Skocz do zawartości

Blokada wyłaczenia swiateł mijania w Chevrolet


chocba

Rekomendowane odpowiedzi

Oto treść pisma, jesli jesteście gotowi przylaczyc sie do tej akcji to kopiować je i wysyłać na wskazany adres:

Departament Ochrony Interesów Konsumentów

Dyrektor Departamentu

Monika Stec-Nowak

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

plac Powstańców Warszawy 1

00-950 Warszawa

ZAWIADOMIENIE

Składam zawiadomienie dotyczące podejrzenia stosowania praktyk ograniczających konkurencje – podstawa prawna art.86 ustawy z dnia 16 luty 2007r o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 50 poz 331 ze zmianami)

Podmiot oskarżony: Chevrolet Poland Sp. z o.o., Budynek Taurus, III p., ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa, Polska

Uzasadnienie: Podmiot wskazany w latach 2011-2014 wprowadził na rynek pojazdy, w których według opinii podmiotu zaistniał obowiązek automatycznego załączenia świateł, zgodnie do przepisów nakazujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jeżdżenie na światłach 24 godziny na dobę. Klienci nabywający te pojazdy nie byli informowani o tej funkcji, a nawet w latach 2011-2013 w ofercie podawana była opcja dodatkowa automatycznego załączania świateł, która ze względu na powyższą nigdy nie działała. O tych niezrozumiałych dla użytkownika działaniach podmiot był informowany wielokrotnie a ten zakrywał się przepisami prawnymi i technicznym brakiem możliwości wykonania takiej czynności.

W innych krajach ten sam pojazd z tym samym świadectwem homologacji takowej blokady nie posiadał i wszystkie funkcje były wykonywane zgodnie z opisem w instrukcji obsługi i ofercie przedstawianej w salonie.

Innym faktem jest to ze inne serwisy w krajach ościennych, tą blokadę zdejmowały, co było zaprzeczeniem informacji o braku możliwości technicznych do wykonania takiej czynności. W miedzy czasie okazało się ze podmiot na podstawie tego samego wzorca homologowanego wprowadzał na nasz rynek bez uznawanej przez niego konieczności blokowania funkcji załączania świateł, kilkanaście pojazdów sprzedawanych jako nowe poprzez tą samą sieć dealerską.

W wyniku konsultacji z urzędami odpowiedzialnymi za wykonywanie homologacji w naszym kraju, stwierdzono ze w regulacjach prawnych nie ma żadnego przepisu pozwalającego na odmawianie przez podmiot wyłączenia tej funkcji. Nawet Instytut Transportu Samochodowego wskazał w Regulaminie 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej, na które wciąż powoływał się podmiot, wskazano przez ITS, ze wciąż obowiązującym jest punkt 6.2.7. Polaczenia elektryczne, który podaje informacje, „światła mijania mogą być wyłączane i włączane automatycznie. Niemniej jednak, zawsze musi być zapewniona możliwość ich ręcznego włączenia i wyłączenia” Czego większość pojazdów sprzedanych przez podmiot nie spełnia. Tym samym staje się zasadne podejrzenie że homologacja wystawiona dla Polski na pojazdy marki Chevrolet jest wystawiona błędnie.

Działanie takie wskazuje na nie jednolite traktowanie klientów na terenie rynku europejskiego, blokuje się dostęp do technik oświetlenia pojazdu mające na celu zmniejszenie emisji spalin jakie są dostępne na rynku z powodu, ze ich użycie możliwe jest tylko bez użycia włączonych świateł mijania – które mamy zablokowane w pozycji gotowej do jazdy. Powoduje to zwiększenie kosztów eksploatacji pojazdu z powodu zwiększonego poboru prądu. Ponadto informacje podawane przez podmiot mijają się z prawdą, gdyż blokowanie możliwości wyłączenia tych świateł jest tylko z przyczyny podmiotu, a nie braku możliwości technicznych z strony producenta pojazdu. Niestety kody umożliwiające taka czynność są tylko w władaniu przez producenta pojazdu jakim jest General Motors, którego Chevrolet Polska jest przedstawicielem w naszym kraju.

