Skocz do zawartości

Na oponach jakiego typu jeździcie?


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Opony które mam aktualnie (Cooper Discoverer ATR 235/65/17) powoli kończą żywot więc przymierzam się do zakupu nowych. Przeglądając dostępne modele, pojawiła się kwestia wyboru "typu" - tzn. typowo szosowe, czy jednak coś z większym bieżnikiem. Biorąc pod uwagę fakt, że auto używane jest/będzie przez 99% na asfalcie lub drogach względnie utwardzonych, odpowiedź jest teoretycznie oczywista. Z drugiej jednak strony... w końcu Jeep to prawie terenówka, więc może by zaszaleć. Sensu to pewnie nie ma, bo spadnie komfort i wzrośnie spalanie... no ale czy wszystko w życiu musi mieć sens? zlosnik.gif Opony letnie (zimówki mam nówki sztuki).

Stąd luźne pytanie: jakie buciki macie u siebie - sportowe odzienie czy gumofilce - i dlaczego? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear Wrangler Duratrac AT .. jak je zjezdze to kolejne beda MT, bo czasem nie robia w terenie tak jak kolegi MT'ki grinser006.gif

Jazda u mnie to 70% miasto, 30% teren. Zimą na mono ubitym śniegu są dość śliskie, ale z odpowiednia dozą ostrożności da się jezdzić bez przygód wink.gif

Nawet gdybym nie jezdzil wcale w terenie to i tak wzial bym AT ze wzgledu na fajny wyglad grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Collins Ranger - nalewki MT - wbrew opiniom "znawców" dały się bezproblemowo wyważyć, w terenie robią aż miło, na asfalcie głośne, jak to MT. Mam je już 4 sezon no i przednie wołąją o wymianę - tylne jeszcze spokojnie sezon czy dwa pociągną.

Jeżdżę na nich 50% teren - 50% asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pytał na czym jeździmy

Poza tym z autopsji wiem że jak już raz w teren wjedziesz to z tych 99% robi się 70%, potem 60%........

Oczywiście jawygodniej mieć 2 kpl kół - szosówki i MT - ale ile razy się okazywało że szybciej, weselej i ciekawiej będzie polecieć bokiem, a nie asfaltem...

Złotego środka nie ma - można kupić dobre AT i za max dwa sezony i tak potem nabyć MT zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw pytał na czym jeździmy

> Poza tym z autopsji wiem że jak już raz w teren wjedziesz to z tych 99% robi się 70%, potem

> 60%........

> Oczywiście jawygodniej mieć 2 kpl kół - szosówki i MT - ale ile razy się okazywało że szybciej,

> weselej i ciekawiej będzie polecieć bokiem, a nie asfaltem...

> Złotego środka nie ma - można kupić dobre AT i za max dwa sezony i tak potem nabyć MT

Ja już jeżdzę 3 sezony na AT i następne też będą AT. 80-90% to asfalt więc twierdzę, że na MT bardzo bym się męczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja już jeżdzę 3 sezony na AT i następne też będą AT. 80-90% to asfalt więc twierdzę, że na MT

> bardzo bym się męczył.

Ja jeździłem jeden sezon na AT, potem kupiłem kpl nowych kół z MT, a AT zostały na "wakacje i jazdę po asfalcie" - po roku leżenia i nie założenia ich ani razu zostały sprzedane zlosnik.gif

MT rzeczywiście są trochę uciążliwe na asfalcie, wymuszają za to bezpieczny - czytaj niezbyt szybki - styl jazdy cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jeździłem jeden sezon na AT, potem kupiłem kpl nowych kół z MT, a AT zostały na "wakacje i jazdę

> po asfalcie" - po roku leżenia i nie założenia ich ani razu zostały sprzedane

> MT rzeczywiście są trochę uciążliwe na asfalcie, wymuszają za to bezpieczny - czytaj niezbyt szybki

> - styl jazdy

Mi zdarza się jeździć na fuchę 100-200km po asfalcie i zjechać w teren 2-3 km. Do takego zastosowania AT wydaje mi się idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi zdarza się jeździć na fuchę 100-200km po asfalcie i zjechać w teren 2-3 km. Do takego

> zastosowania AT wydaje mi się idealne.

Kolega swoim XJ smiga wieksze odleglosci w trasie .. i robi to na Cooperach MT. Nie jest zle grinser006.gif Za to te :2-3km w terenie" pokonuje bez zajakaniecia, gdzie AT zostaly by w miejscu wink.gif

Jak juz wspomnialem ja tez ide w MT do jazdy na co dzien, bo AT nie wystarczaja mi w terenie, w ktorym jezdze mniej niz na asfalcie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega swoim XJ smiga wieksze odleglosci w trasie .. i robi to na Cooperach MT. Nie jest zle Za

> to te :2-3km w terenie" pokonuje bez zajakaniecia, gdzie AT zostaly by w miejscu

> Jak juz wspomnialem ja tez ide w MT do jazdy na co dzien, bo AT nie wystarczaja mi w terenie, w

> ktorym jezdze mniej niz na asfalcie

Te moje 2-3 km w terenie to też najczęściej jest jakaś polna droga, łąka itp. Raz mi się tylko zdarzyło, że nie dojechałem na miejsce i musiałem kilkaset metrów iść ze sprzetem na plecach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te moje 2-3 km w terenie to też najczęściej jest jakaś polna droga, łąka itp. Raz mi się tylko

> zdarzyło, że nie dojechałem na miejsce i musiałem kilkaset metrów iść ze sprzetem na plecach

To faktycznie AT w spookjnosci wystarcza. Gdybym czasem sie nie ladowal w spory teren to bym zostla na AT .. ale troche tez kreci mnie widok MT grinser006.gif A to ze Jeepa nie mam z praktycznych wzgledow jest to jasne, wiec tym bardziej nie martwie sie o malo praktyczne zastosowanie MT grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest/będzie przez 99% na asfalcie lub drogach względnie utwardzonych, odpowiedź jest

> teoretycznie oczywista.

i tego sie trzymaj

szosowki - w zupelnosci wystarczaja nawet wtedy gdy ojciec jedzie nad jakies tereny na pojezierzu gdzie drogi to tylko jakies ziemne traktorami przejechane ciagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.