Skocz do zawartości

Astra f 1.6 1994 kreci ale nie odpala


Loginek

Rekomendowane odpowiedzi

Moja astra nie odpala mimo tego ze normalnie kreci ale od poczatku. Rano samochod odpalil normalnie. Przy ruszaniu na samym sprzegle (bez dodawania gazu) mi zgasl bo za szybko je puszczalem. Odrazu odpalilem ponownie i zakrecil chyba kilkanascie razy i z pomoca pedala gazu jakos odpalil. Przejechalem 5 km i auto zostalo na parkingu na 8 godzin. No i po tym czasie juz nie odpalilo. Probowalem odpalic na benzynie i odrazu na gazie (instalacja gazowa) ale ani drgnie. Kreci kreci i nic. Swiece zaplonowe i kable wykluczam bo sa nowe. O co moze chodzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to rzeczywiscie czujnik temperatury to czy jesli odepne akumulator na kilkanascie minut to jest szansa ze sie wszystko zresetuje i samochod odpali normalnie ? Czy bez holowania sie nie obejdzie ?

Na poczatku pomyslalem ze moze mu paliwo nie dochodzi.

A tak pozatym to jak teraz sobie pomysle to juz raz mialem taka sytuacje ze odpalilem samochod i po kilku sekundach zgasilem bo czegos zapomnialem z domu. Po po doslownie dwoch minutach jak wrocilem ciezko bylo go odpalic bo poprostu duzo razy musial zakrecic zanim zalapal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony mogę zasugerować sprawdzenie świec w jakim są stanie czy jest iskra. Jeżeli chodzi o instalację gazową to kiedy ostatni raz był wymieniany filtr gazu jak stara jest instalacja gazowa, czy kiedykolwiek była robiona jakakolwiek obsługa na parowniku.

Z doświadczenia wiem (sam przeszedłem przez coś podobnego) silnik kręcił ale miał bardzo utrudniony start. Po wymianie wkładu (filterka) i wyczyszczeniu ostatniego elektrozaworu na reduktorze i przedmuchaniu układu wszystko wróciło do normy.

ZOBACZ TUTAJ

Na zdjęciu 1, 2 widoczna cewka eleoktromagnesa

na zdjęciu 4 trzpień który też musiałem czyścić oraz jego gniazdo.

Brud z gazu który przedostał się filtr osadził się też właśnie na tym trzpieniu powodując puszczanie gazu a w efekcie tego zalewanie silnika gazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja gazowa ma niewiele ponad 2 lata a filtr gazu jeszcze nie byl wymieniany. Raz byl sprawdzany przez mechanika ktory uznal ze jeszcze nie czas.

Ogolnie to od tych prob odpalania rozladowal sie akumulator. Astra dzisiaj odpalila od kabli. Nie wiem o co tutaj chodzi i co jej dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instalacja gazowa ma niewiele ponad 2 lata a filtr gazu jeszcze nie byl wymieniany.

rozumie żeby wsadziłeś lpg żeby jezdzić tanio, ale żeby oszczędzać na wymianie filtra który kosztuje 10-20zł?

> Raz byl sprawdzany przez mechanika ktory uznal ze jeszcze nie czas.

Ręce opadają....

Możesz mi wytłumaczyć jak sprawdził taki filtr :

287904813-qq.jpg

Trzeba było go poprosić żeby go przedmuchał. Zmień mechanika, albo przesiądz się do komunikacji miejskiej. Przez taki serwis i mechaników zabijesz każdy pojazd mechaniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instalacja gazowa ma niewiele ponad 2 lata a filtr gazu jeszcze nie byl wymieniany. Raz byl

> sprawdzany przez mechanika ktory uznal ze jeszcze nie czas.

Jak mówisz że sprawdzał to trzeba było mu powiedzieć żeby wymienił koszt filterka niewielki (...) a robota jedna bo i tak musiał rozkręcić chyba że tylko tak powiedział bez zaglądania (nie wnikam)

> Ogolnie to od tych prob odpalania rozladowal sie akumulator. Astra dzisiaj odpalila od kabli. Nie

> wiem o co tutaj chodzi i co jej dolega.

Tak jak Orochimaru powiedział zrobiłeś ?

