt to ~1.5 roboczogodziny.

Co do samego zawieszenia, to faktycznie jest głośne, szczególnie że podłoga jest słabo wygłuszona i sporo hałasu od opon i zawieszenia przenosi się do wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obejrzałem, obmacałem - na razie jest ok.

U mnie już teraz też:

klamka_zpsbxyh0c8v.jpg

klamka_faktura_zpsbssm2q8g.jpg

grinser006.gif

Za wymianę serwis mnie nie skasował, bo robione tam było coś jeszcze - trzy tygodnie temu w nocy wyskoczył mi pod koła zając. Sytuacja dość pechowa - jechałem jakieś 80 km/h, nawet nie zdążyłem dotknąć hamulca, z biednego zwierzaka czacha.gif na miejscu, samochód został uszkodzony:

wypadek1_zpslfh6vmn9.jpg

wypadek2_zpskrwlysty.jpg

Światło przeciwmgłowe wypadło, reflektor pękł, połamał się zderzak i nakładka błotnika, nadkole wypadło z mocowań i oparło się o oponę, itd. Całość pokleiłem taśmą, do tego dwie opaski zaciskowe i samochód mógł o własnych siłach do serwisu dotrzeć:

wypadek3_zpsmkcnwlef.jpg

Trochę trwało czekanie na części, do tego jeszcze w środku wypadła przerwa świąteczna, ale dziś rano o ósmej odstawiłem auto do serwisu, żadne metalowe części nadwozia nie ucierpiały, wymieniane były tylko światła i plastiki, a Honda dostarcza plastikowe elementy już pomalowane w kolorze nadwozia, więc o 11.20 auto wyglądało już tak:

naprawa_zpsmbwp7xxg.jpg

Ten czas zawiera również wymianę klamki. ok.gifzlosnik.gif

> Nie mam odniesienia. Mam we Fiacie Eibach'a + B6 i w porównaniu do serii z Hondy jest mega twardo.

W porównaniu do fabrycznego zawieszenia Hondy ten zestaw lepiej wybiera drobne nierówności, zawieszenie nie jest miękkie, ale też nie przenosi tak drgań na całe nadwozie. Najlepiej różnicę widać na granitowej kostce brukowej: na fabrycznych amortyzatorach i sprężynach całe nadwozie wpadało w nieprzyjemne wibracje, w tej chwili słyszę hałas opon stukających o kamienne kostki, ale to wszystko. Gdybym wiedział, że różnica jest tak duża, to wymieniłbym to zawieszenie zaraz po zakupie samochodu. grinser006.gif

> Moja zwyczajnie pójdzie cała do wymiany - tak będzie taniej.

Jeśli nie masz odprysków, a tylko "smugi" i zmatowienia od wycieraczek, to polecam własnoręczną polerkę - wbrew pozorom nie jest to trudne, na pewno polerowanie lakieru jest trudniejsze, bo łatwiej go uszkodzić. Róż polerski jest tani, krążki filcowe również, a efekty takiego zabiegu są znakomite. waytogo.gif Sam nie jestem jakoś wybitnie uzdolniony manualnie, a nie miałem z tym większych problemów, więc całe zadanie należy uznać za łatwe. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodzi nawet o jakieś dziury tylko o nierówności typu pofałdowany lekko asfalt - dało się to

> odczuć w kabinie w dość nieprzyjemny sposób. Dedykowany do 1.8 3D/5D komplet amortyzatorów i

> sprężyn Eibach Pro-Street-S bardzo poprawił sytuację

Wydawalo mi sie, ze masz same sprezyny Pro Kit, ktore tez sobie ludzie chwala, ale ja mam stracha przed obnizeniem. A gwint to za duzo dla mnie frown.gif 4k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydawalo mi sie, ze masz same sprezyny Pro Kit, ktore tez sobie ludzie chwala, ale ja mam stracha

> przed obnizeniem. A gwint to za duzo dla mnie 4k

U mnie wymiana amortyzatorów i sprężyn była konieczna tak czy inaczej - dwie sprężyny pękły, ponadto amortyzatory zaczynały się "pocić" olejem. Będąc w takiej sytuacji startowałem z innego pułapu grinser006.gif - komplet zamienników KYB to ok. 2000 zł, więc uznałem że zaryzykuję ten zestaw Eibacha ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Polska wersja to ten drozszy wariant z GP Packiem wiec na razie z opcji tylko doplaty do lakieru, chociaz pewnie jakas game akcesoriow tez wypuszcza

 

Miałem w ostatni weekend możliwość obejrzenia na żywo - auto niezarejstrowane jeszcze więc nie dało się przejechać. 

 

Wygląd tego auta jest strasznie kontrowersyjny - zdjęcia słabo to oddają.  :mlot:  Poprzedni Focus RS to przy nim auto o subtelnej i stonowanej stylizacji.  :hehe:

 

Fotele z przodu bardzo wygodne, z dobrym trzymaniem bocznym - jednyne co budzi moje obawy to te czerwone części tapicerki, najprawdopodobniej szybko się poprzecierają, jak to w przypadku takich głębokich foteli bywa. 

 

Z ciekawostek - fabrycznie w aucie nie ma półki bagażnika. Jest wszystko co potrzebne, żeby półkę dołożyć, ale samej półki w komplecie nie ma. Nie ma również podłogi nad wnęką na koło zapasowe - historia podobna jak z półką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziales juz u dealera w PL?  Ciekawa historia z tym bagaznikiem ;)

 

U dealera, ale nie w Polsce. Z bagażnikiem sprawa jest bardzo dziwna - szczególnie ta podłoga wygląda kuriozalnie. 

 

Przypomniało mi się, że jest jeszcze jedna różnica - nie jest to jakiś kluczowy element, ale zawsze: siedzisko kanapy się nie unosi. Oparcie składa się normalnie, ale siedzisko jest zablokowane. Tzn. wyglada to troche tak, jakby sam mechanizm składania tam był, tylko część funkcjonalności została wyłączona. Znając życie to pewnie za jakiś czas w sieci da się znaleźć manual opisujący jak przywrócić pełną funkcjonalnośc.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magic seats sa wykastrowane, w ktoryms z testow to widzialem. W 8 gen w TypeS/R tez mialy ograniczona funkcjonalnosc, tzn nie mozna bylo zablokowac w podniesionej pozycji.

Manual na bank sie pojawi, pewnie bedzie mozna przeszczepic z "cywila", tymbardziej, ze tylna kanapa sie rozni chyba tylko materialem, nie jest profilowana itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Pytanko - jak cofnąć licznik w ufo? Hehe

A poważnie - czy jest możliwość zweryfikowania przebiegu za pomocą jakiegoś sprzętu typu hds czy inny?

 

nie spotkałem się z czymś takim. Problematyczna jest też kontrola przebiegu w ASO, bo nie ma wspólnej bazy - chyba, że coś się zmieniło w ostatnim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałe mcivica z 2010 i miałem historię pełną w bazie (krajowy)

Z krajówkami nie ma problemu.

Jeżeli chodzi o auta z poza PL to często gęsto weryfikowałem przebieg w serwisie gdzie samochód był serwisowany.

Telefonicznie łatwiej uzyskać info, via @ też się daje, czasami trzeba lekko pogimnastykować się, czasami odpisywali, że muszą poprosić właściciela auta (który zwykle już nim nie był) o zgodę na udzielenie informacji i po 2-3 dniach odpisywali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.