Skocz do zawartości

kupno pandy


rexio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do kupienia Pandy II

Myślałem o benzynie + gaz, lecz zaczęła mnie też zastanawiać wersja z dieslem.

Jak wygląda spalanie diesla?

Czy jest to z turbawką czy jak.

Obecnie mam palio 1,2 i znam ten silnik, lecz zaczynam mieć dosyć problemów z gazem?

Czy diesel jest w miarę bezawaryjny? Na co zwracać uwagę podczas poszukiwań auta? Roczniki, zawieszenie, skrzynie biegów, wyposażenie?

Dziennie mam do pokonania trasę 25 km w jedną stronę. Diesel będzie lepszy w pandzie czy jednak gazolina?

Nigdy nie miałem diesla i nawet nie wiem z czym to się je.

Na auto przewiduję do 10.000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy jaki gaz i na czym ci zależy kupując pande. Ja kupiłem żeby tanio jeździć czyli LPG, diesel

> zawsze troche drożej wychodzi ale masz troszkę mocy więcej.

obecnie mam palio z omegasem landi renzo

Mam dosyć tej instalki. w pandzie jednak jest mały bagażnik więc szkoda miejsca na butle z gazem. Mogłbym diesla do garażu ew wstawić. Doliczając koszt benzyny na rozruch, koszt przeglądów, montażu instalacji poważniej zastanawiam się nad dieslem.

Jakie jest spalanie lpg w takiej pandzie? Pewnie z 7l będzie?

Diesla ile weźmie?

Na coś szczególnego zwracać uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obecnie mam palio z omegasem landi renzo

> Mam dosyć tej instalki. w pandzie jednak jest mały bagażnik więc szkoda miejsca na butle z gazem.

> Mogłbym diesla do garażu ew wstawić. Doliczając koszt benzyny na rozruch, koszt przeglądów,

> montażu instalacji poważniej zastanawiam się nad dieslem.

> Jakie jest spalanie lpg w takiej pandzie? Pewnie z 7l będzie?

> Diesla ile weźmie?

> Na coś szczególnego zwracać uwagę?

Ja mam gaz od ponad roku w 1.2. Spalanie masz tutaj: motostat

Jestem bardzo zadowolony, do tej pory ~30kkm przejechane - stag4, wtryski o ile dobrze pamiętam ACW01, reduktor tomsetto.

Ze spalaniem, to zależy gdzie się jeździ, ogólnie na trasie do 100km/h da się zejść sporo poniżej 7l. Jak jeżdżę tylko do pracy (15km w jedną stronę) to w 7,5 się mieści. Autostrada i but.gif to tak do 10 swiety.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zależy kto na co trafi. Ja z gazem od samego początku walczę. Trafiłem na gaziarzy papraków. No fakt porównując do kosztu 100km na benzynie to masakra. Ale dodając koszt montażu instalacji, wyższy koszt przeglądów, częstsze wymiany świec i kabli WN, filtrów gazowych i benzyny na odpalenie wychodzi podobnie jak diesel. No nie miałem nigdy diesla, zawsze wzbraniałem się przed nim, ale teraz poważniej o tym myślę z tym że w rodzinie będą teraz 2 samochody. Jest tutaj ktoś kto ma diesla w pandzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za dyche dobrego diesla nie kupisz

1.3 kreca spokojnie ponad 200 tysiecy na fabrycznym osprzecie, sprzegle itp

na trasie bez problemow spala 4 litry z kawałkiem

1.1 w gazie srednio 9 lpg na 2 generacji spali, ale zapalasz na benzynie, pstryk i juz gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za dyche dobrego diesla nie kupisz

> 1.3 kreca spokojnie ponad 200 tysiecy na fabrycznym osprzecie, sprzegle itp

A co w takim dieslu się psuje? Jest turbina z tego co się już zorientowałem. Trzeba o nią jakoś specjalnie dbać?

Jak silnik na łańcuchu to chyba lepiej niż pasek. Jest to kolizyjny silnik czy jak? Na co przy nim zwracać uwagę, podczas kupna i użytkowania?

elektronika silnika, wtryski, pompa paliwa czy co tam jest.

Chciałbym małe i oszczędne auto. Auto na gaz już sobie odpuszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co w takim dieslu się psuje? Jest turbina z tego co się już zorientowałem. Trzeba o nią jakoś

> specjalnie dbać?

> Jak silnik na łańcuchu to chyba lepiej niż pasek. Jest to kolizyjny silnik czy jak? Na co przy nim

> zwracać uwagę, podczas kupna i użytkowania?

> elektronika silnika, wtryski, pompa paliwa czy co tam jest.

> Chciałbym małe i oszczędne auto. Auto na gaz już sobie odpuszczam.

MJ ma jedną wadę- łańcuch rozrządu a w szczególne napinacz który jest napinany przy pomocy oleju silnikowego. Musisz pilnować stanu oleju aby był max.

w innym przypadku może przeskoczyć i wtedy.... czacha.gif

Na marginesie - w założonym budżecie znalezienie niezajeżdżonego diesla będzie bardzo trudne.

wszystkie silniki benzynowe bodajże po wrześniu 2004 roku są kolizyjne

Zwróć uwagę na stan wewnętrznych rantów maski drzwi i tylnej klapy lubi łuszczyć się farba i wyłazić rdza.

Także zawieszenie- amorki czy nie wylane oraz stan układu wydechowego.

LPG nie ma co się bać pod warunkiem zamontowanej dobrej instalacji sekwencyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MJ ma jedną wadę- łańcuch rozrządu a w szczególne napinacz który jest napinany przy pomocy oleju

> silnikowego. Musisz pilnować stanu oleju aby był max.

> w innym przypadku może przeskoczyć i wtedy....

> Na marginesie - w założonym budżecie znalezienie niezajeżdżonego diesla będzie bardzo trudne.

> wszystkie silniki benzynowe bodajże po wrześniu 2004 roku są kolizyjne

> Zwróć uwagę na stan wewnętrznych rantów maski drzwi i tylnej klapy lubi łuszczyć się farba i

> wyłazić rdza.

> Także zawieszenie- amorki czy nie wylane oraz stan układu wydechowego.

> LPG nie ma co się bać pod warunkiem zamontowanej dobrej instalacji sekwencyjnej.

A nie czasem gdzieś od 2005r. te z zakręcanym korkiem oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od wrzesnia ale bodajże 2005 r

od nr silnika patrzcie, u mnie jest maj 2005 w Punto i już jest 1,2 pozmianowy - gruby pasek,

cienkie świece, filtr oleju od 1,2 16v, a korek od oleju wciskany, nie nakręcany ok.gif

W Pandach podobnie było, bo silnik ten sam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> samochody. Jest tutaj ktoś kto ma diesla w pandzie?

Witam. Ja od 2010 r. mam Pandę 1.3 MTJ 2005 r. Aktualnie 213 tys. przebiegu. Zamierzałem ją nawet ostatnio sprzedać ale jak widać nadal pomykam bo mało pali i ma klimę. Codziennie spod Grójca do Warszawy i z powrotem (w sumie ok. 120 km) - spalanie 4.2/100. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć na trasie to 3.1/100. Ale w trakcie eksploatacji musiałem też trochę dołożyć, np. na początku wymiana pompy wtryskowej (korozja) i jednego wtrysku (lał). Jak masz pytania, postaram się odpowiedzieć. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.