Skocz do zawartości

efekt glupiej oszczednosci - amor tyl


Rejmi

Rekomendowane odpowiedzi

zebralem sie wreszcie do wymiany amorkow z tylu

od pewnego czasu dochodzilo mnie coraz wieksze stukanie.... oczywiscie po wymianie amortyzatorow ustalo ale do czego zmierzam...

wg mnie ktos w imie glupich oszczednosci skopal konstrukcje gornego ucha w amortyzatorze i oszczedzajac pare gramow gumy sprawil ze amortyzator po 40 kkm wyglada tak:

288019931-new.jpg

jak widac tuleja - jej gumowa czesc - nie jest pelna a posiada deie symetryczne przerwy (nad i pod wewnetrzna tuleja metalowa) efekt wg mnie jest taki ze z zalozenia takie rozwiazanie powoduje bardzo szybkie wybijanie sie wewnetrznej metalowej tulei

nowe amortyzatory (KYB) maja pelne tuleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zebralem sie wreszcie do wymiany amorkow z tylu

> od pewnego czasu dochodzilo mnie coraz wieksze stukanie.... oczywiscie po wymianie amortyzatorow

> ustalo ale do czego zmierzam...

> wg mnie ktos w imie glupich oszczednosci skopal konstrukcje gornego ucha w amortyzatorze i

> oszczedzajac pare gramow gumy sprawil ze amortyzator po 40 kkm wyglada tak:

> jak widac tuleja - jej gumowa czesc - nie jest pelna a posiada deie symetryczne przerwy (nad i pod

> wewnetrzna tuleja metalowa) efekt wg mnie jest taki ze z zalozenia takie rozwiazanie powoduje

> bardzo szybkie wybijanie sie wewnetrznej metalowej tulei

> nowe amortyzatory (KYB) maja pelne tuleje

W Punto fabryczne też tak wyglądały, ale ja miałem w Punto 2fl sprężyny od Palio założone, przez 234kkm trzymały poziom odpowiednio zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Efekt odklejenia/rozwulkanizowania gumy od metalu jest skutkiem korozji a nie tych przerw.

Bo chodzi o to by amortyzator tłumił w zakresie większych skoków zawieszenia a przy mniejszych był bardziej miękki co pozwala na bardziej komfortową pracę zawieszenia przy małych skokach amorka i twardszą przy większych - czyli auto zachowuje stabilność.

Pokazana usterka to po prostu badziewne wykonanie danego elementu i ta "przerwa" nie ma tu znaczenia dla jakości.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokazana usterka to po prostu badziewne wykonanie danego elementu i ta "przerwa" nie ma tu

> znaczenia dla jakości.

> pozdr

firmowe 4 pandy z takimi samymi uszami jak w mojej - efekt taki sam - rozwulkanizowane

jak dla mnie taka konstrukcja jest winna - przez te przerwy jest duzo wieksza sila ktora chce tuleje oderwac od gumy i skutecznie sobie z tym radzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.