Skocz do zawartości

dłuższa trasa w upały i błędy


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dwa dni temu wracałem w te upały z nad morza i trochę mnie stilo stresowało.

Na samym początku na autostradzie błąd asr i esp. - kontrolka cały czas się świeciła.

mnóstwo razy mi pikał check engine.

Gdy zjechałem z autostrady zgasiłem auto na światłach - asr już się nie świecił i miałem z 200km spokoju.

potem kilka razy zgasło mi auto przy ruszaniu / dojeżdżaniu do świateł - chyba mrugała kontrolka asr ale nie zdążyłem się przypatrzeć.

Jeden raz dość dziwnie auto "dostało muła" na dwójce przy ruszaniu z świateł - zatrzymałem się zgasiłem auto i znów z 50 km spokoju.

Następnie przyszło ochłodzenie i święty spokój.

W domu podłączyłem elm 327 do androida i zczytałem błędy:

p0300 - układ napędowy

random/multiple cylinder misfire detected

p0301 - układ napędowy

cylinder 1 misfire detected

p0304 - układ napędowy

cylinder 4 mysfire detected

p0420 - układ napędowy

catalyst system efficiency below threshold (bank 1)

błędy wyskakiwały gdy termometr zewnętrzny pokazywał 32-35c

Błędy "cylinder misfire" już kiedyś miałem ale po wymianie akumulatora był spokój.

Mam się bać? czy to tylko pogoda...

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asr/esp swieci ci sie stop problem z czyjnikiem nad pedalem hamulca. Do naprawy nie wymieniaj...przyklej cos na blaszke dociskajaca zeby bardziej dociskala i po problemie...

Jaki silnik 1.6? Mozliwe ze cewka mowi papa :-( problem z wypadajacym zaplonem (cewka) llub przewody WN k.o.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może być trudne bo:

> po 1 nie mam:D

> a po 2gie błąd za rzadko wyskakuje ( wczoraj zrobiłem kolejne 170km bez problemu )

Poczekaj na upały.Sterownik się "uaktywni".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok czyli mamy na celowniku cewke i sterownik silnika?

Na początek przełóż sterownik silnika na obudowę akumulatora.

Temat omawiany był na forum.

Przełożyłem i po problemach./takich jak u ciebie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może być trudne bo:

> po 1 nie mam:D

> a po 2gie błąd za rzadko wyskakuje ( wczoraj zrobiłem kolejne 170km bez problemu )

Zamien cewki miejscami - przecież 2 i 3 nie generują błędów.

P0420 - moze być wynikiem wypadania zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamien cewki miejscami - przecież 2 i 3 nie generują błędów.

> P0420 - moze być wynikiem wypadania zapłonu.

Przepraszam za mój brak wiedzy ale wolę się dopytać.

Na świece prąd idzie w różnej kolejności a więc kabli nie mogę zamienić tylko same cewki ( fajki?)

patrząc na silnik z przed maski jak liczyć cewki? 1 2 3 4 a może 4 3 2 1 ? ( w moim przypadku to chyba bez znaczenia bo muszę zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek przełóż sterownik silnika na obudowę akumulatora.

> Temat omawiany był na forum.

> Przełożyłem i po problemach./takich jak u ciebie/

podpowiesz jakich słów użyć w wyszukiwarce?

bo na słowa ecu, sterownik, akumulatora znajduje mi po 1000 rekordów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpowiesz jakich słów użyć w wyszukiwarce?

> bo na słowa ecu, sterownik, akumulatora znajduje mi po 1000 rekordów

Odkręcasz ecu od silnika nie rozpinając wtyczek, przy samym ecu jest taka fikuśna blaszka powyginana w "eSkę", odkręcasz ją, bo idealnie nadaje się do zamocowania ecu do obudowy akumulatora. Przykręcasz tą blaszkę do lewej (patrząc pod maskę) śrubki obudowy aku i do niej sterownik, na koniec bierzesz kawałek grubszego przewodu, zarabiasz dwa oczka i robisz połączenie masowe z ecu. Robiłem to tydzień temu i zajęło jakieś 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpowiesz jakich słów użyć w wyszukiwarce?