Zakręć zawór na butli i sprawdź jak na samej benzynie będzie się zachowywał wtedy będziemy wiedzieli coś więcej

Tak jak balus pokazał ja dorzucę inną fotkę

287905172-4_78.jpg

fotka z forum samnaprawiam

Więc niech nikt mi nie mówi że nie trzeba wymieniać koszt niewielki roboty też zbyt wiele niema można nawet samemu podjąć się wymiany.

post-149674-14352525686024_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedzialem ze sa dwa filtry lpg. Ja pisalem o tym filtrze elektrozaworu czy jak on sie tam nazywa. W takim razie podjade do gaziarza i wymienie obydwa bo juz chyba tak czy tak na nie czas. Tylko czy te filtry moga miec cos wspolnego z ta sytuacja ze mi samochod nie odpala ?

A z samochodem nie robilem nic. Poprostu odpalil od kabli. Bede cos probowal dzialac z tym zaworem butli i sie zobaczy co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nic szczegolnego na samej benzynie nie zaobserwowalem. Zauwazylem jedynie ze teraz problem z tym odpalaniem wystepuje srednio raz na tydzien. Wyglada to tak ze przy probie odpalenia samochod kreci wiecej razy niz zwykle zalapie na sekunde na 200-300 obrotow a nastepnie spadnie do zera i pozniej jeszcze chwile pokreci i odpali. Oczywiscie caly czas pomagajac mu pedalem gazu.

Pewnie bedzie trzeba wymieniac pokolei jakies czujniki i liczyc ze to bedzie akurat to. Od czego zaczac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> co ma naprawic mechanik i co mu powiedziec.

Mechanik sam powinien dojść, co jest przyczyną, na podstawie opisu objawów i wykonaniu kilku prostych testów i pomiarów, których ty nie zrobiłeś. Usterka jest na tyle upierdliwa, że występuje sporadycznie i bez doświadczenia, to mozna pół samochodu w ciemno wymienić i się nie naprawi.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie mojego opisu objawow dowiedzialem sie ze moze to byc czujnik polozenia walu. W sumie nikt wrozka nie jest wiec skad ma wiedziec taki mechanik co sie zepsulo jak przyczyn takiego stanu rzeczy moze byc przynjamniej kilka zapewne. Chcialbym uniknac wymiany polowy samochodu dlatego tez tak dopytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skad ma wiedziec taki mechanik co sie zepsulo

Podłączy komputer i odczyta błędy, jeśli są.

Jesli nie ma to też jest jakaś wskazówka, doświadczony mechanik będzie wiedział co dalej sprawdzać.

Ty też mógłbyś odczytać błędy, ale trzeba się trochę wysilić i odszukać na forum, jak to zrobić...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proba podlaczenia pod kompa sie nie udala. Chyba za stary jest.

A czy z ta sytuacja ktora teraz jest moze miec cos wspolnego to ze niecale 3 miesiace temu okazalo sie ze swiece zaplonowe ngk po przejechaniu na nich 5 tys km okazaly sie do wymiany ? Jedna swieca nie miala wogole porcelanki a druga miala peknieta porcelanke a pozostale dwie normalne. Czy moze poprostu przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mokre = jest paliwo, nie ma iskry,

> Suche = nie ma paliwa.

> Po to jest ten test. Pozdr.

Dopytam jeszcze raz bo juz trzeci dzien z rzadu samochod nie odpala rano a przeciez na tyle zimno jeszcze nie jest. Predzej odpala popoludniu chociaz tez nie bez problemow. Niby by chcial zalapac ale nie daje rady.

Co trzeba naprawic kiedy okaze sie ze swiece sa mokre a co trzeba zrobic kiedy okaze sie ze sa suche ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale uparty jesteś...

Jak są suche, to trzeba sprawdzić np. czy pompa paliwa działa, ewent. jej przekaźnik, czy ECM daje sygnał na przekaźnik, czy wtryskiwacz jest sprawny, jego kabelki, sprawdzić połączenia emulatora lub przekaźnika odcinającego wtryskiwacz przy LPG, ew. uszkodzony układ autoalarmu odcinający paliwo, jeśli jest, itd, itd.... wszystko, co ma wpływ na podawanie paliwa.

Jak są mokre to ww. nie sprawdzamy, ale zabieramy się za układ elektryczny i podawanie powietrza: aparat zapłonowy, przewody, świece, czujnik położenia WK, czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza do silnika, jesli jest, MAP sensor lub przepływkę, nie zaszkodzi sondę lambda, chociaż IMO ona tylko koryguje mieszankę,więc nie ma wpływu na rozruch, spr. czy nie zalewa LPG, może też być brak powietrza do silnika, zapchany filtr na maksa lub odwrotnie, za dużo powietrza, czyli nieszczelność w dolocie, powypadane wężyki podciśnienia zubaża to mieszankę itd itd. wszystko, co ma wpływ na podawanie iskry i powietrza, nie sposób wszystkiego wymienić i czegoś nie zapomnieć.

