adamec1 Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 Witam. Wczoraj pojechałem sobie na imprezę zakładową tak ze 200km w jedną stronę. Na miejscu okazało się że z prawej lagi wywala mi olej. Rano jeszcze laga była suchutka Pytanie czy i co powinienem wymienić?? Uszczelniacz to wiem ale czy coś jeszcze?? Oczywiście wymieniamy w obydwu?? No i co z olejem? Nie gdy tego nie robiłem więc czy sam sobie poradzę? Wczoraj zrobiłem tak ze 400km z małym chaczykiem i mimo zapchanego nosa jestem Możecie wpisywać ilości wymienionych uszczelniaczy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > Możecie wpisywać ilości wymienionych uszczelniaczy > Pozdrawiam 6 Taka drobna podpowiedź: jak wymieniałem kiedyś w swoim Simsonie to "aby było lepiej" wlałem więcej oleju. Na pierwszej nierównej drodze wywaliło mi nadmiar otworami w górnych końcach, prosto na bak i nogawki spodni. Od tej pory wiem po co jest ustalona konkretna ilość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 1 olej koniecznie wymieniaj, bo w środku pewnie od wilgoci olej wygląda jak budyń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 Moze wcale nie musisz wymieniac. Przyczyna najczesciej jest brod czy kamyczek ktory przedostanie sie miedzy uszczelniacz a lage. Musisz wyjac oslone przeciwpylowa. I miedzy uszczelniacz a lage delikatnie wcisnac cienki listek szczelinomierza poruszac gora dol jednoczesnie objezdzajac uszczelniacz do okola. Jesli pomoze to wymiane masz z glowy, jesli nie to wymiana. Nic nie tracisz probujac. W 90% cieknacych lag pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach nie jest skomplikowaną i drogą czynnością. Ja bym się nie bawił w półśrodki, szczególnie że do wycieku już doszło i nie wiadomo jaka jest różnica poziomu oleju w lagach. Do autora. Zerknij do serwisówki ile oleum potrzeba, zaopatrz się w odpowiednią ilość (pewnie zostanie Ci prawie litr w bańce po wymianie ) i nowe uszczelniacze. Jak już będziesz miał, to zaznacz sobie punktami na półkach i lagach jak były zamontowane. Zrzucaj i działaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golec20 Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach nie jest skomplikowaną i drogą czynnością. > Ja bym się nie bawił w półśrodki, szczególnie że do wycieku już doszło i nie wiadomo jaka jest > różnica poziomu oleju w lagach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > 6 > Taka drobna podpowiedź: jak wymieniałem kiedyś w swoim Simsonie to "aby było lepiej" wlałem więcej > oleju. Na pierwszej nierównej drodze wywaliło mi nadmiar otworami w górnych końcach, prosto na > bak i nogawki spodni. Od tej pory wiem po co jest ustalona konkretna ilość No rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach nie jest skomplikowaną i drogą czynnością. > Ja bym się nie bawił w półśrodki, szczególnie że do wycieku już doszło i nie wiadomo jaka jest > różnica poziomu oleju w lagach. > Do autora. Zerknij do serwisówki ile oleum potrzeba, zaopatrz się w odpowiednią ilość (pewnie > zostanie Ci prawie litr w bańce po wymianie ) i nowe uszczelniacze. > Jak już będziesz miał, to zaznacz sobie punktami na półkach i lagach jak były zamontowane. > Zrzucaj i działaj Myślę że tak zrobię, znaczy na pewno tak zrobię szkoda tylko zę się to teraz zesrało nie mogło później . Prawie koniec sezonu i można jeszcze pośmigać a tu zonk. Nie bedę miał teraz czasu na wymianę tego no może za 2 tygodnie a bym jeszcze polatał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Pierwsza wymiana uszczelniaczy zajęła mi 3 godziny. Masz serwisówkę do całości motocykla >>link do manuala << rozdział chasis Trzeba zmajstrować sobie statyw, albo wyciosać klocek aby tak podeprzeć motocykl, aby przód był w górze. Moje uwagi: - nie wydłubywałem uszczelniacza tylko rozkręcałem teleskop aby rura wyjechała z goleni - w mojej serwisówce prócz ilości oleju jest podana odległość lustra od góry goleni - jak zmieniasz olej pogoglaj na forach tematycznych, czy nie wlać gęstszego oleju (np 10W na 15W sztywniejszy przód, lepiej na zakrętach i hamowaniu, gorzej na nierównościach i przy opadzie z wheele) - nowy uszczelniacz montujesz wbijając go na miejsce starym uszczelniaczem, nie pomylić góry z dołem. Do "działania siłą" na stary uszczelniacz wbijając nowy idealnie nadaje się rurka kanalizacji wewnetrznej fi 50 nałożona na rurę teleskopu i młoteczkiem ją - polecam uszczelniacze ariete (w zestawie smarowidło uszczelniające kładzione na pracującą część) - koszt operacji to ok 45 zł uszczelniacze, 45 zł olej i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Pierwsza wymiana uszczelniaczy zajęła mi 3 godziny. > Masz serwisówkę do całości motocykla > >>link do manuala Dzięki za porady. Manuala mam od poprzedniego właściciela Będę sam wymieniał a nigdy nic większego nie dłubałem przy motocyklach ale myślę że dam sobie radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Na 5 - stopniową skalę trudności w/g Haynes'a ta robota jest określana na 3 - fairly difficult (for competent DIY mechanic) Dasz radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Na 5 - stopniową skalę trudności w/g Haynes'a ta robota jest określana na 3 - fairly difficult (for > competent DIY mechanic) > Dasz radę Może zrobię fotorelację tylko kiedy ja się za to wezmę czasu mam jak na lekarstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Trzeba zmajstrować sobie statyw, albo wyciosać klocek aby tak podeprzeć motocykl, aby przód był w górze. Ja w takim przypadku posiłkuję się lewarkiem samochodowym trapezowym, podstawianym pod silnik. Z tym, że ja mam łatwiej z uwagi na centralną podstawkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Witam. Wczoraj pojechałem sobie na imprezę zakładową tak ze 200km w jedną stronę. Na miejscu > okazało się że z prawej lagi wywala mi olej. Rano jeszcze laga była suchutka > Pytanie czy i co powinienem wymienić?? > Uszczelniacz to wiem ale czy coś jeszcze?? Oczywiście wymieniamy w obydwu?? No i co z olejem? Nie > gdy tego nie robiłem więc czy sam sobie poradzę? > Wczoraj zrobiłem tak ze 400km z małym chaczykiem i mimo zapchanego nosa jestem > Możecie wpisywać ilości wymienionych uszczelniaczy > Pozdrawiam czasem pomaga objechanie szczelinomierzem dookoła lagi oczywiście wcześniej wciskajac szczelinomierz między lage a uszczelniacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > czasem pomaga objechanie szczelinomierzem dookoła lagi oczywiście wcześniej wciskajac > szczelinomierz między lage a uszczelniacz powiedzmy 20 wymienionych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > czasem pomaga objechanie szczelinomierzem dookoła lagi oczywiście wcześniej wciskajac > szczelinomierz między lage a uszczelniacz Nie pisz takich herezji. Napisalem to 5 postow wyzej i wola wymieniac dobre na nowe z powodu paprocha pod uszczelniaczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > Nie pisz takich herezji. Napisalem to 5 postow wyzej i wola wymieniac dobre na nowe z powodu > paprocha pod uszczelniaczem a to przepraszam nie czytałem wszystkiego skoro chcą niech wymieniają i niech sie cieszą że nie latają endurakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.