Pepcio Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Witajcie Szwagier zaliczył awarię swojego Scenica, po ruszeniu ze skrzyżowania nagle stracił napęd. Przyczyna - tulejka długiej półosi napędowej (wytarł się wieloklin) Wyczytałem, że to typowa przypadłość w Scenicu, Megane, Laguna itp Przeraziłem się bo mam to ,,badziewie'' też u siebie i tu pytanie - wymienić profilaktycznie zawczasu czy też udawać, że dzieje się to tylko u innych ?? Swoją drogą kojarzy mi się to z konstrukcją ,,zabierak / przegub / półoś'' w fiacie 126p - co ja się tego nawymieniałem ...... Jest jakaś możliwość diagnozy tego układu czy jest sprawny czy też dogorywa ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Wczoraj czym masz u Siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Tak, będzie wyczuwalny, mały luz. Piłeś nie pisz!! > Wczoraj czym masz u Siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 20 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Tak, będzie wyczuwalny, mały luz. > Piłeś nie pisz!! > > Wczoraj czym masz u Siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janiol13 Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Wczoraj czym masz u Siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Na telefonie i z głupia korekta pisze, ale luz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Na telefonie i z głupia korekta pisze, ale luz... Spokojnie, wybacz w sumie, że się ponabijaliśmy trochę ,,koślawo'' to wyszło A co chciałeś napisać w sumie bo do dziś nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Miało być w czym to masz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Miało być w czym to masz... Megane II 1,6 16v Przy okazji pytanie do Was - zauważyłem ciekawy objaw mianowicie - zawsze gdy ruszam po nocy i robię skręt przeważnie w lewą stronę to przez chwilę od układu przeniesienia napędu dobiega stukot tak jakby przegub lub coś podobnego następnie cichnie i podczas dnia nie występuje. Zdarza się on też, co zauważyłem wczoraj jak wrzucę wsteczny, cofnę kawałek i zapinam jedynkę ruszając do przodu z lekko skręconymi kołami. Naczytałem się o wypadających pierścieniach zabezpieczających dyferencjał w tych skrzyniach i zastanawiam się czy aby nie szukać skrzyni Jakieś sugestie ? Z Góry Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 Jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Jeździć Już mi lepiej , abonament na lawetę tylko wykupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubcrank Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Hej, mam identyczny objaw w starej lagunie IphII z silnikiem 2.0 n7q. Zrobiłem już ze 30kkm od momentu kiedy zaczęło lekko stukać (wszystkie przeguby wymienione, a mechanicy straszą zużytym mechanizmem różnicowym), z tym że stukanie jest coraz mocniejsze i myślę że zbliża się koniec jazdy i czas na naprawę. Jestem ciekaw co w Twoim przypadku stuka - jak to zweryfikujesz napisz na forum co było przyczyną. Pozdrawiam > Megane II 1,6 16v > Przy okazji pytanie do Was - zauważyłem ciekawy objaw mianowicie - zawsze gdy ruszam po nocy i > robię skręt przeważnie w lewą stronę to przez chwilę od układu przeniesienia napędu dobiega > stukot tak jakby przegub lub coś podobnego następnie cichnie i podczas dnia nie występuje. > Zdarza się on też, co zauważyłem wczoraj jak wrzucę wsteczny, cofnę kawałek i zapinam jedynkę > ruszając do przodu z lekko skręconymi kołami. > Naczytałem się o wypadających pierścieniach zabezpieczających dyferencjał w tych skrzyniach i > zastanawiam się czy aby nie szukać skrzyni > Jakieś sugestie ? > Z Góry Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Hej, > mam identyczny objaw w starej lagunie IphII z silnikiem 2.0 n7q. > Zrobiłem już ze 30kkm od momentu kiedy zaczęło lekko stukać (wszystkie przeguby wymienione, a > mechanicy straszą zużytym mechanizmem różnicowym), z tym że stukanie jest coraz mocniejsze i > myślę że zbliża się koniec jazdy i czas na naprawę. > Jestem ciekaw co w Twoim przypadku stuka - jak to zweryfikujesz napisz na forum co było przyczyną. > Pozdrawiam > > Z Góry Dziękuję W moim przypadku okazało się : - Moja meganka nie posiada takiego rozwiązania jak Scenic I szwagra, nie ma feralnej tulei łączącej wypust z mechanizmu różnicowego z półosią prawą. W przypadku rozwiązania z tuleją problem polega na tym, że wieloklin tulei współpracuje z jednej strony z wypustem mechanizmu różnicowego, z drugiej z wypustem półosi prawej - jeśli uszkodzeniu ulegnie wypust od strony mechanizmu (skrzyni) to naprawa polega na wymianie mechanizmu lub jego naprawie bądź