tjaszo Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 Szukam porzadnej wtyczki do gniazda zapalniczki - ma byc solidnie wykonana i dobrze siedziec w gniezdzie. Do tego idealnie gdyby faktycznie byla w stanie przeniesc 10-12A (120W-150W). Do tej pory przetestowalem kilka roznych wtyczek i albo wylata albo sie topi od obciazenia PS. nie moge podpiac na stale, bo przetwornica jezdzi ze mna w roznych autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 Jedynie taka i to pod warunkiem, że będzie z ebonitu. http://p.alejka.pl/i2/p_new/59/01/wtyk-zapalniczki-z-redukcja-12-24v_0_b.jpg Wewnątrz są konkretne "blachy", zaciski do kabla są na śruby i samochodowy bezpiecznik "starego" typu który (jeżeli jest plastikowy) warto wymienić na taki z korpusem ceramicznym. Żadnych sprężynek, cienkich blaszek i lutowań. Naprawdę "mocna" rzecz. No i uniwersalny. Pasuje do zwykłych gniazd "zapalniczkowych" jak i do takich: http://inelsc.pl/pl/p/Gniazdo_zasilajace_samochodowe_DOLSIN/938 http://forum.autokacik.pl/files/284193684-IMG_0980.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 a ta od przetwornicy? Często mam pod nią podpięty laptop, kilka ładowarek z urządzeniami w środku /nie telefony / , halogen i jakoś nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > a ta od przetwornicy? Często mam pod nią podpięty laptop, kilka ładowarek z urządzeniami w środku > /nie telefony / , halogen i jakoś nic się nie dzieje. oryginalna zostala przytrzasnieta drzwiami i sie rozpadla kolejne kupowane na stacjach paliw i w supermarketach albo wypadaly albo sie topily jak podlaczalem wiecej sprzetu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > oryginalna zostala przytrzasnieta drzwiami i sie rozpadla kolejne kupowane na stacjach paliw i w > supermarketach albo wypadaly albo sie topily jak podlaczalem wiecej sprzetu słowo klucz Quote: kupowane na stacjach paliw i w supermarketach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > Jedynie taka i to pod warunkiem, że będzie z ebonitu. > http://p.alejka.pl/i2/p_new/59/01/wtyk-zapalniczki-z-redukcja-12-24v_0_b.jpg > Wewnątrz są konkretne "blachy", zaciski do kabla są na śruby i samochodowy bezpiecznik "starego" > typu który (jeżeli jest plastikowy) warto wymienić na taki z korpusem ceramicznym. > Żadnych sprężynek, cienkich blaszek i lutowań. > Naprawdę "mocna" rzecz. No i uniwersalny. Pasuje do zwykłych gniazd "zapalniczkowych" jak i do > takich: > http://inelsc.pl/pl/p/Gniazdo_zasilajace_samochodowe_DOLSIN/938 > http://forum.autokacik.pl/files/284193684-IMG_0980.jpg ok, dzieki za info, bede sie rozgladal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > oryginalna zostala przytrzasnieta drzwiami i sie rozpadla kolejne kupowane na stacjach paliw i w > supermarketach albo wypadaly albo sie topily jak podlaczalem wiecej sprzetu podjedź do jakiegoś elektronicznego i tam znawcy tematu Ci dobiorą, tą wrzucaną ze zdjęcia nie uznałbym za jakiś szał, sporo jej brakuje do fabrycznej w przetwornicy. Elektrycy u mnie w robocie chyba już wszystko co jest możliwe przerobili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > podjedź do jakiegoś elektronicznego i tam znawcy tematu Ci dobiorą, tą wrzucaną ze zdjęcia nie > uznałbym za jakiś szał, sporo jej brakuje do fabrycznej w przetwornicy. Elektrycy u mnie w > robocie chyba już wszystko co jest możliwe przerobili to podpytaj ich (jesli mozesz) jakie wtyczki i gdzie kupuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > słowo klucz Quote: > kupowane na stacjach paliw i w supermarketach