W najgorszym przypadku masz uszkodzoną UPG i po poprzedniej jeździe ciśnienie wciska ci płyn chłodzący do cylindrów na postoju, dlatego rano nie można odpalić silnika, ale to też jest do ustalenia -> szukaj na forum objawów uszkodzonej UPG.

Jeszcze gorszy przypadek - uszkodzony ECM, czyli komputer: ciepły działa, zimny, nie działa...

Jak widzisz, z takiego przypadku to można doktorat napisać...

Jak nie masz doświadczenia i podstaw działania silników spalinowych to nie wpadniesz na to, jedź do mechanika, stracisz mniej czasu... Mechanik zrobi odpowiednie testy, które go naprowadzą na wadliwy element, wszystkiego na forum nie da się napisać, jak pisałem, to dość trudny przypadek, aby zdalnie naprawić.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciezka sprawa widze. Probowalem wymrugac bledy ale nic sie nie zapisalo.

>Jeszcze gorszy przypadek - uszkodzony ECM, czyli komputer: ciepły działa, zimny, nie działa...

To ze akurat nie odpala po nocy na zimnym silniku raczej uznaje za przypadek bo do tej pory z tym problemu nie bylo a zdarzalo mu sie i na cieplym krecic dobra chwile zanim odpalil.

> W najgorszym przypadku masz uszkodzoną UPG i po poprzedniej jeździe ciśnienie wciska ci płyn chłodzący do cylindrów na postoju, dlatego rano nie można odpalić silnika, ale to też jest do ustalenia

Nieraz przed postojem odkrecalem korek wlewu plynu chodzacego zeby cisnienie sobie zeszlo a i tak raz nie odpalil.

> Jedź do mechanika, stracisz mniej czasu... Mechanik zrobi odpowiednie testy, które go naprowadzą na wadliwy element

Jak go zostawilem u mechanika to jak na zlosc akurat normalnie odpalal. Pozatym u mechanika dowiedzialem sie ze to moze byc czujnik polozenia walu i moge jechac go wymienic tylko ze ja chce uniknac wymiany polowy samochodu bo prawdobodobienstwo ze to jest akurat ten czujnik pewnie jest male przy takiej ilosci rzeczy ktore moga byc odpowiedzialne za taki stan rzeczy. Pozatym nikt mi tam nie mowil ze moga zrobic jakies testy i dojsc do tego co jest zepsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze to moze byc czujnik polozenia walu i moge jechac go wymienic

Może tak, może nie... Kiepski mechanik. Powinien podłączyć komputer i poszukać usterek, może coś się zapisałe, a nie wróżyć. A jak nie ma błędów w ECM, to też jest wskazówka na te elementy, które nie generują błędów w ECM... Zmień mechanika.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czujnik temperatury cieczy chlodzacej wymieniony. Wentylator nadal wlacza sie przy 96 a nie 99 stopniach jak zawsze (o ile to ma jakiekolwiek znaczenie w tej sprawie). Samochod nie odpala nadal. Kreci normalnie i niby zaczyna odpalac i obroty wzrastaja do 100 czy 200 ale odrazu spadaja do zera i dalej kreci. I tak wkolko. Takze nadal jestem w punkcie wyjscia i bez koncepcji co to moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy z ta sytuacja ktora teraz jest moze miec cos wspolnego to ze niecale 3 miesiace temu okazalo

> sie ze swiece zaplonowe ngk po przejechaniu na nich 5 tys km okazaly sie do wymiany ? Jedna

> swieca nie miala wogole porcelanki a druga miala peknieta porcelanke a pozostale dwie

> normalne. Czy moze poprostu przypadek ?

Myslę, że chodzi o porcelanę na centralnej elektrodzie.

Jeżeli pękła i została "zmielona" w cylindrze, to warto sprawdzić ciśnienie sprężania - mogło uszkodzić zawór lub gniazdo.

Zwłaszcza, że pisałeś o pracy na 3 garach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mialem dac znac co i jak za jakis czas ale tak naprawde nadal nic konkretnego nie wiem. U mechanika mu sie poprawilo. Byl zalany ale zaczal normalnie odpalac. Instalacja lpg sprawdzona i tutaj wszystko dobrze. Swiece byly chyba troche okopcone dlatego tez zostaly sprawdzone kable ale nie ma zadnego przebicia czy cos. Teraz do wymiany prawdopodobnie czujnik polozenia walu pojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.