> bo na słowa ecu, sterownik, akumulatora znajduje mi po 1000 rekordów

Koniec maja br.na tym forum./27,28.05?/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam za mój brak wiedzy ale wolę się dopytać.

> Na świece prąd idzie w różnej kolejności a więc kabli nie mogę zamienić tylko same cewki ( fajki?)

> patrząc na silnik z przed maski jak liczyć cewki? 1 2 3 4 a może 4 3 2 1 ? ( w moim przypadku to

> chyba bez znaczenia bo muszę zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi )

Przyjalem, że masz 1.6 fiata - a tam cewka zakladana jest bezposrednio na swiece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Upały są a co z autem?

Są błędy ASR i gaśnie auto.

Wczoraj miałem kilka zgaśnięć samochodu przy temp 34 stopnie.

Gdy temperatura zewnętrzna była 31 stopni znów nastał spokój.

Na dniach będę przekładał ECU na obudowę akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie myślicie, że może jakieś zimne luty? Hmm...

Kiedyś czytałem,że to wina lutu/kiedyś był stop cyna ołów teraz sama cyna/wymogi UNI . Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkręcasz ecu od silnika nie rozpinając wtyczek, przy samym ecu jest taka fikuśna blaszka

> powyginana w "eSkę", odkręcasz ją, bo idealnie nadaje się do zamocowania ecu do obudowy

> akumulatora. Przykręcasz tą blaszkę do lewej (patrząc pod maskę) śrubki obudowy aku i do niej

> sterownik, na koniec bierzesz kawałek grubszego przewodu, zarabiasz dwa oczka i robisz

> połączenie masowe z ecu. Robiłem to tydzień temu i zajęło jakieś 15 minut.

Dziś zrobiłem małą przymiarkę do przełożenia ecu i nie widzę fikuśniej blaszki wygiętej w "S".

Na jutro postaram się coś przygotować jakąś własną blaszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś zrobiłem małą przymiarkę do przełożenia ecu i nie widzę fikuśniej blaszki wygiętej w "S".

> Na jutro postaram się coś przygotować jakąś własną blaszkę.

Na zdjęciu masz podstawkę ecu i z lewej strony jest przykręcona blaszka z mocowaniem na przewody. To mocowanie przewodów już nie będzie potrzebne, a blaszkę możesz wykorzystać.

287840820-4440803857_1.jpg

post-111001-14352525127469_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn zamocowałeś ecu na 1 śrubę?

Tak, trzyma bardzo dobrze. Ecu waży może ze 300-400g, taka śruba M6 wytrzyma z powodzeniem 10 kg, nakrętkę dałem samokontrującą, żeby nic się nie odkręciło, sama blaszka jest z grubej blachy i nic się nie wygina. Szkoda, że nie widziałeś, jak jest fabrycznie zamocowane ecu w Fabii, tam nie ma żadnej śrubki, a sporo cięższy komputer jest lekko wetknięty w blaszkę grubości tej z puszki Pepsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ślicznie.

> A błędy?

były takie:

P0564 cruise control multi-function input signal

p0420 catalysty system effciency below threshold ( bank1)

Od strony akumulatora zrobiłem płaskownik aby usztywnić całość.

Płaskownik zrobiłem specjalnie mniejszy od małego boku "kątownika" tak aby wszedł bez problemu.

A potem zamiast mierzyć do wiercenia kątownik wziąłem płaskownik bo wygodniej pad.gif

I całość wyszła trochę za wysoko z stąd mała kropka smaru na złączach - lekko dotyka chyba wygłuszenia bo się jednak rozmazała ale w masce dziury chyba robić nie muszę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.