Skocz do zawartości

Avensis Executive 2.2D-Cat


tjaszo

Rekomendowane odpowiedzi

> Możliwe, auto z 2002 roku.

To ciekawe, bo zmiany weszły dla aut europejskich gdzieś na początku 2003 roku grinser006.gif

Uzupełniam:

Quote:

Stwierdzono kilka przyczyn mogących doprowadzić do zwiększenia zużycia oleju:

1. zużycie olejowych pierścieni tłokowych (ja nie spotkałem sięz takim przypadkiem)

2. korozja uszczelniających pierścieni tłokowych co doprowadzało do powstawania rys na gładziach cylindrów - problem dotyczył głównie silników produkcji japońskiej

3. zapiekanie olejowych pierścieni tłokowych. Na skutek przyspieszonej utraty własności smarnych przez olej silnikowy powstają substancje smoliste tworzące osad w rowkach pierścieniowych (faktycznie sam to widziałem). Nagar ten powoduje utratęwłasności sprężystych pierścieni tłokowych - problem dotyczy szczególnie silników produkcji europejskiej (angielskiej).

Zmiany wprowadzone na linii produkcyjnej:

ad1. wprowadzono azotowanie pierścieni tłokowych (od 12.2001r. dla prod. japońskiej, od 01.2002 r. dla prod. angielskiej)

ad2. wprowadzono chromowanie uszczelniających pierścieni tłokowych ( od 04.2002 prod japońska, uszczelniające pierścienie tłokowe dla produkcji europejskiej były chromowane od początku prod.) Chromowanie wprowadzono dla uniknięcia efektu korozji pierścieni która powodowana jest głównie przez zwiększoną zawartośc siarki w paliwie.

ad3. wprowadzono dodatkowe kanały powrotne oleju w bloku silnikowym w celu uniknięcia mieszania sięoleju silnikowego z przedmuchiwanymi gazami spalinowymi w przestrzeni pod osłoną łańcucha rozrządu (od 01.2003 dla prod japońskiej, od 02.2003 dla prod. europejskiej)

Zmiana została wprowadzona od numerów:

Corolla 1.6 - 3ZZ U427854 (końcówka nr VIN E067233)

Corolla 1.4 - 4ZZ U427856 (VIN E073914)

Naprawa w serwisie:

Serwis przeprowadza proceduręweryfikacji (demontaż głowicy, sprawdzenie gładzi cylindrów, pomiar średnic cylindrów, demontaż tłoków, sprawdzenie pierścieni tłokowych) i w zależności od stwierdzonych uszkodzeń:

1. wymienia zmodyfikowany (poprawiony) short block (krótki silnik) lub

2. wymienia komplet zmodyfikowanych pierścieni tłokowych.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy ta akcja dotyczyła także avensisów I z 2.0 D4?

Nie, to jest tylko info związane z 1.4VVT-i i 1.6VVT-i i to chyba montowanych w Corollach.

Przykładowo podobny problem był w 1.8VVT-i montowanych w Avensisach, ale tam z problemem uporano się DOPIERO po 7.2005...

Co więcej - to co wyżej opisano nie jest klasyczną akcją serwisową. Shortblock wymieniany był tylko w autach które miały ciągłość wizyt w ASO i właściciel uparcie twierdził, że zużycie oleju typu 1l/1kkm to nie jest prawidłowy objaw... jak co poniektóre ASO próbowały wciskać ludziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Przekonajcie mnie ze Avensis 2009/2010 w wersji Executive 2.2D-Cat to zly pomysl

> Jest do kupienia Ave3 z koncowki 2009 roku w wersji wszystkomajacej w dobrej cenie z przebiegiem

> ~120kkm - po leasing, ze znana historia, w dobrej cenie. Pytanie czy warto sie w to pchac? Jak

> awaryjnosc? Bo ze spalanie jest mordercze to juz wiem od obecnego kierownika

> zdrofki

no to przytulilem Ave smile.gif

191530767_3_644x461_toyota-avensis-iii-prestige-22d-ciemnoszary-metallic-toyota.jpg

(focia jeszcze z aukcji na olx, wiec pewnie niedlugo zniknie wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.