Skocz do zawartości

Odpala i po sekundzie gaśnie


marcipio

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to 407sw 2,0 benzyna z LPG 2005 rok.

Jakieś 2 lata temu zaczął się pojawiać błąd depolution system faulty, trochę czasem był słaby po odpaleniu. W końcu wymieniłem cewkę i problem ustąpił.

Teraz znów zaczął się pojawiać ten błąd, ale na razie bez innych objawów aż do wczoraj. Auto nie chciało odpalić, a właściwie odpalało i po sekundzie gasło. W końcu się udało, za kolejnym razem to samo, a wieczorem po chyba 20 próbach dałem sobie spokój. Dzisiaj rano odpaliłem za 3 razem.

Wieczorem poczytałem trochę forum, ale niestety z benzyną mało jest tych 407, jednak ktos doradzał żeby zakręcić butle LPG i pojeździć na benzynie co tez uczyniłem. Przejechałem przez miasto na dosyć wysokich obrotach, nic się nie działo, moc była. Zatrzymałem się na chwile pod sklepem i odpaliłem znów za 3 razem.

Wiem że trzeba na Planecie sprawdzić co to jest, ale może komuś coś do głowy przyjdzie.

Wtedy przed wymianą cewki mimo błędu depolution sf nie było problemu z odpalaniem. Czy więc może się tak zachowywać kiedy cewka pada? Jak już odpali jedzie jak szalony.

LPG chyba mogę wykluczyć skoro jeżdżąc na benzynie objawy nie ustąpiły.

Dodatkowo dzisiaj pojawił się błąd ESP/ASR system faulty co już mnie dobiło, ale to pewnie nie ma z opalaniem nic wspólnego tylko padł znów któryś czujnik abs.

I jeszcze na koniec ciekawostka, błąd depolution system faulty pojawiał się zawsze po tym jak wcześniej autem jeździła żona, a jeździ tak że silnik ledwo dyszy, tzn 40km/h na 5 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LPG chyba mogę wykluczyć skoro jeżdżąc na benzynie objawy nie ustąpiły.

Absolutnie nie wykluczaj LPG. Wręcz stawiam na instalację.

Przykładowy scenariusz: instalacja LPG daje złą mieszankę, komp silnika "przyucza się" do tego i daje duże korekty wtrysków.

Pojeździj kilka dni wyłącznie na benzynie i dopiero zobacz, czy przypadkiem całkowicie objawy nie miną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Absolutnie nie wykluczaj LPG. Wręcz stawiam na instalację.

> Przykładowy scenariusz: instalacja LPG daje złą mieszankę, komp silnika "przyucza się" do tego i

> daje duże korekty wtrysków.

> Pojeździj kilka dni wyłącznie na benzynie i dopiero zobacz, czy przypadkiem całkowicie objawy nie

> miną.

i od tego nie zapalałby 20 razy pod rząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i od tego nie zapalałby 20 razy pod rząd?

No ale ja nie teoretyzuję - opiszę mój przypadek:

Auto zaczęło mieć problemy z odpalaniem rano.

Tylko na zimno.

Zapala - chodzi pół sekundy i gaśnie. I tak kilka razy. By w końcu jakoś odpalić skutecznie. Po minucie chodzi stabilnie. Ki czort? Szukałem wszystkiego począwszy od czujników temperatury - no bo niby tylko na zimno jest coś nie tak.

Nic z tego.

Wygooglałem w końcu opis przypadku, gdzie ktoś miał podobne objawy - winny okazał się parownik LPG, dający za duże ciśnienie, stąd korekty w mapie wtrysków i problemy z rozruchem.

Mówię sobie - spróbuję. Kolejne dni jeździłem na benzynie. Drugiego jeszcze odpalił z problemami. Ale już chyba od trzeciego zagadał jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale ja nie teoretyzuję - opiszę mój przypadek:

> Auto zaczęło mieć problemy z odpalaniem rano.

> Tylko na zimno.

> Zapala - chodzi pół sekundy i gaśnie. I tak kilka razy. By w końcu jakoś odpalić skutecznie. Po

> minucie chodzi stabilnie. Ki czort? Szukałem wszystkiego począwszy od czujników temperatury -

> no bo niby tylko na zimno jest coś nie tak.

> Nic z tego.

> Wygooglałem w końcu opis przypadku, gdzie ktoś miał podobne objawy - winny okazał się parownik LPG,

> dający za duże ciśnienie, stąd korekty w mapie wtrysków i problemy z rozruchem.

> Mówię sobie - spróbuję. Kolejne dni jeździłem na benzynie. Drugiego jeszcze odpalił z problemami.

> Ale już chyba od trzeciego zagadał jak należy.

Jeżdżę dzisiaj na benzynie, ale w trakcie powrotu z pracy pojawił się błąd ESP/ASR faulty i silnik zgasł. Na szczęście odpalił zaraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na kompa jedź, pokaże która cewka padła

byłem, i pokazuje błąd cewki, tyle że objawy pokazują że to może nie być wina samej tylko cewki. Bo czy przy padającej cewce gasłby ot tak podczas jazdy? Czy byłyby takie problemy przy odpalaniu? Wydaje mi się że dzieje się coś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byłem, i pokazuje błąd cewki, tyle że objawy pokazują że to może nie być wina samej tylko cewki. Bo

> czy przy padającej cewce gasłby ot tak podczas jazdy? Czy byłyby takie problemy przy

> odpalaniu? Wydaje mi się że dzieje się coś jeszcze.

Wymieniony sterownik BSM. Za używkę z wymiana zapłaciłem 200zł. Na razie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.