mireq Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Czy na listwie od wtryskow powinno byc cisnienie po zgaszeniu silnika? Teraz mam tak ze na listwie sa 4bary jak wylacze silnik to spada do zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Czy na listwie od wtryskow powinno byc cisnienie po zgaszeniu silnika? Teraz mam tak ze na listwie > sa 4bary jak wylacze silnik to spada do zera. oczywiście, że powinno. Może nie tyle co podczas pracy pompy ale 1-2 bary spokojnie. Jeżeli spada do zera to jak mniemam odpalanie wymaga dłuższego kręcenia rozrusznikiem i/lub trudności w odpalaniu zanim pompa nie wytworzy ciśnienia roboczego. Możliwe przyczyny to uszkodzony zawór powrotny na pompie - zwykła kulka jak w łożysku kulkowym osadzona w koszyczku na pompie, ew. uszkodzony wąż w zbiorniku między pompą a króćcem przyłącza węża poza zbiornikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Wlasnie sytuacja jest troche dziwna. W wiekszosci odpala "na dotyk", a czasami trzeba dluzej. Podpialem manometr do listwy w miejsce gdzie odkreca sie taka plastikowa zaslepke cos ala wentylek. I pytanie czy tam tez to cisnienie powinno sie utrzymywac? Odpalalem kilka razy i zawsze spadalo do zera na manometrze po wylaczeniu silnika, natomiast pomimo ze zawsze bylo zero to kolejne odpalenia byly loteria - raz na dotyk, a drugim razem dluzej trzeba bylo zakrecic. Wiec cos mi tutaj nie pasuje - albo w tym miejscu jest jakis dziwny pomiar i moze trzeba sie wpiac w inne miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Teraz to jeszcze pół biedy, ale latem mogą być problemy. Ciśnienie w listwie nie powinno spadać po wyłączeniu silnika. Zapobiega to wrzeniu paliwa, gdy w komorze silnika jest wysoka temp. Poza zaworkiem w pompie, sam regulator może być nieszczelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Orochimaru, ale czy to miejsce co sie wpialem jest odpowiednie? Ku mojemu zdziwiniu byla tez taka sytuacja ze na manometrze bylo zero, samochod odpalil od strzala, a wskazowka na manometrze dopiero po sekundzie sie podniosla (przeciez powinien pokrecic zeby wzroslo cisnienie). Dodam jeszcze ze silnik w ok. 75% pali na dotyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Tak, wentyl na listwie jest właśnie po to. Silnik odpali i na mniejszym ciśnieniu. Możesz zrobić taki test, że włączasz pompę mostkując przekaźnik. Potem zaciskasz przewód powrotny i natychmiast wyłączasz pompę. Jak ciśnienie spadnie to powtarzasz to z zasileniem. Jak po zaciśnięciu przewodu zasilającego ciśnienie trzyma, to regulator jest ok, a wadliwy jest zaworek w pompie. Zaworek można kupić i założyć na przewód (tylko porządny metalowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Wlasnie sytuacja jest troche dziwna. W wiekszosci odpala "na dotyk", a czasami trzeba dluzej. > Podpialem manometr do listwy w miejsce gdzie odkreca sie taka plastikowa zaslepke cos ala > wentylek. I pytanie czy tam tez to cisnienie powinno sie utrzymywac? Odpalalem kilka razy i > zawsze spadalo do zera na manometrze po wylaczeniu silnika, natomiast pomimo ze zawsze bylo > zero to kolejne odpalenia byly loteria - raz na dotyk, a drugim razem dluzej trzeba bylo > zakrecic. Wiec cos mi tutaj nie pasuje - albo w tym miejscu jest jakis dziwny pomiar i moze > trzeba sie wpiac w inne miejsce? pomiar robi się na listwie, przyłącze zakręcane czarnym kapturkiem jak wentyl i zawór również jak na wentylu od kół. A odpala pewnie loteryjnie bo pewnie zależy w jakim momencie przekręcasz kluczyk, jak w momencie kiedy ECU zakręci pompą i zdąży napompować ciśnienia to odpali od razu, jak zarkęci i przestanie - ciśnienie zejdzie i w tym momencie zaczynasz kręcić to znów musi pompa wystartować i nabić ciśnienia a to chwilę trwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Czyli ecu podaje sygnal na pompe jeszcze przed opdaleniem, po przekreceniu zaplonu? Jesli tak, to czemu zawsze bylo zero na manometrze po przekreceniu zaplonu i poczekaniu na zgaszenie kontrolek na desce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Czyli ecu podaje sygnal na pompe jeszcze przed opdaleniem, po przekreceniu zaplonu? Jesli tak, to > czemu zawsze bylo zero na manometrze po przekreceniu zaplonu i poczekaniu na zgaszenie > kontrolek na desce? czy Z16XE kręci pompą po załączeniu zapłonu tego nie wiem większość ECU kręci, ale nie jest to reguła. Pompę powinno być słychać po przekręceniu zapłonu - jeżeli ECU ją włącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Tak, wentyl na listwie jest właśnie po to. > Silnik odpali i na mniejszym ciśnieniu. > Możesz zrobić taki test, że włączasz pompę mostkując przekaźnik. > Potem zaciskasz przewód powrotny i natychmiast wyłączasz pompę. > Jak ciśnienie spadnie to powtarzasz to z zasileniem. Jak po zaciśnięciu przewodu zasilającego > ciśnienie trzyma, to regulator jest ok, a wadliwy jest zaworek w pompie. > Zaworek można kupić i założyć na przewód (tylko porządny metalowy). chyba mam taka listwe - rozumiem ze ten gorny uciety przewod to zasilanie. A powrot gdzie jest wpiety? http://ajax.ambit.pl/upload/mamAUTO/68526/DSC_1368.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > A powrot gdzie jest wpiety? Zapewne za regulatorem cisnienia paliwa w listwie, który to (regulator) jest na końcu tej uciętej rurki... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 No wlasnie ze nie, bo regulator cisnienia w Z16XE jest w baku przy deklu pompki: http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/46/95/53/66/4695536612 w przeciwienstwie do X16XEL gdzie znajduje sie przy listwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > regulator cisnienia w Z16XE jest w baku przy deklu pompki: Wiem, że są takie rozwiązania, w takim razie tam trzeba szukać rozwiązania problemu nietrzymania ciśnienia... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Tylko jak to jest rozwiazane, od pompki ida 2 przewody - zasilanie i powrot, natomiast do listwy dochodzi tylko jeden zasilajacy? a gdzie ten drugi sie podzial? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Wygląda na to, że regulacja ciśnienia jest na powrocie w koszu pompy i ja skupiłbym się na tym regulatorze. A skąd idzie przewód powrotny to nie wiem, może po drodze jest jakiś trójnik? EDIT: Zgadłem, trójnik jest za filtrem paliwa! Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 4 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Mozna kupic nowy regulator cisnienia, ktory znajduje sie na deklu pompki w baku, czy trzeba cala pompke? Na alle mozna kupic tylko cala pompke, jednak wolalbym wymienic sam regulator na nowy, bo uzywka to wiadomo - loteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 4 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 > wolalbym wymienic sam regulator na nowy, Klik. Do nabycia w ASO: Numer katalogowy: 815520 Nazwa części: CYLINDER H Cena netto*: 388,50 Cena brutto*: 477,86 Kto zabroni bogatemu...? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Panowie, czy badal ktos jak dlugo utrzymuje sie cisnienie na listwie zasilajacej wtryskiwacze? Czy po 6h od wylaczenia silnika, cisnienie równe 0.5 bara jest zbyt niskie, czy jest ok? Podczas pracy są 4 bary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.