rexio Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Witam. Przymierzam się do kupienia Pandy II Myślałem o benzynie + gaz, lecz zaczęła mnie też zastanawiać wersja z dieslem. Jak wygląda spalanie diesla? Czy jest to z turbawką czy jak. Obecnie mam palio 1,2 i znam ten silnik, lecz zaczynam mieć dosyć problemów z gazem? Czy diesel jest w miarę bezawaryjny? Na co zwracać uwagę podczas poszukiwań auta? Roczniki, zawieszenie, skrzynie biegów, wyposażenie? Dziennie mam do pokonania trasę 25 km w jedną stronę. Diesel będzie lepszy w pandzie czy jednak gazolina? Nigdy nie miałem diesla i nawet nie wiem z czym to się je. Na auto przewiduję do 10.000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy_693 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Zależy jaki gaz i na czym ci zależy kupując pande. Ja kupiłem żeby tanio jeździć czyli LPG, diesel zawsze troche drożej wychodzi ale masz troszkę mocy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Zależy jaki gaz i na czym ci zależy kupując pande. Ja kupiłem żeby tanio jeździć czyli LPG, diesel > zawsze troche drożej wychodzi ale masz troszkę mocy więcej. obecnie mam palio z omegasem landi renzo Mam dosyć tej instalki. w pandzie jednak jest mały bagażnik więc szkoda miejsca na butle z gazem. Mogłbym diesla do garażu ew wstawić. Doliczając koszt benzyny na rozruch, koszt przeglądów, montażu instalacji poważniej zastanawiam się nad dieslem. Jakie jest spalanie lpg w takiej pandzie? Pewnie z 7l będzie? Diesla ile weźmie? Na coś szczególnego zwracać uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusdel Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 > obecnie mam palio z omegasem landi renzo > Mam dosyć tej instalki. w pandzie jednak jest mały bagażnik więc szkoda miejsca na butle z gazem. > Mogłbym diesla do garażu ew wstawić. Doliczając koszt benzyny na rozruch, koszt przeglądów, > montażu instalacji poważniej zastanawiam się nad dieslem. > Jakie jest spalanie lpg w takiej pandzie? Pewnie z 7l będzie? > Diesla ile weźmie? > Na coś szczególnego zwracać uwagę? Ja mam gaz od ponad roku w 1.2. Spalanie masz tutaj: motostat Jestem bardzo zadowolony, do tej pory ~30kkm przejechane - stag4, wtryski o ile dobrze pamiętam ACW01, reduktor tomsetto. Ze spalaniem, to zależy gdzie się jeździ, ogólnie na trasie do 100km/h da się zejść sporo poniżej 7l. Jak jeżdżę tylko do pracy (15km w jedną stronę) to w 7,5 się mieści. Autostrada i to tak do 10 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2014 Właśnie zależy kto na co trafi. Ja z gazem od samego początku walczę. Trafiłem na gaziarzy papraków. No fakt porównując do kosztu 100km na benzynie to masakra. Ale dodając koszt montażu instalacji, wyższy koszt przeglądów, częstsze wymiany świec i kabli WN, filtrów gazowych i benzyny na odpalenie wychodzi podobnie jak diesel. No nie miałem nigdy diesla, zawsze wzbraniałem się przed nim, ale teraz poważniej o tym myślę z tym że w rodzinie będą teraz 2 samochody. Jest tutaj ktoś kto ma diesla w pandzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 za dyche dobrego diesla nie kupisz 1.3 kreca spokojnie ponad 200 tysiecy na fabrycznym osprzecie, sprzegle itp na trasie bez problemow spala 4 litry z kawałkiem 1.1 w gazie srednio 9 lpg na 2 generacji spali, ale zapalasz na benzynie, pstryk i juz gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > za dyche dobrego diesla nie kupisz > 1.3 kreca spokojnie ponad 200 tysiecy na fabrycznym osprzecie, sprzegle itp A co w takim dieslu się psuje? Jest turbina z tego co się już