Proszę o interwencję w tym temacie. Do tej pory sprawa była skierowana do Powiatowego Rzecznika Konsumenta (przy Starosto Powiatowe Będzin), który po rozpoznaniu starał się najpierw rozwiązać problem przez interwencję u podmiotu. Po negatywnej odpowiedzi (prawnik reprezentujący CP mijał się z prawdą w kilku punktach) próbował zainteresować problemem bezpośrednio UOKiK, niestety bezskutecznie. Rzecznik określił, że jego kompetencje w tym momencie są ograniczone i że jedynym krokiem jest pozew sądowy lub jeżeli sprawa dotyczy większej grupy klientów podjęcie zgłoszenia do Prezesa UOKiK

Z poważaniem

Jesli widzicie jakies bledy, lub chcecie cos dac to prosze o komentarze. Ja jutro drukuje i wysyłam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poważnie komuś się chce pisać i ganiać po urzędach z takimi pierdołami ??

> Ja tam się cieszę że nie muszę pamiętać o włączaniu świateł i niechcącym ich wyłączeniu

Takich jak ty jest 80% uzytkowników, ale jest 20% ktory lubi wydac kase na ladne DRL i zalozyć je sobie. Niestety jest ta funkcja blokowana przez importera z im znanych tylko przyczyn. A pojscie na poczte i wysłanie pisma za 5 zł nie jest jakim fizycznym wysiłkiem.

Tak jak w zyciu jedni lubia blondynki, drudzy szatynki, a inni kobiety z brodą i kazdy chce miec jasny dostep do swojej opcji. waytogo.gif

Po drugie odblowanie tej funkcji z czujnikiem deszczu pozwala ci na korzystanie z wszystkich funkcji tego czujnika wraz czujnikiem zmierzchu:

- na przyklad podczas deszczu wycieraczki same zalaczaja swiatla mijania, a jak przestaja dzialac, to znowu wylaczaja sie swiatła jesli na zewnatrz juz jest slonce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poważnie komuś się chce pisać i ganiać po urzędach z takimi pierdołami ??

> Ja tam się cieszę że nie muszę pamiętać o włączaniu świateł i niechcącym ich wyłączeniu

To tak jak ja smile.gif

Za to wkurza mnie automatycznie załączająca się klima przy nawiewie na przednią szybę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już wiem dlaczego GM postanowił wycofać markę z Europy. Gratulacje etac, pogoniłeś ich swoją zajadłością do świateł DRL i przez to, że wytknąłeś im nacinanie klientów w butelkę oni wolą się wycofać. To teraz ja ciebie pozwę, bo odebrałeś mi możliwość przedłużenia lojalności wobec marki (czyt. chciałem wymienić na nowego Chevroleta) i zażądam odszkodowania za utratę tejże możliwości + straty moralne, bo każą mi jeździć łoplem.

Twoje pismo jest warte tyle co postulat odblokowujący sprzedaż dopalaczy w Polsce. Nikt się tym na poważnie nie zajmie, bo jak każdy będzie miał możliwość wyłączenia świateł w celu zamontowania DRL, to jest szansa na masowe wyłączanie świateł dziennych a to jest sprzeczne z przytoczoną przez ciebie dyrektywą UE. Lepiej się nie wychylaj z takimi poglądami bo w tym kraju za batonika wartego 99gr zamykają w więzieniu, więc co mogą zrobić komuś kto chce dokonać przewrotu na polskich drogach?? Malownicza dzielnica w Krakowie i apartament bez klamek z szykownym białym garniturem bez rękawów czeka clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja już wiem dlaczego GM postanowił wycofać markę z Europy. Gratulacje etac, pogoniłeś ich swoją

> zajadłością do świateł DRL i przez to, że wytknąłeś im nacinanie klientów w butelkę oni wolą

> się wycofać. To teraz ja ciebie pozwę, bo odebrałeś mi możliwość przedłużenia lojalności wobec

> marki (czyt. chciałem wymienić na nowego Chevroleta) i zażądam odszkodowania za utratę tejże

> możliwości + straty moralne, bo każą mi jeździć łoplem.

> Twoje pismo jest warte tyle co postulat odblokowujący sprzedaż dopalaczy w Polsce. Nikt się tym na

> poważnie nie zajmie, bo jak każdy będzie miał możliwość wyłączenia świateł w celu zamontowania

> DRL, to jest szansa na masowe wyłączanie świateł dziennych a to jest sprzeczne z przytoczoną

> przez ciebie dyrektywą UE. Lepiej się nie wychylaj z takimi poglądami bo w tym kraju za

> batonika wartego 99gr zamykają w więzieniu, więc co mogą zrobić komuś kto chce dokonać

> przewrotu na polskich drogach?? Malownicza dzielnica w Krakowie i apartament bez klamek z

