maagog Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Szanowni, podczas jazdy po lukach drogi kierownica sama porusza sie w dloniach. Ciagnie delikatnie w lewo i w prawo - nie daje sie utrzymac w jednym polozeniu. Co jest przyczyna i jak wyglada naprawa? Volvo CX90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Tzn. np. jadąc na łuku w prawo kierownica szarpie raz w lewo raz w prawo czy cały czas wyrywa w jedną stronę i w którą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Tzn. np. jadąc na łuku w prawo kierownica szarpie raz w lewo raz w prawo czy cały czas wyrywa w > jedną stronę i w którą? Szarpie raz w lewo raz w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Szarpie raz w lewo raz w prawo. To może być pompa wspomagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Szarpie raz w lewo raz w prawo. uszkodzona opona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > uszkodzona opona W jaki sposob? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > W jaki sposob? wybrzuszona bądź "wykrzywiona" przerabiamy co chwila podobne tematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > W jaki sposob? Samochód na podnośnik i kręcisz kołem - bardzo prawdopodobne, że opona przestała być okrągła. Też to przerabiałem jakiś czas temu, tzn najpierw myślałem, że jakiś ciężarek z felgi zgubiłem, ale jak przy prędkości jakiś 5 km/h czuć było, że kierownica w rytm obrotów kół ciągnie w prawo i lewo, to nie ma szans na cokolwiek innego, niż jedno koło jest jajem Prawdopodobnie druty w czołowej części opony strzeliły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 mialem tak jak sie luz na konciwce drazka zrobil, a w innym samochodzie po wymianie przekladni kierowniczej bo zbierznosc nie byla ustawiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > mialem tak jak sie luz na konciwce drazka zrobil, a w innym samochodzie po wymianie przekladni > kierowniczej bo zbierznosc nie byla ustawiona W Primerze P12 taki objaw to byly koncowki drazkow,zas w audi B6 wystarczylo zbieznosc zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > kierowniczej bo zbierznosc nie byla ustawiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 Jak przy jezdzie na wprost nie bije, to ciężko będzie na podniesionym aucie "zauważyć" uszkodzenie. Trzeba to sprawdzać pod obciążeniem opony np. testem Huntera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 > Szarpie raz w lewo raz w prawo. Na obu kierunkach łuku czy tylko na jednym (prawo albo lewo). Bo jedna opona lub felga raczej dawałaby objaw tylko na skrętach w jedną stronę. Kiedy koło byłoby odciążone nie byłoby objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 19 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2014 > wybrzuszona bądź "wykrzywiona" > przerabiamy co chwila podobne tematy To chyba na wprost tez bylby problem. Spodziewalbym sie tez drzenia kierownicy. Nic takiego u mnie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 > To chyba na wprost tez bylby problem... Niekoniecznie. Może ujawniać się przy dociążeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 19 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2014 > Na obu kierunkach łuku czy tylko na jednym (prawo albo lewo). > Bo jedna opona lub felga raczej dawałaby objaw tylko na skrętach w jedną stronę. Kiedy koło byłoby > odciążone nie byłoby objawów. W obydwu kierunkach. Na wprost nic sie nie dzieje. Bardzo prawdopodobny jest luz na maglu. Ale to raczej oddzielny problem. Jak bede regenerowal magiel, chcialbym wyeliminowac rowniez opisany objaw. Co wiecej - podczas maksymalnego skretu kol, np. zawracania, jest wrazenie szurania jednego z kol. Tak jakby auto mialo mechaniczna szpere. To tez dziwne, ale moze ten typ tak akurat ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 > W obydwu kierunkach. Na wprost nic sie nie dzieje. To raczej wyklucza felgi i opony. Mało prawdopodobne są takie same usterki z obu stron. Wymiana przód/tył mogłaby nieco wyjaśnić. Nie mam pomysłu na ten moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 Swego czasu mi się też ruszała sama, w trakcie jazdy prosto powyżej 110km/h. Prozaiczne wyważenie kół pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 > Szanowni, > podczas jazdy po lukach drogi kierownica sama porusza sie w dloniach. > Ciagnie delikatnie w lewo i w prawo - nie daje sie utrzymac w jednym polozeniu. > Co jest przyczyna i jak wyglada naprawa? > Volvo CX90. koleiny+szerokie opony+jakis luz na drazku kierowniczym lub innym elemencie ukladu kierowniczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Co prawda nie jadąc po łukach, ale po prostej moje poprzednie auto tak się zachowywało po wymianie końcówki drążka kierowniczego a przed ustawieniem geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > To chyba na wprost tez bylby problem. Spodziewalbym sie tez drzenia kierownicy. Nic takiego u mnie > nie ma. powiem Ci tak , w pomocy drogowej wybrzuszyło mi TYLNĄ oponę , majtało kierą do pewnej prędkości i podczas jazdy na wprost jak już nie majtało to kiera była skręcona w lewo całkiem sporo , prawie o godzine . PO WYMIANIE OPON TYLNYCH na NOWE kierownica wróciła na pozycję 12 .... ( jakbym nie widział tego na własne oczy i nie było to moje auto to pewnie w taką opowieść bym nie uwierzył ) po tej akcji już nie szukam logiki tylko jak jest kłopot z machaniem kiery zaczynam od sprawdzenia opon i nie robię nic więcej dopóki nie ma pewności że są w 100 % dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.