Loginek Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Moja astra nie odpala mimo tego ze normalnie kreci ale od poczatku. Rano samochod odpalil normalnie. Przy ruszaniu na samym sprzegle (bez dodawania gazu) mi zgasl bo za szybko je puszczalem. Odrazu odpalilem ponownie i zakrecil chyba kilkanascie razy i z pomoca pedala gazu jakos odpalil. Przejechalem 5 km i auto zostalo na parkingu na 8 godzin. No i po tym czasie juz nie odpalilo. Probowalem odpalic na benzynie i odrazu na gazie (instalacja gazowa) ale ani drgnie. Kreci kreci i nic. Swiece zaplonowe i kable wykluczam bo sa nowe. O co moze chodzic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Wymrugaj sobie błędy sterownika silnika, może coś się zapisało? PS. Wstępnie obstawiałbym czujnik temperatury silnika na komputer... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 31 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Jesli to rzeczywiscie czujnik temperatury to czy jesli odepne akumulator na kilkanascie minut to jest szansa ze sie wszystko zresetuje i samochod odpali normalnie ? Czy bez holowania sie nie obejdzie ? Na poczatku pomyslalem ze moze mu paliwo nie dochodzi. A tak pozatym to jak teraz sobie pomysle to juz raz mialem taka sytuacje ze odpalilem samochod i po kilku sekundach zgasilem bo czegos zapomnialem z domu. Po po doslownie dwoch minutach jak wrocilem ciezko bylo go odpalic bo poprostu duzo razy musial zakrecic zanim zalapal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Zakręć butlę gazową, spuść gaz z węża (do atmosfery, a nie do silnika) i spróbuj odpalić na benzynie. Jeśli nie zapali, wykręć świece i zobacz czy są mokre. Zamiast czujnika temp. możesz podłączyć opornik ok. 3k ohmów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Ze swojej strony mogę zasugerować sprawdzenie świec w jakim są stanie czy jest iskra. Jeżeli chodzi o instalację gazową to kiedy ostatni raz był wymieniany filtr gazu jak stara jest instalacja gazowa, czy kiedykolwiek była robiona jakakolwiek obsługa na parowniku. Z doświadczenia wiem (sam przeszedłem przez coś podobnego) silnik kręcił ale miał bardzo utrudniony start. Po wymianie wkładu (filterka) i wyczyszczeniu ostatniego elektrozaworu na reduktorze i przedmuchaniu układu wszystko wróciło do normy. ZOBACZ TUTAJ Na zdjęciu 1, 2 widoczna cewka eleoktromagnesa na zdjęciu 4 trzpień który też musiałem czyścić oraz jego gniazdo. Brud z gazu który przedostał się filtr osadził się też właśnie na tym trzpieniu powodując puszczanie gazu a w efekcie tego zalewanie silnika gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 31 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Instalacja gazowa ma niewiele ponad 2 lata a filtr gazu jeszcze nie byl wymieniany. Raz byl sprawdzany przez mechanika ktory uznal ze jeszcze nie czas. Ogolnie to od tych prob odpalania rozladowal sie akumulator. Astra dzisiaj odpalila od kabli. Nie wiem o co tutaj chodzi i co jej dolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 > Instalacja gazowa ma niewiele ponad 2 lata a filtr gazu jeszcze nie byl wymieniany. rozumie żeby wsadziłeś lpg żeby jezdzić tanio, ale żeby oszczędzać na wymianie filtra który kosztuje 10-20zł? > Raz byl sprawdzany przez mechanika ktory uznal ze jeszcze nie czas. Ręce opadają.... Możesz mi wytłumaczyć jak sprawdził taki filtr : Trzeba było go poprosić żeby go przedmuchał. Zmień mechanika, albo przesiądz się do komunikacji miejskiej. Przez taki serwis i mechaników zabijesz każdy pojazd mechaniczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 A może o takim filtrze pisze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 > A może o takim filtrze pisze? może i o tym nie napisał dokładnie o który chodzi, ale czy po dwóch latach warto oszczędzić te kilka PLN na wymianę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Nie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 > Instalacja