Marietta Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Z góry wybaczcie jeżeli temat był już poruszony ale nie mogłam znaleźć A na szybko potrzebuje info. Myślę, że pomożecie Niestety wiem tylko tyle: w aucie szaleją mi obroty na benzynie przez właśnie ten czujnik TPS (czujnik położenia przepustnicy )-tak stwierdził znawca-gazownik, który tymczasowo wstawił register i jeździ na gazie normalnie Pytanie jest takie: gdzie to jest i jak to wymienić w uno 1.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Coś Ci kit wciska, jeżeli TPS padnie, to nie pojedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marietta Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Coś Ci kit wciska, jeżeli TPS padnie, to nie pojedziesz. No i nie pojadę ale tylko na benzynie bo wtedy wariują mi obroty. Narazie zrobił podobno tak,żeby na gazie jeździł. Chodzi gł. o to: gdzie to jest dokładnie w 1.0 i jak to wymienić bo nawet google nie pomagają ps: jestem tylko kobietą - niech mi to zostanie wybaczone - pomóżcie proszę o podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Ogólnie jest tak, ze czasem jedzie normalnie, a czasem ni z tego, ni z owego umiera i gasnie. Po ponownym odpaleniu do 3-4rpm idzie normalnie i znowu umiera. Gaziarz próbował go ustawic na gazie, ale stwierdzil, ze nie moze, bo silnik krokowy gazu bierze sygnal z TPS, a ten glupieje (raz działa, raz nie działa), wiec wywalil tymczasowo krokowca, wstawil register i powiedzmy, ze na gazie jeździ, ale z benzyna dalej tragedia. Teraz pytanie-mam przepustnice z 1.4 z RACZEJ sprawnymi czujnikami-da się to zastępczo podpiąć, czy dalej bedzie problem? (Bo samego TPS, raczej chyba nie ma co ruszac??? Da sie sam TPS wymienić???) Edit: Dobra,da sie sam TPS wymienic-pytanie czy przy takiej wymianie mogę coś popsuc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Wymiana TPS jest delikatna, bo on ma regulację ustawienia względem korpusu. I bardzo trudno jest nowy tak samo ustawic - a muszą pasować rezystancje obudwu potencjometrów do kąta otwarcia przepustnicy. Jeżeli Ci nie wyjdzie, silnik będzie głupiał. Do tego uwaga - w różnych wersjach Uno były różne TPS - ważny jest kolor obudowy, ma być taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Wymiana TPS jest delikatna, bo on ma regulację ustawienia względem korpusu. I bardzo trudno jest > nowy tak samo ustawic - a muszą pasować rezystancje obudwu potencjometrów do kąta otwarcia > przepustnicy. Jeżeli Ci nie wyjdzie, silnik będzie głupiał. Do tego uwaga - w różnych wersjach > Uno były różne TPS - ważny jest kolor obudowy, ma być taki sam. A co będzie jak wsadzę całą przepustnicę z 1.4, ze wszystkimi czujnikami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > A co będzie jak wsadzę całą przepustnicę z 1.4, ze wszystkimi czujnikami? 1.4 z fire'ką nie ma nic wspólnego, więc nie wydaje mi się, żeby tam cokolwiek pasowało Ale ja miałem gaźnik, więc nie bardzo wiem jak to wszystko wygląda we wtryskowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 teoretycznie wg instrukcji do końcowej produkcji Uno w 1.0/1.4 występował układ wtryskowy bosch mono-jetronic... więc powinno zatrybić (różnił je zapłon czyli digiplex (1.4) vs kopułka (1.0) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 > teoretycznie wg instrukcji do końcowej produkcji Uno w 1.0/1.4 występował układ wtryskowy bosch > mono-jetronic... więc powinno zatrybić (różnił je zapłon czyli digiplex (1.4) vs kopułka (1.0) Jeszcze są różne wtryskiwacze. Rozróżnisz je po kolorze plastikowej osłonki wokół wylotu, ale widac ją tylko od spodu po wyjęciu wtryskiwacza lub zdjęciu calego zespołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 1.4 ma inny mechanizm linki gazu, wiec odpuściłem. Założona przepustnica z TPS i krokowcem i jest nieci lepiej, bo albo działa idealnie, albo tak jakby go coś na chwile przytykało i wtedy obroty spadają(mimo pedału w podłodze, ale kiedy go odpuścić i znowu wcisnąć to wkręca sie dalej, az do konca-wcześniej po prostu gasł pomimo pompowania gazem). Podczas resetu kompa przy pierwszej próbie zatrybił i zgasł, przy drugiej na początku miał w miarę równo 900rpm,a im cieplejszy tym bardziej obroty spadały, az do jakiś 500rpm, gdzie zaczynało nim powoli szarpać. Na gazie i registrze(znaczy na śrubie do gazu, a nie krokowym) chodzi normalnie, chociaż jałowych też się nie da wyregulować i sa na jakies max 750rpm, może 800 Teraz co? Moduł na kopułce? Ustawić zapłon u elektryka?Sprawdzać masy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Zaryzykuj 30 zł i zmień czujnik temperatury chłodziwa silnika siedzący w kolektorze dolotowym. W 1,4 przez blisko 2 lata walczyłem z przypadkowymi okresowyki spadkami mocy zmieniając zarówno dogiplex, ECU, jak i zespół wtrysku, a okazało się ostatecznie, że winowajcą spadków mocy poprzez zubożenie mieszanki był właśnie ten czujnik. W okolicach 60 stopni miał wąską "dziur3" w charakterystyce, za wąską, żeby ją wykryć omomierzem cyfrowym (ze względu na zbyt rzadkie próbkowanie). Na to mi się z czasem nałożyły spadki mocy poprzez zalewanie silnika zbyt bogatą mieszanką. W ramach poszukiwań wymieniłem także sondę lambda. Ponieważ w poprzedniej "sztukowanej" do