zorientowałem. Trzeba o nią jakoś specjalnie dbać? Jak silnik na łańcuchu to chyba lepiej niż pasek. Jest to kolizyjny silnik czy jak? Na co przy nim zwracać uwagę, podczas kupna i użytkowania? elektronika silnika, wtryski, pompa paliwa czy co tam jest. Chciałbym małe i oszczędne auto. Auto na gaz już sobie odpuszczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 > A co w takim dieslu się psuje? Jest turbina z tego co się już zorientowałem. Trzeba o nią jakoś > specjalnie dbać? > Jak silnik na łańcuchu to chyba lepiej niż pasek. Jest to kolizyjny silnik czy jak? Na co przy nim > zwracać uwagę, podczas kupna i użytkowania? > elektronika silnika, wtryski, pompa paliwa czy co tam jest. > Chciałbym małe i oszczędne auto. Auto na gaz już sobie odpuszczam. MJ ma jedną wadę- łańcuch rozrządu a w szczególne napinacz który jest napinany przy pomocy oleju silnikowego. Musisz pilnować stanu oleju aby był max. w innym przypadku może przeskoczyć i wtedy.... Na marginesie - w założonym budżecie znalezienie niezajeżdżonego diesla będzie bardzo trudne. wszystkie silniki benzynowe bodajże po wrześniu 2004 roku są kolizyjne Zwróć uwagę na stan wewnętrznych rantów maski drzwi i tylnej klapy lubi łuszczyć się farba i wyłazić rdza. Także zawieszenie- amorki czy nie wylane oraz stan układu wydechowego. LPG nie ma co się bać pod warunkiem zamontowanej dobrej instalacji sekwencyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 ziom jak masz dobrze dobrana instalacje i dobrze założoną to jezdzisz bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusdel Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 > MJ ma jedną wadę- łańcuch rozrządu a w szczególne napinacz który jest napinany przy pomocy oleju > silnikowego. Musisz pilnować stanu oleju aby był max. > w innym przypadku może przeskoczyć i wtedy.... > Na marginesie - w założonym budżecie znalezienie niezajeżdżonego diesla będzie bardzo trudne. > wszystkie silniki benzynowe bodajże po wrześniu 2004 roku są kolizyjne > Zwróć uwagę na stan wewnętrznych rantów maski drzwi i tylnej klapy lubi łuszczyć się farba i > wyłazić rdza. > Także zawieszenie- amorki czy nie wylane oraz stan układu wydechowego. > LPG nie ma co się bać pod warunkiem zamontowanej dobrej instalacji sekwencyjnej. A nie czasem gdzieś od 2005r. te z zakręcanym korkiem oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 27 Września 2014 Udostępnij Napisano 27 Września 2014 > wszystkie silniki benzynowe bodajże po wrześniu 2004 roku są kolizyjne Od wrzesnia ale bodajże 2005 r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 > Od wrzesnia ale bodajże 2005 r od nr silnika patrzcie, u mnie jest maj 2005 w Punto i już jest 1,2 pozmianowy - gruby pasek, cienkie świece, filtr oleju od 1,2 16v, a korek od oleju wciskany, nie nakręcany W Pandach podobnie było, bo silnik ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzz Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > samochody. Jest tutaj ktoś kto ma diesla w pandzie? Witam. Ja od 2010 r. mam Pandę 1.3 MTJ 2005 r. Aktualnie 213 tys. przebiegu. Zamierzałem ją nawet ostatnio sprzedać ale jak widać nadal pomykam bo mało pali i ma klimę. Codziennie spod Grójca do Warszawy i z powrotem (w sumie ok. 120 km) - spalanie 4.2/100. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć na trasie to 3.1/100. Ale w trakcie eksploatacji musiałem też trochę dołożyć, np. na początku wymiana pompy wtryskowej (korozja) i jednego wtrysku (lał). Jak masz pytania, postaram się odpowiedzieć. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.