lowcamarasu Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Jak żem sie już przywitał gdzie trza,to kilka pytań mam,może mnie kto oświeci Uprzedzając pytania,czy korzystałem,czy zajrzałem....tak,tak,tak.Korzystam z forum już jakiś czas,wiem ,jak zajrzec do faq i korzystać z szukajki.Zanabyłem również drogą kupna knigę WKŁ,skarbnicę wiedzy wszelakiej .Mimo to,moja wiedza n/t posiadanego pojazdu jest w pewnych kwestiach ograniczona - z powodu niedokładności knigi,opieszałości szukajki/niedokładnego tytułowania wątków,braku czasu na analizowanie wszystkich pierdół, które chętnie naprawię,ale samo dojście do wiedzy zajmuje zbyt wiele czasu drogą dedukcji Bądźcie wyrozumiali, nie oczekuje podania wszystkiego na talerzu(weź kolo przyjedź,zrobimy ci to przy grilu .... choć miło by było).ale nie spuszczajcie ze wszystkim do wyszukiwarki,bo "już było".Prosiłbym o w miare merytoryczne wypowiedzi,ja również,w miare swojej wiedzy i umiejętności będę starał się dorzucić swe trzy grosze n/t usprawnienia/naprawienia/obsługi jeździdła Moja lista zapytań na dzień dzisiejszy wygląda tak(nie jest posegregowana wg 'ważności',po prostu chciałbym z Waszą pomocą rozwiązać kilka problemów i bliżej zapoznać się z niemiecką technologią : 1.Co to za wtyczka pod lampką ośw. wnętrza? dwupinowa? 2.Wajcha zm biegów - jakiś polecony zestaw naprawczy?trzeba to to na pewno,wg knigi od spodu wyciągać? biegi wchodzą precyzyjnie,luz jest na pierścieniu drążka....można jeździc ale mnie to wq.. 3.Opadnięte drzwi - co z tym zrobić?Buda prosta,zamki ok.Chce,żeby się zamykały jak w nowym Te takie wbijane kołki/sworznie da się kupić/wymienić....czy całą astre trza mieniać? 4.Szyby boczne,korbki - opadanie - ktoś przerabiał ? Chodzi o przód - przednia część się domyka(łuk szyby),tył też(ta część przy słupku b),ale nie na zawsze. Jak się odwrócę to spier..la.Bardzo denerwujące,woda nie leje się do srodka,lecz imho szpary 3-4 mm nie powinno być. 5.Co to to za diwajs pod przykrywką przed lampą pt?wyłącznik pompy,airbagów czy co?Aha,gdzie(o ile jest, wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa - taki od zderzenia,czasem niepotrzebnie działa też na dziurach ) 6.Przeciek w okolicy mocowania pt relingu - to typowe?Joke,wiem,że nie.Tylko przy gigantycznych opadach,kilka/ kilkanaście kropli na rolecie,ale w....wia.Nie powinno tak być.Co trzeba rozebrać,kaj szukać?(może samo przejdzie i nie trzeba ściągać podsufitki oraz miliona innych badziewi,pliiisssss.......) 7.Pompa paliwa w kombi jest dostępna od spodu,poprzez przeszkadzadzającą belkę tylnego zawiesznia,czujnik poziomu paliwa osobno,też od dołu...kniga tego nie precyzuje - podany jest dostęp spod kanapy.... 8.Wywoływanie błędów - w knidze jest kostka 10 pin,do wywołania zwarcie pin a,b,u mnie kostka chyba z 14 pin, pin b pusty....kostka po prostu inna...wtf? Jakby komuś się chciało te epopeje przeczytać i udzielić wskazówki dot któregkolwiek z punktów,będę wdzięczny Aha,profil to uzupełnie na dniach,sił ni więcej chęci/czasu dziś nie mam.Zebyśta wiedzieli w czym grzebiemy,to x16xel kombi 95'....pytania jeszcze będą,na razie chciałbym ogarnąć mniej więcej to com popisał powyżej,to już duzo madrzejszy będę,a o pierdoły waści tyłków zawracać nie bendem pozdrawiam,lowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 2. Co do luzu na samym drazku kupujesz gumowy oring w ASO i zakladasz. Manual znajdziesz na necie. 3. Tez mam opadniete, wymienilem wszystkie kliny zawiasow ale nic nie pomoglo, te 14 letnie byly prawie takie same. Poprostu zawiasy sie powycieraly i trzeba by je jakos delikatnie mlotkiem prostowac? bo nie ma regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > 2.Wajcha zm biegów - jakiś polecony zestaw naprawczy?trzeba to to na pewno,wg knigi od spodu > wyciągać? > biegi wchodzą precyzyjnie,luz jest na pierścieniu drążka....można jeździc ale mnie to wq.. proponuję wyciągnąć drążek, założyć odpowiedniej wielkości koszulkę termokurczliwą i podgrzać - zrobiłem tak w A-G i miałem spokój, > 3.Opadnięte drzwi - co z tym zrobić?Buda prosta,zamki ok.Chce,żeby się zamykały jak w nowym > Te