Skocz do zawartości

Samoczynne ruchy kierownica


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

> W jaki sposob?

Samochód na podnośnik i kręcisz kołem - bardzo prawdopodobne, że opona przestała być okrągła. Też to przerabiałem jakiś czas temu, tzn najpierw myślałem, że jakiś ciężarek z felgi zgubiłem, ale jak przy prędkości jakiś 5 km/h czuć było, że kierownica w rytm obrotów kół ciągnie w prawo i lewo, to nie ma szans na cokolwiek innego, niż jedno koło jest jajem wink.gif Prawdopodobnie druty w czołowej części opony strzeliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem tak jak sie luz na konciwce drazka zrobil, a w innym samochodzie po wymianie przekladni

> kierowniczej bo zbierznosc nie byla ustawiona

W Primerze P12 taki objaw to byly koncowki drazkow,zas w audi B6 wystarczylo zbieznosc zrobic ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szarpie raz w lewo raz w prawo.

Na obu kierunkach łuku czy tylko na jednym (prawo albo lewo).

Bo jedna opona lub felga raczej dawałaby objaw tylko na skrętach w jedną stronę. Kiedy koło byłoby odciążone nie byłoby objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na obu kierunkach łuku czy tylko na jednym (prawo albo lewo).

> Bo jedna opona lub felga raczej dawałaby objaw tylko na skrętach w jedną stronę. Kiedy koło byłoby

> odciążone nie byłoby objawów.

W obydwu kierunkach. Na wprost nic sie nie dzieje.

Bardzo prawdopodobny jest luz na maglu.

Ale to raczej oddzielny problem. Jak bede regenerowal magiel, chcialbym wyeliminowac rowniez opisany objaw.

Co wiecej - podczas maksymalnego skretu kol, np. zawracania, jest wrazenie szurania jednego z kol. Tak jakby auto mialo mechaniczna szpere. To tez dziwne, ale moze ten typ tak akurat ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szanowni,

> podczas jazdy po lukach drogi kierownica sama porusza sie w dloniach.

> Ciagnie delikatnie w lewo i w prawo - nie daje sie utrzymac w jednym polozeniu.

> Co jest przyczyna i jak wyglada naprawa?

> Volvo CX90.

koleiny+szerokie opony+jakis luz na drazku kierowniczym lub innym elemencie ukladu kierowniczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba na wprost tez bylby problem. Spodziewalbym sie tez drzenia kierownicy. Nic takiego u mnie

> nie ma.

powiem Ci tak , w pomocy drogowej wybrzuszyło mi TYLNĄ oponę , majtało kierą do pewnej prędkości i podczas jazdy na wprost jak już nie majtało to kiera była skręcona w lewo całkiem sporo , prawie o godzine . PO WYMIANIE OPON TYLNYCH na NOWE kierownica wróciła na pozycję 12 ....

( jakbym nie widział tego na własne oczy i nie było to moje auto to pewnie w taką opowieść bym nie uwierzył grinser006.gif )

po tej akcji już nie szukam logiki tylko jak jest kłopot z machaniem kiery zaczynam od sprawdzenia opon i nie robię nic więcej dopóki nie ma pewności że są w 100 % dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.