> szykownym białym garniturem bez rękawów czeka

Poczytaj raz jeszcze ten list i poczytaj dyrektywę, a potem pozywaj mnie jak masz dowody w związku z odejściem Chevroleta. rotfl.gif

Martw się lepiej o swój samochód, bo jak masz T250, to zamontowany moduł załączania się świateł mijania jako pseudo do jazdy dziennej powoduje przegrzanie się instalacji powodujących zapalenie się pojazdu,do czego europejska centrala się nie przyznaje, bo w Europie problem związany jest z tylko z Polska i krajami skandynawskimi, gdzie sprzedaż była nikła tego pojazdu.

http://www.autoblog.com/2014/05/21/gm-recall-218000-chevy-aveo-models-fire/

Sprawdziłem, na pewno ten sam układ jest montowany na US jak i na EU dostarczany przez tego samego producenta.

Wiec nadal uważasz, ze wyłączenie i przejście na samodzielny układ DRL na ledach nie jest lepszy?

Ponadto przyjmuje twój komentarz jako ciekawy, ale zaliczam go do tego samego działu jak komentarz kolegi elephant. Należycie do tych 80% użytkowników, którzy nie zwracają uwagi na takie rzeczy uwagi i uważają ze zmiany w tym układzie nie maja sensu i potrzeby w grzebaniu w instalacje, ale wciąż jest pozostała cześć użytkowników, którzy chcą mieć pełny dostęp do modyfikacji i wiedzy dlaczego pewne działania nie są im dostępne nawet jeśli są zgodne z litera prawa. Część z nich zapłaciła za pewne funkcje, ale ich nie dostała, bo się okazało ze ktoś ma inna wizje podejścia do prawa, co często można spotkać w naszych Urzędach Skarbowych, gdzie nawet wyroki sądowe nie są przez nich respektowane.

Nawet na "twoim" forum są dyskusje na temat zakładania DRL w nowych aveo, cruze i spark, gdzie ludzie są blokowani przez system, gdyż nie da sie wyłączyć świateł, z powodu jakieś dziwnej wizji Chevrolet Poland.

Więc jeśli nie uznajesz tego pisma za wartościowe, to zostaw je, skomentuj, ale nie wstawiaj w komentarz elementów jakie wynikają z miłości do mnie i klubu z jakim mnie tylko kojarzysz.

Także raz jeszcze dzięki za komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twoje pismo jest warte tyle co postulat odblokowujący sprzedaż dopalaczy w Polsce. Nikt się tym na

> poważnie nie zajmie, bo jak każdy będzie miał możliwość wyłączenia świateł w celu zamontowania

> DRL, to jest szansa na masowe wyłączanie świateł dziennych a to jest sprzeczne z przytoczoną

> przez ciebie dyrektywą UE.

Wykaż proszę tę sprzeczność. Co rozumiesz przez masowe wyłączanie świateł dziennych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowie swoje pytanie. Czy nie prosciej jest poproscic o soft kolegow z forum z innego kraju? Pogdac z elektrykiem w ASO dac 200zl i zapomniec o problemie? Dodatkowo czy taki soft Opla na laptopie tego nie zalatwi? Czytalem ostatnio forum Skody i Seata tam cuda ludzie robia za pomoca laptopa, dogrywaja funkcje etc. Chevrolet mniej popularny ale nie wierze, ze sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponowie swoje pytanie. Czy nie prosciej jest poproscic o soft kolegow z forum z innego kraju?

> Pogdac z elektrykiem w ASO dac 200zl i zapomniec o problemie? Dodatkowo czy taki soft Opla na

> laptopie tego nie zalatwi? Czytalem ostatnio forum Skody i Seata tam cuda ludzie robia za

> pomoca laptopa, dogrywaja funkcje etc. Chevrolet mniej popularny ale nie wierze, ze sie nie

> da.

Pomysl fajny, ale w Oplu jest inaczej. Wszystko dziala na kodach VCI, ktore są generowane przez ich system na podstawie kodu VIN i funkcji jaka ma być uruchomiona i jest generowany poza ASO, bo kolegów w ASO mam juz natyle sprawnych ze poznalem ze taka funkcje da sie zrobić, bo jeszcze rok temu kazdy mowil i pisal ze nie ma technicznego sposobu na wyłaczenie tego.

