Skocz do zawartości

I po przeglądzie


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Mały ruch, więc coś napiszę. zlosnik.gif

Mój Cruze przejrzany wczoraj w ASO - koszt 1125zł z wymianą klocków z tyłu i dezynfekcją klimatyzacji.

Historia i koszty w pliku: http://rwicik.republika.pl/GM_C.xls

Czas eksploatacji: 22 m-ce

Przebieg: 45 000 km

Śr. spalanie: 8,2 l/100km

Koszt paliwa: 19 851 zł

Utrata wartości: 17 290 zł

Inne koszty: 10 000 zł

Koszt 1 km: 1,06 zł ok.gif

I jedziemy dalej drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam jestem przeciwny tym przeglądom. Wydałeś 2500zł za coś co można zrobić we własnym zakresie

> za 800zł, a za zaoszczędzoną kasę mogłeś wyskoczyć nim na weekend do Paryża

W pewnym wieku w życiu ważniejszym od kasy jest święty spokój co wiąże się z m.in. z mniejszą skłonnością do podejmowania jakiegokolwiek ryzyka smile.gif

To auto (odpukać) na razie nie wymaga napraw gwarancyjnych. Ale poprzednie miało kilka napraw, co dzięki przeglądom w ASO nie przysparzało kłopotów z uznaniem reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam jestem przeciwny tym przeglądom. Wydałeś 2500zł za coś co można zrobić we własnym zakresie

> za 800zł, a za zaoszczędzoną kasę mogłeś wyskoczyć nim na weekend do Paryża

Jest kilka warunków do tych oszczedności:

- czas

- czas

- czas

- miejsce

- narzędzia

tak jak widac 3 pierwsze punkty sa najwazniejsze, ktorych często wikeszość z Nas nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam.

> I do tego można się realizować w inny sposób niż grzebanie w urządzeniu służącym do przemieszczania

> 4 liter.

Po gwarancji przerzucę się z serwisem do zaufanego prywatnego warsztatu.

Tam, podobnie jak w ASO, oddaję auto na przegląd i zdaję się na mechanika - ten kupuje co trzeba i wymienia.

Jest taniej niż w ASO i podobnie jak w ASO, wszelkie reklamacje zgłaszam w jednym punkcie.

Książkę też uzupełnia o odpowiednie wpisy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jak widac 3 pierwsze punkty sa najwazniejsze, ktorych często wikeszość z Nas nie ma.

Miejsce nawet bym miał, ale wolnego czasu mam mało. A czasu przy świetle dziennym obecnie w ogóle wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie miałem na myśli samodzielne wykonanie prac (chociaż też można). Robocizna wymiany oleju z filtrem to 30zł i ze 20zł za wymianę filtra klimy zlosnik.gif i robią to szybciej niż w ASO.

Przejrzenie zawieszenia, spr. hamulców w siecówkach typu norauto to koszt max do 70zł, a ostatnio pełny przegląd zawieszenia zrobili mi za darmo... zależy jak się trafi.

Prawda jest ryzyko, że coś się zwali to nie ma gwarancji, ale to w 99% nie dotyczy Daewoo i Chevroleta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcale nie miałem na myśli samodzielne wykonanie prac (chociaż też można). Robocizna wymiany oleju z

> filtrem to 30zł i ze 20zł za wymianę filtra klimy i robią to szybciej niż w ASO.

> Przejrzenie zawieszenia, spr. hamulców w siecówkach typu norauto to koszt max do 70zł, a ostatnio

> pełny przegląd zawieszenia zrobili mi za darmo... zależy jak się trafi.

I co, zaoszczędzę pewnie ze 2 stówki. zlosnik.gif

Po gwarancji zacznę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak przynajmniej robię z Lacetti. Koszt oleju + filtr + wymiana to 150zł, zarówno filtr powietrza, jak i kabiny są na 4 śrubki, więc czas na wykonanie to po 10minut. Koszt filtrów powietrza i kabiny to ok. 30zł/szt., czyli teoretycznie pełen przegląd zamyka się w 200, no max 250zł zamiast 700zł. Teraz już auto raz na rok ma przegląd w SKP, więc tam porządnie sprawdzają zawieszenie, hamulce itd. Miałem przedłużoną gwarancję do 5 lat, którą oczywiście straciłem nie jeżdżąc na te przeglądy, ale pewnie z 3000zł na paliwo się zaoszczędziło.

Pamiętajcie im mniej wizyt w warsztatach tym auto mniej się psuje zlosnik.gif polecam "Będzie Pan zadowolony" na TVN Turbo blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak przynajmniej robię z Lacetti. Koszt oleju + filtr + wymiana to 150zł, zarówno filtr

> powietrza, jak i kabiny są na 4 śrubki, więc czas na wykonanie to po 10minut. Koszt filtrów

> powietrza i kabiny to ok. 30zł/szt., czyli teoretycznie pełen przegląd zamyka się w 200, no

> max 250zł zamiast 700zł. Teraz już auto raz na rok ma przegląd w SKP, więc tam porządnie

> sprawdzają zawieszenie, hamulce itd. Miałem przedłużoną gwarancję do 5 lat, którą oczywiście

> straciłem nie jeżdżąc na te przeglądy, ale pewnie z 3000zł na paliwo się zaoszczędziło.

> Pamiętajcie im mniej wizyt w warsztatach tym auto mniej się psuje polecam "Będzie Pan zadowolony"

> na TVN Turbo

Mozesz dac wiecej szczegolow jak doszedles do kosztów przegladu za 250 zł (za całość?)???

I moze adres gdzie tak robia za poł darmo?

Na podstawie moich kosztów dla Cruze diesel

filtr oleju 85 (ASO 130)

filtr kabiny 50 (ASO 160)

filtr powietrza 60 (ASO 85)

olej Dexos 2 5.5 litra 180 (ASO 199 z filtrem)

Robocizna w ASO za całość 200.

Przebijesz te ceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.