boossu Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Witam szanowne grono Mojej bardzo podoba się Alfa GT ( nota bene z wyglądu zewnętrznego mi też ). Przyszła więc myśl, żeby kupić takie auto dla niej do jazdy. Jako, że przebieg takiego auta oscylowałby w granicach 5-7kkm rocznie, a 90% trasy to miasto-pod uwagę brałbym ewentualnie tylko silniki benzynowe. I tu pytanie do szanownych kącikowiczów: który z oferowanych silników benzynowych byłby najlepszy do tego celu? Trochę czytałem o 1.8TS i 2.0JTS, które nie mają zbyt pochlebnych opinii ( a może to kwestia odpowiedniego podejścia?) a uważam, że 3.2 to dla niej trochę za dużo jakie wady? który wybrać? dlaczego? czekam na odpowiedzi z uzasadnieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > Witam szanowne grono > Mojej bardzo podoba się Alfa GT ( nota bene z wyglądu zewnętrznego mi też ). Przyszła więc myśl, > żeby kupić takie auto dla niej do jazdy. Jako, że przebieg takiego auta oscylowałby w > granicach 5-7kkm rocznie, a 90% trasy to miasto-pod uwagę brałbym ewentualnie tylko silniki > benzynowe. > I tu pytanie do szanownych kącikowiczów: który z oferowanych silników benzynowych byłby najlepszy > do tego celu? > Trochę czytałem o 1.8TS i 2.0JTS, które nie mają zbyt pochlebnych opinii > ( a może to kwestia odpowiedniego podejścia?) a uważam, że 3.2 to dla niej trochę za dużo > jakie wady? który wybrać? dlaczego? czekam na odpowiedzi z uzasadnieniem Weź 3.2 i będziesz sam nią jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > Trochę czytałem o 1.8TS i 2.0JTS, które nie mają zbyt pochlebnych opinii 2.0JTS jest świetny jak działa. Fajnie przyspiesza, ma przyjemny dźwięk i w miarę niedużo pali. Problem jest w tym że trafienie na sprawny egzemplarz to istna loteria. Albo brak krzywek na wałkach, zapieczone wtryskiwacze lub zużyte panewki to sa bolączki tego silnika. Do tego oleju żre całkiem niemało. Jak nie chcesz 3,2 to kupuj JTD. Inaczej daruj sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 12 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > 2.0JTS jest świetny jak działa. Fajnie przyspiesza, ma przyjemny dźwięk i w miarę niedużo pali. > Problem jest w tym że trafienie na sprawny egzemplarz to istna loteria. Albo brak krzywek na > wałkach, zapieczone wtryskiwacze lub zużyte panewki to sa bolączki tego silnika. Do tego oleju > żre całkiem niemało. Jak nie chcesz 3,2 to kupuj JTD. Inaczej daruj sobie. wszystkie usterki są wynikiem niedbałości użytkowników, czy są wynikiem zużycia przez zastosowanie nieodpowiednich materiałów? czy "zdrowy" silnik 2.0 z czasem zrobi się trupem? boję się , że przy przebiegach 5-10km JTD to proszenie się o kłopoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 12 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > Weź 3.2 i będziesz sam nią jeździł sęk w tym, że ja już mam swoje dwie "zabawki", i póki co trzeciej nie potrzebuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Ja miałem 1.8 TS, co prawda w 156tce. Ale silnik sprawowal sie bez zarzutu z lpg zrobilem nim ok 60kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 > Witam szanowne grono > Mojej bardzo podoba się Alfa GT ( nota bene z wyglądu zewnętrznego mi też ). Przyszła więc myśl, > żeby kupić takie auto dla niej do jazdy. Jako, że przebieg takiego auta oscylowałby w > granicach 5-7kkm rocznie, a 90% trasy to miasto-pod uwagę brałbym ewentualnie tylko silniki > benzynowe. > I tu pytanie do szanownych kącikowiczów: który z oferowanych silników benzynowych byłby najlepszy > do tego celu? > Trochę czytałem o 1.8TS i 2.0JTS, które nie mają zbyt pochlebnych opinii > ( a może to kwestia odpowiedniego podejścia?) a uważam, że 3.2 to dla niej trochę za dużo > jakie wady? który wybrać? dlaczego? czekam na odpowiedzi z uzasadnieniem Czy Twoja Pani jeździła już GT? Ja też chciałem żonie kupić GT ale po jeździe próbnej zrezygnowałem, niestety auto za mało komfortowe, a myslę że dla kobiety jest to dosyć ważne. Ja w każdym razie wyleczyłem się z tego auta i kupiłem 147. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 > wszystkie usterki są wynikiem niedbałości użytkowników, czy są wynikiem zużycia przez zastosowanie > nieodpowiednich materiałów? czy "zdrowy" silnik 2.0 z czasem zrobi się trupem? > boję się , że przy przebiegach 5-10km JTD to proszenie się o kłopoty Jak kupisz zdrowy to pojeździsz. Tylko jak sprawdzisz czy jest zdrowy bez otwierania chociażby pokrywy zaworów i oceny stanu krzywek co daje pierwszy obraz tego co się dzieje ze smarowaniem w tym silniku. Do tego cena zakupu używki nie gwarantuje niczego, możesz kupić najdroższy i odrzuci Ci korbę po 200km a najtańszy po otwarciu okaże się igłą. Mówię to z doświadczenia z tymi silnikami bo kilka ogarniałem znajomym. Z plusów jest to że jak pojeździłem zdrowiutkim 2.0JTS w budzie 156FL z przebiegiem 80k km to banan mi nie schodził z twarzy. Właściciel po przesiadce z 1.9JTD 16V M-Jet sam stwierdził że diesel nie przyspiesza i nadaje się do traktora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 1.8 mniej awaryjne niz 2.0 3.2 to juz inne koszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 > Czy Twoja Pani jeździła już GT? Ja też chciałem żonie kupić GT ale po jeździe próbnej > zrezygnowałem, niestety auto za mało komfortowe, a myslę że dla kobiety jest to dosyć ważne. > Ja w każdym razie wyleczyłem się z tego auta i kupiłem 147. nie wiem jaki komfort wymagany jest na odcinkach 6-15km a tak bardziej poważnie, teraz jeździ obniżonym fiatem stilo 3D na 17", a wcześniej wszystkimi moimi autami, które każde było obniżone bardzo, lub jeszcze bardziej także u mojej żony kryterium jest tylko i wyłącznie "wygląd zewnętrzny i wewnętrzny" ja biorę pod uwagę do tego awaryjność i koszt ew. napraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 > 1.8 mniej awaryjne niz 2.0 a ogólnie TS może być mniej awaryjny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 > a ogólnie TS może być mniej awaryjny? mniej w skali zarezerwowanej tylko dla TS'ow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 > a ogólnie TS może być mniej awaryjny? Może. 1,6 nie sprawiają większych problemów niż inne 16 zaworowe silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 > nie wiem jaki komfort wymagany jest na odcinkach 6-15km > a tak bardziej poważnie, teraz jeździ obniżonym fiatem stilo 3D na 17", a wcześniej wszystkimi > moimi autami, które każde było obniżone bardzo, lub jeszcze bardziej także u mojej żony > kryterium jest tylko i wyłącznie "wygląd zewnętrzny i wewnętrzny" ja biorę pod uwagę do tego > awaryjność i koszt ew. napraw Spoko, chciałem tylko doradzić. Chodzi mi o to że porównywałem stary samochód którym jeździła żona Alfa 156 SW 2.5V6 warty 6 tys zł do Alfy GT wartej 20 tys zł i tym drugim najzwyczajniej w swiecie gorzej sie jezdzilo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Może. 1,6 nie sprawiają większych problemów niż inne 16 zaworowe silniki. ale w gamie silników GT nie ma 1.6, a o takim modelu tu mowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Kup 1.8 TS i będziesz Pan zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Kup 1.8 TS i będziesz Pan zadowolony. x2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > x2 a te wszystkie złe opinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Kup 1.8 TS i będziesz Pan zadowolony. a z rzekomą awaryjnością jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > a z rzekomą awaryjnością jak? Zrobiłem ponad 60kkm w silniku wymienilem: swiece,przewody,uszczelke pokrywy zaworow,wariator, przepływomierz. A i zalożylem do niego gaz, srednie spalanie 12,5l. Mniej nie chciała spalac. No i nie raz zdarzylo sie krecic nią do odciecia, bo te auto poprostu lubilo to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > a z rzekomą awaryjnością jak? Awaryjnosc na pewno mniejsza niz JTSa, a jesli chodzi o koszty eksploatacji na pewno beda mniejsze niz V-ki. Ten silnik w GT powinien mniej palic niz w 156 z poczatku produkcji, gdyz ma juz sonde za katalizatorem i elektroniczny pedal przepustnicy . Slynna panewka to raczej problem 2.0, wariator poprawili juz w 147. Ogolnie chodza opinie ze 1.8 to najlepszy wybor z TSow w relacji pomiedzy awaryjnoscia a ekonomia. No i 1.8 nie ma walkow wyrownowazajacych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.