Teraz niestety ktos zalapal ze ida kody VCI, bez nadzoru wiec zablokowali ich udzielanie, a osoba odpowiedzialna odpisuje ze kody dla zmiany tej w funkcji w naszym kraju są niedostepne z powodu regulacji prawnych. I ja wraz z pewna grupa zainteresowanych chcemy poznac te regulacje, lub nakazac ich odblokowanie, gdyz powinny byc tak samo dostepne jak kody dla monatzu tempomatu, halogenów przod, zmiany radia z 2 głosnikami na z 6 glosnikami itp itd. I nikt nie mowi ze chcemy to za darmo.

Istnieje pewnie szansa wgrania odpowiedniego softu poprzez wgranie bezposrednio w eeprom ukladu modułu BCM, ktory jest dostepny juz na chinskich allegro, ale kto to zrobi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytaj raz jeszcze ten list i poczytaj dyrektywę, a potem pozywaj mnie jak masz dowody w związku

> z odejściem Chevroleta.

> Martw się lepiej o swój samochód, bo jak masz T250, to zamontowany moduł załączania się świateł

> mijania jako pseudo do jazdy dziennej powoduje przegrzanie się instalacji powodujących

> zapalenie się pojazdu,do czego europejska centrala się nie przyznaje, bo w Europie problem

> związany jest z tylko z Polska i krajami skandynawskimi, gdzie sprzedaż była nikła tego

> pojazdu.

> http://www.autoblog.com/2014/05/21/gm-recall-218000-chevy-aveo-models-fire/

Mam T200 a nie T250 :-D i przez 8 lat i 140 000km nic się nie zapaliło a bywały trasy po 16-20h.

> Sprawdziłem, na pewno ten sam układ jest montowany na US jak i na EU dostarczany przez tego samego

> producenta.

> Wiec nadal uważasz, ze wyłączenie i przejście na samodzielny układ DRL na ledach nie jest lepszy?

Lepszy nie lepszy, tylko po co? Jeśli masz już fabrycznie ustawione światła dzienne w lampach mijania to po co wciskać gdzieś w zderzak DRL?

> Ponadto przyjmuje twój komentarz jako ciekawy, ale zaliczam go do tego samego działu jak komentarz

> kolegi elephant. Należycie do tych 80% użytkowników, którzy nie zwracają uwagi na takie rzeczy

> uwagi i uważają ze zmiany w tym układzie nie maja sensu i potrzeby w grzebaniu w instalacje,

> ale wciąż jest pozostała cześć użytkowników, którzy chcą mieć pełny dostęp do modyfikacji i

> wiedzy dlaczego pewne działania nie są im dostępne nawet jeśli są zgodne z litera prawa. Część

> z nich zapłaciła za pewne funkcje, ale ich nie dostała, bo się okazało ze ktoś ma inna wizje

> podejścia do prawa, co często można spotkać w naszych Urzędach Skarbowych, gdzie nawet wyroki

> sądowe nie są przez nich respektowane.

Może i zaliczam się do 80% wg Twojej statystyki, tylko to nic nie wnosi, bo może po prostu gra jest niewarta świeczki? Sam się swego czasu zastanawiałem nad DRL w swoim aucie, tylko gdzie je zainstalować? Wciskać je na siłę w zderzak tylko po to aby je mieć jest bez sensu a dziury na halogeny wolę pozostawić na montaż... halogenów :-)

> Nawet na "twoim" forum są dyskusje na temat zakładania DRL w nowych aveo, cruze i spark, gdzie

> ludzie są blokowani przez system, gdyż nie da sie wyłączyć świateł, z powodu jakieś dziwnej

> wizji Chevrolet Poland.

Jakoś nikt na "moim" forum nie wpadł na pomysł pozywania firmy Chevrolet.

> Więc jeśli nie uznajesz tego pisma za wartościowe, to zostaw je, skomentuj, ale nie wstawiaj w

> komentarz elementów jakie wynikają z miłości do mnie i klubu z jakim mnie tylko kojarzysz.

> Także raz jeszcze dzięki za komentarz.

Twoje pismo ma taką samą moc jak ostatnio popularne "pytanie/odpowiedź": Co zrobisz? Nic nie zrobisz. 1. Nie wygrasz z korporacją, 2. Chevrolet się wycofuje z rynku, więc wojenka straci po części sens.

Chyba na wszystko odpowiedziałem :-p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykaż proszę tę sprzeczność. Co rozumiesz przez masowe wyłączanie świateł dziennych?