kabla idącego na górę padły połączenia, kupiłem zamiennik z długim kablem zakończonym wtykami. Ale nie ma rzeczy, której zdolny warsztat nie spaprze. Okazało się, że żeński konektor w gumowej osłonce pojedynczego złącza przewodu sygnałowego (bo dwustykowe jest do grzałki) był "rozrajbowany" i na "szpadelku" trzymała go tylko ta gumowa osłona. A to powodowało losowe utraty połączenia w funkcji temperatur i wstrząsów. Po usunięciu tych dwóch "pryszczy" uniak lata jakby z fabryki wyszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Ok. Zaczniemy od czujnika, a potem ewentualnie sonda Już mi się nie chce przy tym dłubać Żeby to chociaż moje Uno było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Ok. Zaczniemy od czujnika, a potem ewentualnie sonda > Już mi się nie chce przy tym dłubać > Żeby to chociaż moje Uno było... No to może czas na come back? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > No to może czas na come back? Come back będzie jak się długi skończą Plany są jeno kasy trzeba... Tak czy siak Bestia wróci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Ok. Po wymianie czujnika jest tak: Na postoju: -odpalam na benzynie chodzi ok, bez szarpania czy zamulania od samego dołu do odcinki, -przełączam na gaz(register)-chodzi dobrze, -wracam na benzynę chodzi ok w całym zakresie temperatur(chociaż jałowe dalej koło 500-600rpm-jak to sie podnosi???zapłonem czy jak?) Ta sama akcja na w czasie jazdy: -odpalony na postoju chodzi ok, -ruszam-czuć,że idzie mu to opornie, do odcinki go nie wkręce, -przełączam na gaz(register)jedzie normalnie, -wracam na benzynę- dusi go i powoli zdycha, aż zgaśnie lub będzie taki duszący się toczył(częściej gaśnie). Gaz z krokowcem raczej działa czyli co-benzyny nie dostaje w czasie jazdy, po przełączeniu z gazu??? Mogę spróbować podmienić pompę paliwa.Wtrysku drugiego nie mam na podmianę.Jest szansa, że to coś z tego zawodzi? Ogólnie mam ochotę to ye...ć i kazać jej jeździć tylko na gazie, a tą benzynę olać Niby co się coś wymieni to lepiej niż było, ale dalej źle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Kłopot w tym, że o gazie to ja nic nie wiem i dalej mie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Jak masz kabel, to wepnij się i odpinaj po kolei każdy czujnik - może w ten sposób coś znajdziesz? Zasadniczo zostaje jeszcze chyba sonda i wtrysk... Chociaż z 1,0 nie miałem nigdy do czynienia, więc tak po omacku trochę idę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 No więc znalazłem przyczynę (chyba...) tego, że nie jedzie na benzynie... Tona rdzawego mułu w baku+zapchane sitko pompy paliwa+pewnie już nieco zmęczona pompowaniem tego syfu pompa+przypchany filtr paliwa+zabrudzony już na pewno wtrysk. Na razie założyłem pompę z Bestii, żeby odpalał bez większego problemu, ale trzeba to wyczyścić... No więc siostra-wyjmujesz bak, czyścisz cały układ paliwowy, składasz na nowo, zalewasz kupę benzyny i jeździsz z jakimś dodatkiem do czyszczenia wtrysków na benzynie, aż zacznie normalnie na niej pracować... Mi się już nie chce tego robić Może to też załatwi te idiotycznie niskie obroty jałowe, ale w to wątpię więc od razu pytanie: -co odpowiada za obroty jałowe oprócz krokowego(w obu przepustnicach działał tak samo, próbował regulować więc raczej mało prawdopodobne, żeby w obu był tak samo popsuty)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 a który to był rok auta?? nie ma przypadkiem UFO ?? btw, pozycję skrajną krokowego też można regulować (mechanicznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 > a który to był rok auta?? nie ma przypadkiem UFO ?? > btw, pozycję skrajną krokowego też można regulować (mechanicznie) Ufo ma zmienione na nowe Oprócz tego przepustnica z TPS i krokowym,świece, cewka, odpinałem sondę i dopiero wymiana pompy spowodowała,że zaczął jeździć na benzynie Ty mi mów jak wyregulować krokowy,żeby te obroty podnieść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 > Ufo ma zmienione na nowe > Oprócz tego przepustnica z TPS i krokowym,świece, cewka, odpinałem sondę i dopiero wymiana pompy > spowodowała,że zaczął jeździć na benzynie > Ty mi mów jak wyregulować krokowy,żeby te obroty podnieść krokowego się nie reguluje - on sam się reguluje jeśli jest sprawny. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 Pawle nie do końca... w 1.0 jak dobrze pamiętam przy krokowym na przepustnicy jest jeszcze śrubka na kluczyk imbusowy do regulacji skrajnego położenia, gdy pozycja krokowego wybiega poza skalę kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Pawle nie do końca... > w 1.0 jak dobrze pamiętam przy krokowym na przepustnicy jest jeszcze śrubka na kluczyk imbusowy do > regulacji skrajnego położenia, gdy pozycja krokowego wybiega poza skalę kompa Tam się tylko ustawia wstępne (minimalne) uchylenie przepustnicy. W żadnym wypadku nie służy to do regulacji obrotów. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Tam się tylko ustawia wstępne (minimalne) uchylenie przepustnicy. > W żadnym wypadku nie służy to do regulacji obrotów. > pozdr Więcej - jeżeli tą śrubką "podeprzesz" przepustnicę to komp nieźle zwariuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.