camel00 Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Opony które mam aktualnie (Cooper Discoverer ATR 235/65/17) powoli kończą żywot więc przymierzam się do zakupu nowych. Przeglądając dostępne modele, pojawiła się kwestia wyboru "typu" - tzn. typowo szosowe, czy jednak coś z większym bieżnikiem. Biorąc pod uwagę fakt, że auto używane jest/będzie przez 99% na asfalcie lub drogach względnie utwardzonych, odpowiedź jest teoretycznie oczywista. Z drugiej jednak strony... w końcu Jeep to prawie terenówka, więc może by zaszaleć. Sensu to pewnie nie ma, bo spadnie komfort i wzrośnie spalanie... no ale czy wszystko w życiu musi mieć sens? Opony letnie (zimówki mam nówki sztuki). Stąd luźne pytanie: jakie buciki macie u siebie - sportowe odzienie czy gumofilce - i dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Goodyear Wrangler Duratrac AT .. jak je zjezdze to kolejne beda MT, bo czasem nie robia w terenie tak jak kolegi MT'ki Jazda u mnie to 70% miasto, 30% teren. Zimą na mono ubitym śniegu są dość śliskie, ale z odpowiednia dozą ostrożności da się jezdzić bez przygód Nawet gdybym nie jezdzil wcale w terenie to i tak wzial bym AT ze wzgledu na fajny wyglad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryjek Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Collins Ranger - nalewki MT - wbrew opiniom "znawców" dały się bezproblemowo wyważyć, w terenie robią aż miło, na asfalcie głośne, jak to MT. Mam je już 4 sezon no i przednie wołąją o wymianę - tylne jeszcze spokojnie sezon czy dwa pociągną. Jeżdżę na nich 50% teren - 50% asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Collins Ranger - nalewki MT - 99% asfalt i polecasz MT EDIT Rozumiem, że nie polecasz koledze, tylko piszesz na czym jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryjek Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Najpierw pytał na czym jeździmy Poza tym z autopsji wiem że jak już raz w teren wjedziesz to z tych 99% robi się 70%, potem 60%........ Oczywiście jawygodniej mieć 2 kpl kół - szosówki i MT - ale ile razy się okazywało że szybciej, weselej i ciekawiej będzie polecieć bokiem, a nie asfaltem... Złotego środka nie ma - można kupić dobre AT i za max dwa sezony i tak potem nabyć MT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Najpierw pytał na czym jeździmy > Poza tym z autopsji wiem że jak już raz w teren wjedziesz to z tych 99% robi się 70%, potem > 60%........ > Oczywiście jawygodniej mieć 2 kpl kół - szosówki i MT - ale ile razy się okazywało że szybciej, > weselej i ciekawiej będzie polecieć bokiem, a nie asfaltem... > Złotego środka nie ma - można kupić dobre AT i za max dwa sezony i tak potem nabyć MT Ja już jeżdzę 3 sezony na AT i następne też będą AT. 80-90% to asfalt więc twierdzę, że na MT bardzo bym się męczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryjek Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Ja już jeżdzę 3 sezony na AT i następne też będą AT. 80-90% to asfalt więc twierdzę, że na MT > bardzo bym się męczył. Ja jeździłem jeden sezon na AT, potem kupiłem kpl nowych kół z MT, a AT zostały na "wakacje i jazdę po asfalcie" - po roku leżenia i nie założenia ich ani razu zostały sprzedane MT rzeczywiście są trochę uciążliwe na asfalcie, wymuszają za to bezpieczny - czytaj niezbyt szybki - styl jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Ja jeździłem jeden sezon na AT, potem kupiłem kpl nowych kół z MT, a AT zostały na "wakacje i jazdę > po asfalcie" - po roku leżenia i nie założenia ich ani razu zostały sprzedane > MT rzeczywiście są trochę uciążliwe na asfalcie, wymuszają za to bezpieczny - czytaj niezbyt szybki > - styl jazdy Mi zdarza się jeździć na fuchę 100-200km po asfalcie i zjechać w teren 2-3 km. Do takego zastosowania AT wydaje mi się idealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Mi zdarza się jeździć na fuchę 100-200km po asfalcie i zjechać w teren 2-3 km. Do takego > zastosowania AT wydaje mi się idealne. Kolega swoim XJ smiga wieksze odleglosci w trasie .. i robi to na Cooperach MT. Nie jest zle Za to te :2-3km w terenie" pokonuje bez zajakaniecia, gdzie AT zostaly by w miejscu Jak juz wspomnialem ja tez ide w MT do jazdy na co dzien, bo AT nie wystarczaja mi w terenie, w ktorym jezdze mniej niz na asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Kolega swoim XJ smiga wieksze odleglosci w trasie .. i robi to na Cooperach MT. Nie jest zle Za > to te :2-3km w terenie" pokonuje bez zajakaniecia, gdzie AT zostaly by w miejscu > Jak juz wspomnialem ja tez ide w MT do jazdy na co dzien, bo AT nie wystarczaja mi w terenie, w > ktorym jezdze mniej niz na asfalcie Te moje 2-3 km w terenie to też najczęściej jest jakaś polna droga, łąka itp. Raz mi się tylko zdarzyło, że nie dojechałem na miejsce i musiałem kilkaset metrów iść ze sprzetem na plecach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Te moje 2-3 km w terenie to też najczęściej jest jakaś polna droga, łąka itp. Raz mi się tylko > zdarzyło, że nie dojechałem na miejsce i musiałem kilkaset metrów iść ze sprzetem na plecach To faktycznie AT w spookjnosci wystarcza. Gdybym czasem sie nie ladowal w spory teren to bym zostla na AT .. ale troche tez kreci mnie widok MT A to ze Jeepa nie mam z praktycznych wzgledow jest to jasne, wiec tym bardziej nie martwie sie o malo praktyczne zastosowanie MT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 MT Kumho KL71. Albo grubo albo wcale. Auto wyprawowe więc Simexy nie wchodziły w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > jest/będzie przez 99% na asfalcie lub drogach względnie utwardzonych, odpowiedź jest > teoretycznie oczywista. i tego sie trzymaj szosowki - w zupelnosci wystarczaja nawet wtedy gdy ojciec jedzie nad jakies tereny na pojezierzu gdzie drogi to tylko jakies ziemne traktorami przejechane ciagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 a ktoś z Was jeździł na Pirelli SCORPION ATR 235/70 R16 105 T m+s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KameleonSuper Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 ATki Yokohama Geolandar, robią za całoroczne, cicho na asfalcie, przyzwoicie w błocie ... ale ja mam jamnika, idę po wierzchu tam gdzie dżipy i nissany toną;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magdoc Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > a ktoś z Was jeździł na Pirelli SCORPION ATR 235/70 R16 105 T m+s Miałem je wcześniej w WJ - na czarnym dawały rade Teraz mam Wrangler Duratrack - te dają rade w błocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.