gazowa ma niewiele ponad 2 lata a filtr gazu jeszcze nie byl wymieniany. Raz byl > sprawdzany przez mechanika ktory uznal ze jeszcze nie czas. Jak mówisz że sprawdzał to trzeba było mu powiedzieć żeby wymienił koszt filterka niewielki (...) a robota jedna bo i tak musiał rozkręcić chyba że tylko tak powiedział bez zaglądania (nie wnikam) > Ogolnie to od tych prob odpalania rozladowal sie akumulator. Astra dzisiaj odpalila od kabli. Nie > wiem o co tutaj chodzi i co jej dolega. Tak jak Orochimaru powiedział zrobiłeś ? Zakręć zawór na butli i sprawdź jak na samej benzynie będzie się zachowywał wtedy będziemy wiedzieli coś więcej Tak jak balus pokazał ja dorzucę inną fotkę fotka z forum samnaprawiam Więc niech nikt mi nie mówi że nie trzeba wymieniać koszt niewielki roboty też zbyt wiele niema można nawet samemu podjąć się wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 31 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Nie wiedzialem ze sa dwa filtry lpg. Ja pisalem o tym filtrze elektrozaworu czy jak on sie tam nazywa. W takim razie podjade do gaziarza i wymienie obydwa bo juz chyba tak czy tak na nie czas. Tylko czy te filtry moga miec cos wspolnego z ta sytuacja ze mi samochod nie odpala ? A z samochodem nie robilem nic. Poprostu odpalil od kabli. Bede cos probowal dzialac z tym zaworem butli i sie zobaczy co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Filtr lpg wymieniony. Okazalo sie ze w mojej instalacji jest tylko jeden. Zabierac sie tez za wymiane tego czujnika temperatory ? Narazie jeszcze nie zakrecalem butli z gazem wiec nie wiem jak samochod sie zachowuje na samej benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Sprawdź jeszcze jak się będzie zachowywał na samej benzynie z zakręconym gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 16 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2014 Nic szczegolnego na samej benzynie nie zaobserwowalem. Zauwazylem jedynie ze teraz problem z tym odpalaniem wystepuje srednio raz na tydzien. Wyglada to tak ze przy probie odpalenia samochod kreci wiecej razy niz zwykle zalapie na sekunde na 200-300 obrotow a nastepnie spadnie do zera i pozniej jeszcze chwile pokreci i odpali. Oczywiscie caly czas pomagajac mu pedalem gazu. Pewnie bedzie trzeba wymieniac pokolei jakies czujniki i liczyc ze to bedzie akurat to. Od czego zaczac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 29 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Ponawiam pytanie bo sytuacja sie powtarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej. I uzupełnij profil. W '94 występowały 3 silniki 1.6L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Jesli sie okaze ze swiece sa mokre to znaczy ze dostaje za duzo paliwa ? Co w takim wypadku trzeba zrobic ? A jesli swiece beda suche to co wtedy ? Jeszcze w dodatku zaczyna po odpaleniu chodzic przez kilka czy kilkanascie sekund jak na trzy gary. 1.6 i x 16 sz tylko tyle znalazlem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Mokre = jest paliwo, nie ma iskry, Suche = nie ma paliwa. Po to jest ten test. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Dzieki za informacje. Podpowiedz mi tylko jeszcze jakie postepowanie jesli sie okaze ze swiece mokre a jakie kiedy beda suche ? Zebym wiedzial co ma naprawic mechanik i co mu powiedziec. Ciekawe tez dlaczego odpala normalnie od kabli skoro moze nie miec iskry albo paliwo mu nie dochodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 > co ma naprawic mechanik i co mu powiedziec. Mechanik sam powinien dojść, co jest przyczyną, na podstawie opisu objawów i wykonaniu kilku prostych testów i pomiarów, których ty nie zrobiłeś. Usterka jest na tyle upierdliwa, że występuje sporadycznie i bez doświadczenia, to mozna pół samochodu w ciemno wymienić i się nie naprawi. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 4 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Na podstawie mojego opisu objawow dowiedzialem sie ze moze to byc czujnik polozenia walu. W sumie nikt wrozka nie jest wiec skad ma wiedziec taki mechanik co sie zepsulo jak przyczyn takiego stanu rzeczy moze byc przynjamniej kilka zapewne. Chcialbym uniknac wymiany polowy samochodu dlatego tez tak dopytuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Jest wysoce mało prawdopodobne, żeby to była wina czujnika wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > skad ma wiedziec taki mechanik co sie zepsulo Podłączy komputer i odczyta błędy, jeśli są. Jesli nie ma to też jest jakaś wskazówka, doświadczony mechanik będzie wiedział co dalej sprawdzać. Ty też mógłbyś odczytać błędy, ale trzeba się trochę wysilić i odszukać na forum, jak to zrobić... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 4 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Proba podlaczenia pod kompa sie nie udala. Chyba za stary jest. A czy z ta sytuacja ktora teraz jest moze miec cos wspolnego to ze niecale 3 miesiace temu okazalo sie ze swiece zaplonowe ngk po przejechaniu na nich 5 tys km okazaly sie do wymiany ? Jedna swieca nie miala wogole porcelanki a druga miala peknieta porcelanke a pozostale dwie normalne. Czy moze poprostu przypadek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Mokre = jest paliwo, nie ma iskry, > Suche = nie ma paliwa. > Po to jest ten test. Pozdr. Dopytam jeszcze raz bo juz trzeci dzien z rzadu samochod nie odpala rano a przeciez na tyle zimno jeszcze nie jest. Predzej odpala popoludniu chociaz tez nie bez problemow. Niby by chcial zalapac ale nie daje rady. Co trzeba naprawic kiedy okaze sie ze swiece sa mokre a co trzeba zrobic kiedy okaze sie ze sa suche ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Ale uparty jesteś... Jak są suche, to trzeba sprawdzić np. czy pompa paliwa działa, ewent. jej przekaźnik, czy ECM daje sygnał na przekaźnik, czy wtryskiwacz jest sprawny, jego kabelki, sprawdzić połączenia emulatora lub przekaźnika odcinającego wtryskiwacz przy LPG, ew. uszkodzony układ autoalarmu odcinający paliwo, jeśli jest, itd, itd.... wszystko, co ma wpływ na podawanie paliwa. Jak są mokre to ww. nie sprawdzamy, ale zabieramy się za układ elektryczny i podawanie powietrza: aparat zapłonowy, przewody, świece, czujnik położenia WK, czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza do silnika, jesli jest, MAP sensor lub przepływkę, nie zaszkodzi sondę lambda, chociaż IMO ona tylko koryguje mieszankę,więc nie ma wpływu na rozruch, spr. czy nie zalewa LPG, może też być brak powietrza do silnika, zapchany filtr na maksa lub odwrotnie, za dużo powietrza, czyli nieszczelność w dolocie, powypadane wężyki podciśnienia zubaża to mieszankę itd itd. wszystko, co ma wpływ na podawanie iskry i powietrza, nie sposób wszystkiego wymienić i czegoś nie zapomnieć. W najgorszym przypadku masz uszkodzoną UPG i po poprzedniej jeździe ciśnienie wciska ci płyn chłodzący do cylindrów na postoju, dlatego rano nie można odpalić silnika, ale to też jest do ustalenia -> szukaj na forum objawów uszkodzonej UPG. Jeszcze gorszy przypadek - uszkodzony ECM, czyli komputer: ciepły działa, zimny, nie działa... Jak widzisz, z takiego przypadku to można doktorat napisać... Jak nie masz doświadczenia i podstaw działania silników spalinowych to nie wpadniesz na to, jedź do mechanika, stracisz mniej czasu... Mechanik zrobi odpowiednie testy, które go naprowadzą na wadliwy element, wszystkiego na forum nie da się napisać, jak pisałem, to dość trudny przypadek, aby zdalnie naprawić. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 No to ciezka sprawa widze. Probowalem wymrugac bledy ale nic sie nie zapisalo. >Jeszcze gorszy przypadek - uszkodzony ECM, czyli komputer: ciepły działa, zimny, nie działa... To ze akurat nie odpala po nocy na zimnym silniku raczej uznaje za przypadek bo do tej pory z tym problemu nie bylo a zdarzalo mu sie i na cieplym krecic dobra chwile zanim odpalil. > W najgorszym przypadku masz uszkodzoną UPG i po poprzedniej jeździe ciśnienie wciska ci płyn chłodzący do cylindrów na postoju, dlatego rano nie można odpalić silnika, ale to też jest do ustalenia Nieraz przed postojem odkrecalem korek wlewu plynu chodzacego zeby cisnienie sobie zeszlo a i tak raz nie odpalil. > Jedź do mechanika, stracisz mniej czasu... Mechanik zrobi odpowiednie testy, które go naprowadzą na wadliwy element Jak go zostawilem u mechanika to jak na zlosc akurat normalnie odpalal. Pozatym u mechanika dowiedzialem sie ze to moze byc czujnik polozenia walu i moge jechac go wymienic tylko ze ja chce uniknac wymiany polowy samochodu bo prawdobodobienstwo ze to jest akurat ten czujnik pewnie jest male przy takiej ilosci rzeczy ktore moga byc odpowiedzialne za taki stan rzeczy. Pozatym nikt mi tam nie mowil ze moga zrobic jakies testy i dojsc do tego co jest zepsute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > ze to moze byc czujnik polozenia walu i moge jechac go wymienic Może tak, może nie... Kiepski mechanik. Powinien podłączyć komputer i poszukać usterek, może coś się zapisałe, a nie wróżyć. A jak nie ma błędów w ECM, to też jest wskazówka na te elementy, które nie generują błędów w ECM... Zmień mechanika. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Pisalem wczesniej ze samochod byl podlanczany pod komputer czy tam pod tester jesli to to samo i niestety sie nie udalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > byl podlanczany pod komputer To też jest trop, że może coś w wiązce ECM jest nie tak, że sygnału DIAG nie ma i może coś jeszcze nie styka? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Zauwazylem jeszcze ze wlacza mi sie wentylator chlodnicy przy 96 stopniach a nie tak jak zawsze przy 99. Moze to bedzie jakis trop jak rozwiazac moj problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Czujnik temperatury cieczy chlodzacej wymieniony. Wentylator nadal wlacza sie przy 96 a nie 99 stopniach jak zawsze (o ile to ma jakiekolwiek znaczenie w tej sprawie). Samochod nie odpala nadal. Kreci normalnie i niby zaczyna odpalac i obroty wzrastaja do 100 czy 200 ale odrazu spadaja do zera i dalej kreci. I tak wkolko. Takze nadal jestem w punkcie wyjscia i bez koncepcji co to moze byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olmar Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > A czy z ta sytuacja ktora teraz jest moze miec cos wspolnego to ze niecale 3 miesiace temu okazalo > sie ze swiece zaplonowe ngk po przejechaniu na nich 5 tys km okazaly sie do wymiany ? Jedna > swieca nie miala wogole porcelanki a druga miala peknieta porcelanke a pozostale dwie > normalne. Czy moze poprostu przypadek ? Myslę, że chodzi o porcelanę na centralnej elektrodzie. Jeżeli pękła i została "zmielona" w cylindrze, to warto sprawdzić ciśnienie sprężania - mogło uszkodzić zawór lub gniazdo. Zwłaszcza, że pisałeś o pracy na 3 garach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Samochod wylozyl sie calkowicie. Nawet od kabli juz nie odpala. Niby cos tam lapie troche obrotow i szarpnie silnikiem jakby juz mial odpalic ale nie daje rady. Pojedzie do mechanika i niech robia z nim co chca. Dam znac za jakis czas co bylo przyczyna. Moze moj przypadek komus posluzy pomoca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loginek Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Mialem dac znac co i jak za jakis czas ale tak naprawde nadal nic konkretnego nie wiem. U mechanika mu sie poprawilo. Byl zalany ale zaczal normalnie odpalac. Instalacja lpg sprawdzona i tutaj wszystko dobrze. Swiece byly chyba troche okopcone dlatego tez zostaly sprawdzone kable ale nie ma zadnego przebicia czy cos. Teraz do wymiany prawdopodobnie czujnik polozenia walu pojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.