wymianie skrzyni biegów. U mnie w Megance terkotanie okazało się być testem układu ABS który odbywa się po każdorazowym uruchomieniu silnika i przekroczeniu zdaje się 7 km/h - pompa ABS robi test zaworów a jeśli gumowe podkładki na których jest zawieszona są już stwardniałe (starość lub niska temp. otoczenia) stukanie jest słyszalne dosłownie przez chwilę. Tak więc jestem spokojny przynajmniej na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 to naprawa polega na wymianie mechanizmu lub jego naprawie bądź wymianie skrzyni biegów. Bzdury waść wypisujesz. Wymienia się tylko i wyłącznie tulejkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > to naprawa polega na wymianie mechanizmu lub jego naprawie bądź wymianie skrzyni biegów. > Bzdury waść wypisujesz. Wymienia się tylko i wyłącznie tulejkę. Piszę jeszcze raz powoli byś zrozumiał co mam do przekazania - jeśli długo jeździ się na wyrobionym połączeniu pomiędzy tuleją, a wypustem (wieloklinem) na mechanizmie różnicowym dochodzi do trwałego uszkodzenia tegoż wypustu co skutkuje koniecznością wymiany mechanizmu lub skrzyni i to Ty bzdur nie wypisuj. Owszem najczęściej wymienia się tuleję, ale nie zawsze to wystarcza. U szwagra wieloklin jest w nie najlepszej kondycji , na szczęście trafił na mechanika kumatego który zeszlifował nową tuleję z jednej ze stron z której wewnętrzne frezy zaczynają się głębiej (dalej od końca) co pozwoliło na nałożenie tulei głębiej na wałek wychodzący ze skrzyni i póki co obyło się bez dalszych kosztów - diagnoza jeśli usterka się powtórzy - szukać dobrej skrzyni. Tu na tej aukcji widać zdjęcie skrzyni i wałek z niej wychodzący - http://allegro.pl/skrzynia-biegow-renault-scenic-1-6-8v-i4462124583.html A następnym razem bądź łaskaw być mniej wylewny w swoich mądrościach co do mojej osoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 jeśli długo jeździ tu się wyrobi tulejka i nie pojedziesz na wyrobionym połączeniu pomiędzy tuleją, a wypustem (wieloklinem) na mechanizmie różnicowym dochodzi do trwałego uszkodzenia tegoż wypustu nie spotkałem takiego wypadku a to koła koronowego jeśli już. nie wystarczy wymienić bzdur nie wypisuj trafił na mechanika kumatego co do mojej osoby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Piszę jeszcze raz powoli byś zrozumiał co mam do przekazania - jeśli długo jeździ się na wyrobionym Jak dla mnie to jeszcze za szybko napisane Nadal nie kumam gdzie dokładnie jest ta tuleja i jakie są początkowe objawy zużycia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Nie przejmuj się PEPCIO też nie wie, bo pokazał skrzynię z którą ona nigdy nie występowała, ale kłuci się zażarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Nie przejmuj się PEPCIO też nie wie, bo pokazał skrzynię z którą ona nigdy nie występowała, ale > kłuci się zażarcie. Ok znawco nauczaj wszystkich skoro taki uczony jesteś Ja przestaję się udzielać, skoro wszyscy wszystko wiedzą. Bawcie się dobrze A i jeszcze jedno - specem w renault nie jestem , nie miałem wiele do czynienia lecz skrzynia z linku według mnie jak najbardziej współpracuje z tuleją o której piszę, przejrzałem sporo ogłoszeń i rysunków i od strony wypustu przychodzi tuleja która łączy go z półosią prawą i to połączenie się wyrabia. A jeśli się mylę, to bądź łaskaw pochwalić się wiedzą i pomóc potomnym z problemami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 specem w renault nie jestem To po co zabierasz głos i wprowadzasz w błąd I jeszcze chcesz żeby ci wyjaśniać że nie masz racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel16 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > jeśli długo jeździ tu się wyrobi tulejka i nie pojedziesz > na wyrobionym połączeniu pomiędzy tuleją, a wypustem (wieloklinem) na mechanizmie różnicowym > dochodzi do trwałego uszkodzenia tegoż wypustu nie spotkałem takiego wypadku > a to koła koronowego jeśli już. nie wystarczy wymienić > bzdur nie wypisuj > trafił na mechanika kumatego > co do mojej osoby Popieram kolegę PEPCIO ! Bzdury piszesz ! W moim poprzednim Sceniku właśnie doszło do takiej awarii, wieloklin wychodzący ze skrzyni biegów miał tak wytarte zęby, że wymiana samej tulei nic nie dawała ! Tuleja była i szlifowana i mocowana za pomocą dwóch śrub (przewiercono wieloklin) i skończyło się na remoncie skrzyni biegów . To ty się ogarnij trochę z tymi wypowiedziami i nie wprowadzaj ludzi w błąd! Jakbyś poczytał trochę forum MEGANE/SCENIC to byś wiedział, że to nagminna awaria w Scenikach z fabrycznym ESP mądralo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.