takie wbijane kołki/sworznie da się kupić/wymienić....czy całą astre trza mieniać? sworznie zawiasów drzwi są dostępne w ASO za kilka złotych/szt. możesz spróbować wymienić > 5.Aha,gdzie(o ile > jest, > wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa - OIDK to w A-F taki nie występuje > 7.Pompa paliwa w kombi jest dostępna od spodu,poprzez przeszkadzadzającą belkę tylnego > zawiesznia,czujnik > poziomu paliwa osobno,też od dołu...kniga tego nie precyzuje - podany jest dostęp spod kanapy.... a pod kanapą nie ma takiej plastikowo-gumowej zaślepki o słusznej wielkości po otwarciu której jest dostęp do całego smoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > 2.biegi wchodzą precyzyjnie,luz jest na pierścieniu drążka....można jeździc ale mnie to wq.. Kupujesz oring w ASO (za małe dolary). Zdejmujesz/zrywasz stary, pod oring montujesz opaskę zaciskową bez zamka, smarujesz suchym smarem i spokojnie na wiele lat wystarczy. > 3.Opadnięte drzwi - co z tym zrobić?Buda prosta,zamki ok.Chce,żeby się zamykały jak w nowym > Te takie wbijane kołki/sworznie da się kupić/wymienić....czy całą astre trza mieniać? Problem wszech spotykany. Winą nie są sworznie a wyrobione otwory w karoserii i drzwiach. Pomysł jest taki aby otwory rozwiercić do przykładowo zadanej wielkości i pod tą wielkość u jakiegoś tokarza dorobić z dobrego materiału sworznie, nasmarować suchym smarem i powinno działać jak powinno. > 4.Szyby boczne,korbki - opadanie - ktoś przerabiał ? Chodzi o przód - przednia część się > domyka(łuk szyby),tył też(ta część przy słupku b),ale nie na zawsze. Miałem to samo u siebie. Niestety nie wgryzałem się w temat, auto poszło do innego właściciela. > 6.Przeciek w okolicy mocowania pt relingu - to typowe?Joke,wiem,że nie.Tylko przy gigantycznych > opadach,kilka/ Nie wiem czy to na tym forum czy gdzie indziej, ale tam na zgrzewach powinien być klej, z wiekiem utwardza się i kruszy, oczyszczenie i zapaćkanie jakimś specyfikiem do uszczelniania karoserii pomaga. > 7.Pompa paliwa w kombi jest dostępna od spodu,poprzez przeszkadzadzającą belkę tylnego > zawiesznia,czujnik Niestety pompa w kombi jest dostępna jedynie od spodu. W sedanie i w hatchbacku dostęp jest pod tylną kanapą. > 8.Wywoływanie błędów - w knidze jest kostka 10 pin,do wywołania zwarcie pin a,b,u mnie kostka chyba > z 14 pin, > pin b pusty....kostka po prostu inna...wtf? Jest taka fajna strona, na której jest kompendium wiedzy o astrze. Wszystko jasno i przejrzyście i bez owijania w bawełnę: KLIK Na pewno się przyda. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LACHOTEK Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > 4.Szyby boczne,korbki - opadanie - ktoś przerabiał ? Chodzi o przód - przednia część się > domyka(łuk szyby),tył też(ta część przy słupku b),ale nie na zawsze. > Jak się odwrócę to spier..la.Bardzo denerwujące,woda nie leje się do srodka,lecz imho szpary 3-4 > mm > nie powinno być. Sprawdziłbym stan mechanizmu podnoszenia szyby. To co piszesz może świadczyć o wyrobieniu zębatki lub opadnięciu całości. Jak mi ścięło nity to szyba pod koniec lekko krzywo się zamykała. Rozwiercenie i ponowne zanitowanie na nieco większych rozwiązało sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyszkorst Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > 6.Przeciek w okolicy mocowania pt relingu - to typowe Joke,wiem,że nie.Tylko przy gigantycznych opadach,kilka kilkanaście kropli na rolecie,ale w....wia.Nie powinno tak być.Co trzeba rozebrać,kaj szukać?(może samo przejdzie i nie trzeba ściągać podsufitki oraz miliona innych badziewi,pliiisssss.......) Wszystko i dokładnie w tym temacie ... TUTEK Ale dodam od siebie Sprawdź stan masy uszczelniającej miejsca połączeń blach dachu - sprawdzisz to zdejmując plastikowe maskownice pod relingami. Sprawdź uszczelnienie mocowań relingów do dachu - to sprawdzisz odkręcając relingi. Można je zdjąć bez zdejmowania podsufitki. Nie stosuj silikonu, lecz masę uszczelniającą, taką jak w załączniku. Problem przerabiałem w samochodzie w Astrze mojej siostry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.