Skocz do zawartości

[KzAK] Porzadna wtyczke do gniazda zapalniczki


tjaszo

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam porzadnej wtyczki do gniazda zapalniczki - ma byc solidnie wykonana i dobrze siedziec w gniezdzie. Do tego idealnie gdyby faktycznie byla w stanie przeniesc 10-12A (120W-150W).

Do tej pory przetestowalem kilka roznych wtyczek i albo wylata albo sie topi od obciazenia frown.gif

PS. nie moge podpiac na stale, bo przetwornica jezdzi ze mna w roznych autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie taka i to pod warunkiem, że będzie z ebonitu.

http://p.alejka.pl/i2/p_new/59/01/wtyk-zapalniczki-z-redukcja-12-24v_0_b.jpg

Wewnątrz są konkretne "blachy", zaciski do kabla są na śruby i samochodowy bezpiecznik "starego" typu który (jeżeli jest plastikowy) warto wymienić na taki z korpusem ceramicznym.

Żadnych sprężynek, cienkich blaszek i lutowań.

Naprawdę "mocna" rzecz. No i uniwersalny. Pasuje do zwykłych gniazd "zapalniczkowych" jak i do takich:

http://inelsc.pl/pl/p/Gniazdo_zasilajace_samochodowe_DOLSIN/938

http://forum.autokacik.pl/files/284193684-IMG_0980.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ta od przetwornicy? Często mam pod nią podpięty laptop, kilka ładowarek z urządzeniami w środku

> /nie telefony / , halogen i jakoś nic się nie dzieje.

oryginalna zostala przytrzasnieta drzwiami i sie rozpadla frown.gif kolejne kupowane na stacjach paliw i w supermarketach albo wypadaly albo sie topily jak podlaczalem wiecej sprzetu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedynie taka i to pod warunkiem, że będzie z ebonitu.

> http://p.alejka.pl/i2/p_new/59/01/wtyk-zapalniczki-z-redukcja-12-24v_0_b.jpg

> Wewnątrz są konkretne "blachy", zaciski do kabla są na śruby i samochodowy bezpiecznik "starego"

> typu który (jeżeli jest plastikowy) warto wymienić na taki z korpusem ceramicznym.

> Żadnych sprężynek, cienkich blaszek i lutowań.

> Naprawdę "mocna" rzecz. No i uniwersalny. Pasuje do zwykłych gniazd "zapalniczkowych" jak i do

> takich:

> http://inelsc.pl/pl/p/Gniazdo_zasilajace_samochodowe_DOLSIN/938

> http://forum.autokacik.pl/files/284193684-IMG_0980.jpg

ok, dzieki za info, bede sie rozgladal wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oryginalna zostala przytrzasnieta drzwiami i sie rozpadla kolejne kupowane na stacjach paliw i w

> supermarketach albo wypadaly albo sie topily jak podlaczalem wiecej sprzetu

podjedź do jakiegoś elektronicznego i tam znawcy tematu Ci dobiorą, tą wrzucaną ze zdjęcia nie uznałbym za jakiś szał, sporo jej brakuje do fabrycznej w przetwornicy. Elektrycy u mnie w robocie chyba już wszystko co jest możliwe przerobili wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podjedź do jakiegoś elektronicznego i tam znawcy tematu Ci dobiorą, tą wrzucaną ze zdjęcia nie

> uznałbym za jakiś szał, sporo jej brakuje do fabrycznej w przetwornicy. Elektrycy u mnie w

> robocie chyba już wszystko co jest możliwe przerobili

to podpytaj ich (jesli mozesz) jakie wtyczki i gdzie kupuja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słowo klucz Quote:

> kupowane na stacjach paliw i w supermarketach

bo zwykle problem pojawia sie akurat w trasie grinser006.gif

ale idzie zima, bedzie wiecej czasu na dlubanie to szukam czegos solidniejszego wink.gif ale niestety wszedzie teraz tania chinszczyzna kroluje frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam porzadnej wtyczki do gniazda zapalniczki - ma byc solidnie wykonana i dobrze siedziec w

> gniezdzie. Do tego idealnie gdyby faktycznie byla w stanie przeniesc 10-12A (120W-150W).

> Do tej pory przetestowalem kilka roznych wtyczek i albo wylata albo sie topi od obciazenia

> PS. nie moge podpiac na stale, bo przetwornica jezdzi ze mna w roznych autach

oby kable doprowadzające prąd do gniazda wytrzymały taki prąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oby kable doprowadzające prąd do gniazda wytrzymały taki prąd

a czemu maja nie wytrzymac? w koncu to standardowa instalacja zapalniczki zabezpieczona bezpecznikiem (ztcp) 10A...

moje 'wymaganie' zeby wtyk wytrzymal 10-12A wynika z tego ze widzialem wtyczki gdzie bylo napisane max 2A, albo max 5A...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu maja nie wytrzymac? w koncu to standardowa instalacja zapalniczki zabezpieczona

> bezpecznikiem (ztcp) 10A...

> moje 'wymaganie' zeby wtyk wytrzymal 10-12A wynika z tego ze widzialem wtyczki gdzie bylo napisane

> max 2A, albo max 5A...

no ale jeżeli jest tam bezp 10A a Ty wymagasz 12A to możę nie podołać albo bezp. albo przewód biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale jeżeli jest tam bezp 10A a Ty wymagasz 12A to możę nie podołać albo bezp. albo przewód

nie, nie, sprzet jest mocy ~100W (w piku moze byc nieco wiecej), ale jak pisalem - widzialem wtyczki do 5A czy nawet do 2A smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale jeżeli jest tam bezp 10A a Ty wymagasz 12A to możę nie podołać albo bezp. albo przewód

ale to sa jakies graniczne wymagania wiec o co chodzi?

co widzisz dziwnego w tym ze samo gniazdo ma wieksze dopuszczalne obciazenie niz zalozone zabezpieczenie? to wrecz dobre rozwiazania bo pozwoli bezpiecznie i bezstresowo korzystac z pelnej mocy jaka moze przeniesc zabezpieczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://p.alejka.pl/i2/p_new/59/01/wtyk-zapalniczki-z-redukcja-12-24v_0_b.jpg

To też mi się udało stopić. Co nie zmienia faktu, że to dobra wtyczka, mocno siedzi w gniazdach i nie wypada.

Zasilam UMPC, które w trybie ładowania baterii ciągnie ok. 90W. Wytrzymywała to tylko ebonitowa wtyczka od uniwersalnego zasilacza. Niestety ebonit ma to do siebie, że jest kruchy. Moja wtyczka skończyła podobnie do Twojej. Od tej pory topiło się praktycznie wszystko, co założyłem.

I teraz co się okazało. Winne nie były wtyczki, a instalacja w aucie. Oryginalny bezpiecznik 10A sugerował możliwość pociągnięcia tych 100W, a przy 90 na przewodach wydzielało się tyle ciepła, że topiło wtyczki.

Ten sam zestaw podłączony np. w Aurisie nie robił się nawet ciepły, a w Fabii wtyczki nie dało się dotknąć.

Problem rozwiązało dopiero dołożenie drugiego gniazda na drutach 4mm2. Zestaw działa na wtyczce kupionej w elektronicznym za 6 zł.

Po prostu licz się z tym, że w niektórych autach wtyczki się będą topić, bo ktoś postanowił oszczędzić na przekroju kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.