bo zwykle problem pojawia sie akurat w trasie ale idzie zima, bedzie wiecej czasu na dlubanie to szukam czegos solidniejszego ale niestety wszedzie teraz tania chinszczyzna kroluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > to podpytaj ich (jesli mozesz) jakie wtyczki i gdzie kupuja teraz kupują najtańszy chłam, podjedź do sklepu ktory handluje elektroniką w mieście, bankowo Ci coś dobrego znajdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > Szukam porzadnej wtyczki do gniazda zapalniczki - ma byc solidnie wykonana i dobrze siedziec w > gniezdzie. Do tego idealnie gdyby faktycznie byla w stanie przeniesc 10-12A (120W-150W). > Do tej pory przetestowalem kilka roznych wtyczek i albo wylata albo sie topi od obciazenia > PS. nie moge podpiac na stale, bo przetwornica jezdzi ze mna w roznych autach oby kable doprowadzające prąd do gniazda wytrzymały taki prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > oby kable doprowadzające prąd do gniazda wytrzymały taki prąd a czemu maja nie wytrzymac? w koncu to standardowa instalacja zapalniczki zabezpieczona bezpecznikiem (ztcp) 10A... moje 'wymaganie' zeby wtyk wytrzymal 10-12A wynika z tego ze widzialem wtyczki gdzie bylo napisane max 2A, albo max 5A... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > a czemu maja nie wytrzymac? w koncu to standardowa instalacja zapalniczki zabezpieczona > bezpecznikiem (ztcp) 10A... > moje 'wymaganie' zeby wtyk wytrzymal 10-12A wynika z tego ze widzialem wtyczki gdzie bylo napisane > max 2A, albo max 5A... no ale jeżeli jest tam bezp 10A a Ty wymagasz 12A to możę nie podołać albo bezp. albo przewód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > no ale jeżeli jest tam bezp 10A a Ty wymagasz 12A to możę nie podołać albo bezp. albo przewód nie, nie, sprzet jest mocy ~100W (w piku moze byc nieco wiecej), ale jak pisalem - widzialem wtyczki do 5A czy nawet do 2A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 > no ale jeżeli jest tam bezp 10A a Ty wymagasz 12A to możę nie podołać albo bezp. albo przewód ale to sa jakies graniczne wymagania wiec o co chodzi? co widzisz dziwnego w tym ze samo gniazdo ma wieksze dopuszczalne obciazenie niz zalozone zabezpieczenie? to wrecz dobre rozwiazania bo pozwoli bezpiecznie i bezstresowo korzystac z pelnej mocy jaka moze przeniesc zabezpieczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdude Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 > http://p.alejka.pl/i2/p_new/59/01/wtyk-zapalniczki-z-redukcja-12-24v_0_b.jpg To też mi się udało stopić. Co nie zmienia faktu, że to dobra wtyczka, mocno siedzi w gniazdach i nie wypada. Zasilam UMPC, które w trybie ładowania baterii ciągnie ok. 90W. Wytrzymywała to tylko ebonitowa wtyczka od uniwersalnego zasilacza. Niestety ebonit ma to do siebie, że jest kruchy. Moja wtyczka skończyła podobnie do Twojej. Od tej pory topiło się praktycznie wszystko, co założyłem. I teraz co się okazało. Winne nie były wtyczki, a instalacja w aucie. Oryginalny bezpiecznik 10A sugerował możliwość pociągnięcia tych 100W, a przy 90 na przewodach wydzielało się tyle ciepła, że topiło wtyczki. Ten sam zestaw podłączony np. w Aurisie nie robił się nawet ciepły, a w Fabii wtyczki nie dało się dotknąć. Problem rozwiązało dopiero dołożenie drugiego gniazda na drutach 4mm2. Zestaw działa na wtyczce kupionej w elektronicznym za 6 zł. Po prostu licz się z tym, że w niektórych autach wtyczki się będą topić, bo ktoś postanowił oszczędzić na przekroju kabla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.