Jeśli jest dyrektywa unijna (czy też inna) nakazująca montować w nowych samochodach moduł świateł dziennych, to jakikolwiek wyrok sądu podważający tą zasadność może przywrócić sytuację do stanu poprzedniego, czyli możliwości wyłączenia świateł w trakcie jazdy. To może (ale nie musi) prowadzić np. do częstego zapominania przez kierowców włączania tychże świateł. To jest oczywiście domysł ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepszy nie lepszy, tylko po co? Jeśli masz już fabrycznie ustawione światła dzienne w lampach

Może dlatego, aby nie niszczyć tworzywa z którego są wykonane klosze lamp oraz odbłyśników? Aby po 100-150kkm nie trzeba było regenereować/wymieniać kloszy i odbłyśników. Albo aby nie trzeba było za często wymieniać żarówek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twoje pismo ma taką samą moc jak ostatnio popularne "pytanie/odpowiedź": Co zrobisz? Nic nie

> zrobisz. 1. Nie wygrasz z korporacją, 2. Chevrolet się wycofuje z rynku, więc wojenka straci

> po części sens.

Tylko ze dzieki takim pismom i wezwaniu z Kancelarii Prawnej, mam nowy samochód wolny od podstawowej wady Cruze, jakim były stuki zawieszenia.

Po drugie Regulamin 48 w zakresie uzywania i obowiazkowego montazu swiateł do jazdy dziennej obowiązują od 02/2011 w wszystkich krajach EU, a w przypadku Chevroleta Cruze, Aveo, są kraje gdzie funkcja ta nie jest blokowana - DLACZEGO?

Ponadto światła mijania, zgodnie z homologacja maja tylko funkcje swiatel mijania i drogowych, nie maja homologacji RL, wiec nie są to swiatła do jazdy dziennej i nie podlegaja tym regulacjom jak widac to w innych krajach, gdzie Cruze i Aveo jako pojazdy homologowane przed 02.2011 nie musza ich miec nawet jako model po liftingu.

Takze chevy_power wyłacz emocje, bo majac pojazd sprzed 2011 roku, akcja nie jest przypisana dla ciebie, a twoje komentarze sa tylko emocjonalne i zwiazane z moja osobą.

Twoje slowa walki z goliatami, powiedz wszystkim ktorzy zglaszaja się do takich programów jak TURBO KAMERA i wygrywaja swoje sprawy ciagnace sie w samotności od lat lub miesięcy, a po interwencji mediów zamykaja się szybciej i skuteczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jest dyrektywa unijna (czy też inna) nakazująca montować w nowych samochodach moduł świateł

> dziennych, to jakikolwiek wyrok sądu podważający tą zasadność może przywrócić sytuację do

> stanu poprzedniego, czyli możliwości wyłączenia świateł w trakcie jazdy. To może (ale nie

> musi) prowadzić np. do częstego zapominania przez kierowców włączania tychże świateł. To jest

> oczywiście domysł ;-)

coraz bardziej jestem przekonany że nie znasz tematu i nie wiesz o czym piszesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jest dyrektywa unijna (czy też inna) nakazująca montować w nowych samochodach moduł świateł

> dziennych,

Automatycznie zapalające się światła mijania takie jakie się świecą w chevroletach to nie są światła dzienne jakie są określone w regulaminie nr 48 EKGONZ.

> to jakikolwiek wyrok sądu podważający tą zasadność może przywrócić sytuację do

> stanu poprzedniego, czyli możliwości wyłączenia świateł w trakcie jazdy. To może (ale nie

> musi) prowadzić np. do częstego zapominania przez kierowców włączania tychże świateł. To jest

> oczywiście domysł ;-)

No widzisz chevy_power, tematu nie czujesz, nie znasz przepisów i raczej nie przeczytałeś ze zrozumieniem tego co w piśmie zawarł etac_owiec. Może i tobie jest obojętne że ktoś idzie do więzienia za batonik 99gr i wolisz się nie wychylać. Nie wszystkim jest obojętne i niektórym się chce walczyć o swoje, o sens i o likwidację głupot i absurdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomysl fajny, ale w Oplu jest inaczej. Wszystko dziala na kodach VCI, ktore są generowane przez ich

O masz oslabiony.gif Trzeba czekac az ktos to obejdzie.

> Istnieje pewnie szansa wgrania odpowiedniego softu poprzez wgranie bezposrednio w eeprom ukladu

> modułu BCM, ktory jest dostepny juz na chinskich allegro, ale kto to zrobi?

To jest opcja warta zainteresowania wtedy masz wszystko co trzeba. Ogarniety elektronik to zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.