nikt-znany Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 > Możliwe, auto z 2002 roku. To ciekawe, bo zmiany weszły dla aut europejskich gdzieś na początku 2003 roku Uzupełniam: Quote: Stwierdzono kilka przyczyn mogących doprowadzić do zwiększenia zużycia oleju: 1. zużycie olejowych pierścieni tłokowych (ja nie spotkałem sięz takim przypadkiem) 2. korozja uszczelniających pierścieni tłokowych co doprowadzało do powstawania rys na gładziach cylindrów - problem dotyczył głównie silników produkcji japońskiej 3. zapiekanie olejowych pierścieni tłokowych. Na skutek przyspieszonej utraty własności smarnych przez olej silnikowy powstają substancje smoliste tworzące osad w rowkach pierścieniowych (faktycznie sam to widziałem). Nagar ten powoduje utratęwłasności sprężystych pierścieni tłokowych - problem dotyczy szczególnie silników produkcji europejskiej (angielskiej). Zmiany wprowadzone na linii produkcyjnej: ad1. wprowadzono azotowanie pierścieni tłokowych (od 12.2001r. dla prod. japońskiej, od 01.2002 r. dla prod. angielskiej) ad2. wprowadzono chromowanie uszczelniających pierścieni tłokowych ( od 04.2002 prod japońska, uszczelniające pierścienie tłokowe dla produkcji europejskiej były chromowane od początku prod.) Chromowanie wprowadzono dla uniknięcia efektu korozji pierścieni która powodowana jest głównie przez zwiększoną zawartośc siarki w paliwie. ad3. wprowadzono dodatkowe kanały powrotne oleju w bloku silnikowym w celu uniknięcia mieszania sięoleju silnikowego z przedmuchiwanymi gazami spalinowymi w przestrzeni pod osłoną łańcucha rozrządu (od 01.2003 dla prod japońskiej, od 02.2003 dla prod. europejskiej) Zmiana została wprowadzona od numerów: Corolla 1.6 - 3ZZ U427854 (końcówka nr VIN E067233) Corolla 1.4 - 4ZZ U427856 (VIN E073914) Naprawa w serwisie: Serwis przeprowadza proceduręweryfikacji (demontaż głowicy, sprawdzenie gładzi cylindrów, pomiar średnic cylindrów, demontaż tłoków, sprawdzenie pierścieni tłokowych) i w zależności od stwierdzonych uszkodzeń: 1. wymienia zmodyfikowany (poprawiony) short block (krótki silnik) lub 2. wymienia komplet zmodyfikowanych pierścieni tłokowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 a czy ta akcja dotyczyła także avensisów I z 2.0 D4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 > a czy ta akcja dotyczyła także avensisów I z 2.0 D4? Nie, to jest tylko info związane z 1.4VVT-i i 1.6VVT-i i to chyba montowanych w Corollach. Przykładowo podobny problem był w 1.8VVT-i montowanych w Avensisach, ale tam z problemem uporano się DOPIERO po 7.2005... Co więcej - to co wyżej opisano nie jest klasyczną akcją serwisową. Shortblock wymieniany był tylko w autach które miały ciągłość wizyt w ASO i właściciel uparcie twierdził, że zużycie oleju typu 1l/1kkm to nie jest prawidłowy objaw... jak co poniektóre ASO próbowały wciskać ludziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > Przekonajcie mnie ze Avensis 2009/2010 w wersji Executive 2.2D-Cat to zly pomysl > Jest do kupienia Ave3 z koncowki 2009 roku w wersji wszystkomajacej w dobrej cenie z przebiegiem > ~120kkm - po leasing, ze znana historia, w dobrej cenie. Pytanie czy warto sie w to pchac? Jak > awaryjnosc? Bo ze spalanie jest mordercze to juz wiem od obecnego kierownika > zdrofki no to przytulilem Ave (focia jeszcze z aukcji na olx, wiec pewnie niedlugo zniknie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.